Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dollar/Alamo?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Dollar/Alamo?

Bericht door Tokheim »

Wij moeten nog een auto (minivan) huren voor onze zomervakantie in Florida. Via USAreisen.de is de goedkoopste Super-Inklusiv-PLUS is nu via Dollar, scheelt meer als €100 met de anderen. Is dit een beetje vergelijkbaar als Alamo/Hertz waar wij normaal bij huren? Kan je zelf een auto kiezen of krijg je er 1 toegewezen net als bij Hertz (minpuntje).

Theo
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Dollar/Alamo?

Bericht door Knabbeltje »

Ik denk dat dit vooral afhangt waar je de wagen ophaalt .Bij het ene kantoor kan je zelf kiezen en bij het andere weer niet .
Ik heb afgelopen december bij dollar een standard suv gehuurd en kon hem niet zelf uitkiezen maar kreeg wel wat ik gevraagd had .Je kan aan de desk vragen welke wagen je krijgt .Blijkt het bv. dat je die type al hebt gekregen en liever een andere type krijgt ,kan je hen dit gewoon melden en ze zullen je wel een andere wagen geven .
Bij dollar in Washington Dulles airport kon ik dus niet vrij uit kiezen :wink:

Groetjes,
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Knabbeltje schreef:Bij het ene kantoor kan je zelf kiezen en bij het andere weer niet .
Bij dollar in Washington Dulles airport kon ik dus niet vrij uit kiezen :wink:
Oké bedankt, het gaat in mijn geval om Miami airport. Dan neig ik toch meer naar Alamo.....

Theo
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wij hebben al 3 keer die standaard SUV (Equinox) gehuurd, ook via usareisen.
- Vancouver (zomer 2008): Alamo/National gaf ons geen keuze, er was enkel nog maar een Ford Edge. Goede wagen!
- Florida (zomer 2009): Alamo/National gaf ons de keuze, er stond weer die Ford Edge en ook nog wat andere wagens, we kozen de Ford Edge.
- Toronto (april 2010): Alamo/National gaf ons geen keuze, er was nog maar 1 wagen in die klasse: een Mitsubishi, ik geloof de Outlander. Was ook een goede wagen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Ik dacht altijd dat je alleen bij Hertz niet mocht kiezen. En die keuze mogelijkheid vonden we nu juist zo aantrekkelijk van Alamo, en hoopte dat Dollar deze mogelijkheid ook standaard aan bood. Helaas heeft Hertz ook plotseling geen Minivan meer met een Prepaid tarief op hun site staan voor onze periode, waardoor zij echt veel te duur zijn nu.

Theo
Knabbeltje
Amerikakenner

Neen hoor, ik heb jaren terug bij Avis in West Virginia ,Yeager Airport ook een wagen afgehaald en had ook niet de keuze om zelf eentje uit te pikken .Ik denk dat je evengoed bij een ander kantoor van Avis in een andere staat misschien wel zelf kunt uitkiezen .Het ligt dus gewoon aan het plaatselijk kantoor zelf .Dus wie weet heb je die keuze bij Dollar in Florida wel .
Pioenroos
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Pioenroos »

Wij vragen altijd bij Hertz om een bepaalde auto. Vaak bellen we thuis al, soms vragen we het ter plekke.
Tot nog toe is het altijd gelukt :clap: .
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Laatste keer bij Dollar gehuurd in Phoenix, en daar kon ik gewoon kiezen uit een rij auto's.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Ik heb nu dus geboekt via eautohuur.nl, het is een Chevrolet Uplander geworden. Omdat deze auto niet meer gemaakt wordt ben ik benieuwd welke we mee zullen krijgen. Het is Alamo geworden maar dat komen we straks pas op het voucher te zien. Ik neem aan dat dit goed gaat! Dezelfde klasse als bij usareisen.de maar dan wel €140 goedkoper :clap: :clap:

Theo
Knabbeltje
Amerikakenner

:thumbup: bij onze laatste afhaling ,ook geboekt toen bij eautohuur kwam die voordeliger uit voor ons dan usareisen .Het wil wel eens wisselen want voor onze zomerse reis is usareisen dan weer voordeliger .Beide zijn goede sites dus je kan niet missen :clap:
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Het spijtige bij eautohuur is dat je altijd naar hen moet bellen voor hun "echte" prijs te weten. Het is telefonisch goedkoper dan via de site.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Chi Sin X schreef:Het spijtige bij eautohuur is dat je altijd naar hen moet bellen voor hun "echte" prijs te weten. Het is telefonisch goedkoper dan via de site.
Dit komt denk ik doordat zij werken met de sterk wisselende dollarkoers.

Theo
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

je kunt ook gewoon een telefoonnummer opgeven met allen nullen, en met ze emailen, dat ging prima toen ik boekte in november.......de hele correspondentie ging heen en weer via email...
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Chi Sin X schreef:Het spijtige bij eautohuur is dat je altijd naar hen moet bellen voor hun "echte" prijs te weten. Het is telefonisch goedkoper dan via de site.
Wat is daar spijtig aan?
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

Dat de prijs van hun website niet klopt.

Ik haat het om te onderhandelen over prijzen :P, en bij hen gaat het nogal heel gemakkelijk als je wat doorvraagt. Dus maw als je niet assertief genoeg bent, dan betaal je veel te veel.

Blijkbaar belt/mailt hier iedereen, maar normaal doe ik dat niet als ik iets via een website wil bestellen. Het is ook maar dankzij dit forum dat ik naar hen had gebeld, anders had ik veel te veel betaald.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

klasse Minivan 7 seater (Chevrolet Uplander) werd bij ons vorig jaar een Chrysler Town and Country.
Tushar
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Tushar »

Ik heb vorig jaar bij Usareisen.de gehuurd prima bevallen. Dit jaar gewoon weer via Alamo. Waarom omdat ik elke keer gewoon zelf de auto mag uitkiezen op de airport.

:mrgreen:

Ik reis wel elk jaar naar orlando moet ik zeggen .
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Maar als je via usareisen.de huurt bij Alamo kun je toch diezelfde auto uitzoeken :? , daarvoor hoef je echt niet rechtstreeks bij Alamo te huren.
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Hoe doen jullie het dan met de papieren van de auto als je zelf mag kiezen? Wij kregen steeds aan de bali de sleutel en de papieren met daarop de plaatnummer en het merk van de auto.Als jullie zelf een auto uitkiezen zijn jullie papieren toch niet inorde ?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Die papieren liggen er gewoon in, net als de sleutel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer