En de KLM is volledig objectief in haar oordeel dat het allemaal weer goed is? Beetje kort door de bocht. Misschien ligt de waarheid in het midden?Heeft helemaal niks met balen te maken maar met de deskundigheid van die zogenaamde deskundige van Eurocontrol en andere organisaties die het hierin voor het zeggen hebben.
Het enige waar dat volk deskundig in is betreft het bedrag wat ze op het eind van de maand op hun rekening gestort krijgen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
@ ludwig
Die opmerking begrijp ik niet, de KLM wordt nergens genoemd in dit verhaal.
Die opmerking begrijp ik niet, de KLM wordt nergens genoemd in dit verhaal.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Pffff ik ben echt een beetje moe van dat as-gebeuren
Ik wil me lekker verheugen op mijn tripje NY volgende week en ipv daarvan zit ik me alleen maar zorgen te maken en zag ik net ook nog dat we de 1e 3 dagen vooral regen zullen hebben volgens weather.com. Terwijl het al de hele maand april superzonnig is daar......
Heb een beetje een baaldag
Ik wil me lekker verheugen op mijn tripje NY volgende week en ipv daarvan zit ik me alleen maar zorgen te maken en zag ik net ook nog dat we de 1e 3 dagen vooral regen zullen hebben volgens weather.com. Terwijl het al de hele maand april superzonnig is daar......

Heb een beetje een baaldag
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Contacteer:
Het KNMI praat over een verandering van de windrichting over drie dagen wat voor ons gunstig is m.b.t. de aswolk.

Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@ Iris; Probeer het gewoon even helemaal te vergeten. Het duurt nog daaagen voordat jij vertrekt en volgens de directeur van de KLM zal binnen enkele dagen het vliegverkeer weer redelijk normaal zijn op Schiphol. Probeer je daar maar aan vast te houden. Je kunt het toch niet beïnvloeden.
En wie weet zegt het weerbericht over enkele dagen weer heel iets anders

Mooihekkie schreef:Het KNMI praat over een verandering van de windrichting over drie dagen wat voor ons gunstig is m.b.t. de aswolk.

Hmm da's ook apart om te lezen. Zoveel mensen die niet weg hebben kunnen komen en dan vertrekken ze met een halfvol toestel...'Mijn vlucht naar Washington is halfvol'
SCHIPHOL - Het zou op Schiphol een gekkenhuis moeten zijn, en vele vluchten zouden moeten uitvallen. Tot zijn verbazing ontdekt Volkskrant-verslaggever Peter de Waard dat alles business as usual is op het vliegveld. En dat zijn vliegtuig naar Washington - de eerste KLM-vlucht die kant op - slechts half vol is.
Vergeet u die IMF-vergadering dit jaar maar. U komt niet voor komende zaterdag weg. En dan is het al bijna voorbij’. Dat was mij maandag nog te kennen gegeven.
Het reisbureau gaf mij 5 procent kans dat ik op tijd zou kunnen vertrekken. ‘Het duurt twee dagen voordat er iets van een normale dienstregeling zal zijn. Eerst moeten alle gestrande passagiers weg, de reizigers die de afgelopen dagen op de stretchers en veldbedden hebben gelegen.’
Maar maandagavond ging het luchtruim open - zelfs het luchtruim boven het noorden van de Atlantische Oceaan waar de aswolk toch ergens op grote hoogte zou moeten zijn. De vertrektijd van mijn al weken geleden geboekte vlucht – KLM 651 – staat gepland op dinsdagmiddag 14.10. ‘Ik zou dinsdagmorgen maar even op teletekst kijken’, zei het reisbureau.
Airbus 330
Dinsdagmorgen zet ik teletekst aan in de verwachting dat er achter KLM651 naar Washington wel zal staan dat de vlucht is geannuleerd. Want waar halen ze zo snel een Airbus 330 vandaan die ons daar kan brengen? En als dat lukt, dan zullen toch al die andere gestrande passagiers moeten voorgaan.
Maar de vlucht is niet geannuleerd. Ik bel het reisbureau. ‘Kan ik wel mee?’ ‘Dat weten we niet. Ik zou al vast inchecken via internet.’ Dat lukt wonderwel. Ik heb stoel 20H. De boarding pass rolt uit de printer.
Geen garantie
Maar ook dat is geen garantie. ‘Hoe laat gaat u van huis?, vraagt de medewerkster. ‘Bel vlak voor het vertrek nog maar even op.’ Even voor 11 uur is het reisbureau continu in gesprek. De vlucht gaat nog steeds door. Op de bonnefooi ga ik maar met een zware koffer op de trein naar Schiphol. Eigenlijk wil ik niet meer. De IMF-vergadering gaat dan wel door, maar wie komt daar nog? Zullen er zaken kunnen worden gedaan over de hulp aan Griekenland, de revaluatie van de yuan en de nieuwe machtsverdeling tussen de grote landen.
Op Schiphol is het een gekkenhuis. Tenminste in de vertrekhal. In de aankomsthal druppelen maar enkele reizigers binnen die vaak ongewild dagen extra in een ander land hebben doorgebracht.
Ongeloof
‘Uw vlucht gaat gewoon door’, zegt een stewardess bij de bagageafhandeling. Ik kijk haar ongelovig aan. Ik zou terug naar huis gaan - en nu ga ik naar Washington. Mijn partner weet niet wat ze ziet als ik er vanavond niet ben - ze zou voor twee mensen koken. 'Je gaat echt niet door die aswolk heen’, had ze gezegd. ‘Ze zijn niet gek.’
Op de E-pier is het net zo druk als normaal. Ik vertrek op gate E5. Plotseling zie ik een bevriende stewardess van de KLM die naar gate E19 snelt. ‘Ja, ik ga naar Panama. Ik zou zondag naar Sao Paulo gaan, maar die is geannuleerd. Je programma is ineens helemaal omgegooid.’
Minder strikte controles
De controles bij de gate voor een vlucht naar de VS zijn minder strikt dan anders. Ik ga zitten naast twee mannen die in Philadelphia blijken te wonen. ‘Ja, we zouden vrijdag al teruggaan. Maar we kregen vier dagen extra vakantie in Amsterdam. Of we het leuk hebben gehad? Amsterdam is so nice. Maar eigenlijk hebben we vier dagen lang alleen maar op internet gezocht of we via een andere manier naar huis konden terugkeren. Ik wilde mijn kinderen zien. We hebben niet op Schiphol geslapen. We hadden een kamer in het Marriott. Dat was toch aangenamer’, zegt Rick Jones (45).
Even verderop zitten vijf vrouwen van boven de tachtig jaar uit Virginia. Ze hebben een cruise gemaakt in Europa en zouden al afgelopen donderdag naar Washington terugvliegen. Nu hebben ze dagen extra de tijd gehad om het Achterhuis te bezoeken en naar de tulpen te gaan. ‘Een beetje gefrusteerd. Maar niemand van ons is boos geweest’, zegt Helen Wetsel (81).
Vertraging
De vlucht vertrekt gewoon om 14.10 uur. Tenminste. Dat lijkt erop. Ineens is er toch vertraging. De omroepster galmt door de vertrekhal. ‘Mister en miss Watson. You are delaying the flight to Washington.’ Ze zijn nog aan het shoppen - alles is weer business as usual. Eenmaal aan boord blijkt het toestel vreemd genoeg maar half vol te zitten. En dat voor de eerste KLM-vlucht naar Washington. 'Er zijn wel meer mensen die mee hadden gewild, maar die hebben we niet kunnen bereiken', legt een stewardess uit.
Ik kan deze vlucht languit liggen. 7 uur en 56 minuten om precies te zijn. Zo lang zal de vlucht duren, meldt de piloot. Korter dan normaal. En hij voegt daar aan toe: 'Ik ga proberen de aswolken te vermijden.'
De Volkskrant
Bedankt voor het artikel Syd
. Interessant om te lezen. Op Facebook KLM ook al dit:

UPADATE for all passengers travelling FROM AMSTERDAM
ONLY: If you are rebooked on a new flight but you can’t check-in online at www.KLM.com, you are
allowed to go through customs and proceed to the gate directly with your old
ticket. This way we get you to your destination sooner and our flights won’t
depart with empty seats!
- Bandido
- Amerika-expert
Zoveel "deskundigen", zoveel meningen. Zoals ik al eerder schreef is het nogal makkelijk om achteraf te roepen dat het allemaal niet nodig was, maar niet zo relevant. Heel erg vervelend voor diegenen die ergens gestrand zijn, maar nog vervelender zou het zijn om in de Atlantische oceaan te storten. Onder piloten is er trouwens helemaal niet zoveel onvrede over dit vliegverbod, maar vooral begrip. De meeste vakbonden raadden hun piloten sowieso af om te vliegen, en uiteindelijk beslist de gezagvoerder of een toestel vertrekt of niet.Rob schreef:De angst voor de aswolk, veroorzaakt door de vulkaanuitbarsting in IJsland, is een hype. Er was vorige week vrijdagochtend al geen verhoogd risico meer voor vliegtuigen. Dat kan elke wetenschapper met enige kijk op atmosferisch stof berekenen.
Nee, ze maken uren van zo'n 80 per week. Vandaar dat het zo lastig is om zo'n vergadering te plannen.Rob schreef:In deze 24/7 maatschappij werken de regeringsambtenaren schijnbaar nog steeds alleen van maandag tot vrijdag tussen 8:00 am en 5:00 pm.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Je hebt mensen die niet op de hoogte zijn dat de vlucht vertrekt, die ze dus niet konden bereiken, je hebt mensen die zeggen "thanks but no thanks", we nemen wel een latere vlucht als het "veilig" is, je hebt mensen die ondertussen al via een andere manier op hun bestemming geraakt zijn en het vergeten zijn om door te geven, je hebt de traditionele "no shows"...Syd schreef:Hmm da's ook apart om te lezen. Zoveel mensen die niet weg hebben kunnen komen en dan vertrekken ze met een halfvol toestel...
- RiverCola
- Amerika-expert
Goed gezegd Bandido. Gelijk krijg je dan weer de verwijten dat de minister blijkbaar zo langzaam was met het organiseren van een conferentie. Ten eerste wist iedereen de eerste 2 dagen helemaal niet welke kant het op zou gaan (letterlijk?), dan vervolgens gaan alle partijen zo snel mogelijk aan de gang om de organisatie om te gooien (zoals Geert uitgebreid omschreven heeft) en vervolgens moeten de partijen nog een keer bij elkaar komen en vervolgens het publiek in te lichten.
Het is dan wel heel makkelijk om gelijk weer te gaan roepen dat die mensen een 9 tot 5 mentaliteit hebben en iedereen maar van amateurisme te betichten omdat het jou toevallig niet zint en omdat je een artikeltje leest op de telegraaf
Dit is eigenlijk precies waar Geert een aantal pagina's geleden al voor waarschuwde, alleen beredeneerde hij het van uit de positie van de airlines (die de schuld zouden krijgen). later kregen de wetenschappers de schuld, de apparatuur, en toen de overheid.
Mensen, je wordt er niet gelukkiger van zo wantrouwend te zijn. En je komt er ook niet eerder mee op een vliegtuig.....
Het is dan wel heel makkelijk om gelijk weer te gaan roepen dat die mensen een 9 tot 5 mentaliteit hebben en iedereen maar van amateurisme te betichten omdat het jou toevallig niet zint en omdat je een artikeltje leest op de telegraaf

Dit is eigenlijk precies waar Geert een aantal pagina's geleden al voor waarschuwde, alleen beredeneerde hij het van uit de positie van de airlines (die de schuld zouden krijgen). later kregen de wetenschappers de schuld, de apparatuur, en toen de overheid.
Mensen, je wordt er niet gelukkiger van zo wantrouwend te zijn. En je komt er ook niet eerder mee op een vliegtuig.....
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Kijk Rob,Rob schreef:Heeft helemaal niks met balen te maken maar met de deskundigheid van die zogenaamde deskundige van Eurocontrol en andere organisaties die het hierin voor het zeggen hebben.
Het enige waar dat volk deskundig in is betreft het bedrag wat ze op het eind van de maand op hun rekening gestort krijgen.
Kijk ook eens naar de tijdsduur om een bijeenkomst van de ministers van verkeer te beleggen daar hebben ze vijf dagen voor nodig dat is met alle moderne technieken niet meer van deze tijd of zouden ze de agende met postduiven hebben rondgebracht.
In deze 24/7 maatschappij werken de regeringsambtenaren schijnbaar nog steeds alleen van maandag tot vrijdag tussen 8:00 am en 5:00 pm.
En ja ik had zo in het vliegtuig gestapt, als de piloot durft te vliegen durf ik mee er zitten maar weinig piloten met een zelfmoord idee tussen denk ik zo, die wil ook gewoon naar vrouw/man en kinderen.
Er is geen enkele voorgaandelijke recente gebeurtenis waarop iemand kon terugvallen... Er was een vulkaanuitbarsting die vulkaanas uitstootte, de wind zat onze richting uit en de asse hing op een hoogte waardoor de toestellen moesten vliegen. Dat zijn de feiten....
Het is trouwens niet Eurocontrol die het luchtruim gesloten heeft maar het was NATS die dit in de UK in samenspraak met de overheid als eerste gedaan heeft, gevolgd door FOD Mobiliteit in samenspraak met Belgocontrol in België waarna ook de Nederlandse overheid en RDW besloten het luchtruim te sluiten, pas nadien is Eurocontrol met een advies gekomen om te sluiten waarna de bal aan het rollen gegaan is...
Het enige event dat enigzins gelijkaardige taferelen tot gevolg had was Mount St. Helens in de USA bijna 30 jaar geleden en waarbij een groot deel van het US airspace meer dan een week gesloten was. We hebben enkele individuele incidenten zoals deze met de BA747 en de KL747 waarbij in beide gevallen de motoren uitgevallen zijn nadat deze door een aswolk vlogen. Gelukkig zonder slachtoffers maar wel telkens voor miljoenen schade aan de toestellen...
Volgens de fabrikanten van de toestellen en de motoren is een asconcentratie boven de 0 (ppm) ontoelaatbaar en kan er niet gevlogen worden als er meer vulkaanasse in de lucht hangt. IATA of ICAO zeggen net hetzelfde, er mag niet gevlogen worden in regio's die gecontamineerd zijn door vulkaanasse.
We hebben een Dornier 228 die meermaals door de aswolk gevlogen is met aan boord diverse meetapparatuur en wetenschappers, zij meldden dat de sluiting terecht was... Uiteindelijk blijft dit researchtoestel zelfs schade opgelopen te hebben door de vulkaanasse... We hebben 5 Boeing's F-18 van de Finse luchtmacht die oefeningen uitvoerden voordat het luchtruim gesloten werd... Allen zijn ze beschadigd (met bewijsmateriaal vrijgegeven)... NATO heeft ondertussen toegegeven dat een of zelfs meerdere van hun F16's beschadigd werden tijdens vluchten en dat de concentratie vulkaanasse op dat moment zelfs een potentiëel risico inhield voor de operationele paraatheid van de luchtverdediging...
Anderzijds hebben we Lufthansa die enkele ferryvluchten uitvoerde op beperkte hoogte en waarbij ze een maximaal plafond bereikten van FL150 (15.000 voet). We hebben ook KLM die 10 "testvluchten" uitvoerden die in weze niet meer waren dan ferryvluchten zoals Lufthansa hen reeds voordeed, ook hier werd er op beperkte hoogte gevlogen en bereikte er eentje een maximaal plafond van FL200 (20.000 voet). Een vlucht van KLM kan vaag omschreven worden als een testvlucht ondanks dat KLM geen middelen heeft om te testen, het werd een vlucht in de directe omgeving van Amsterdam met een wisselende hoogte en een maximaal plafond van FL410 (41.000 voet), deze vlucht duurde amper een uurtje. Dan hebben we ook nog British Airways die het al iets serieuzer aanpakte en met een Boeing 747 een groot deel van het Britse luchtruim te doorkruisen op wisselende hoogte met een maximaal plafond van FL400 (40.000 voet) om dan uiteindelijk Cardiff te bereiken waar ze hun onderhoudsbasis voor widebodies hebben... Voor zover we weten was er met deze vluchten geen probleem. De vluchten hebben echter een beperking in tijd gehad en populaire, reguliere routes werden niet gevlogen....
Dan hebben we nog Airbus die 2 van haar experimentele toestellen (een A340-600 en een A380-800) inzetten om doorheen het luchtruim van Frankrijk & Duitsland te vliegen. Deze toestellen zijn cru gezegd vliegende laboratoria die dienen om nieuwe ontwikkelingen te testen, het is dan ook mogelijk om tijdens de vlucht de motoren continu op te volgen. Het resultaat hiervan is nog onbekend...
Waardoor denk jij dat de beslissing verkeerd was? Het was een ongezien evenement in Europa waarvan zelfs wereldwijd er quasi geen voorgaande geweest is, het was dus roeien met de riemen die er waren en met de natte vinger werken...
Ik blijf erbij dat alle instanties de juiste beslissing genomen hebben, hoe spijtig dit ook is voor de reiziger en de maatschappijen... En dat het overleg wat langer duurde, tja, de vooruitzichten liepen van uur tot uur, iedereen was ervan overtuigd dat het van voorbijgaande aard was, ja misschien is men allemaal te optimistisch geweest en had men sneller moeten overleggen... Maar al doende leert men, niet?
- Ineke
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mijn mond viel net open.... in de bevestiging, die ik zaterdagavond van Hotwire kreeg werd verteld dat het 6-8 weken zou duren voordat de restitutie geregeld zou zijn.... en wat zie ik net op mijn creditcard overzicht???? Bijgeschreven op 17 april, dezelfde dag dus nog!, € 283 van HotwireIneke schreef:Heb net bericht ontvangen, dat mijn vlucht morgenochtend naar Wenen, zoals verwacht, ook gecancelled is.
Voor de eerste 3 nachten had ik via Hotwire een hotel gereserveerd en zoals jullie ongetwijfeld weten zijn "all bookings final and no refunds". Toch maar Hotwire gebeld en de situatie uitgelegd en gelukkig werd er totaal niet moeilijk over gedaan, moest wel mijn vlieg reserveringscode opgeven (en dat werd ook gecontroleerd), refund werd meteen geregeld en binnen 3 minuten had ik de bevestiging al per email binnen. Pak van mijn hart, 't ging toch om een bedrag van bijna 400 $.
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl

(en door de duurder wordende dollar heb ik nog "winst" ook, ik betaalde eind 2008 € 261 en krijg nu € 22 meer teruggestort)
Bedankt Hotwire! Ik ben benieuwd of ik het ticketbedrag van Austrian Airlines ook zo snel terugkrijg.
gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
-
- Amerika-expert
Super Ineke! Zeker een hartstikke nette afhandeling van Hotwire!
Zo behouden ze hun klanten toch wel. Je zal op deze manier zeker bij hen terug komen.
Zo behouden ze hun klanten toch wel. Je zal op deze manier zeker bij hen terug komen.
- RiverCola
- Amerika-expert
Hotwire is fantastisch qua service! Vorige zomer overnachtte ik in een Motel8 in Colorado welke echt erbarmelijk slecht was. Naderhand vragen ze je altijd om een soort enquete in te vullen en die heb ik dus ingevuld en het motel flink slecht beoordeeld. Ik had daar verder geen bijbedoelingen bij. Niet lang daarna kreeg ik een email van Hotwire dat ik het hele bedrag van de overnachting terug kreeg in Hotdollars!
Ook hadden ze een keer een hotel dat ik al geboekt en betaald had hergewaardeerd en het hotel kreeg toen een halve ster minder. Toen kreeg ik 25 Hotdollars terug.
En dat terwijl ik NOG STEEDS op de terug betaling van de vliegtaks van connenctions.be zit te wachten
Ook hadden ze een keer een hotel dat ik al geboekt en betaald had hergewaardeerd en het hotel kreeg toen een halve ster minder. Toen kreeg ik 25 Hotdollars terug.
En dat terwijl ik NOG STEEDS op de terug betaling van de vliegtaks van connenctions.be zit te wachten

- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Edit: Bericht verwijderd; antwoord reeds gevonden.
Laatst gewijzigd door Inge op 20 apr 2010, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik hoorde net een vliegtuig overkomen!!! Raar dat je daar nu blij over kan zijn... Normaal mopper ik altijd: "Herrieschoppers!"
.
Ik woon een km of 30-40 van EIndhoven.

Ik woon een km of 30-40 van EIndhoven.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ja je hebt ook wel gelijk, maar soms heb je gewoon even zo'n punt bereikt dat je een beetje moedeloos wordt. Maar goed, idd we kunnen er toch niks aan veranderen als er nu nog een vulkaan uitbarst dus ik probeer het ook maar los te laten. Is soms nog best lastigRiverCola schreef:@ Iris; Probeer het gewoon even helemaal te vergeten. Het duurt nog daaagen voordat jij vertrekt en volgens de directeur van de KLM zal binnen enkele dagen het vliegverkeer weer redelijk normaal zijn op Schiphol. Probeer je daar maar aan vast te houden. Je kunt het toch niet beïnvloeden.

Blog: http://www.eyerisphotography.nl
-
- Amerikakenner
@rob Ik noemde de KLM, niet omdat die eerder genoemd was. Jij hebt moeite met Eurocontrol, ik had moeite met het drammerige van Hartman van de KLM die maar bleef roepen dat het allemaal veilig was en dat het onnodig was dat het luchtruim nog steeds dicht was. Vond hij dat echt 100% of spelen ook financiele belangen mee in zijn uitspraken ?
Laatst gewijzigd door ludwig op 20 apr 2010, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- WillemenIrma
- Amerika-ontdekker
Sorry, ik zou me hier niet mee moeten bemoeien, maar als jullie menen zo tegen elkaar te keer te moeten gaan hou je dan aub aan de feiten!RiverCola schreef:Goed gezegd Bandido. Gelijk krijg je dan weer de verwijten dat de minister blijkbaar zo langzaam was met het organiseren van een conferentie.
Het is dan wel heel makkelijk om gelijk weer te gaan roepen dat die mensen een 9 tot 5 mentaliteit hebben en iedereen maar van amateurisme te betichten omdat het jou toevallig niet zint en omdat je een artikeltje leest op de telegraaf![]()
Feit 1: Rob ventileerde zijn opvattingen over de mentaliteit van DIE ambtenaren niet achteraf, maar ruim voordat de algemene opinie (paar uitzonderingen op dit forum nagelaten) ook die kant begon op te hellen.
Feit 2: Minister Eurlings zelf gaf, op TV en zonder enige terughoudendheid toe dat het veeel te lang had geduurd voordat de verantwoordelijke ministers de koppen bij elkaar staken.
Feit 3: Dat artikeltje over de mening van die sterrenkundige over de hype t.a.v. de aswolk stond ook bijv in de Volkskrant. Beetje flauw om op de boodschapper gelijk een Telegraafetiquetje te plakken.
Feit 4: En (Bandido!), Hartman vertelde, voor de camera, dat zijn piloten rijen dik stonden opgesteld om die proefvluchten uit te mogen voeren. Uit onvrede? Of was dit toch misschien ook een blijk van vertrouwen richting hun directie?
Feit 4: Is het anderen ook opgevallen dat onze eigen zelfbenoemde deskundige ter plekke, Geert, nadat hij in eerste instantie, gestimuleerd door de golven van emoties uit dit forum neem ik aan, de moed had gehad het oneens te zijn met zij baas Hartman, helemaal stil is gevallen over het het onderwerp aswolken en veiligheid. Gelukkig blijft hij zich nog wel bezig houden met zijn echte corebusiness: pax. door het systeem begeleiden. Ga zo door Geert.
Feit 5:( Braio 20) Nog afgezien van de relevantie van een norm van 0 ppm voor asdeeltjes, voorgeschreven door de producenten van motoren en vliegtuigen, is de eerste stap toch vast te stellen of deze norm al dan niet bereikt wordt en vooral WAAR. Ik constateer nog steeds de misvatting dat het de bedoeling is of was door die wolk heen te vliegen. Sorry waar het hier om gaat is vast te stellen of er corridors met desnoods een concentratie van 0 ppm asdeeltjes voorhanden zijn waar veilig doorheen gevlogen kan worden.
Feit 6: MIJN wantrouwen maakt me soms best gelukkig en ik ben er zelfs van overtuigd dat dit soort wantrouwen er nu inderdaad voor gezorgd heeft dat ik eerder (morgen hopelijk al) het vliegtuig op kan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3125 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 8 Reacties