Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla

Bericht door vana »

Ruud2004 schreef:
Dat die verzekering hier in trapt Marjon. Ik had ze al lang op de trein/boot naar huis geboekt :)
:lol: Ze hebben het uiteindelijk best naar hun zin gehad.

Maar ze hebben ontzettend veel moeite moeten doen om naar huis te kunnen. Hun oorspronkelijke ticket was vrijdagavond. Dat is toen omgeboekt naar zaterdag, daarna werd het omgeboekt naar zondag maar het zat er toen al niet in dat ze zouden kunnen vliegen. En dat kwam ook uit want Stansted gaat uiteindelijk morgen (misschien) pas open.
Ze hebben vrijdag en zaterdag uren in het internetcafé gezeten om mogelijkheden te vinden om naar huis te komen. Boten waren vol, treinen waren vol (en ook ontzettend duur) Ze hebben nog uitgezocht of ze een auto konden huren met zijn vijven maar dat kostte kapitalen en bovendien waren er vrijwel geen auto's meer te krijgen. Uiteindelijk hebben ze zaterdag een plaatsje kunnen bemachtigen op de bus van vanavond.

Nick heeft zojuist gebeld en ze zijn net op weg gegaan naar Dover met de bus. Maar de chauffeur heeft gezegd dat hij geen idee heeft hoelang de reis gaat duren want de laatste keer dat hij de overtocht maakte stonden er zo'n 150 bussen te wachten om mee te gaan.
Ik ben dus heel erg benieuwd hoe laat ze morgenochtend uiteindelijk in Amsterdam aankomen.

Marjon

Marjon
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Berichten zijn gunstig, zo te horen, hopelijk kan iedereen dus gewoon vliegen deze week!
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

Maar ja, even mijn eigen hachie; Hoe weet ik nou of ik morgen inderdaad naar huis kan vliegen vanuit Tel Aviv? Vlieg met de MA0211 via Boedapest (vertrek 14:30 locale tijd Israel)? Ben bang dat ik dat pas op het vliegveld hoor...
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

Nou, we (KLM) hebben vanavond de eerste machines gevuld met pax. Het ging er rommelig aan toe omdat we pas echt op het laatste moment groen licht kregen om pax in te mogen checken. En die domme eikels van de pers liepen steeds voor onze voeten (meer de de voeten van de pax eigenlijk haha).

Iedereen die mee wilde werd gelijk geaccepteerd...heel maf.... U wil naar New York? kom maar, ik check U gelijk in!
Nou, zo makkelijk heb ik het nog nooit mee gemaakt afgelopen jaren. Uiteindelijk bijv. zo n 100 pax ingechecked voor de vlucht naar JFK.

De passagiers die vanavond naar huis konden vliegen waren zo immens blij tot aan huilens toe.
Wij zijn zo ontzettend blij dat we weer echt aan de bak kunnen. Het zal wel de grootste logistieke operatie ooit uit de geschiedenis worden voor alle Europese Airlines.

En qua passagiers toestroom morgen vrees ik het ergste. Ik denk dat morgen de wegen richting Schiphol knetter vol zullen staan met mensen die zo snel mogelijk weg willen. Ook al word er ten strengste afgeraden door zowel Luchthaven Schiphol en de AIrlines op de bonnefooi naar Schiphol te komen. Geloof maar, ik verwacht duizenden mensen morgen in de loop van de dag die gewoon op de bonnefooi gaan komen. gelijk mijn tip dus aan mensen hier op het forum die komende week gaan reizen vanaf Schiphol of die gepland waren voor afgelopen dagen; kom vooral NIET naar Schiphol als je nog niet bent omgeboekt, de wachtrijen bij het KL/DL Ticketoffice gaan oplopen tot zeker enkele uren wachttijd omdat er dus toch mensen zullen komen naar de luchthaven zonder nieuwe reservering/omboeking

Maar ik ben reuze blij dat wij de mensen weer naar hun bestemming kunnen gaan vliegen, al is het komende dagen maar mondjesmaat!
Laatst gewijzigd door Geert1976 op 19 apr 2010, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Ik ben blij met de voorzichtig positieve berichten!! Hopelijk dat alles spoedig weer op gang komt, maar de 1e stappen kunnen gezet worden.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Geert1976 schreef:gelijk mijn tip dus aan mensen hier op het forum die komende week gaan reizen vanaf Schiphol of die gepland waren voor afgelopen dagen; kom vooral NIET naar Schiphol als je nog niet bent omgeboekt, de wachtrijen bij het KL/DL Ticketoffice gaan oplopen tot zeker enkele uren wachttijd omdat er dus toch mensen zullen komen naar de luchthaven zonder nieuwe reservering/omboeking
als je gepland staat voor de komende week en je hebt niks gehoord over een wijziging, moet je er dan vanuit gaan dat je gewoon meekunt?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Van de KLM pagina:
Resuming KLM Operations and Reservations

Resuming Operations
The eruption of the volcano in Iceland has brought KLM’s operations to a standstill. As a result, more than 50,000 passengers — only counting outside Europe — have been stranded for several days, now. KLM is doing all it can to resume its scheduled flights and bring our passengers to their destinations as quickly as possible. The resumption of service is an extremely complex logistical challenge. Pressure will rise quickly as we restart. KLM will do all it can to accommodate stranded passengers and passengers with reservations, and to prevent any further backlog. However, despite all out best efforts, we cannot guarantee that you will not experience any further inconvenience. There will very likely be instances in which we do not have the sufficient number of seats to carry all passengers on the very first flights. For this reason, we ask for your understanding and cooperation, and hope you can trust that we will set everything right in time.

Reservations and Rebooking
As soon as the authorities grant us permission, air traffic will resume slowly. KLM will restart its schedule as well. However, not all of our destinations will be accessible immediately. Our complete fleet and crews will not be immediately deployable in all cases. Schedule times will also have to be adapted. Furthermore, it may also be the case that some passengers will have changed their travel plans without notifying KLM. Flight deployment is designed to bring passengers to their desired destinations as quickly as possible. This will take account of passengers with existing reservations on scheduled flights and passengers stranded owing to the cancellation of flights. However, passengers will only be placed on flights if connections to their final destination are confirmed. We are working to put passengers stranded for a longer period of time on one of our flights. Locally, our teams will handle each situation on a case-by-case basis.

More Specific Information
Considering the complexity of this situation, we ask that you consult klm.com to see the latest news concerning your specific situation or contact your travel agent. You can also find information on twitter.com/klm and facebook.com/klm.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

kijk, dankje Njit....dat is een goede uitleg qua omboekingen e.d.!
dankje voor het plaatsen
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wat heeft het vliegverkeer .. het ontbreken ervan toch een grote invloed op veel zaken!!!
We zijn erg afhankelijk geworden. Zakenmensen die een of twee keer per week naar Londen vliegen, maar vooral cargo (meds enzo). Het is zo gewoon.

En 1 kleine vulkaan gooit alles in de war. :protest:

Hopelijk gaat alles echt weer van start zoals het er nu naar uitziet. Kan Rob ook op vakantie (al is dat alleen heel vervelend dat ie niet kon).
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Sylvia1977
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sylvia1977 »

Ik heb 2 vliegtuigen over horen komen vanavond. Was wel weer heel raar (en lawaaiig!!) :lol: om te horen (ik woon dicht bij Schiphol).

Vrijdag hoop ik met mijn gezin te gaan vliegen.
Toch wel even spannend of we uiteindelijk op onze normale vlucht terecht zullen kunnen, op manage mijn boeking staat nu nog alles confirmed, maar hoe betrouwbaar is dat inderdaad...Ik blijf het hier volgen, de inside informatie van Geert is erg prettig :clap: , ben heel benieuwd hoe het op schiphol gaat verlopen de komende dagen.
Aan de ene kant Geert, zeg je dat men moet wegblijven, maar aan de andere kant meld je wel dat 'iedereen die wilde' werd ingecheckt...Zo'n bericht houdt de mensen dus wellicht niet weg van schiphol... :roll: :lol: :roll: (grapje dus he).

Groeten,
Sylvia
Afbeelding
http://usa2010.bassyl.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

hoi Sylvia,

Het betrof hier de mensen die 4 dagen gestrand waren op de Luchthaven
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

nou, wij hebben onze boardingpassen net geprint! Ik kan het nog niet geloven en ga er nog helemaal niet van uit maar toch...
Enige flauwe was dat we nog een goedkope koffer wouden kopen omdat we nog met 2 koffers pp mochten reizen (stond zelf op de etickets) maar bij inchecken wou men ons ervoor laten betalen. Dat hadden we vast terug kunnen krijgen maar als morgen er toch allemaal stress komt en we alsnog naar een hotel moeten of hollen over het vliegveld, is 1 koffer pp toch veel handiger; dus toch maar voor 1 koffer ingechekt. Overigens hebben we het wel 10x moeten proberen voordat het lukte. Net ook een delta medewerker aan de lijn gehad die zei dat het er naar uitzag dat er gewoon gevlogen werd. We keep our fingers crossed!
Afbeelding
JeroenMioch
Amerika-ontdekker

Bericht door JeroenMioch »

Nou maar hopen dat we ook blijven vliegen. Voor mezelf en mijn vriendin die er zo naar uitkijken om die week naar New York te gaan, Maar vooral voor onze dochter van 15 die het zo verdient heeft om deze reis te gaan maken en er al een jaar naar uitkijkt. Het is te hopen dat haar droom alsnog uitkomt !

Eén ding is zeker, ALS we gaan vliegen volgende week dan word het een supervakantie !
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Pete.Z schreef:Berichten zijn gunstig, zo te horen, hopelijk kan iedereen dus gewoon vliegen deze week!
Net na anderhalve dag proberen en luisteren naar een stnadaard bandje (of lezen van een stnadaard e-mail) eindelijk na 49 min in de wacht te zitten iemand van de KLM aan de lijn.
Het eerste wat de dame zei was eind april/begin mei ben je de eerste. Toen ik melde dat ik nierpatient ben en een tijd geleden een niertransplantatie gehad heb, ging ze verder zoeken.
En wat denk je? De verbinding werd verbroken. En nu krijgen we dus weer een standaard bandje.
Dus iedereen gewoon vliegen deze week? Ik geloof er niet in.
En mijn medicijnen raken op en een van de medicijnen die ik heb, hebben ze niet in de VS.
Ik ben inmiddels in lichte paniek.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wat vervelend voor je Gino. Dit zijn van die complicaties waar je niet aan denkt als je er zelf niet mee te maken hebt. Kan je geen contact opnemen met de Alarmcentrale, die kan je misschien met voorrang terug laten vliegen naar Nederland. Of met een arts, die weet welke alternatieve medicijnen en jouw specifieke sitatie geschikt zouden kunnen zijn. Zij moeten toch wel eens vaker hebben meegemaakt dat iemand die medicijnen nodig heeft niet naar huis terug kan.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Gino, heel toevallig zie ik zojuist deze opmerking op de KLM-site staan. Je zou een email kunnen sturen naar het emailadres dat ze hier vermelden:

Passengers who urgently need to resume their journey for medical reasons or due to exceptional family circumstances are requested to send an e-mail to customer.relations@klm.com explaining your situation. KLM will assess the urgency case-by-case and where possible give priority once flights are resumed. Please only use this option if your situation is really urgent.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Hoi Henriette,

Dat heb ik gedaan. Ik was niet urgent genoeg denk ik.
We staan voor 28 april op de planning om terug te vliegen.

Ik mag ze morgen nog een keer bellen en dan gaan ze kijken of ze nog iets beters kunnen regelen.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Jakkes Gino wat naar voor je. het is al heel vervelend als je gestrand bent in een ander land maar als er ook nog zo'n stress bijkomt i.v.m je gezondheid is het echt naar.
Ik zou echt naar de alarmcentrale van je verzekering bellen, die kunnen vaak meer doen dan dat je zelf kunt en bovendien zullen zij makkelijker contact met de KLm kunnen krijgen dan jij.

Ik hoop echt dat er snel een oplossing voor je gevonden wordt en dat de KLM een beetje meewerkt.
Veel sterkte.

Marjon
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Bramster schreef: Zijn naar mijn mening gewoon amateurs die veel te slecht voorbereid waren op zoiets en toen in paniek en uit angst veel te rigoreuze maatregelen hebben genomen.

Alemaal heel goed voorstelbaar en wellicht hadden velen onder ons (incl. ik zelf) het ook zo gedaan als we in-charge waren geweest. Maar dat betekent natuurlijk niet dat ze het goed hebben gedaan. het blijft een Major F U
Amateurs? Strikt gezien konden ze niet anders... IATA, ICAO, de fabrikanten zeggen dat er NIET gevlogen mag worden in een regio die gecontamineerd is door vulkaanasse.
Airbus, Boeing en wss nog andere fabrikanten zeggen dat hun toestellen niet gebruikt mogen worden bij een asconcentratie boven de 0 ppm, inderdaad... 0 Niks, nul, noegabolle, nada, zero, rien...

Men kon op dat ogenblik niets anders doen dan het luchtruim sluiten... Ja, het heeft lang geduurd voor er terug gevlogen werd, enerzijds omdat het luchtruim gesloten was en overheden niet geneigd waren om toestemming te geven om te vliegen, anderzijds ook omdat je ook rekening dient te houden met de verzekeraar van het toestel, het is niet onwaarschijnlijk dat er in de verzekering staat dat de polis vervalt als er toch gevlogen wordt in omstandigheden waarbij het vliegverkeer verboden is, misschien staat er zelfs wel uitdrukkelijk vermeld dat er niet gevlogen kan worden tijdens vulkanische activiteit in de buurt... Naast de verzekeraars heb je ook nog de wettelijke eigenaar van het toestel indien deze verschilt van de maatschappij... Vele toestellen zijn geen eigendom van de maatschappij zelf maar zijn eigendom van leasingbedrijven zoals bvb ILFC (de grootste/bekenste), ook hiermee dient rekening gehouden te worden...

Ondertussen wordt er terug (beperkt) gevlogen en het werd eigenlijk wel tijd ook, maar wat als er effectief toch iets gebeurt in de komende dagen? Wie gaat dan de verantwoordelijkheid opnemen? Misschien iets om over na te denken?
californian girl
Amerikafan

Bericht door californian girl »

Hoi Gino, heel vervelend dit voor je! Behalve de alarmcentrale van je verzekering zou ik ook misschien ministerie van buitenlandse zaken bellen (kijken of zij wat gewicht in de schaal kunnen leggen?) Telefoonnummer is: +31 70 348 64 86 In noodgevallen kun je dit nummer ook buiten kantooruren bereiken. Waar zit je in de U.S.? Of misschien kan de Nederlandse ambasade in Washington DC nog iets voor je betekenen: telefoonnummer: (202) 224-5300. Ik zou het gewoon proberen. Veel suc6!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer