Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Paula(58): Phoenix v.v. (AZ-NM-TX-UT)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Reis Paula(58): Phoenix v.v. (AZ-NM-TX-UT)

Bericht door hekkie »

Paula, ik denk dat de tocht met Terry naar White Pocket ook sterk afhankelijk is van de conditie van de sandroad. Wij hebben dit samen met Henriëtte en Hans gedaan en ik moet eerlijk zeggen dat het soms ploegen was door het zand en af en toe over wat rotsachtige grond, maar over het geheel genomen was dit niet extreem. Echt doorelkaar geschud zijn we zeker niet, althans zo herinner ik me deze tocht niet. Dan waren de andere tochten die we gedaan hebben over dirtroads af en toe heel wat heftiger.

Jan is ook een rugpatient, maar ik heb hem niet horen klagen. Wij hebben deze tocht met Terry ook niet in zijn jeep gedaan, maar in zijn Chevy, die oude grote (voorheen luxe) bak van hem.... :wink: Misschien kun je aangeven dat je het liefst een auto hebt met wat betere en vering dan een Jeep. Deze zijn veel stugger.

Ik kan het jullie in ek geval van harte aanbevelen. White Pocket is een uniek en onvergetelijk gebied waar je geen spijt van krijgt.

Succes met je planning.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Hoi Paula,
Ik vind het echt een prachtige route! Hij lijkt ook best veel op onze route van vorig jaar.

Wij hebben in Scottsdale in de Scottsdale Plaza Inn geslapen en dat was een prettig hotel. Wel gewonnen met Priceline. We hebben ook al een paar keer in de Days Inn overnacht, tegenover de Fashion Square Mall.
Mocht je toch nog besluiten in Florence te overnachten. Een leuke overnachtingsplek is Rancho Sonora.
Saguaro NP is erg mooi met zonsondergang.
Een leuk hotel in Bisbee is Hotel San Ramon.
In Chiricahua moet je echt de Echo Canyon Trail lopen.
De Pinery Canyon Road hebben wij ook gereden. Helaas plenste het toen van de regen waardoor we niet veel zagen van Cave Creek Canyon.
In Silver City hebben we in een cabin op de KOA-camping gezeten, maar dat is dus niet met eigen sanitair en je moet ook voor beddengoed zorgen.
In Albuquerque vond ik de Clubhouse Inn een heel fijn hotel! Met 2 gratis cocktails en hapjes om 5 uur ;)
Willen jullie tussen Moab en Torrey niet naar Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley SP?
Wij zaten van de zomer in Sedona in de Sky Ranch Lodge. Het hotel ligt heel rustig boven bij het vliegveldje. Je zit vlakbij een heel mooi uitkijkpunt. De kamers zijn er groot en je hebt voor de kamer een zitje waarbij je in de mooie tuin kijkt. Ook het zwembad was niet zo standaard.

Succes met plannen :D

Karin
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

hekkie schreef: Wij hebben dit samen met Henriëtte en Hans gedaan en ik moet eerlijk zeggen dat het soms ploegen was door het zand en af en toe over wat rotsachtige grond, maar over het geheel genomen was dit niet extreem. Echt doorelkaar geschud zijn we zeker niet, althans zo herinner ik me deze tocht niet.
Marjan, ik had natuurlijk ook Henriëtte haar verslag gelezen waardoor ik ook een beetje begon te twijfelen:

We dachten dat het rijden over de House Rock Valley Road al hobbelig was, maar toen we die weg verlieten en via de echte achterafweggetjes verder gingen bleek dat het nog veel erger kon. Op sommige plekken butsten we zowat met onze hoofden tegen de bovenkant van de auto aan, en we waren het er roerend over eens dat het maar goed was dat we deze route niet met onze huurauto hadden uitgeprobeerd

Maar ik heb nog even de tijd om erover na te denken en zal hem in ieder geval mailen of het mogelijk is de rit met de Chevy te doen.

@Karin, bedankt voor al je tips.
De Sky Ranch Lodge in Sedona ziet er erg leuk uit dus daar ga ik wel achteraan.
Little White Horse Canyon en Goblin Valley SP hebben we dit jaar al gezien vandaar dat we die overslaan.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Deze maar weer even een schopje omhoog :D
We zijn onderhand 7 maanden verder en hebben nog zo'n 6 weken te gaan voor de vakantie.
Uiteraard is er wel het één en ander veranderd en heb dit aangepast in de openingspost. (waarschijnlijk weet toch niemand meer hoe het er eerst uitzag) :wink:

We hebben eigenlijk heel weinig activiteiten besproken behalve de treinrit Wilderness train (http://www.verdecanyonrr.com/)
Uiteraard gaan we heel wat zien en doen maar dat bekijken we ook per dag.
In ieder geval willen we een jeep huren in Moab en als dat bevalt willen we ook de Pink Jeep tour in Sedona gaan doen.
In Page een keertje raften, nou ja wat ik begrepen heb is het meer dobberen op Lake Powell wat ik uiteraard niet erg vind want van mij hoeft het niet zo heftig te keer te gaan. :)
De laatste dag in Sedona hebben we verruild voor Prescott, dit is 4 juli en willen nog naar de rodeo of in ieder geval de festiviteiten daar meemaken.

Omdat we ook een beetje dierengekken zijn (nou ja ik dan) willen we ook nog wel een dierentuin/park bezoeken, uiteraard bezoeken we Arizona Sonora Desert maar buiten deze zijn er nog meerdere op onze route. Misschien dat iemand nog een tip heeft welke de moeite waard is.

Living desert Zoo (Carslbad)
Papago park/Phoenix Zoo
Wildlife World Zoo & Aquarium (Phoenix)
Reid park Zoo (Tucson)
Rio Grande Zoo (Albuquerque)
El Paso Zoo
Out of Afrika Wild life park Sedona (deze lijkt me erg leuk alleen hebben we daar niet zo veel tijd helaas)
Santa Fé Zoo, dit is een hele kleine en meer voor educatie.

Ik denk dat we sowieso gaan proberen Papago park te bezoeken maar als één van bovenstaande niet overgeslagen mag worden voor dieren-en dierentuinliefhebbers hoor ik het graag.

Alle andere tips zijn natuurlijk ook welkom. :D
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Paula, bedoel je misschien Out of Africa in Camp Verde i.p.v. Sedona? Onze vrienden Diny (ORANGE op het forum) en Albert hebben op 11 juni een bezoek aan dit park gepland. Zij zijn ook van die dierenliefhebbers net als jij en bezoeken meestal ook ergens een Zoo of Wildlife Park.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ja die bedoel ik, het ligt niet zo ver van Sedona af vandaar dat ik waarschijnlijk dacht dat het bij Sedona hoorde.
Er zijn zoveel dingen te doen en zien rond Sedona dat ik niet weet of we daar aan toe komen (en ik moet Jos nog even overhalen) :wink:
Misschien ook een idee om dat de laatste dag te doen als we van Prescott naar Phoenix rijden, we moeten dan wel een klein stukje terugrijden maar dat is dan wel een mogelijkheid.

Ik zie dat Orange ook een liveverslag gaat bijhouden dus kan ik het altijd in de gaten houden.
Laatst gewijzigd door paula58 op 13 apr 2010, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Papago park met de Phoenix Zoo zijn heel mooi, in hetzelfde park ligt ook nog de Desert Botanical Gardens alles bij elkaar goed voor zeker een dagvulling
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Wat gaat het ineens snel he? Heerlijk! :D

De definitieve route ziet er heel mooi uit en ik weet zeker dat jullie gaan genieten! Al zijn wij het eerste gedeelte van jullie reis zelf nog op vakantie, gaan we toch proberen mee te genieten via jullie weblog ;)

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Papago park staat ook al hoog op het lijstje omdat daar ook én de Zoo en de botanische tuinen zijn, daar kunnen we vast wel een dagje aan besteden in het begin van onze reis omdat we 3 dagen in en rond Phoenix zitten.

@Sonja het schiet zeker op, we hebben geprobeerd overal ruimschoots de tijd voor te nemen maar nu al kom ik tijd te kort, ik zie natuurlijk steeds meer dingen die ik wel wil zien of bezoeken. :wink:
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Als je toch in Papago Park ben loop dan even naar Hole in Rock. Het is een kleine, korte wandeling langs de achterzijde van de rots en je hebt dan echt een prachtig uitzicht over Phoenix.
Afbeelding
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Zo ik ben wel een beetje jaloers op dat lijstje: vrijwel de zelfde route, maar 12 dagen meer tijd :cry:

Wel dan moeten jullie maar voor ons extra goed kijken die dagen naar wat wij niet kunnen zien :D
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

guinevere schreef:Als je toch in Papago Park ben loop dan even naar Hole in Rock. Het is een kleine, korte wandeling langs de achterzijde van de rots en je hebt dan echt een prachtig uitzicht over Phoenix.
En dit bedoelt guinevere:

Hole in the Rock...
Afbeelding

Uitzicht op Papago Park...
Afbeelding

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Mag je daar gewoon opklimmen Marjan?
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ja hoor, er loopt een simpel paadje eerst omhoog en dan buigt hij af en ga je om de rots heen en kan je aan de achterkant naar "het gat" voor een mooie doorkijk.

Afbeelding

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Rob schreef:Papago park met de Phoenix Zoo zijn heel mooi, in hetzelfde park ligt ook nog de Desert Botanical Gardens alles bij elkaar goed voor zeker een dagvulling
En dat niet alleen, ik zat net bij Geocachen te kijken en er liggen tientallen caches in het park :clap:
Dat wordt dus wel een hele dagvulling. :D
Zag dat Marjan al een printer gekocht had, dus naast de koelbox en stoeltjes gaan we die ook maar de eerste dag aanschaffen. :lol:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Dat wordt een mooie trip, Paula! Ik heb zojuist ook jullie weblog opgeslagen en ga hem nog helemaal doorspitten voor tips. Een gedeelte van jullie reis doen wij ook, alleen een stuk sneller, dus we moeten keuzes maken. BIj mij begint de stress nu een beetje toe te slaan, want wij vertrekken al over 9 dagen, en ik heb mijn reisplanning deze keer niet uitgewerkt (ik kom er maar niet aan toe), en dat gaat ook zeker niet meer lukken........ Dus gauw nog even wat tips van het forum halen!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Het begint nu al aardig op te schieten voor jullie! Wat leuk dat geocachen in Amerika, we hebben het hier in NL wel een aantal keer gedaan, maar niet zo bij stilgestaan dat het ook in andere landen kan.

Die Lodge die jullie in Tucson hebben gereserveerd ziet er echt geweldig uit!! Bijna jammer om de deur uit te gaan :wink:

Groetjes Danielle
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Jasmino, begrijpelijk die stress, dat zal bij mij uiteraard ook gebeuren (meestal een week of 2 van tevoren).
We hebben geen draaiboek maar wel heel veel ideeën opgedaan en genoteerd op de weblog, vorig jaar was ik alle boeken en notities vergeten mee te nemen dus dat is wel handig als het op de weblog staat. :wink:

Danielle, ik denk dat het geocachen wel in Amerika bedacht is. :D
Ik vind het ook wel leuk om te doen maar ben niet super fanatiek maar een paar leuke caches in Amerika willen we wel doen.

Die lodge in Tucson hebben we via Priceline gewonnen, de eerste dag zitten we ergens anders maar dat was een foutje van mezelf (verkeerde gebied ingevoerd :oops: ) en gelukkig had ik maar één dag aangevinkt (waarschijnlijk een soort voorgevoel :) )
De dag erna gaan we naar Bisbee en logeren daar in de gevangenis, is weer eens wat anders, nog wel zitten dubben tussen de Shady Dell en de Jail.
Ik heb trouwens heel erg veel uit jullie verslag gehaald van 2008.
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Ik ben twee jaar geleden in de Living Desert Zoo in Carlsbad geweest: als je wat tijd over hebt is dat een leuk tussendoortje na alle natuurparken, maar verder vond ik er toch niet zo veel aan.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Nog 4 dagen dan vertrekken we richting Phoenix. :hello1:

Wel heb ik nog een vraagje want het is dan 31 mei en Memorial Day, weet iemand of dat veel vertraging kan geven op de vliegvelden en misschien files op de weg i.v.m. het extra lange weekend?
We zullen zo rond 18.00 uur aankomen op Phoenix, auto ophalen en zullen dan doorrijden naar Mesa.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer