Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Plaats een link of foto's van je droomhuis in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Plaats een link of foto's van je droomhuis in de VS

Bericht door Grandu »

Heel erg mooi huis Rudolfje :thumbup:
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Is het een 'gedeelde' woning? 2 of 3 gezinnen ofzo?

Heeft echt allure, dat pand! Heel mooi!!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Volgens mij is het een eengezinswoning. Het ziet er ongeveer net zo groot uit als ons huis. Gefeliciteerd met jullie huis, Rudolfje!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Dan is het helemaal een paleisje! En staat dit huis in Florida?

@Petra; dan hebben jullie wel een lekker groot huis zeg! Heb je op je weblog ergens foto's van de buitenkant van jullie woning? (binnenkant vindt ik trouwens ook erg leuk!)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ze zijn wel oud en de kamers van de kinderen nu heel anders (ik zou daar nu geen foto's van willen laten zien, vooral niet de troep in de kamer van de jongste :shock: :wink: ), maar hier staan foto's van ons huis binnen en buitenkant. Er zijn meer kamers, waaronder mijn "sport"kamer en Ricks theatertje, die er niet op staan.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

wat een leuk topic.
Wij hebben geen emigreer-plannen (hebben net een architect gevonden om ons stulpje hier te verbouwen) maar ik fantaseer wel graag.

Ik vind het vooral belangrijk dat een huis in de omgeving past dus een droomhuis hangt eerst af van de plaats. Ik heb in elk geval een grote voorliefde voor Victoriaans. Aan de Oostkust zou ik dan graag in zo'n statig herenhuis wonen in NY. Je weet wel: zo'n Bill Cosby of The Nanny huis.

Aan de westkust, zou ik graag in SF of Sacramento wonen in z'n kleurrijk houten victoriaans huis. Of die huizen in Marin County op de eerste pagina hier lijken mij ook héérlijk
Afbeelding

In Sacramento ben ik verliefd geworden op de groene straten...
Afbeelding

@ RiverCola: je schrijft over Echo Park, doet mij denken aan Eels 'Susan's House' :thumbup:
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

mooie huizen allemaal hoor, maar mijn droomhuis is dat hutje op het strand in die kerst bier reklame van, meen ik, Corona. Ik heb net even op het internet gekeken maar kan zo snel geen foto vinden. Het is een beach shack onder een palmboom-met-kerstversiering op een verlaten stuk schitterend strand. Ideale plek is voor mij op een warm eiland, en sinds dit in de VS moet zijn, dan maar een US Virgin Island: St. John. Geen hypotheek, geen onroerend goed belasting, geen goten uitmesten, geen kamers verven, geen grasmaaien, geen deck beitsen, enzovoort enzoverder.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

en LeenG, ik woon in zo'n oud victoriaans huis aan de oostkust. Gebouwd in 1882. Het is niet zo'n rijtjes herenhuis, maar een alleenstaand huis met torentje. Erg mooi hoor, en we hebben het van de maids' quarters op zolder tot in de basement (da's 4 verdiepingen), en de 2m hoge 'kruip' ruimte onder het huis opgeknapt. Het meeste zelf gedaan, en dan zit je elkaar soms wel aan te kijken en te dromen over een beach shack, of een gloednieuw huis waar geen paardeharen stucadoor met lattice in zit, of ouwe koperen waterleidingen, of ceder boomstronken waar het huis op is gebouwd. En toen we klaar waren met het grote werk konden we opnieuw beginnen met verven, dakbedekken, verandas opknappen, enz. want het blijft een houten huis in new england.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik zie hier prachtige huizen voorbij komen. Goed onderhouden en mooi in de verf. Een droom huis kan er echter ook anders uit zien.

Het is niet echt een scherpe foto, maar mijn camera heeft wat last van het vele zonlicht. Dit is echt een super leuk huis vol met nostalgie, de geschiedenis ademt uit alle poriën. Ik zou het zonder bedenken kopen, maar zal dan wel eea aan het onderhoud gaan doen! Ligt op een mooi stukje land in het midden van nergens.

Afbeelding

Een extra feature is "zero bars" ! :D

Afbeelding

Bovendien is het binnen net zo gezellig als het er buiten uitziet !
Laatst gewijzigd door Bramster op 01 mei 2010, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

@ Dutchie, heb je geen foto's van je huis?
Ja, aan een huis heb je altijd werk, daar kan ik over meespreken. En zeker als je alle original features wil bewaren. Nu, we hebben het hier over een DROOMhuis dus ik droom er geld genoeg bij om het allemaal te laten doen of een magische feedie alles met een magic wand oplost én een poetsvrouw om het te onderhouden :lol:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Is de sinds enige tijd afwezige Texas Boy getransformeerd tot Bramster? Ik voel overeenkomsten :lol:
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Mijn droomhuis staat in New Orleans.
En dan het liefst een Creoolse cottage in de Marigny, shotgun house in Irish Channel, of een pand op de Esplanade. Zoiets als dit:

Irish Channel
Afbeelding

Esplanade
Afbeelding

Marigny
Afbeelding

Afbeelding

Waarom NOLA... omdat deze stad mijn hart gestolen heeft! De cultuur, geschiedenis, de mensen, het heerlijke eten en relaxte levensstijl. Het is werkelijk een heel unieke stad. NOLA bied ook voldoende werkgelegenheid in mijn werksector. Het enige nadeel zijn de bloedhete zomers, maar daar is overheen te komen.

De Marigny is een van de oudste wijken en vind ik ongelooflijk gezellig. Je hebt hier nog vele originele kleurrijke Creoolse huizen, wat de wijk erg vrolijk maakt. Er zijn voldoende restaurants, jazz clubs, leuke boetiekjes, parkjes en knusse neighbourhood joints op loopafstand. Openbaar vervoer is goed te doen, en het is een klein stukje op de fiets naar French Quarter. The Esplanade ben ik afgelopen december helemaal verliefd op geworden toen ik daar een hotelletje had. Dit is zo'n prachtige straat met grote bomen! Het is erg groen en romantisch, en de Victoriaanse huizen hebben mooie gietijzeren balkons. The Esplanade is ook een veilige omgeving. Het gedeelte bij de rivier ligt op loopafstand van French Quarter, art galleries, winkels, jazz clubs, restaurants en al dan niet meer. Verderop in de straat zit je vlakbij City Park en het New Orleans Museum of Art. In de directe omgeving zijn gezellige neighbourhood joints, en de rest is makkelijk te bereiken met bus of streetcar.

The Irish Channel ligt in de buurt van the Garden District en kent lieve shotgun huizen, ook allemaal in vrolijke kleuren. Hier ligt Magazine Street om de hoek, een geweldige straat met originele boetiekjes, goede restaurants, leuke clubs, mooie art galleries en interessante musea. Audubon Park ligt in de buurt, en daarbij ook Audubon Zoo. Openbaar vervoer is een stukje lopen, maar met de fiets is het goed te doen. Irish Channel vind ik ook erg gezellig omdat hier een paar vriendinnetjes wonen en het altijd leuk is om die in de buurt te hebben!

Het huis hoeft niet groot te zijn. Zolang het in New Orleans staat is het mijn droomhuis!
Laatst gewijzigd door Figment op 02 mei 2010, 02:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Bedankt voor de complimenten, het is een eensgezinswoning. Veel van de huizen hier in noord Atlanta zijn vergelijkbaar qua grootte, dat is het leuke van het wonen in het zuid-oosten, de huizen zijn groot en de prijzen zijn laag.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

@Figment - ik vind de architectuur in New Orleans ook echt prachtig. Vooral in het Garden District staan de prachtigste huizen, maar het lijkt mij ook heel speciaal om in het French Quarter te wonen. Die buurten, die jij noemt klinken ook erg leuk. Net als jij heb ik ook echt iets met die stad.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Wooow Figment.... prachtige huizen! Daar zou ik ook gerust kunnen wonen, glaasje wijn op de porch in de sunset....sweet
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Inderdaad heeeel indrukwekkend, die huizen in New Orleans. Ze doen me een beetje denken aan de bouwstijl denken die ik in Cuba zag (geïnspireerd door de Spaans/kolonialistische bouwstijlen) en die je waarschijnlijk ook ziet in andere delen van Midden-Amerika (Mexico, Costa Rica, Panama) maar toch.....is het anders!

Ik kan me wel voorstellen dat je zo wilt wonen! Het is erg romantisch en creatief en de historie druipt er van af!
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

nieuwenoord schreef:Ah, foto's Guinevere?
Foto van het huis zelf stuur ik je even per PB, maar hier een paar van de omgeving.

Afbeelding
Uitzicht van de veranda.

Afbeelding
George, onze marmot komt weer wat aardbeitjes stelen. Rond deze tijd van het jaar is hij bijna elke dag in de tuin te vinden. Dat de tuin regelmatig bezocht wordt door wilde dieren blijven we geweldig vinden.

Afbeelding
Het meer, vanuit de "haven" gezien. Wij wonen aan het andere eind waar het meer veel minder breed (maar niet minder mooi) is.

Ze zeggen in de makelaardij hier niet voor niets dat het allemaal draait om: location, location, location. :wink:
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zucht, dat is echt 'location'!! Mooi!
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik kwam net dit huis tegen in het midden van Virginia. Wat een geweldig schattig huis!

Afbeelding

Afbeelding

En dat voor 3.5 ton!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat is het midden van Virginia? Bij Richmond?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer