Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: slow-chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: DV-2011: slow-chat

Bericht door Marcel87 »

Edited.

Ik had de vraag verkeerd gelezen.
Laatst gewijzigd door Marcel87 op 29 apr 2010, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Denk dat de vraag eerder was wat er gebeurd met mensen die wel geslecteerd zijn maar niet willen gaan.
Volgens mij gaat het als volgt:

Indien je niet op interview verschijnt of je papieren niet terugstuurt dan gaat men gewoon door met de volgende nummers tot men 50.000 green cards heeft uitgereikt.
Het volgende nummer hoeft dus niet noodzakelijk hetzelfde land te zijn want bij de originele 100.000 wordt er reeds rekening gehouden met maximum quota per land en continent. Dit is ook de reden waarom er 100.000 mensen getrokken worden voor 50.000 green cards om dit soort problemen op te vangen.

Indien je wel naar interview gaat en je green card krijgt maar dan toch niet vertrekt (green card activeert) dan heb je inderdaad iemand minder die zich in US vestigt maar voor lottery is green card wel uitgereikt geweest op ambassade. Dus in dit geval gebeurt er niets.

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaasenfroukje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Klaasenfroukje »

Hoi iedereen,

In een andere discussie (sorry) hadden we gepost dat de NLs op 15 april zijn verstuurd. Darnaast staat op http://forums.immigration.com dat dat de enveloppe niet meer groot en wit, maar bruin/mosterd en klein is.

Hebben jullie op internet al berichten gevonden van brieven ontvangen in Europa (NL/D/B)? Wij hebben nog niets kunnen vinden.
We zijn toch iedere dag weer nieuwsgierig naar de post bij thuiskomst...

@Bart1: ik denk dat je gelijk hebt. Er worden per jaar 50.000 visa toegekend, dat lijkt me het meetpunt. Er zijn ongetwijfeld mensen die niet gaan, echter dit betekent niet nieuwe visa.

Ik kan alleen voor onszelf spreken: als wij geselecteerd worden :P gaan wij zeker, jullie toch ook?

Groeten,

K+F
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Klaasenfroukje schreef: Ik kan alleen voor onszelf spreken: als wij geselecteerd worden :P gaan wij zeker, jullie toch ook?
Uiteraard!!!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Op dit moment ben ik daar niet meer zo zeker van... ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Ik ook niet! :-)

Zondag verhuis ik naar Londen, en zie mezelf niet binnen een jaar nog een keer emigreren....
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

En wie waren hier degenen die altijd zo hard riepen dat het zo vervelend is dat er mensen meedoen met de loterij die uiteindelijk nooit gingen? Die mensen ontnamen andere de kans van het winnen van de GC!

Ik snap jullie wel hoor, allebei met een andere emigratie bezig....maar je ziet dat er soms omstandigheden zijn waardoor mensen beslissen niet van de geboden kans gebruik te maken.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Waarom zou ik iemand anders de kans ontnemen? Wij zullen zeker tijdig genoeg beslissen of we al dan niet doorgaan, zodat andere mensen nog wel een kans krijgen indien wij beslissen niet door te gaan.
Trouwens, vooraleer ik andere een kans ontneem, moet ik ook eerst nog winnen... ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

RiverCola schreef:En wie waren hier degenen die altijd zo hard riepen dat het zo vervelend is dat er mensen meedoen met de loterij die uiteindelijk nooit gingen? Die mensen ontnamen andere de kans van het winnen van de GC!

Ik snap jullie wel hoor, allebei met een andere emigratie bezig....maar je ziet dat er soms omstandigheden zijn waardoor mensen beslissen niet van de geboden kans gebruik te maken.
Volgens mij waren dat niet kastelke en marcel, want beide hebben mij aangespoord om toch mee te doen aan de loterij ookal heb ik het K1-visum aangevraagd en er dus maar een kleine kans is dat ik daadwerkelijk gebruik zal gaan maken van de DV-GC als ik win.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Marcel wel in ieder geval!

Re: DV-2010: slow-chat

Berichtdoor Marcel87 » vr apr 17, 2009 8:23 am

kastelke schreef:(al moet ik eerlijk zeggen dat ik er na 4 jaar niet echt meer in geloof, dat ik die Witte Enveloppe echt wel als een Groot Wonder zie, en niet als iets wat ons wel te beurt zal vallen)

Kom op! Hou de moed erin!
Jullie verdienen die greencard! Nog meer dan mij ( ik doe pas 2e keer mee ).

Het is altijd zo jammer dat er zoveel mensen meedoen die helemaal niet serieus zijn :cry: , dat verknalt het voor de mensen die wel heel serieus zijn en heel graag willen.
Hahaha!!
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Maar ik had toen ik mezelf inschreef nog niet besloten ook daadwerkelijk naar Londen te verhuizen!!!

Nu geef ik wellicht iemand met een hoger casenr alsnog een kans :mrgreen:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Er is een verschil tussen mensen die deelnemen, maar waarbij tegen de tijd dat zij daadwerkelijk 'bij de gelukkigen' zijn de privesituatie dusdanig gewijzigd is, waardoor zij snel besluiten geen gebruik te maken van die notification letter. En persoonlijk zou ik dan ook dadelijk contact opnemen met het KCC om dat te melden.

Maar er waren bv. het afgelopen jaar best heel wat mensen (en dan spreek ik niet enkel over dit forum) die gewonnen hadden, die helemaal tot op het einde van de rit gegaan zijn (of in ieder geval te lang gewacht hebben om nog anderen een kans te geven), en dan besloten dat ze niet wilden gaan omwille van redenen die er ook al lang waren vooraleer ze besloten om toch niet door te gaan (zoals "de crisis" of "een mooi uitgebouwd leven" of "kinderen niet willen betrekken in dit avontuur" enz.).

Tuurlijk kan er altijd helemaal op het einde van het proces plots iets opduiken waardoor heel de kermis niet doorgaat. Maar ik heb een probleem met mensen die door hun eigen besluitloosheid of wispelturigheid de kansen van andere benutten.
Elke
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Het was ook maar een grapje hoor! Ik begrijp jullie redenen.

Er kunnen zich altijd omstandigheden voordoen waardoor je (vroeg of laat in het proces) besluit toch niet te gaan. En 1 van die redenen kan ook zijn dat je op het allerlaatste moment toch bang bent voor de grote stap. Ondanks dat je eerder dacht die grote stap wel aan te kunnen. Ik begrijp dat wel.
Maar jullie zijn allebei nu met een ander land bezig en dan is het natuurlijk helemaal begrijpelijk.

Maar Elke, mocht je nu toch de GC winnen en je mag kiezen ( :!: ) tussen Canada en de VS.....wat zou je dan kiezen?
Klaasenfroukje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Klaasenfroukje »

Er kan idd van alles gebeuren, maar vaak is deelname en het proces een 'ver van je bed' gebeuren totdat je opeens de NL krijgt.
Je denkt er wel aan en houdt er rekening mee, maar eenmaal binnen ga je toch meer nadenken over de stap.

Wij zijn in 2005 al geemigreerd en geloof ons, het was een heel avontuur, ook al was het maar van NL naar D.
Aan de andere kant, het was het achteraf zeker waard! Maar goed, we kunnen alleen voor onszelf spreken.

Iedere dag houden we de brievenbus in de gaten, wie weet....

Klaas / Froukje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

RiverCola schreef:Maar Elke, mocht je nu toch de GC winnen en je mag kiezen ( :!: ) tussen Canada en de VS.....wat zou je dan kiezen?
Op dit moment zouden wij heel zeker voor Canada gaan.
Ons emigratieverhaal naar de US is niet begonnen omdat wij daar op vakantie gingen en het er wel leuk vonden, maar wel doordat mijn man voor een Amerikaans bedrijf werkt dat hem wou overhalen om op het hoofdkantoor te werken. Dus dat is een andere insteek dan bij heel wat andere deelnemers aan de GC loterij.
Canada is een land dat wij bewust hebben uitgekozen nadat we op een rijtje gezet hadden wat wij wilden, en waar we dachten dat te konden vinden + of het haalbaar was om er op eigen houtje (zonder werkgerelateerd visum) te geraken. Dat is dus een totaal andere keuze geweest.
In de loop van de afgelopen 5 jaar hebben wij een aantal keren teruggegrepen naar Canada, maar durvden we die stap niet aan omdat je dan een goedbetaalde job moet achterlaten, om van nul te beginnen. Maar uiteindelijk hebben we die knoop toch doorgehakt, en nemen we dat risico maar.
Elke
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Elke

Kijk naar ons, gewoon doen maar wel op een verstandige manier en niet als een blinde vink enkel de positieve kanten zien.
en ja het is best een moeilijke beslissing.

Mijn vrouw en ik hadden ook een ruim inkomen en we konden alles doen wat we wilden in Belgie, we kochten wat we zagen en gingen tot 4 keer op reis.
En toch hebben we de stap vorig jaar gezet maar wel nadat we alles hebben overwogen zoals hoeveel van je spaarcenten wil je in dit avontuur stoppen, wanneer beslis je dat het niet lukt en kom je terug (die fase zijn we al gepasseerd), enz.
We hebben het ons nog geen seconde beklaagd maar weet wel als je begint dat je bij de meeste emigratiegevallen toch wel wat spaarcentjes moet investeren en het even duurt voor je die terug kan verdienen. Verwacht echt niet dat je hier meteen een job zal vinden, tenzij je natuurlijk eigen zaak opstart.

Werd trouwens in het week-end via onze blog gecontacteerd door iemand die een zeer specifieke vraag had over formulier 230 en die krijg je pas wanneer je kentucky brief in de bus hebt. Dus zouden er toch al Belgen/Nederlanders een brief hebben ontvangen? Heb even gevraagd of dat zo was en laat jullie wel weten wanneer ik antwoord heb gekregen!

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ben het met kastelke eens, ik snap best dat iemand zijn privesituatie kan wijzigen maar als je op het laatste moment besluit "toch niet te gaan" ontneem je daarmee inderdaad de kans van een ander omdat ze echt niet aan het einde van de rit nog iemand anders gaan selecteren.

Ik zou het helemaal niet erg vinden als ze in de toekomst een bijdrage van bijvoorbeeld 100 euro zouden vragen om uberhaupt mee te kunnen doen. Ik denk dat dan alleen de serieuze mensen reageren en dan scheid je meteen het kaf van het koren.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Werd trouwens in het week-end via onze blog gecontacteerd door iemand die een zeer specifieke vraag had over formulier 230 en die krijg je pas wanneer je kentucky brief in de bus hebt. Dus zouden er toch al Belgen/Nederlanders een brief hebben ontvangen? Heb even gevraagd of dat zo was en laat jullie wel weten wanneer ik antwoord heb gekregen!
Jawel heb bevestiging gekregen dat hij gewonnen heeft met DV2011, dus brievenbus mag je vanaf nu in de gaten houden!

Bart1
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je hebt hem toch verwezen naar dit forum? :shock:
Elke
mamms1357

Bericht door mamms1357 »

Bart1,

Even een vraagje. Woont de persoon die gewonnen heeft in Nederland/Belgie (of in de USA)?
Ik zie nl. op de andere fora dat er wel winnaars zijn die wonen in de USA en nog geeneen in Europa.

Het wordt nu wel spannend hoor! (waarom krijgen wij hier op maandag nooit post :evil: )

Groeten,
Mamms
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer