Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Linda - USA 2010: geplande route USA - graag tips

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Linda - USA 2010
Amerika-ontdekker

Reis Linda - USA 2010: geplande route USA - graag tips

Bericht door Linda - USA 2010 »

Dag allemaal,

Wij hebben een losse ticket geboekt voor halverwege augustus om vanaf SF door te rijden naar LA waar we weer terug vliegen naar Amsterdam. Nu ben ik bezig met het plannen van de reis en ik ben heel benieuwd hoe jullie 'ervaringsdeskundigen' hierover denken.. Ik heb het forum al flink doogespit maar ik ben toch benieuwd wat jullie van hiervan vinden. Ik weet dat de nadruk ligt op de grote steden, dat heb ik bewust gedaan. Heb ik de tijd goed verdeeld tussen de parken? En ik zit te twijfelen tussen MOAB en Monument valley, iemand ervaring hiermee?

Onze planning ziet er als volgt uit:
Dag Datum Stad?
1 zaterdag 21 augustus 2010 Amsterdam - San Francisco
2 zondag 22 augustus 2010 San Francisco
3 maandag 23 augustus 2010 San Francisco
4 dinsdag 24 augustus 2010 San Francisco - Yosemite
5 woensdag 25 augustus 2010 Yosemite - Death Valley
6 donderdag 26 augustus 2010 Death Valley - Las Vegas
7 vrijdag 27 augustus 2010 Las Vegas
8 zaterdag 28 augustus 2010 Las Vegas
9 zondag 29 augustus 2010 Las Vegas - ZION - Bryce Canyon
10 maandag 30 augustus 2010 Bryce Canyon
11 dinsdag 31 augustus 2010 Bryce Canyon - MOAB of Monument valley
12 woensdag 1 september 2010 Monument valley -Grand Canyon
13 donderdag 2 september 2010 Grand Canyon - San Diego (ik weet het is een lange rit, maar dat hebben we er voor over :D )
14 vrijdag 3 september 2010 San Diego
15 zaterdag 4 september 2010 San Diego
16 zondag 5 september 2010 San Diego - Los Angeles
17 maandag 6 september 2010 Los Angeles
18 dinsdag 7 september 2010 Los Angeles
19 woensdag 8 september 2010 Los Angeles -Amsterdam

Omdat we pas net geboekt hebben, zijn er nog geen hotels geboekt. Ik zit wel een beetje te snuffelen al op internet. Ik weet echter alleen nog niet in welke gebieden in San Diego en Los Angeles het leuk vertoeven is. In San diego willen we graag in de buurt van het strand. Los Angeles had ik iets gelezen over West Hollywood wat leuk was? ik hoop iemand hier wat tips over heeft.

Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden en of het natuurlijk wel realistisch is..

Groetjes Linda
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Greplande route USA - graag tips!

Bericht door Pete.Z »

Eerste reactie, vergeet Moab als je niet minimaal twee dagen hebt, en neem een dag extra voor Zion.
Verder vindt ik de rit GC San Diego volledig onzinnig, beter wat meer tijd nemen en bijvoorbeeld via Sedona rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Eens met Piet, vergeet Moab als je geen tijd hebt. Verder vind ik het raar verdeeld om 2 nachten Bryce te nemen en maar 1 voor Yosemite en voor de Grand Canyon, met nog een lange rijdag erachteraan.
Als je echt voor de steden gaat zou ik ook niet naar Bryce gaan, maar meer tijd voor de rit van de GC naar San Diego nemen en misschien ook meer tijd voor SF of LA, want voor een stedentrip zit je daar maar heel kort.
Maar eigenlijk is het natuurlijk wel heel jammer om naar een gebied te gaan met zoveel prachtige natuur en dan voornamelijk de steden te bezoeken! Voor steden zijn er voldoende mogelijkheden dichter bij huis of aan de oostkust.

Marianne
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Hallo,

- Yosemite verdient een extra dag
- naar Moab rijden als je daar geen 2 of 3 dagen kunt blijven heeft weinig zin.
- en je vliegt natuurlijk door zion np

Misschien rechtstreeks van bryce naar page/grand canyon rijden, en dagje san diego minder ? is niet makkelijk kiezen !

Jacques
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Martin & Marianne schreef:Maar eigenlijk is het natuurlijk wel heel jammer om naar een gebied te gaan met zoveel prachtige natuur en dan voornamelijk de steden te bezoeken! Voor steden zijn er voldoende mogelijkheden dichter bij huis of aan de oostkust.
Ik mis hierbij de opmerking 'Maar dat is mijn persoonlijke mening' :). De een wordt blij van steden, de ander van natuur.
En de TS heeft dit zelf ook al aangegeven: 'Ik weet dat de nadruk ligt op de grote steden, dat heb ik bewust gedaan. '

Lijkt me persoonlijk dan een beetje overbodig om dit als 'jammer' te gaan bestempelen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Njit schreef:Lijkt me persoonlijk dan een beetje overbodig om dit als 'jammer' te gaan bestempelen.
En ik wil hier eigenlijk aan toevoegen dat de westkust niet alleen uit natuur bestaat. Niet iedereen gaat naar de westkust voor de natuur. Als ik kijk naar alleen mezelf al, ik word echt niet blij van een vakanties met alleen natuur. Ik word persoonlijk juist wel heel erg blij van alleen maar pretparken in mijn vakantie.

Als iemand de opmerking maakt dat men bewust voor de grote steden kiest, dan kiest men bewust voor de grote steden :)

Btw, welkom naamgenoot op dit forum!

Groetjes, Linda
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Linda - USA 2010: geplande route USA - graag tips

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me duidelijk dat dit mijn persoonlijke mening is maar ik zal het er in het vervolg bij zetten. Ik ben met mijn advies volledig uitgegaan van de wensen van TS.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Als je meer van de steden houdt als van de natuur, dan snap ik die hele dag Bryce niet. Juist dit park leent zich voor een korter bezoekje met slechts 1 overnachting. Ik zou dus zowel in Zion (Springdale) als in Bryce (park zelf of Tropic) 1 overnachting doen zodat je je niet hoeft te haasten, zeker met de wegwerkzaamheden bij Zion is dit wel zo prettig.

De rit van Yosemite naar Death valley is in mijn ogen te lang. Misschien is een overnachting in Bishop/Lone Pine tussen Yosemite en Las Vegas een alternatief voor je, dan verdeel je de rit een beetje.

Zowel Moab als Monument Valley zou ik niet doen. Afgezien natuurlijk van de tijd die je doorbrengt in de steden, vind ik de route best druk en ik zou deze twee dus schrappen om toch wat meer rust te krijgen tijdens het rondreizen. Page is een goed alternatief, hier zou je Antelope Canyon, Horseshoe Bend en/of Lake Powell kunnen bezoeken.

Probeer hotels te boeken IN de nationale parken, dit geldt zeker voor Yosemite en Grand Canyon (met uitzondering dan misschien van Death valley zoals ik hierboven al aangaf). Dit scheelt je een hoop tijd. In het donker rijden is trouwens af te raden, de wegen zijn er onverlicht/ongemarkeerd, gsm heeft geen bereik en het is er redelijk onbewoond qua mensen, maar bewoond qua groot wild. Na zonsondergang is het binnen het half uur ook echt donker. Dus hou daar rekening mee met je planning.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

van las vegas naar zion en bryce op dezelfde dag wordt wat veel van het goede???? Kun je wellicht een keuze maken ????
Goed met de dagen in Las vegas, ben daar zelf groot voorstander van, van grand canyon naar san diego kan wel, word gewoon een rijdag..... een flinke afstand dat wel....
:wink:
Ja yosemite wordt ook een drukke dag, wellicht is het moeilijk om daar nu een overnachting te vinden in augustus??? hetzelfde geld wel voor grand canyon.....

Wat betreft de overnachtingen in Los Angeles, is het wellicht fijn om deze in de buurt van stranden te doen??? bijvoorbeeld in huntington beach of santa monica, het is daar zo uitgestrekt dat je hoe dan ook de auto nodig hebt om rond te kijken...
In San diego zou ik in de buurt van gastown gaan zitten, is erg leuk.... bezoek ook balboa park ;-)
Ik wens je alvast veel succes met de planning en een fijne reis !
Linda - USA 2010
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda - USA 2010 »

Dag allemaal!

Wauw wat veel reacties al! Ik heb de tips allemaal genoteerd en ga het allemaal opnieuw even uitzoeken

Moab valt in ieder geval af na jullie tips. Ik zit alleen nog te twijfelen over monument valley. In plaats van 2 nachten bryce canyon wordt het nu 1 nacht zion en 1 nacht bryce canyon. Dat geeft inderdaad wat betere verdeling.

Ik ga nog even uitzoeken wat Page allemaal te bieden heeft (als tip ipv monument valley).

Super bedankt voor deze reacties! Ik kom zeker nog terug met vragen, maar hier ben ik al heel blij mee.

Groetjes Linda
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Page heeft Lake Powell (boottocht), Glenn Canyon Dam, Antelope Canyon, Horsehoe Bend, the Wave en anderen hier weten waarschijnlijk nog veel meer leuke plekjes. Page is eigenlijk een stadje in the middle of nowhere maar er valt toch genoeg te zien. Vooral Horseshoe Bend mag je niet missen imo.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer