Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Plaats een link of foto's van je droomhuis in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Plaats een link of foto's van je droomhuis in de VS

Bericht door RiverCola »

Wat leuk, die Loghomes, Jeroen! Ik krijg er echt een Colorado-gevoel bij.

Petra en Guinevere, leuk die uitleg....zo krijg ik echt een beeld van jullie woonomgeving. Lijkt me heerlijk om van die lange fietsroutes in de buurt te hebben. In Crested Butte (CO) heb ik afgelopen zomer voor het eerst echt ge-mountainbiked door zo'n ruig berggebied (was wel een beginnerstrack hoor :wink: ) en ik vond het zo leuk! Als ik in zo'n omgeving als die van jullie zou wonen zou ik direct een mountainbike kopen. Hier in Nederland vind ik dat dan weer onzin....

@ Grandu; Wat leuk dat dat soort bouwblokken jou intrigeren. Er staan ook een aantal van dat soort blokken vlak naast de Brooklynbridge. Heb je ze gezien? Het was echt een hele wijk, zo veel waren het er.
Natuurlijk kan een appartement ook je droomhuis zijn. Het gaat er, naar mijn mening, niet om het aantal vierkante meters, de hoeveelheid grond rondom het huis of het hebben van een zwembad en paardenstallen (bij wijze van...) maar om de dingen die een huis jouw droomhuis maken. Voor jou staat je droomhuis midden in NY en kan het een appartement zijn. Voor mij ligt het in LA, in een groene en levendige wijk. Het huis wat ik hierboven postte is maar 90 m2, echt klein voor Amerikaanse begrippen maar voor mij zou het wel haalbaar zijn als ik nu naar LA zou verhuizen. Misschien dat we dan na een aantal jaartjes naar iets opzoek gaan met een zwembad erbij :wink:
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

RiverCola schreef:@ Grandu; Wat leuk dat dat soort bouwblokken jou intrigeren. Er staan ook een aantal van dat soort blokken vlak naast de Brooklynbridge. Heb je ze gezien? Het was echt een hele wijk, zo veel waren het er.
Waarschijnlijk bedoel je Stuyvesant Town; schitterend vind ik dat. (ergens las ik dat het overigens een crimineel gebied is Stuyvesant Town, maar ik ben er niet zeker meer van waar ik dat las)
Laatst gewijzigd door Grandu op 27 apr 2010, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

@ Grandu : Ik vind dat soort blokken ook wel erg mooi, en zou absoluut geen probleem mee hebben om daar te wonen!

Ik vindt het moeilijk om te bepalen wat mijn droomplek in de VS is omdat ik alleen maar aan de oostkust ben geweest!
Maar de omgeving van DC , waar Petra woont of iets verder in Virginia zoals Fredericksburg trekken mij heel erg! Ik voel me daar erg thuis en zie me daar rustig 10/20 jaar wonen. Alleen jammer dat het zo ongelooflijk moeilijk is om een Greencard te krijgen. Toch zal ik er altijd van blijven dromen :D

Hopelijk kan ik in 2012 weer een vakantie in de VS doorbrengen!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hier een mooie pagina over Stuyvesant Town op Wikipedia; http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Coop ... esant_Town

Leuk om te lezen, weer wat geleerd! Over criminaliteit heb ik niets gelezen maar ik kan me voorstellen dat het zo'n wijk is die slechte tijden heeft gekend. Ik zag trouwens ook de huurprijzen voorbij komen. $2250 voor een 1 br appartement....tsja...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

RiverCola schreef:Petra en Guinevere, leuk die uitleg....zo krijg ik echt een beeld van jullie woonomgeving. Lijkt me heerlijk om van die lange fietsroutes in de buurt te hebben. In Crested Butte (CO) heb ik afgelopen zomer voor het eerst echt ge-mountainbiked door zo'n ruig berggebied (was wel een beginnerstrack hoor :wink: ) en ik vond het zo leuk! Als ik in zo'n omgeving als die van jullie zou wonen zou ik direct een mountainbike kopen. Hier in Nederland vind ik dat dan weer onzin....
Dat is ook precies wat wij allemaal hebben. Je hebt hier een fiets met flink wat versnellingen nodig, want het is erg heuvelachtig. Ik vind het ook leuk om niet op het geasfalteerde pad te rijden, maar op het grindpad ernaast, waar je zo af en toe door beekjes moet. Vooral midden in de zomer erg leuk. Iets anders, wat ik hier heel erg kan waarderen zijn de wilde dieren. Natuurlijk zijn er de eekhoorntjes (waarvan ik er gisteren een bijna onder mijn wielen had :(), maar tijdens vrijwel iedere fietstocht zie ik herten en die lopen ook soms gewoon door de buurt, net als vossen. Maar goed, dat gaat niet meer over huizen.

Hier in de buurt worden veel oudere huizen met de grond gelijk gemaakt om er een nieuw huis neer te zetten (het land kost veel meer, dan het bouwen). Veel daarvan hebben een erg leuke architectuur. Hieronder een paar, die nu te koop staan hier in de buurt (in een volgend huis, niet dat ik hier weg wil, zou ik graag een "wrap around porch", een veranda rond het hele huis, hebben):
http://www.homes.com/listing/110510638/ ... A_VA_22180

http://www.homes.com/listing/103955192/ ... A_VA_22180

Dit is het huis van onze vrienden, dat al bijna een half jaar te koop staat. Een van de redenen, dat wij geen zwembad willen, hoe leuk dat ook klinkt. Die huizen verkopen slecht:
http://www.homes.com/listing/109382501/ ... A_VA_22180

En dan zijn er nog een paar leuke optrekjes verderop. Ik kan langs die wegen echt mijn ogen uitkijken en fantaseren, hoe het leven in die mansions moet zijn (op een gegeven moment vind ik een huis echter wel te groot, het onze is precies goed, groter zou ik niet willen):
http://www.homes.com/listing/103954982/ ... A_VA_22181

http://www.homes.com/listing/104725245/VIENNA_VA_22182

http://www.homes.com/listing/103947617/ ... A_VA_22182
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

op een gegeven moment vind ik een huis echter wel te groot, het onze is precies goed, groter zou ik niet willen
Zo denk ik ook Petra :wink: , ik zie hier rondom Princeton NJ ook zo ontzettend veel grote mansions staan dat is echt niet normaal meer :shock: . Wat moet je er toch mee?? Voor mij hoeft dat echt niet. Wij wonen voor in deze omgeving in een normaal formaat huis maar voor mij is het al best wel groot en zeker groot genoeg voor ons :wink: ! 75% van onze famillie en vrienden hebben huizen waar ons huis wel zeker 2 keer in kan :shock: en sommigen van hun zijn maar met z'n 2en of hebben maar 1 kind,ik snap dat echt niet hoor! En dan heb ik het nog niet eens over de property taxes wat ze betalen over die grote huizen!!

Mijn zwager is iemand die het voorelkaar heeft gekregen om zijn droom uit te laten komen!
Hij had al meer dan 20 jaar plannen om zijn droomhuis te bouwen en zo'n 1,5 jaar geleden heeft hij dat kunnen doen! Hij heeft jaren hard gewerkt en heeft een huis laten bouwen helemaal naar zijn wens en precies zoals hij het wilde.

Het is een southwestern style huis en het staat in Prescott Arizona bovenop een heuvel met uitzicht over Prescott.
Het huis is 6700 sq foot op zo'n 10 acres grond en heeft 7 slaapkamers, 7 badkamers ,bioscoop ,game room , billard room , bar , zwembad en poolhouse met een bar,keuken en badkamer , 6 car garage , 2 outdoor hot tubs ,een apart guesthouse ,etc etc het is net een moviestar home 8) !
Ik vind het nooit erg om bij mijn zwager op bezoek te gaan :occasion5: :wink: !

Dit is zijn huis (eigenlijk moet je het in het echt zien om een goede indruk te krijgen) :

rechts is het huis en links zijn garages + guesthouse:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uitzicht vanaf het terras:
Afbeelding

garages en guesthouse (dit zijn 3 garages,de andere 3 zitten in het huis):
Afbeelding

het zwembad en poolhouse:
Afbeelding

Stukje tuin en het paadje naar het zwembad:
Afbeelding

het uitzicht vanaf het zwembad:
Afbeelding

zonsondergang vanuit 1 van de hot tubs 8) :
Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft het goed gedaan :thumbup: ,dat zal mij waarschijnlijk nooit lukken :wink: .

Groeten Jeroen
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

De huizen die Jeroen op de vorige pagina plaatste, de log homes, zoiets is ons droomhuis. Nu zitten we in Colorado natuurlijk ook wel in de juiste omgeving daarvoor.

Ooit, over een paar jaar, hopen we ergens in de bergen een stukje land te kopen met een mooi uitzicht, en daar een custom log home op te laten bouwen. Anna heeft familie die in de log home construction business zitten, dus dat is dan alvast weer mooi meegenomen... :mrgreen:

Kunnen we eindelijk ons "Little Limburg" starten :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

@ Petra; Die mansions :shock: Sorry, maar ik vind ze echt wanstaltig :lol: Ik kan me ook niet voorstellen dat het gezellig wordt in al die marmeren kamers en dat je daar lekker met een boekje op de bank gaat liggen. Het lijkt me trouwens wel leuk om ze, zoals jij, vanaf de weg te bekijken en dan te dromen wat voor mensen er wonen (en vooral hoe ze er wonen).

Ik vond dat huis van je vrienden, van de drie huizen bovenaan, echt heel leuk en gezellig. Waarom verkoopt een huis met een zwembad slecht? Is dat in jullie regio niet populair?

@Jeroen. Leuk om, na alle verhalen, eens wat foto's te zien van je zwagers optrekje! Hij heeft het zeker goed voor elkaar! Zelf vind ik deze bouwstijl alleen niet zo mooi, het heeft iets sombers. Ik weet dat je het veel ziet in Arizona.

Zelf hou ik heel erg van OF heel modern; strak, elegant, minimalistisch OF van heel sfeervol en speels (zoals die spaanse stijl die je veel in LA ziet of de huizen zoals Georgie ze op de vorige pagina plaatste in Marin County).
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Ik zie bij het bericht van Petra alleen maar kruisjes :cry:
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Oh sorry, ik bedoelde bij Jeroen :oops: :oops: :oops: :oops:

(moet nog wakker worden geloof ik)

EDIT: Ik geloof dat het aan de webfilter van mn werk ligt dat ik kruisjes zie.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Een zwembad is gewoon heel veel werk, misschien dat het daarom niet zo goed verkoopt?

Bij ons huis ligt ook een zwembad, maar als we hier waren blijven wonen, hadden we dat gat echt dichtgegooid. En in Spanje hoef ik ook niet zo nodig een zwembad, liever een jaccuzi :-)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

RiverCola schreef: Ik vond dat huis van je vrienden, van de drie huizen bovenaan, echt heel leuk en gezellig. Waarom verkoopt een huis met een zwembad slecht? Is dat in jullie regio niet populair?
Het is in onze regio inderdaad niet zo populair om een eigen zwembad te hebben, als bijvoorbeeld in Florida. De meeste buurten hebben buurtzwembaden, waar je lid van kan worden (het onze ligt schuin tegenover). Een zwembad vergt toch wel veel onderhoud, zeker, omdat je het hier maar ruwweg van (als je geluk hebt) half mei tot eind september kunt gebruiken. De meeste mensen lopen liever naar het buurtzwembad.

Die vrienden wonen trouwens in zuid New Jersey nog veel leuker, dan hier. Ze wonen in Medford Lakes, dat een heel plaatsje met log homes aan allerlei meertjes is. Hun huis ligt ook aan een meer. Het stamt uit de jaren dertig en is echt superleuk, ik kan niet wachten er van de zomer weer een paar dagen heen te gaan. Daar wordt duidelijk, waarom New Jersey de "Garden State" wordt genoemd. Hieronder wat foto's:
Afbeelding

De buitenkant

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woonkamer

Afbeelding

Eetkamer binnen

Afbeelding

Eettafel veranda

Afbeelding

Veranda

Afbeelding

Zitje aan het meer

Afbeelding

Zelfs het kerkje is van boomstammen gemaakt
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Wat super leuk zeg!!

Amerika is zo idyllisch, zucht....
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Mijn eigen huis natuurlijk, net in december afgebouwd en pas sinds een paar weken met heuse "landscaping":
DSC02573.jpg
Bijlagen
DSC02602.jpg
DSC02584.jpg
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Wat een mooie huizen komen er voorbij!

Al sinds 1988 toen wij voor de eerste keer in Amerika waren hadden we een droom om ooit een vakantiehuis in Florida te bezitten.
Sinds vorig jaar is onze droom eindelijk uitgekomen!
Na verschillende keren naar Florida te zijn geweest o.a. op huizenjacht, hebben we een prachtig stekkie gevonden in Watersong in Davenport, zie Villa Waterlily Orlando
of klik hier voor een video tour.
We zijn er zo trots op en hopen er nog heel lang van te mogen genieten. :P
Afbeelding

Groetjes,
Anita
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Fisherman schreef:
op een gegeven moment vind ik een huis echter wel te groot, het onze is precies goed, groter zou ik niet willen
Zo denk ik ook Petra :wink: , ik zie hier rondom Princeton NJ ook zo ontzettend veel grote mansions staan dat is echt niet normaal meer :shock: . Wat moet je er toch mee?? Voor mij hoeft dat echt niet. Wij wonen voor in deze omgeving in een normaal formaat huis maar voor mij is het al best wel groot en zeker groot genoeg voor ons :wink: ! 75% van onze famillie en vrienden hebben huizen waar ons huis wel zeker 2 keer in kan :shock: en sommigen van hun zijn maar met z'n 2en of hebben maar 1 kind,ik snap dat echt niet hoor! En dan heb ik het nog niet eens over de property taxes wat ze betalen over die grote huizen!!
RiverCola schreef het al, sommigen van die huizen vind ik wanstaltig van binnen (ligt ook aan de inrichting). De meesten van onze vrienden wonen kleiner, dan wij, dus voor hen is ons huis een mansion (voor mij ook nog steeds, het is verreweg het grootste huis, waar ik ooit gewoond heb en voorheen woonden we in een townhouse, redelijk groot, maar toch). In die echte mansions ben ik maar een paar keer geweest en ik vind het er gewoon niet gezellig. Hoe maak je een balzaal van een woonkamer met een twee verdiepingen hoog plafond gezellig. Het echoode er, als je met elkaar sprak! Er staan hier in de omgeving huizen, die volgens mij zo groot niet eens in Nederland voorkomen. En dat inderdaad allemaal voor een gezin of zelfs een echtpaar. Je zou elkaar kwijtraken, ik loop hier soms al te zoeken, waar iedereen is :mrgreen: . Neemt niet weg, dat ik me er wel aan kan vergapen en sommigen zijn wel heel smaakvol ingericht, natuurlijk.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dennis schreef:Mijn eigen huis natuurlijk, net in december afgebouwd en pas sinds een paar weken met heuse "landscaping":
Ziet er erg mooi uit, Dennis! Heb je ook foto's van de binnenkant?

@Anita - net de video bekeken, wat is jullie huis ook mooi ingericht! Ik kan me voorstellen, dat jullie er heel trots op zijn.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ziet er mooi uit Anita!
Mogen er ook hondjes in jullie huis?
(Heeeele lieve bschaafde opgevoede hondjes ;-) )
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

We krijgen op 21 mei de sleutel van ons eerste koophuis in de US, we kunnen niet wachten met inrichten. We hebben al een afspraak staan om de badkamer en keuken te verbouwen en uiteraard krijgen alle muren een verse laag verf. Roswell heeft er een aantal nieuwe inwoners bij.

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer