Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ivy84: Op zoek naar leuke tips?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ivy84
Amerikafan

Reis Ivy84: Op zoek naar leuke tips?

Bericht door ivy84 »

Heeey Allemaal,

Ben even een tijdje niet meer op het forum geweest, maar aangezien wij vandaag precies over 4 maanden :thumbright: vertrekken, wil ik weer vollop informatie inwinnen. Sommige van jullie hebben al een keer mijn reis beoordeelt en deze hebben wij nu zo aangepast dat hij voor ons goed is. De meeste hotels zijn al geboekt, dus we kunnen niet veel meer aanpassen. We gaan deze reis met 8 jongeren (25jr-28jr) doen en we hebben een huurauto voor de periode van 2 t/m 17 september.

Ik zou het leuk vinden als jullie nog eens willen kijken en misschien leuke tips hebben wat er zoal nog te doen is, leuke tips over hotels, restaurants misschien of gewoon plekkeen die we echt niet mogen missen :P

Thnx alvast en hoor graag van jullie, groetjes Ivy84

Dag 1: Aankomst Los Angeles 12:55 (Eten en zonsondergang bekijken op het strand, Tip welk strand?)Hotel Sportsmen's Lodge al geboekt
Dag 2: Los Angeles (Alle hotspots bekijken) Hotel Sportsmen's Lodge al geboekt
dag 3: Los Angeles (Six Flags Magic Mountain voor de 5 boys & dagje strand,Tip welk strand? voor de 3 girls) Hotel Sportsmen's Lodge al geboekt
Dag 4: Monterey (Vertrek LA via highway 1 naar Monterey. Tip waar we de beste zonsondergang kunnen zien? Leuke plekken tips?Hotel Cypress Garden Inn al geboekt
Dag 5: Monterey - San Fransisco (Whale Watchen en Sea Aquarium, daarna vertrek San Fransisco. Tip welk hotel SFO?
Dag 6: San Fransisco (Golden Gate, Pier 39, Lombardstreet etc)
Dag 7: San Fransisco (Alcatraz night tour)
Dag 8: Yosemite (In de morgen vertrek SFO naar Yosemite, deel v/h park bezoeken) Hotel Cedar Lodge in El Portal al geboekt
Dag 9: Yosemite (Hele dag park, nog geen directe planning gemaakt, Tips? Hotel Cedar Lodge in El Portal al geboekt
Dag 10: ? (Via de Tioga Pass naar Bodie/Mammoth Lakes/Mono Lake naar Lone Pine oid, goed idee, hotel tip?
Dag 11: Lone Pine oid - Las Vegas (Via Death Valley naar Las Vegas) Waarschijnlijk Hotel Ceacers Palace nog niet geboekt
Dag 12: Las Vegas (Sightseeing, shoppen, stappen)
Dag 13: Las Vegas (Quad Tour, Sightseeing, shoppen, stappen)
Dag 14: Las Vegas - Grand Canyon (Dag trip naar de Grand Canyon, s'morgens vertrek en s'avonds laat terugkomst)
Dag 15: Las Vegas (Sightseeing, shoppen, stappen)
Dag 16: Las Vegas - Los Angeles (Vlucht Los Angeles - Honolulu 17:00) Nog geen hotel, tips?
Dag 17: Hawaii (Surfen Waikiki Beach)
Dag 18: Hawaii (Surfen Waikiki Beach & Luau)
Dag 19: Hawaii (Met huurauto eiland verkennen) (Nort Shore, diverse stranden, Pearl Harbor, Hanauma Bay, Dimond Head etc etc)
Dag 20: Hawaii (Met huurauto eiland verkennen)
Dag 21: Hawaii (Met huurauto eiland verkennen)
Dag 22: Vertrek HNL 07:00 via Los Angeles & London naar Amterdam
Dag 23: Aankomst Amsterdam om 15:45
TerlinguaCreek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Ivy84: Op zoek naar leuke tips?

Bericht door TerlinguaCreek »

Ik zou die 5 dagen in Las Vegas onderbreken met sowieso 1 overnachting in/nabij Grand Canyon.
Van Las Vegas naar Grand Canyon is het heen-en-terug minimaal 8 uur rijden!
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

Hoi Daniel,

We hebben er idd al aan gedacht om een nacht te blijven slapen, maar we hebben toch besoten om er een hele lange :lol: dag trip van te maken. We vinden het ook niet echt handig om een hotel in Vegas te nemen, dan voor 1 nacht uitchecken en dan weer inchecken.

Wat ons plan is, om 6 a 7 uur vertrekken, we zijn er dan tegen 12 uur, nemen gelijk de hoover dam mee. Dan heb je van 12 uur tot na de zonsondergang om het park te bezoeken en na de zonsondergang willen we weer terug rijden naar Las Vegas waar we denk ik tegen laat in de avond aankomen !!!

Denk je dat dit haalbaar is?

Groetjes Ivy84
TerlinguaCreek
Amerikafan

Theoretisch is het zeker haalbaar. Hou er wel rekening mee dat het stuk (± 100 km) van de Grand Canyon naar Williams ontzettend donker zal zijn omdat er geen straatverlichting is.
Ook de snelweg daarna (I40 en 93) zal waarschijnlijk niet zo verlicht zijn als je in Nederland gewend bent.

Een idee is om je dagen in Las Vegas toch te splitsen met een nachtje in/bij de Grand Canyon. Je kunt dan ook meteen twee hotels 'uitproberen' ;)
Met de vele acties die er in Las Vegas zijn (kijk maar eens in het topic over de aanbiedingen voor 2010) kun je voor een paar tientjes in de meest luxe hotels overnachten.
Je kunt natuurlijk ook gewoon in hetzelfde hotel weer inchecken, is niets vreemds aan.
Wij splitsen onze 3 dagen in LV niet, maar we gaan wel in twee hotels overnachten: MGM Grand en Wynn.

Edit: reizen jullie met 8 personen in 1 auto? Of hebben jullie meerdere auto's?
Mijn ervaring is dat je er nog langer over doet wanneer je met meerdere auto's rijd, omdat je onbewust toch op elkaar gaat letten.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij hebben toentertijd in het Hacienda hotel in de buurt van LAX geslapen. Vlak bij de inleverbalies van de diverse autoverhuur bedrijven.
Niet een heel bijzonder hotel, maar erg netjes, ruime kamer en er was een zwembadje bij (waar wij toen overigens geen gebruik van hebben gemaakt, we kwamen pas laat aan).
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik zou jullie zeker niet aanraden om in LA te kiezen voor een verblijf bij de luchthaven (LAX). Het is geen buurt, je vind er geen winkeltjes, restaurants en dat soort dingen. Het is wel handig om daar te overnachten vlak voordat je naar Hawaii vertrekt maar voor je verblijf in LA zou ik iets anders, levendigers, zoeken. Denk aan de wijken Venice Beach, West-Hollywood, Hollywood of Santa Monica.

Het leukste strand van LA is toch echt wel Venice Beach. De sfeer is er heel bijzonder, veel aparte mensen, erg laidback. Er zijn mooie, brede, stranden en er is een boardwalk met allemaal winkeltjes en restaurantjes. Er is altijd wel wat te beleven, dansers en muzikanten op straat. Laatst stuitten wij plots op een Hari Krishna festival en waren er dj's en werd er gratis vegetarisch eten uitgedeeld!
In Venice Beach vind je ook Abbot Kinney Blvd, een straat een paar blokken achter het strand. Daar vind je veel leuke restaurants en lunchrooms en ook veel leuke (designer)shops. Echt een must voor de meiden!

EDIT: Ik zie nu dat je voor je verblijf in LA al een hotel hebt en dat de tip van hierboven gold voor die laatste nacht in LA. Als je een hotel bij de luchthaven wilt boeken kan ik je aanraden op dat via Priceline of Hotwire te doen. Wij sliepen afgelopen oktober in het Hilton voor ongeveer $50 per nacht, geboekt via Hotwire.
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

@ Annemarie, wij gaan whale watchen in Monterey omdat ik dit 5 jaar geleden al eens gedaan heb, het is ons toen zo goed bevallen dat we dit u weer in de planning hebben staan, verder is er niet echt een reden waarom we het in Monterey gaan doen. Wist trouwens niet eens dat het ook in Dana Point kan. De Grand Canyon doen wij met onze eigen huurauto, we hebben een 12 persoons Van gehuurd voor 17 dagen en daarmee gaan we ook naar Grand Canyon. Ik weet dat het een hele lange dag gaat worden, maar we hebben 3 personen die kunnen rijden, dus die gaan afwisselen en wij kunnen mooi slapen in de Van :P Ik denk ook als je dit met een bustour gaat doen dat je nog minder tijd hebt om daar de Grand Canyon te bekijken. Dus ik zou zeggen of met eigen auto gaan of idd een nacht slapen als je er de tijd voor hebt !!!

Heb jij je reis route ook online staan, wil hem wel eens zien?

@ Daniel, jha wij zitten met 8 personen in een 12 persoons Van. Ik zal het nog eens in de groep gooien maar aangezien we maximaal willen feesten en stappen in Las Vegas, denk ik niet dat ik een extra nacht Grand Canyon voor elkaar ga krijgen. Maar ik zie het zo, liever een paar uurtjes daar zijn + een onwijs gave zonsondergang mee maken dan niet gaan!!

Heb jij wel eens een hotel met bieden gewonnen? Ik zit daar even naar te kijken maar wij hebben gelijk 4 kamers nodig en denk dat de meeste per kamer gaan, zal eens in het topic gaan kijken, want hotel in Vegas staat nog niet vast !!!

@ Inge, thnx voor je tip maar hotel hebben we al, we zitten in de hollywood hills .

@ River Cola, ons hotel ligt in de Hollywood Hills. Enne thnx voor de tip over Venice Beach, heb daar echt zin in, lekker een dagje zonder de 5 boys. We willen idd lekker zonnen, zwemmen, lunchen en shoppen dus komt helemaal goed. Weet jij of er gewoon bussen heen rijden?

De laatste nacht vliegen we meteen door vanaf honolulu- los angeles - london - amsterdam, staat denk ik een beetje onduidelijk in mijn topic ...
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

ivy84 schreef: @ River Cola, ons hotel ligt in de Hollywood Hills. Enne thnx voor de tip over Venice Beach, heb daar echt zin in, lekker een dagje zonder de 5 boys. We willen idd lekker zonnen, zwemmen, lunchen en shoppen dus komt helemaal goed. Weet jij of er gewoon bussen heen rijden?
Openbaar vervoer en LA gaan niet samen. Ik heb net even gekeken, als je vanaf jullie hotel in de Hollywood Hills met het OV naar Venice zou gaan, moet je met 4 ( :!: ) bussen en doe je er 3 keer zo lang over als met de auto. Ook andere stranden zijn ver van jullie hotel vandaan. Ik denk dat je echt niet zonder auto kunt.
TerlinguaCreek
Amerikafan

ivy84 schreef:@ Daniel, jha wij zitten met 8 personen in een 12 persoons Van. Ik zal het nog eens in de groep gooien maar aangezien we maximaal willen feesten en stappen in Las Vegas, denk ik niet dat ik een extra nacht Grand Canyon voor elkaar ga krijgen. Maar ik zie het zo, liever een paar uurtjes daar zijn + een onwijs gave zonsondergang mee maken dan niet gaan!!

Heb jij wel eens een hotel met bieden gewonnen? Ik zit daar even naar te kijken maar wij hebben gelijk 4 kamers nodig en denk dat de meeste per kamer gaan, zal eens in het topic gaan kijken, want hotel in Vegas staat nog niet vast !!!
Ik heb wel ervaring met Priceline, maar niet in Las Vegas. Zowel vorig jaar als voor dit jaar heb ik geboekt met een van de vele promocodes welke je voor elk hotel in overvloed kunt vinden. Ik weet niet of het een probleem is om met meerdere mensen/stelletjes op een kamer te slapen, maar vaak kun je vragen naar een kamer met twee bedden. Je bent dan maar 2 kamers nodig (uitgaande dat er 2 mensen in 1 slapen). Alhoewel dat in Las Vegas wel een paar dollartientjes extra kost, is het vaak wel goedkoper.
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

RiverCola schreef:
ivy84 schreef: @ River Cola, ons hotel ligt in de Hollywood Hills. Enne thnx voor de tip over Venice Beach, heb daar echt zin in, lekker een dagje zonder de 5 boys. We willen idd lekker zonnen, zwemmen, lunchen en shoppen dus komt helemaal goed. Weet jij of er gewoon bussen heen rijden?
Openbaar vervoer en LA gaan niet samen. Ik heb net even gekeken, als je vanaf jullie hotel in de Hollywood Hills met het OV naar Venice zou gaan, moet je met 4 ( :!: ) bussen en doe je er 3 keer zo lang over als met de auto. Ook andere stranden zijn ver van jullie hotel vandaan. Ik denk dat je echt niet zonder auto kunt.
@ River Cola, dat meen je niet :oops: dan is het openbaar vervoer in LA volgens mij echt drama. We hebben een auto maar die nemen de jongens mee naar Six Flags die dag, dus ze zouden ons in de ochtend wel af kunnen zetten in het centrum of bij het strand.

Vraagje als we nou eerst willen shoppen in een echt grote shopping mall, waar kan dan? En vanaf daar naar het strand gaan zou ook weer betekenen drama zeker?
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

dus ze zouden ons in de ochtend wel af kunnen zetten in het centrum of bij het strand.
In Santa Monica heb je kort bij het strand een gezellige, auto-vrije winkelstraat. En daarna zouden jullie de pier kunnen bezoeken, fietsen huren en naar Venice Beach fietsen.

Indien vertrek vanaf downtown zouden jullie eventueel de hop en off bus kunnen nemen, één van hun bussen rijdt van downtown naar hollywood en daar zou je de bus kunnen nemen tot santa monica. Kun je nog overal wat bekijken.

Je hebt ook de big blue bus die van downtown naar santa monica rijdt : http://www.bigbluebus.com/busroutes/index.asp . Rit duurt ongeveer 80 minuten.

Jacques
TerlinguaCreek
Amerikafan

ivy84 schreef:Vraagje als we nou eerst willen shoppen in een echt grote shopping mall, waar kan dan? En vanaf daar naar het strand gaan zou ook weer betekenen drama zeker?
Vorig jaar kwam ik redelijk per ongeluk in een enorme shopping mall terecht. Ik weet alleen niet precies waar dit is, i.i.g. niet downtown, maar in een lekker rustige wijk.
Ik zal vanavond het adres in mijn bonnetjes van vorig jaar opzoeken ;)
Het was in ieder geval een enorm gebouw, 3 verdiepingen hoog met naast ontzettend veel winkels o.a. ook een Starbucks, Best Buy, etc.

Mocht je daar heen gaan, alvast een tip: er zit een parfumerie-zaak (o.a. Parfumania) met een leuke actie: 2e luchtje voor $ 9.99 !
Sowieso zijn de prijzen van luchtjes in de USA stukken lager, maar met deze actie kun je 3 à 4 flesjes kopen waar je voor hetzelfde bedrag in NL maar 1 flesje kunt kopen.
Laat ik zeggen dat ik de komende twee jaar vooruit kan :mrgreen:

Parfumania zit trouwens ook in de Premium Outlet in Las Vegas, met dezelfde actie.

Wat betreft de auto: is het wellicht een idee om voor die paar dagen een extra auto(tje) te huren?
Zonder auto is het in LA inderdaad best lastig...

EDIT: ik weet al weer welke shopping mall het is: Westfield Culver City

Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Westfield_Fox_Hills

Sfeerplaatje:
Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Als je graag naar een shoppingmall wil kan ik je aanraden om winkelcentrum 'The Grove' te bezoeken. Deze niet-overdekte shoppingmall ligt midden in West-Hollywood op 1 terrein samen met de Framersmarket. Je vind er de bekende winkelketens als Zara, Abercombie&Fitch, Victoria's Secret en nog veel meer, op de Farmersmarket vind je allemaal leuke eettentjes en terrasjes. Ivm de locatie zou je nog weleens een hollywood-star tegen het lijf kunnen lopen :wink:

Hier een link naar de locatie op google maps:

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 68235&z=14

Ohja; Geloof me, LA en openbaar vervoer dat is geen goed plan! Wellicht is het handiger om voor die dag een extra auto te huren. Misschien kun je die zelfs wel ophalen in de buurt van je hotel. Alle autoverhuurders hebben over het algemeen ook nog enkele locaties midden in de steden.
Californiagirl
Amerika-ontdekker

Bericht door Californiagirl »

Zoals Rivercola aangaf, winkelcentrum The Grove is leuk!
In Santa Monica: Third street promenade, vlakbij het strand
Een grote overdekte mall is The Beverly Center, daar kun je ook best eens een Hollywood Celebrity spotten. :)
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Annetuur schreef:De hop on hop off bussen rijden door heel LA heen.
Als je een ticket koopt voor 30 dollar kun je 24 uur de buslijn gebruiken.
Niet om vervelend kritisch te zijn maar als je met zijn 4-en bent en je koopt allemaal een kaartje, 4x30, ben je $120 kwijt. Kun je voor dat bedrag dan niet beter een auto huren?

Voor €63 heb je via usareisen.de voor 2 dagen een auto. Ophalen 's avonds, de volgende dag de hele dag, en dan de 3e dag tegen de middag inleveren. Je bent dan niet afhankelijk van vertrektijden en locaties van een bus waarbij de kans errug groot is dat hij niet in de buurt van hun hotel stopt (dit ligt namenlijk niet in een centrum-locatie).
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

@ Jaques, thnx voor de tip, maar met die bus kom je langs alle highlights en deze highlights gaan we een dag eerder al met z'n allen (en de auto) bezoeken. Wij willen puur shoppen, lekker lunchen en naar het strand.

@ Daniel, OMG :clap: hier maak je mij als vrouw echt vrolijk mee, heerlijk zo'n shopping mall. Ik zal eens kijken hoe ver deze van ons hotel vandaan is en hoe we van daaruit naar het strand komen. Want een auto hebben we, we gaan met 8 personen maar de 5 mannen willen naar Six Flags en wij 3 vrouwen willen niet mee, maar lekker shoppen en strand dagje houden, maar een auto huren gaan we niet doen, we laten ons denk ik afzetten in centrum en dan gaan we met taxi of toch bus naar het strand...

Jhaaaa parfumania ken ik nog wel, die had je in Florida ook, we handig om samen met je partner een luchtje te kopen, scheelt een hoop.

@ River Cola, ,,The Grove,, zal het ook even opzoeken, maakt het nu wel moeilijker als ik zoveel shopping mall opties krijg. En je noemt nu een gevoeige winkel die het altijd goed doet bij de vrouwen ,,Victoria Secret,, hahaha .... Maar ik denk dat wij ons laten afzetten met de auto in het centrum en dan na shoppen en lunchen richting strand gaan, vanuit het centrum zal er vast wel een directe bus naar strand gaan en anders een taxi.

@ Californiagirl, ben jij in Santa Monica en Venice beach geweest? Wwaar was het leuker?

@ Annetuur, vind die hopbus wel handig maar wij willen niet sightseeing gaan doen, puur dagje strand en shoppen, dus gaan voor een andere oplossing zoeken
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Als ik jullie was zou ik voor Venice kiezen. Buiten dat Santa Monica de 3rd street mall heeft (winkelstraat niet ver van de kust) en de pier is het er niet ontzettend levendig. Het is er vrij upscale en wel de ideale plek om je avond te eindigen in 1 van de leuke restaurantjes langs Santa Monica Blvd.

Venice is erg levendig met mooie brede stranden, een boardwalk met veel winkeltjes (winkels waar ze t-shirts verkopen met; 'I always put ketchup on my ketchup' en dat soort gekke teksten) of wat dacht je van 'Botox on the beach', en een dokterspraktijk waar je pre-scripted soft-drugs kunt krijgen....you name it, Venice heeft het! Je ziet er ook de gekste mensen lopen. Het is er altijd feest!
Fantastisch eten in Venice kun je doen bij Gjelina (http://www.gjelina.com/) een paar straten achter het strand op Abbot Kinney Blvd. Prachtig interieur, fantastisch italiaans eten!
Californiagirl
Amerika-ontdekker

Bericht door Californiagirl »

Ik ben in al die strandplaatsjes geweest, ( een jaar au-pair in Huntington Beach) Vanwege mijn werk kom ik er nog zo'n 2 keer per jaar.
Venice Beach heeft een hippie-achtig sfeertje, het is er heel levendig, maar als het donker wordt, is er een minder leuke sfeer op de boardwalk. Persoonlijk vind ik het een beetje vergane glorie. Je zou het ook kunnen combineren met Santa Monica, het ligt niet ver van elkaar, je kan het ook lopen.

Hermosa Beach is ook een levendige strandplaats, daarentegen is Manhattan Beach weer iets rustiger.
Ach het is allemaal leuk. :-)

Los Angeles County bestaat uit heel veel verschillende plaatsen, je wil je laten afzetten in het centrum(?) en dan met de bus of taxi verder? Hou er rekening mee dat een taxi vrij duur is, voor die prijs zou je beter een auto kunnen huren, zoals al eerder is geschreven.
Jullie zouden ook in Venice Beach of Santa Monica afgezet kunnen worden, je heb dan de combinatie van shoppen en strand.
nikky_vv
Amerikafan

Bericht door nikky_vv »

Winkelen zou ik zeker in The Grove gaan doen. Er is geen 'centrum van LA' dus dat wordt lastig. Ik zou een auto huren voor een dag, eerst naar The Grove rijden, lunchen in Farmers Market en daarna doorrijden naar Venice of Santa Monica. Je kunt overal prima parkeren, en je hoeft je winkeltassen niet mee het strand op te nemen (laat ze lekker in de auto). Vraag bij het hotel of ze korting kunnen geven op een huurauto bij een verhuurder in de buurt, is soms erg voordelig!
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004

http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Er is geen 'centrum van LA' dus dat wordt lastig
waar die wolkenkrabbers staan, union station, olivera street : dat wordt toch meestal beschouwd als downtown, als het centrum ?

Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer