Dag 2,
Wonder boven wonder werden we allebei pas wakker na 7 uur s'morgens

dat is ons nog nooit eerder gebeurd.
Normaliter sta ik naast het bed om 5 uur s'morgens, stap dan vervolgens de auto in en rijdt naar de eerste de beste Wal Mart.
Vandaag gaan we voor het eerst richting brooklyn.
We verlaten het hotel omstreeks 8:30 uur.
Kopen een dagkaart bij de grand central voor de metro en zitten al snel in lijn 5 richting fulton street.
Hier nemen we lijn c naar high Street in Brooklyn.
Het eerste wat mij hier opvalt is de rust die je mist in het drukke manhattan.
lopen door het park richting de brooklyn bridge.
Dit is de vierde trip in New york, en vragen ons beide af waarom dit pas de eerste keer is...
Thanks guys was een goede tip.
Lopend op de bridge genieten we van het geweldig uitzicht en skyline van manhattan.
foto's makend komen we aan het einde van deze tocht lopend over deze mooie brug.
Ik blijf mij maar steeds de vraag stellen waarom wij dit niet eerder gedaan hebben.
Voor diegene die nog moeten gaan, en hier nog niet zijn geweest zet dit maar op de TO DO lijst
Onze magen knorren van de honger, maarja waar gaan we ontbijten.
Het is inmiddels 10:30 uur, en wordt dus hoog tijd dat we iets te eten krijgen.
We lopen nu richting 17, en ploffen neer bij een eettentje naast abercrombie, toevallig he
Ik bestel mij natuurlijk een spiegeleitje overeasy met beacon en een grote cola light.
Mijn vrouw is meer van het "gezonde" en besteld een bagel met cream cheese en koffietje erbij.
Met volle magen op naar Abercrombie.
Geweldige winkel.
lijkt wel hollanderdag daarbinnen

,.
Wordt dus langsaam aan tijd voor een dependance in Maastricht of zo.
Wat is het toch druk in deze winkel.
Met een grote tas vol komen we een uurtje later naar buiten en met goede moed op naar de GAP en Gues.
Voor mij tevens de laatste winkels op de pier.
Nu is het echt tijd voor een biertje

dat heb ik per slot van rekening verdient.
Na het verlaten vd pier besluiten we door te lopen naar battery park.
Slenteren daar wat rond, maken wat foto's.
We proberen onszelf te overtuigen of we toch maar op de boot moeten stappen naar Staten island, gratis en voor noppes.
Volgens mij de grootste gratis attractie van NY.
Wat een hoop toeristen zitten op die boot.
We hebben in ieder geval geen spijt gehad van deze korte trip.
Met name de terugtocht is mooi, schitterende vergezichten van het miss liberty en de gebouwen die steeds mooier worden bij het naderen van de steiger.
Wederom een super tip die ik hier heb gevonden
We nemen de metro naar Canalstreet en stappen uit bij china town.
Is wel leuk voor even overheen te lopen, maar vind er eigenlijk niet veel aan.
Je wordt gek vd mensen die je steeds aanspreken rolex rolex.
Gelukkig zijn we al snel in Little Italy.
Ploffen daar neer ergens in Mulberry street.
Delen een heerlijke pizza, drinken een paar buds, en gaan vervolgens op zoek naar de Paul Frank store in SOHO.
En laat die nu net in diezelfde straat liggen.
Leuke kleine winkel, waar de keuze al snel valt op een leuk beursje, t-shirt, washandje en button voor ons dochtertje.
Nu we toch in SOHO zijn besluit mijn vrouw wederom alle winkeltjes binnenste buiten te keren, totdat ik echt begin te protesteren.
En duiken we de eerste beste kroeg in waar Happy hour is
Later op de avond lopen we door naar Greenwich Village waar we een bluesclub bezoeken.
Tera bluesclub gelegen 149 Bleecker Street
Geweldige leuke kleine bluesclub.
Entree 10 dollar per persoon.
Als bluesliefhebber moet deze club zeker op je lijst gezet worden.
Bij het binnen komen speelt de eerste band van die avond.
We raken al heel snel aan de praat met een paar locals, waarvan 1tje mij al heel snel de titel van echte blueskenner geeft hahaha.
Links van mij aan een tafeltje zit een meneer die mij bekend voorkomt, maar kan hem nog niet plaatsen...
Een paar nummertjes later weet ik ineens wie deze meneer is, het is Hook Herrera.
Das grappig. die kerel heb ik vaker gezien op diverse bluesfestivals in Nederland en Belgie.
Mijn vrouw wil mij maar niet geloven, totdat hij wordt geroepen om een paar nummertje mee te zingen.
Na het korte optreden nog even met Hook gesproken, handjes geschut en is deze bluesheld vertrokken richting who knows.
Wij drinken nog de nodige buds, en verlaten na middernacht deze club en gaan met de taxi naar ons hotelletje aan 39nd street.
Dag 2 is voorbij en wat gaat dat toch snel als het leuk is.
Oh ja voordat ik het vergeet, voor alle vrouwen die met een sixpack op de foto willen ga dan naar Hollister in SOHO