Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA Topic (deel I)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
skyfitswim
Amerikafan

Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vl

Bericht door skyfitswim »

oooh ja ik was totaal verkeerd hehe nogal geluk want ik zou gewoon men elctronische beligische pas nr gegeven hebebn in plaats van men paspoort die ik heb aangevraagt :-)
bananaqueen
Amerika-ontdekker

Bericht door bananaqueen »

Hallo, mijn vraag werd hier wellicht al gesteld maar heb niet echt zin om 25 pagina's door te lezen :) , vandaar: is het aan te raden om mijn ESTA-aanvraag nu al in te dienen als ik pas in juli op reis ga? Ik heb mijn reispas al dus ik kan de aanvraag eigenlijk al doen. Of is het beter om te wachten? Of speelt het geen rol?
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Je kan rustig de aanvraag nu al doen, maar je kan ook wachten tot vlak voor je vertrek. Maakt niets uit in principe. De geldigheid is twee jaar, dus hoe langer je wacht des te langer is die geldig. Aan de andere kan praat men er ook over dat ESTA binnen afzienbare tijd 10 dollar gaat kosten. Doe je het nu, weet je zeker dat je dat nog niet hoeft te betalen.

Ik zou het dus gewoon nu doen. Je kunt ook op elk moment binnen die twee jaar weer een nieuwe aanvraag doen, dus er is niets op tegen om het nu niet te doen. Heb je dat maar weer geregeld. Eventuele aanpassingen zoals eerste overnachtingsadres kun je later altijd toevoegen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het is juist verstandig om je ESTA aanvraag al te doen voordat je tickets besteld.

In de regel zal het geen problemen opleveren maar je weet maar nooit. Als je geen toestemming krijgt en je hebt al tickets ben je dat geld kwijt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Ik heb een J-1 visum en volgens de US Consulate-site mag je 30 dagen voor aanvang van je programma/visum al naar de VS reizen. Weet iemand of je ESTA moet invullen als je inderdaad al eerder naar de VS afreist met een J-1?
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

ESTA is alleen voor mensen die op het Visa Waiver Program reizen.

Jij hebt al een visa dus je hoeft geen ESTA meer aan te vragen.
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

OK, dus dat ik al reis voor de ingangsdatum van het visum/start programm is dus geen probleem?
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

@choco

Als je twijfelt vul je er toch gewoon eentje in ! Dat kan nooit kwaad en wie weet wanneer het je toch eens van pas komt.

Is echter wel zo dat als je een geldig visum hebt dat je dan niet gebruik kunt maken van het VWP. Dus even het goede formulier in het vliegtuig invullen, niet de groene maar de witte. Doe je dat fout (zoals ik jaren geleden) is dat ook geen enkel probleem, alleen zorgt het voor wat opnthoud bij immigration.

Staat er een ingangsdatum op je visum en reis je vóór die datum naar de USA dan reis je nmm niet met een geldig visum en moet je van het VWP gebruik maken. Zo werkte het tenminste bij mijn touristen- en werk visum.
pvdam1970
Amerika-newbie

Bericht door pvdam1970 »

Hallo allemaal,

Ik ga eind mei met mijn vriendin en ouders naar Amerika. Ik heb vorige week ESTA voor mijn ouders ingevuld. Iedereen heeft "toestemming" maar nu lees ik toch wat enge verhalen hier.

Ik heb wellicht een fout gemaakt. Bij het invullen van de achternaam bij mijn moeder heb ik eerst de naam van mijn vader genomen en dan de achternaam van mijn moeder, ze staan beide in haar paspoort.

Mijn twijfel is nu of dat niet andersom moet of maakt dat niet uit?

Bedankt voor jullie antwoord.

Groet,
Peter

* Note mod - Marco:
Welkom op het AllesAmerika-forum.
Het andere, identieke bericht is verwijderd. Eén maal plaatsen op het forum is voldoende.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Het hangt er denk ik vanaf wat voor naam er op de tickets staat.
ik vul zelf altijd alleen mijn meisjesnaam in en ga dat bij ESTA ook doen.

Marjon
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

ESTA gegevens moeten overeenkomen met wat op passpoort staat.
pvdam1970
Amerika-newbie

Bericht door pvdam1970 »

pbuyse1 schreef:ESTA gegevens moeten overeenkomen met wat op passpoort staat.
Ja dat weet ik natuurlijk, maar beide namen staan erin. Het gaat alleen om de volgorde van namen. Mijn moeder gebruikt zelf altijd (ook in haar handtekening) eerst haar getrouwde naam en dan haar meisjesnaam, zo staat het ook in het komende ticket.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dan zou ik het ook zo op ESTA invullen.
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door renellen2 »

Even een vraag die waarschijnlijk ergens in dit topic al beantwoord is. Wij zijn de nummers van Esta kwijt en kunnen dus nu niet meer erin (ook niet printen) .....is het dan handig om een nieuwe esta in te vullen?

groetjes
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

In dat geval zou ik inderdaad een nieuwe aanvraag doen zodat je je gegevens up-to-date hebt (vluchtnummer en 1e verblijfadres).

Roland

Riannef
Amerika-newbie

Bericht door Riannef »

Ik ben net nieuw hier op het forum en dit was nou precies het topic dat ik even zoek.
Ik vond 26 pagina's wel pittig vind om "even" door te lezen, daarom stel ik geplaatst of niet toch even mijn vraag :oops: .

Ik ga in september voor 3 maanden naar Amerika. Ik las hier al wel dat een ESTA geschikt is voor 90 dagen, zoals nu gepland staat arriveer ik 19 september in Amerika en vertrek op 19 december. Dit betekend dus dat ik 92 dagen in Amerika ben, help?! :lol:
Jullie begrijpen mijn vraag denk ik wel, is een ESTA in mijn geval van toepassing of dien ik een ander visum aan te vragen, zo ja welke?

Sorry voor de hoeveelheid vragen, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen :angel:.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Je geeft zelf al antwoord op je vraag. :wink:

Op het Visa Waiver kun je max. 90 dagen (en geen dag langer!) in Amerika blijven. Om toch onder het Visa Waiver te vallen zou je dus moeten zorgen dat je 2 dagen eerder terugkeert naar Nederland.

Overigens las ik in je voorsteltopic dat je naar een paardenstoeterij gaat voor 3 maanden? Ga je daar ook werk verrichten? In dat geval zou je niet eens onder het Visa Waiver programma kunnen en dien je een werkvisum (B1) aan te vragen. Aangezien je aangeeft in Nederland een baan te hebben, ga ik er niet vanuit dat dit via een school gaat?

ESTA is overigens geen Visa maar een goedkeuring om naar Amerika te mogen vliegen, nog niet eens om het land binnen te mogen.

Roland

1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik heb een ziek familielid in Anaheim wonen, nu wil een deel van de familie daar heen, we weten alleen nog niet zeker wanneer precies (zal wel binnen nu en twee weken zijn) om zo min mogelijk te hoeven regelen (want ik heb beloofd het dan allemaal voor ze te regelen..) dacht ik dat ik nu vast ESTA zou kunnen aanvragen, kan dat..? Ik wil dus ESTA aanvragen maar ik weet nog niet precies wanneer de vluchtdatum is en het vluchtnummer.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Riannef
Amerika-newbie

Bericht door Riannef »

Hoi Roland,

Bedankt voor je antwoord op mijn vragen. Ik was zelf inderdaad al in de veronderstelling dat ik het antwoord zelf al had, maar goed vragen mag neem ik aan altijd :mrgreen: .

Ik ga inderdaad niet vanuit een school, ik heb gewoon onbetaald verlof gekregen via mijn werk.

Ik zal de situatie wel even iets nader toelichten, echt "werk" ga ik op de stoeterij namelijk niet verrichten. Het is een stoeterij die lijnen fokt waar ik mij al jaren in specializeer, ik ga gewoon van dichtbij kennis maken met hun stoeterij. Ik krijg er niet betaald, ik woon er in ruil voor wat hulp.

Ik begreep inderdaad al dat ESTA puur en alleen een aanvraag is om er heen te mogen vliegen, maar die nog geen zekerheid geeft dat je daadwerkelijk toegelaten wordt.

Dien ik nu nog het werkvisum (B1) aan te vragen, of moet ik een ander visum aanvragen?

Alvast bedankt! :D

Edit: ik heb al wat informatie gevonden! Bedankt!
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door renellen2 »

Coyote schreef:In dat geval zou ik inderdaad een nieuwe aanvraag doen zodat je je gegevens up-to-date hebt (vluchtnummer en 1e verblijfadres).

Roland
Dank je wel...meteen maar even gedaan.... alhoewel ik de vluchtnummers en adres nog niet heb ingevuld...vorige keer ook niet gedaan en geen problemen gehad.
Is niet verplicht toch?
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer