Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
four mile trail Yosemite in mei mogelijk?
four mile trail Yosemite in mei mogelijk?
Hallo allemaal,
We hebben met jullie hulp de route bepaald en zijn nu de parken meer in detail aan het bekijken. (nog maar een maandje en dan zijn we weg!!) Een heleboel konden we natuurlijk al op het forum vinden. We hebben op bijv. op www.yosemitehikes.com gekeken en de four-mile trail lijkt ons erg mooi. (Vanaf Glacier Point naar de Vallei)
Nu vraag ik me alleen even af of dat ook al rond 12 mei te doen is?
De glacier point road is nu nog gesloten.
Betekent dat dat je door de sneeuw naar beneden ploegt of is dat rond die tijd ver gesmolten op die hoogte?
Wat is anders een goed alternatief voor de four-mile-trail half mei?
Bedankt weer alvast!
Philip
We hebben met jullie hulp de route bepaald en zijn nu de parken meer in detail aan het bekijken. (nog maar een maandje en dan zijn we weg!!) Een heleboel konden we natuurlijk al op het forum vinden. We hebben op bijv. op www.yosemitehikes.com gekeken en de four-mile trail lijkt ons erg mooi. (Vanaf Glacier Point naar de Vallei)
Nu vraag ik me alleen even af of dat ook al rond 12 mei te doen is?
De glacier point road is nu nog gesloten.
Betekent dat dat je door de sneeuw naar beneden ploegt of is dat rond die tijd ver gesmolten op die hoogte?
Wat is anders een goed alternatief voor de four-mile-trail half mei?
Bedankt weer alvast!
Philip
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: four mile trail Yosemite in mei mogelijk?
Het zal van het weer afhangen, en van de Glacier Point Road. Als die open is, dan toch eerst informeren bij het visitor center, het lijkt me geen wandeling om te doen als er nog sneeuw ligt, of als het nog erg nat is. Denk er aan dat je de bus reserveert, zeker als je de eerste bus wilt nemen.
Ik vind trouwens de Panorma Trail een mooier alternatief voor als de GP Road open is. Minder steil en je komt langs de Mist Trail die sowieso een must is. Maar ik moet bekennen dat ik geen ervaring heb met de 4 mile trail.
De Mist Trail vanuit de vallei is natuurlijk ook een mogelijkheid; dan kun je omhoog de Mist Trail doen en de John Muir Trail naar beneden - die laatste is minder steil en glad.
Ik denk dat zo vroeg in het jaar goede schoenen (profiel) wel belangrijk zijn.
Verder is de korte wandeling naar de Lower Yosemite Falls een must. En overal in de vallei is het prachtig, je zou ook een fietstocht kunnen maken zodat je wat meer kunt zien dan wandelend. Hetch Hetchy is ook mooi, maar ik weet niet of je daar met de camper kunt komen, hangt van de lengte af.
Marianne
Ik vind trouwens de Panorma Trail een mooier alternatief voor als de GP Road open is. Minder steil en je komt langs de Mist Trail die sowieso een must is. Maar ik moet bekennen dat ik geen ervaring heb met de 4 mile trail.
De Mist Trail vanuit de vallei is natuurlijk ook een mogelijkheid; dan kun je omhoog de Mist Trail doen en de John Muir Trail naar beneden - die laatste is minder steil en glad.
Ik denk dat zo vroeg in het jaar goede schoenen (profiel) wel belangrijk zijn.
Verder is de korte wandeling naar de Lower Yosemite Falls een must. En overal in de vallei is het prachtig, je zou ook een fietstocht kunnen maken zodat je wat meer kunt zien dan wandelend. Hetch Hetchy is ook mooi, maar ik weet niet of je daar met de camper kunt komen, hangt van de lengte af.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Lengte van de camper voor de weg naar Hetch Hetchy Reservoir max 25ft en daar wordt streng aan vastgehouden.
Zo na alle as begint het nu toch weer te vliegen dus kunnen we weer verder met de planning. Gelukkig zijn jullie toch weg Rob!
Ergens anders op t forum zag ik t onderstaande (komt van jou toch Marianne?) dus dat wordt inderdaad de mist trail en ik zal eens verder gaan kijken naar Hetch Hetchy.
Glacier Point Road = closed
Once the Glacier Point Road opens for the season, it will be open Saturdays and Sundays only until May 27. (It will also be open on May 21.) After May 27, the road will be open every day until fall closing.
Ergens anders op t forum zag ik t onderstaande (komt van jou toch Marianne?) dus dat wordt inderdaad de mist trail en ik zal eens verder gaan kijken naar Hetch Hetchy.
Glacier Point Road = closed
Once the Glacier Point Road opens for the season, it will be open Saturdays and Sundays only until May 27. (It will also be open on May 21.) After May 27, the road will be open every day until fall closing.
Dat zou dan echt perfect uitkomen, wij zijn van plan om op 28 mei richting Glacier Point te gaan. Maar het blijft altijd afwachten natuurlijk....
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij hebben de Four Mile trail vorig jaar op 31 mei gelopen. De Tioga Pass is destijds op 22 of 23 mei open gegaan en Glacier Point Road twee weken eerder. Uiteraard is dit geen garantie voor dit jaar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1959 Weergaves
-
Laatste bericht door harryh
-
- 9 Reacties