Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla

Bericht door Marcel87 »

Er is in een F16 glas gevonden...
Jammer dat ze niet zeggen waar in Europa de F16 staat :
Glas

In een straalmotor van een in Europa gestationeerde F16 van de NAVO is glas gevonden. Dat glas werd gevormd door as afkomstig van de vulkaanuitbarsting in IJsland.

Dat heeft een Amerikaanse functionaris bij de NAVO maandag in Brussel bekendgemaakt.

''F16's van de geallieerden hebben gevlogen en daarbij is geconstateerd dat er in de motoren sprake was van de opbouw van glas'', aldus de Amerikaan. Hij voegde eraan toe dat een toestel beschadigd is.

Vulkaanas kan in glas veranderen onder invloed van hoge temperaturen, als het in een vliegtuigmotor terecht komt.

''Dit is een zeer, zeer ernstige zaak die in de niet al te verre toekomst invloed kan hebben op de militaire capaciteit'', aldus de Amerikaanse functionaris.
Bron : http://www.nu.nl/binnenland/2229361/klm ... route.html
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik zit nu op mijn werk en heb een behoorlijk aantal collega's die al dan niet voor werk/vakantie "vast" zitten op de diverse continenten. 2 zitten er in Denver(conferentie) 1 op curacao(vakantie) en nog meer vakantie in Los Angeles, Thailand en Bali.
Het is me wat. De dames in Denver hebben jonge kinderen dus die partners zullen wel op hun tandvlees lopen als ze terug komen. :lol:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

Er komt wat meer in beweging nu;

KLM gaat vanuit Curacao en Paramaribo nu Nederlanders terugvliegen naar Europa (naar een nu nog onbekende luchthaven)
Verder net met een vriendin gesproken die als stewardess ook al dagen vastzit op Bonaire. Zij kreeg te horen dat zij zich moet klaarmaken voor een vlucht met passagiers terug naar Amsterdam/andere Europese Luchthaven
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

@geert

Fijn weer wat te horen van je. Zou helemaal super zijn als er weer gevlogen mocht worden. De voorspelling van de wind is naar het weekend toe zuidelijker.

Wat zijn de vliegroutes vanaf Schiphol naar Atlanta of andere steden USA? Vliegen die ook als het niet via IJsland kan?
Laatst gewijzigd door pumi1000 op 19 apr 2010, 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Icelandair vliegt overigens gewoon vrolijk door alsof er niets aan de hand is :

http://www.telegraaf.nl/buitenland/6556 ... buitenland
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Wij zitten dus nog in Boston alleen officieel nog niet vast: we zouden dinsdagavond 19 uur amerikaanse tijd vliegen. We konden sinds vrijdag wel omboeken maar dat zou op z'n vroegst pas het weekend zijn terwijl er nog steeds een kansje is dat we met onze eigen vlucht meekunnen. Ik hoop tenminste dat als ze weer gaan vliegen, niet de oorspronkelijke passagiers van de vlucht afhalen?? Dilemma's dus. Probleem is dat manlief donderdag een groot congres moet voorzitten en toespreken... Men is al naar videoconference opties aan het kijken :o Wat mij betreft dan alleen in de middag nederlandse tijd :lol:
Ik heb nog helemaal niet met klm/delta gebeld maar vraag me af omdat de vlucht nog steeds niet gecancelled is en wij er ook nog steeds op staan, of dat zin heeft. Dochter van manlief zit trouwens met school in Marrakesh vast. Die hebben een groter probleem want vlogen met Ryanair dus weinig alternatieven en sowieso al geen vluchten tot woendag
Afbeelding
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

@pumi;

van de vliegroutes weet ik helaas helemaal niets. Zo ver rijkt mijn informatie niet binnen de KLM. Maar ik vind het een redelijk goed teken dat er toch wat schot in de zaak komt. En ik wil het niet hebben over vliegveiligheid nu, want ik ben op dat gebied nu ff het spoor bijster...haha. Er zijn nu zoveel tegenstrijdige berichten in de media e.d.
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Geert1976 schreef:@pumi;

van de vliegroutes weet ik helaas helemaal niets. Zo ver rijkt mijn informatie niet binnen de KLM. Maar ik vind het een redelijk goed teken dat er toch wat schot in de zaak komt. En ik wil het niet hebben over vliegveiligheid nu, want ik ben op dat gebied nu ff het spoor bijster...haha. Er zijn nu zoveel tegenstrijdige berichten in de media e.d.
Er is nu europees overleg en minister Eurlings had al van te voren contact gehad met enkele ministers en die waren ook positief dat er gevlogen moest worden. KLM heeft al meerdere vluchten probleemloos gedaan. Hopelijk komt er wat beweging in.
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
desteijntjes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door desteijntjes »

Geert1976 schreef:@pumi;

Vind het toch wel heel prettig dat je ons hier zo op de hoogte houdt!!! Toch een prettige gedachte dat iemand die dicht bij "het vuur" zit (figuurlijk, niet bij die vulkaan :wink: ) en toch goede tips geeft.

Mijn man is voor zaken in Nieuw Zeeland en zou vanavond vliegen, maar vlucht is dus ook gecanceld. Hij heeft een tussenstop in Singapore, maar daar mag hij pas naar toe vliegen als de vlucht Singapore - Amsterdam wordt vrijgegeven.

Dus hij komt nu ook op de wachtlijst. Heb jij nog tips voor wat to do? Ik las ook ergens dat je kon vragen voor een betaalde upgrade (kon ook nog wel eens iets voordeliger zijn omdat ze graag het vliegtuig willen vol hebben). Hij vliegt nu economy, maar als hij nu aanbiedt om business te vliegen met bijbetaling, heb je dan meer kans, of is dit wishfull thinking???
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

op nu.nl staat dat Lufthansa nu ook passagiers gaat terughalen. 50 vliegtuigen :roll: intercontinentale vluchten, die worden morgen verwacht in Duitsland!!
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Dit schijnt een vroegtijdige release te zijn van de britten, hoort pas om 18:00 bekend gemaakt te worden:
All Operators:

As the Volcano has stopped omitting ash; Lord Adonis has decreed the following:

Scottish Airports will open from 0700 tomorrow Tuesday 20th April

Midland Airports will open from 1300 tomorrow Tuesday 20th April

South East Airports Heathrow, Gatwick and Stansted will open from 1900 tomorrow Tuesday 20th April, for a minimum of 24 hours.

There will be No Night-time flying Restrictions

London Transport and all Surface Access will be operating for 24hours
Goed nieuws als dit klopt! Op de webcam valt ook te zien dat er alleen nog maar stoom uit de vulkaan komt. Nu kunnen eindelijk al die reizigers verwerkt worden :thumbup: .
Afbeelding
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Wij kregen net een automatisch mailtje van Delta met de gate voor morgenavond. Ben bang dat dat gewoon een geautomatiseerd gebeuren is maar je weet natuurlijk nooit...
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Laten we het hopen melle! De signalen zijn weer hoopgevend; mijn bovenstaande bericht, Eurlings wil het luchtruim weer open, etc.
Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

@desteijntjes; He, wat vervelend zeg, vast in Nieuw Zeeland :wink: (misschien is het wel echt vervelend voor je, dat weet ik niet, maar ik ga er wel een beetje van dromen....vast op een prachtig eiland als Nieuw Zeeland :sunny: )
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

vana schreef: Mijn zoon (21) zit al drie dagen met een paar studiegenoten vast in Londen. Maar zij krijgen gewoon de extra verblijskosten tot een maximum van €450 per verzekerde vergoed via de reisverzekering (wel meteen melding maken bij je verzekering dat je niet weg kan)
Veel andere extra kosten heb je niet of je moet allerlei excursies gaan doen ofzo.
Marjon
Dat die verzekering hier in trapt Marjon. Ik had ze al lang op de trein/boot naar huis geboekt :)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij kregen een mailtje dat we omgeboekt waren naar een andere vlucht voor morgen.
Deze zou uitgevoert worden door Delta en Alaska air.
We zouden nu van Brussel>Amsterdam>Seattle>Las Vegas vliegen.
Even later verdween de vlucht Amsterdam Seattle weer.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Rob schreef:Blijf er bij dat het bij Eurocontrol een stelletje angsthazen zijn die bang zijn voor hun eigen baantje.
Ik kan me best voorstellen dat je als passagier ervan baalt dat je niet kunt vliegen, maar ik vind toch dat veiligheid boven commercie of emotie gaat. Men moet een onpartijdige en objectieve beslissing nemen. Op de meeste pilotenfora is trouwens alle begrip voor de beslissing in Europa om niet te vliegen. Een enkele testvlucht en dan ook nog overdag, zegt niet zoveel. We weten niet precies hoe schadelijk deze aswolk is en ook niet hoe snel het ineens dicht kan zitten. Wat we wél weten is dat er in het verleden een aantal zeer ernstige incidenten geweest zijn met vliegtuigen die zomaar ineens stilvielen en dan ook nog eens zonder enig zicht (het raam van de cockpit wordt namelijk bijna onmiddelijk wit).

En als blijkt dat het allemaal meevalt is dat mooi meegenomen, beter dat dan dat er een volle Boeing 767 door gezandstraalde motoren in de Atlantische Oceaan stort. Dan hadden al die mensen die nu vooraan staan om te zeggen dat het overdreven is, geroepen dat "men" eerder had moeten ingrijpen. Dat soort opmerkingen vind ik dus niet zo relevant.
"Keep Georgia On Your Mind"
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

hmm er lijkt in ieder geval beweging in te gaan komen nu
Als dat ding alleen nog stoom blaast en KLM morgen ook weer hoopt te gaan vliegen, dan hoop ik echt dat we vanaf morgen de chaos kunnen gaan oplossen en dat iedereen die nog op vakantie moet of iedereen die al dagen vast zit, gewoon weer naar de plaats van bestemming kunnen!!!
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

christvs schreef:Dit schijnt een vroegtijdige release te zijn van de britten, hoort pas om 18:00 bekend gemaakt te worden:
Goed nieuws als dit klopt! Op de webcam valt ook te zien dat er alleen nog maar stoom uit de vulkaan komt. Nu kunnen eindelijk al die reizigers verwerkt worden :thumbup: .
Staat nu ook op de telegraafsite genoemd dat britten morgen een begin maken met de opheffing van het vliegverbod.
Afbeelding
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

't Wordt wel een beetje spannend nu of we gaan...planning is a.s. woensdag om 10.50 uur. Ik zie net op de site van USAirways dat de vlucht voor morgen al is gecanceld. Maar ook ik kies ervoor om liever veilig de lucht in te gaan dan te vroeg...
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer