ik ga in juli met 2 vrienden van me 14 dagen naar amerika... We beginnen in NY voor 7 dagen en gaan dan richting New Jersey. Na NJ gaan we naar Washington DC en van daaruit gaan we naar Virginia beach... Is het mogelijk om een auto te huren in Virginia beach en die bij dezelfde autoverhuurmaatschappij achter te laten in NY? We willen nl. tot de voorlaatste dag in Virginia beach blijven om dan gwn met de auto trug naar de luchthaven te rijden.
groetjes,,
stijn
**Titel aangepast, om verwarring te voorkomen.
Elke **
Lijkt me dat je een gewone one-way rental beschrijft. De meeste grotere autoverhuurbedrijven (Hertx, Avis, Alamo, Dollar, Enterprise, Thrifty etc) doen dit. Sommige brengen wel zogenaamde drop-off charges in rekening als je in een andere stad achterlaat dan waar je hem ophaalt. Die kosten hangen af van de ophaal- en afgifteplaats, tussen sommige steden worden geen kosten gerekend. Het is overigens meestal goedkoper om je autohuur vanuit Nederland/Belgie al te regelen vanwege de betere verzekeringstarieven die je vanuit Europa krijgt.
Ik zou er niet bij vertellen dat je van plan bent wat je in de titel van dit topic gezet hebt. De kans is n.l. groot dat je de auto niet meekrijgt als je zegt dat je van plan bent hem niet terug te brengen .
Edit: Titel van topic is inmiddels aangepast.
Laatst gewijzigd door Old Faithful op 30 apr 2010, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit kan wel, maar het is vaak twee keer zo duur als terugbrengen in dezelfde stad. Je kunt dit natuurlijk ook zelf even vergelijken op budget.com, kayak.com etc.
shivo schreef:Dit kan wel, maar het is vaak twee keer zo duur als terugbrengen in dezelfde stad.
Dit klopt in de meeste gevallen niet! In een heleboel staten zijn er regelingen dat het niets kost om de auto op een andere plek terug te brengen. Ophalen in LA, terugbrengen in San Francisco of Las Vegas kost niets. Zelfde geldt bij sommige verhuurders tussen de staten Colorado en bv California en Nevada. Je moet gewoon uitzoeken of dat ook geld voor de staten waar jullie gaan reizen. Er is ook verschil tussen de verhuurmaatschappijen, de één rekent wel drop-off kosten voor een bepaald traject en de ander niet. Hier kun je dus de keuze voor een verhuurmaatschappij van af laten hangen.
Wij hebben via dollar uk inderdaad geen dropoff kosten gehad voor LA-SF. Denk dat de meeste rental companies geen kosten aanrekenen als je de auto op een andere grote luchthaven aflevert. Maar je vraagt het het toch best. Een auto afhalen in Virginia Beach en achterlaten in NY zie ik niet zo goed in dat het gratis gaat zijn. Er rekening mee houdend dat men in VA Beach waarschijnlijk veel minder auto's op voorraad heeft dan een grote luchthaven in NY, ga ik ervan uit dat die auto toch op de een of andere manier terug naar VB moet geraken.
shivo schreef:Dit kan wel, maar het is vaak twee keer zo duur als terugbrengen in dezelfde stad.
Dit klopt in de meeste gevallen niet! In een heleboel staten zijn er regelingen dat het niets kost om de auto op een andere plek terug te brengen. Ophalen in LA, terugbrengen in San Francisco of Las Vegas kost niets. Zelfde geldt bij sommige verhuurders tussen de staten Colorado en bv California en Nevada. Je moet gewoon uitzoeken of dat ook geld voor de staten waar jullie gaan reizen. Er is ook verschil tussen de verhuurmaatschappijen, de één rekent wel drop-off kosten voor een bepaald traject en de ander niet. Hier kun je dus de keuze voor een verhuurmaatschappij van af laten hangen.
Ik ben afgelopen november in LV geweest, daar een bus gehuurd, en het was twee keer zo duur om die in SanFran of LA terug te brengen. Zelfde geldt voor huren in Massachusetts en terugbrengen in (bijv) Virginia of Texas.
Even goed kun je dit heel gemakkelijk zelf uitzoeken, op de websites van de verhuurders.
@shivo; waar heb je die bus gehuurd dan? Want voor zover ik weet rekent geen enkele verhuurmaatschappij (van de bekende zoals Alamo, Dollar enz) drop-off tussen nevada en california.
Als je via een Europees tussenpersoon huurt niet, maar als je rechtstreeks bij de aanbieder terplaatse huurt betaal je veel vaker drop-off kosten, weer een reden om nooit ter plaatse pas te huren, maar altijd via een Europese tussenpersoon.
Ik heb bv. even bij Dollar gekeken wat het kost van LA naar Las Vegas, dan betaal je voor een full-size auto $ 400 drop-off kosten.
Apt Conc Recov Fee $85.54 Facility Charge $10.00 One Way Drop Charge $400.00 State Tax $83.41 Tourism Surcharge $12.88 Vehicle License Fee $1.98
RiverCola schreef:@shivo; waar heb je die bus gehuurd dan? Want voor zover ik weet rekent geen enkele verhuurmaatschappij (van de bekende zoals Alamo, Dollar enz) drop-off tussen nevada en california.
Dat was Thrifty, maar we hebben voor die trip ook andere maatschappijen gechecked. Overigens heb ik natuurlijk inderdaad direct bij de verhuurder gehuurd, via een tussenpersoon kost in mijn ervaring altijd meer geld.
Zoals Harry hierboven duidelijk uitlegd zijn de kosten dus de reden om ALTIJD te huren via een Europese tussenpersoon. Jij zegt dat dat meer kost maar aan dit voorbeeld zie je dat dat simpelweg niet het geval is. Ik heb alleen ervaring met huren via tussenpersonen en was dus nogal verbaasd dat uij schreef dat het dubbel zo duur is.
Dat is gewoon niet zo!......tenminste....niet voor Europeanen die in de VS een rondreis maken en de auto op een andere plaats inleveren als dat ze 'm gehuurd hebben. En dat is toch ook de situatie van de topicstarter? Een Europeaan die op reis gaat in de VS. Het lijkt me dan een beetje onzinnig om die persoon info te geven die alleen voor US-residents geld
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.