Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis usa_usa: Van LA > binnenland > SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis usa_usa: Van LA > binnenland > SF

Bericht door vana »

usa_usa schreef:Is Lake Tahoe de moeite waard om het te zien. Of kun je dan beter langs lake Havasu. Lijkt ons ook leuk om zo'n lake te zien.
Lake Tahoe is wel leuk, maar in mijn ogen niet bijzonder genoeg om er een paar uur voor heen en weer te rijden.
Lake Havasu zou ik niet doen, je hebt nu net gekozen voor de mooie route via Sedona. Dat zou ik lekker zo laten.
Natuurlijk is het leuk om een meer te zien, maar er zijn zoveel mooie dingen op je route te zien, je moet gewoon keuzes maken. Als je over de Tiogapass rijdt kun je even een stop maken bij Tenaya Lake, dat is ook heel mooi. Wij hebben er even gepicknickt op het strandje.

Marjon
usa_usa
Amerika-ontdekker

Bericht door usa_usa »

Dat ziet er idd heel mooi uit.

Wat zouden jullie doen, hier en daar vante voren boeken, of ter plaatse kijken of er iets is om te overnachten?

Op b.v. booking.com staan soms aanbieden van 70% korting. Ik vraag me af, kom je dat soort kortingen ook tegen ter plaatse, zonder dat je hebt geboekt? In Las Vegas zal dat waarschijnlijk geen probleem zijn, maar b.v. in Prescott, Death Valley, Wiliams, Yosimite en Big Sur zal dat waarschijnlijk lastig worden?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er is al aangegeven dat je moet reserveren voor de parken. Je bent er al erg laat mee, zeker voor Yosemite en de Grand Canyon. Kijk voor deze parken op http://www.yosemitepark.com en voor Death Valley en de GC op http://www.xanterra.com . Zeker in de weekenden en met Memorial Day is het overal druk. Mocht je de route willen aanpassen dan is annuleren meestal geen probleem als je rechtstreeks bij het hotel/motel hebt geboekt. Kijk daarvoor wel naar de voorwaarden.
Korting op de accommodatie in de parken kun je vergeten. Daarbuiten zal het van de beschikbaarheid afhangen denk ik. Als je ANWB-lid bent kun je je pasje meenemen voor de AAA-korting.
Voor de Grand Canyon zou ik echt in het park of in tusayan gaan kijken, zeker voor 1 nacht, want vanuit Williams is het nog een aardig eindje rijden, en zeker als je een zonsondergang wilt meemaken is dat niet aan te raden.

Wat meren betreft: keuze genoeg onderweg, daar hoef je niet voor om te rijden. Voor de ingang van Yosemite heb je nog Mono Lake. In het park is inderdaad Tenaya Lake mooi, en langs de Tioga Road zijn er nog veel meer. Zie op http://www.yosemitehikes.com voor wandelingen naar verschillende meren.

Marianne
usa_usa
Amerika-ontdekker

Bericht door usa_usa »

Dankje. We hebben vanmiddag even het een en ander geboekt:

1 nacht in GC - Canyon Plaza resort - paar minuten van de ingang van GC :)
3 nachten Yosemite NP - Cedar Lodge - vlakbij, praktisch in het park
3 nachten Las vegas - Hotel Excalibur
1 nacht Death valley - Stovepipe, in het park

De rest van de reis zien we het wel. Op de website van de parken was alles al vol, maar bij ons reisbureau konden ze alles nog wel boeken omdat die een serie inkopen. Kost meestal iets van 10 euro meer, dus dat stelt niks voor. We waren allang blij dat we nu in de parken kunnen overnachten.

Die wandelroutes lijken me echt supergaaf. Het is altijd van punt A naar punt B. Wordt je dan bij punt B weer opgehaald? Of moet dat op eigen houtje..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer