Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer de reis boeken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
ovries
Amerika-ontdekker

Wanneer de reis boeken

Bericht door ovries »

Hallo,

Wij willen volgend jaar juni met een camper door het westen van de "states" rondtrekken per camper. Als ik nu bij de reisbureau's informeer kan ik pas vanaf de kerst boeken. Weet iemand op welke manier er eerder geboekt kan worden en wat de beste methode is?
(reisbureau of internet).

Alvast bedankt voor de reacties.

Olaf
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Olaf,
Kijk eens op http://www.rvtracks.com daar kan je vroeg boeken, deze was voor de camperhuur op onze laatste trip najaar 2003 ook de goedkoopste, vlucht en hotel hebben we bij een ander geboekt maar wel via het zelfde reisburo.
Gr.
Rob
ovries
Amerika-ontdekker

Bericht door ovries »

Rob,

Bedankt voor deze website. Je had de site in een ander draadje al eens genoemd, maar zonder de s. Dus nu heb ik gevonden wat je al een aantal keren adviseerde.

Nu is Schoonhoven voor ons een beetje uit de richting, maar ik zal in ieder geval informatie opvragen.

gr.
Olaf
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

ovries schreef:Rob,

Nu is Schoonhoven voor ons een beetje uit de richting, maar ik zal in ieder geval informatie opvragen.

gr.
Olaf
Ik heb de laatste trip online geboekt met nog wat overleg per e-mail en telefoon, en ben dus helemaal niet in schoonhoven geweest.
Gr.
Rob
ovries
Amerika-ontdekker

Bericht door ovries »

Hoi Rob,
Ik heb de laatste trip online geboekt met nog wat overleg per e-mail en telefoon, en ben dus helemaal niet in schoonhoven geweest.
Dan is er op deze manier dus geen beletsel in de afstand.

Gebruiken jullie een routeplanner bij het plannen van de reis? Wij weten wel ongeveer waar we langs willen en wat we willen zien, maar het duizelt mij op internet van de diverse soorten al dan niet duidelijke routeplanners.

Gr.
Olaf
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

ovries schreef: Gebruiken jullie een routeplanner bij het plannen van de reis? Wij weten wel ongeveer waar we langs willen en wat we willen zien, maar het duizelt mij op internet van de diverse soorten al dan niet duidelijke routeplanners.

Hoi Olaf,

Zoals elders op dit forum ook al behandeld is onze "reis-door-Amerika-bijbel" de Rand mcNally Roadatlas. Ik begrijp ook van anderen dat er in Nederland moeilijk aan te komen is.... maar niet getreurd bij elke Walmart in de States is er wel een te vinden.

Oh ja, waar vind je deze Walmarts..... dat staat wel in de Rand mcNally... :lol: :lol: :lol:
ovries
Amerika-ontdekker

Bericht door ovries »

rene.jager schreef: Zoals elders op dit forum ook al behandeld is onze "reis-door-Amerika-bijbel" de Rand mcNally Roadatlas. Ik begrijp ook van anderen dat er in Nederland moeilijk aan te komen is.... maar niet getreurd bij elke Walmart in de States is er wel een te vinden.

Oh ja, waar vind je deze Walmarts..... dat staat wel in de Rand mcNally... :lol: :lol: :lol:
Rene,

De Randmcnally Atlas had ik al ontdekt bij ons in de boekhandel, echter een routeplanner lijkt mij voor het plannen op zich idealer. Dan kan de atlas wel voor in de camper. Of misschien heb ik het mis en is het met de atlas ook goed te doen?

Gr.
Olaf
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

ovries schreef:

De Randmcnally Atlas had ik al ontdekt bij ons in de boekhandel, echter een routeplanner lijkt mij voor het plannen op zich idealer. Dan kan de atlas wel voor in de camper. Of misschien heb ik het mis en is het met de atlas ook goed te doen?

Gr.
Olaf
Hoi Olaf,

Ga eens online naar RandMcNally word dan lid net als bij allesamerika en kijk eens hoe ver je dan komt, je kan dan per dag aangeven van waar naar waar met uitstapjes er bij, dat werkt erg goed.
Overigens heb ik alle 3 de trips via de atlas uitgezet en heb ik op 14.000 mile nog geen mile verkeerd of om gereden, dus alleen met de atlas is goed te doen.
Gr.
Rob
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Helemaal mee eens.

Mijn trip ook volledig uitgezet via de RandmcNally.

René
ovries
Amerika-ontdekker

Bericht door ovries »

Heren,

Beide bedankt voor de reacties.
Ik ga eens rondneuzen bij Randmcnally op internet

Bedankt.

Gr.
Olaf
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

ovries schreef:Gebruiken jullie een routeplanner bij het plannen van de reis? Wij weten wel ongeveer waar we langs willen en wat we willen zien, maar het duizelt mij op internet van de diverse soorten al dan niet duidelijke routeplanners.
Hoi Olaf,

Ik gebruik voor het plannen altijd een routeplanner op de computer: ik gebruik zelf heel veel Microsoft Mappoint, maar dat is een heel uitgebreid en duur programma. Microsoft Streets en Trips is bijna hetzelfde programma, het mist alleen een aantal marketing-functionaliteiten die je toch niet gebruikt als particulier. Ik vind zo'n programma echt heel handig, vooral ook omdat bijna alle bezienswaardigheden erin staan, evenals hotels en motels, en ook bijvoorbeeld shoppingmalls e.d. Dat werkt voor mij gewoon veel prettiger dan een atlas.

ALs we eenmaal op reis zijn, dan hebben we de reis al uitgestippeld, met een aantal alternatieven, en aangezien ik nooit een laptop meeneem op vakantie, gebruik ik dat programma dan ook niet meer. Meestal huren we een auto met een navigatiesysteem, dat is lekker makkelijk! Maar we hebben ook altijd een atlas, om te volgen waar we zijn, en om de bijzondere routes te kunnen volgens.

Groeten,
Jacqueline
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat uit deze antwoorden blijkt dat een persoonlijke voorkeur naar het een of ander de doorslag zal geven. Via routerplanner (internet of softwarematig) of een wegenatlas. Beiden goede alternatieven.

Ik vind persoonlijk het plannen met een atlas op tafel, pen en papier bij de hand het allerleukst. Mijn vakantie is dan al begonnen.

Maar, zoals ik al aangeef,.... dat is mijn mening. :wink:

Groeten René
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Hallo Olaf,
Wij gaan in juli voor de 2e keer naar Amerika en hebben onze reis 24 december via een gewoon reisbureau bij Hotelplan geboekt.
Maanden vantevoren heb ik al op internet gezocht maar de prijzen voor de vluchten waren toen nog erg hoog. Wij vliegen met KLM rechtstreeks naar LA. Ook huurden we via Hotelplan een auto en boekten enkele overnachtingen. De andere nachten wilden we zelf hotels regelen.
Al surfend over het net kwam ik erachter dat de hotels die in de gids van Hotelplan stonden goedkoper waren dan dezelfde hotels op internet. Ik ben toen weer naar het reisbureau gegaan en heb nog een paar extra nachten bijgeboekt. Hotels in Yosemite en het El Tovar aan de Grand Canyon hebben we al in november via internet geboekt.
Mijn ervaring is dat boeken in december, onmiddelijk nadat de brochures uit zijn, het goedkoopst is. 3 Jaar geleden hebben we een week nadat de brochures uit waren geboekt en toen waren de goedkoopste vluchten al verkocht.
Ik zou alle brochures van 2004 halen en alvast uitzoeken wat je wilt zodat je in december alleen nog maar naar de prijs hoeft te vragen.
groetjes en heel veel vakantievoorpret gewenst!
Carola :D
DDC
Amerika-ontdekker

Bericht door DDC »

even geleden werd gevraagd waar de wal-marts tevinden zijn:
http://www.walmart.com kan helpen
dit werkt natuurlijk net zo voor de target, k-mart, albertsons, safeway, publix!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer