Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Deepsouth

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
chrisje
Amerika-newbie

The Deepsouth

Bericht door chrisje »

Alleen maar een vraag eigelijk.
Hoe komt het toch dat er zo ontzettend weinig mensen naar het mooie zuiden van Amerika gaan?
Kan iemand me dat nou eens uitleggen ?
Ik begrijp dat er zoveel meer is dan alleen het zuiden.
:?: Maar het is er zo mooi en de mensen zo aardig help me het te begrijpen.
Bramster
Amerika-expert

Re: The Deepsouth

Bericht door Bramster »

Ik denk dat dat komt omdat veel mensen in Amerika graag willen zien wat ze al 100 keer op TV hebben gezien. Ze zoeken bevestiging van wat ze al kennen.

Wellicht het zelfde type mensen dat het Van Gogh Museum, Nachtwacht, Volendam en de Zaanseschans bezoekt en dan denkt Nederland gezien te hebben.

Daar is natuurlijk niets mis mee, maar geeft wel een zeer vertekend beeld. En door slechts gebaande wegen te begaan blijven vele niet-touristische juweeltjes verborgen.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ik denk dat het komt omdat de natuur niet zo overweldigend mooi is.

Wij zijn al verschillende keren naar het diepe zuiden geweest (zie mijn reisverslagen), en hoe fijn en hoe mooi ik het daar ook vind, ik heb er de natuur(parken) van het kaliber Bryce, Arches, Yellowstone en noem maar op, niet kunnen vinden (uitgezonderd Big Bend).

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Ik vind het ook jammer dat het zuiden niet wat populairder is. Het is inderdaad zo mooi en groen, met prachtige natuur, indrukwekkende geschiedenis, goed eten, southern hospitality, relaxte sfeer, schitterende Victoriaanse en Antebellum huizen, en natuurlijk de muziek! Jazz, blues, country, soul, rock 'n roll, ... je zou kunnen zeggen dat het allemaal in het zuiden is geboren!
Ik ben gek op dit stukje Amerika en ga er dan ook ieder jaar weer naartoe (New Orleans zelfs 2 keer per jaar).

Wat de meeste reizigers naar het westen trekt is denk ik de overweldigende natuur. Ik ben het niet eens met Bramster dat mensen bevestiging zoeken van hetgeen ze al kennen, want juist het westen heeft zoveel variatie en nog veel onbekend terrein, het is zeker niet iets wat honderden keren op tv is geweest. Net als wat Ineke aangeeft heb je in het westen ongelooflijk mooie parken als Bryce, Yellowstone, Rocky Mountains, Zion, Moab, White Sands, noem maar op! Je kan 's ochtends tussen de bergen rijden en 's middags midden in de woestijn staan. Dat heb je in het zuiden niet, hoe mooi ik het daar ook vind. Ik kan me goed voorstellen waarom iemand ieder jaar teruggaat naar het westen. Florida trekt natuurlijk erg vanwege alle pretparken, de mooie stranden, de Keys en Everglades, en het noordoosten vanwege alle bruisende en indrukwekkende steden als NY, Boston, Washington en Philadelphia. Deze steden kan je makkelijk combineren en hier gaan mensen sneller naartoe voor een leuke stedentrip.
Het zuiden is erg mooi en charmant, maar zal nooit zo populair worden als het westen, florida of noordoosten. En stiekem vind ik dat niet eens zo heel erg... ;)
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Figment schreef: Het zuiden is erg mooi en charmant, maar zal nooit zo populair worden als het westen, florida of noordoosten. En stiekem vind ik dat niet eens zo heel erg... ;)
Ik denk dat je daar absoluut gelijk in hebt, en hetzelfde geldt voor het Midwesten..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Het is maar net wat je zoekt op vakantie. Ik ben absoluut geen natuurmens en had het idee dat ik het "westen" na een week toch wel gezien had. Veel rode rotsen en stof. Wel mooi hoor, maar ik hou meer van cultuur en geschiedenis. En ik zou ook niet zo snel een rondreis met de auto maken, want van autorijden hou ik ook al niet. Ieder zijn meug dus. Ik snap trouwens ook best dat meer mensen naar het Westen gaan, de hele andere en spectaculaire natuur is wat veel mensen trekt en voor bergen, rivieren en bossen zoals in het Zuiden van de VS kun je ook naar Frankrijk gaan. Sommige mensen gaan ook met een verkeerd idee naar het Zuiden van Amerika: je moet het niet willen vergelijken met wat je in het Zuid-Westen aantreft. Net zo goed als een vakantie in Noorwegen heel anders is als een vakantie aan de Kroatische kust, is Amerika net zo divers.

Maar het Zuiden heeft heel erg veel te bieden: geschiedenis, strand, cultuur, eten en natuur; sta er voor open en je zult versteld staan. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Bramster schreef:Ik denk dat dat komt omdat veel mensen in Amerika graag willen zien wat ze al 100 keer op TV hebben gezien. Ze zoeken bevestiging van wat ze al kennen.

Wellicht het zelfde type mensen dat het Van Gogh Museum, Nachtwacht, Volendam en de Zaanseschans bezoekt en dan denkt Nederland gezien te hebben.

Daar is natuurlijk niets mis mee, maar geeft wel een zeer vertekend beeld. En door slechts gebaande wegen te begaan blijven vele niet-touristische juweeltjes verborgen.
Ik vind dit echt een onzin opmerking. Alsof mensen die het zuidwesten bezoeken mensen zijn die van voorgekoude koek houden :?
Zelf ben ik helemaal niet zo, in grote steden bezoek ik nooit de standaard 'toeristen-attracties' (zoals Fishermans Wharff in SF of Hollywood Blvd in LA). Wij houden van kunst en cultuur, bezoeken altijd tentoonstellingen van moderne kunst en kunstgaleries, bezoeken altijd verschillende wijken in de grote steden waar veel reizigers niet naartoe gaan (zoals de Lower East Side in NY of Los Feliz in LA). Het zuidwesten heeft gewoon ontzettend veel te bieden, spectaculaire natuur en inspirerende steden. Echt voor ieder wat wils.

Florida trekt mij dan weer helemaal niet, okey...de stranden zullen er prachtig zijn maar ik wil meer als ik op reis ben. En met pretparken en enorme shoppingmalls maak je mij niet blij.

Het diepe zuiden trekt me wel, die 'lome' atmosfeer, zowel qua landschap als in de zweperige countrymuziek, het groen.....Maar qua steden is het niet zo cultureel aantrekkelijk voor mij als het westen of het oosten (wil natuurlijk niet zeggen dat er geen cultuur is maar het biedt minder binnen mijn interesse-gebied). Ik zou er best eens heen willen, bijvoorbeeld om een reis in het zuiden te beginnen en dan via New Mexico en Arizona naar California te reizen, maar ik wil ook nog weleens naar het noordwesten. En als ik dan moet kiezen.....en ik kan in het noorden Seattle bezoeken....dan denk ik dat ik toch weer eerst voor het noordwesten zou kiezen :wink:
Skipper
Amerika-ontdekker

Bericht door Skipper »

Ik moet toch zeggen dat ik erg positief onder de indruk was van New Orleans. Hele relaxte sfeer, enorm druk in de barretjes en op straat en gewoon gezellig. Echter de reis er naar toe (met een vrachtschip over de Mississippi) was toch een stuk minder. Misschien dat het mensen niet trekt omdat de hoogtepunten wat verder van elkaar liggen en daar tussen gewoon niet zoveel te beleven is.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer