Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onbehoorlijk gedrag immigratiedienst USA
- yvonne van den berg
- Amerika-ontdekker
Onbehoorlijk gedrag immigratiedienst USA
Omdat wij zeer onbeschoft zijn behandelt door de immigratie dienst,en het gevoel hadden niks te kunnen doen,het volgende..... We wilden iemand over het gedrag spreken van de immigratiedienst en we togen naar het vliegveld van Tucson Arizona. Daar hebben we een heel gesprek gehad met 3 officieren van die immigratiedienst en ze uitgelegd wat er gebeurt was. En die gaven ons een zogenaamde "Comment Card" waarin je melding kunt maken van goed of onbeschoft gedrag...... Elke immigratie dienst heeft deze kaarten liggen,en hierin kun je dus je klachten kwijt. Alleen niemand verteld je dat.......zodat je er zelf achteraan moet. Word je dus onbeschoft behandelt vraag dan naar deze "comment Card" en meld je klacht. Als niemand er iets aan doet zal er nooit iets veranderen,alleen op deze manier kan er iets aan gedaan worden.
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Re: Onbehoorlijk gedrag immigratiedienst USA
Ik ben al 15 keer naar Florida geweest en 3 keer onbeschoft behandeld. Waarvan ik 3 keer een grote mond had en de douane dus indimde. Maargoed dat is niet overal zo natuurlijk. Bedankt voor de tip i.i.g.

Ik heb altijd bij de immigration officer: 'Ja, nee en amen', na een (lange) vlucht heb ik meestal niet meer de behoefte om in discussie te gaan en geef dus netjes antwoord op zijn vragen en volg direct zijn instructies, net zoals soms op het filmpje in de rij is te zien
.
Maar als die dan nog steeds onbeschoft is zou ik ook een klacht indienen...

Maar als die dan nog steeds onbeschoft is zou ik ook een klacht indienen...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Inderdaad,we hoeven niet slecht behandeld te worden. Ben het wel met Menno eens. Zeg ook altijd braaf ja en amen want ik heb het meestal wel helemaal gehad als ik aankom.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik draai door als ze me om wat voor reden dan ook zullen weigeren. Dus sinds 9/11 ben ik altijd heel braaf, ja en amen, en heel aardig. Wie goed doet goed ontmoet zal ik maar zeggen.
Wat valt dan volgens jullie onder onbehoorlijk gedrag? Wat is er gebeurd?
Ik vindt overigens bijna al het personeel op de Amerikaanse luchthavens verschrikkelijk, van de mensen die mijn bagage moeten scannen en altijd vinden dat ik te traag ben, de douane beamte die vindt dat iedereen na een lange vermoeiende vlucht maar vloeiend engels moet kunnen begrijpen en spreken, die drilsergeanten die me op mijn plaats in die lange rij voor de immigratie dienst schreeuwen tot inderdaad de immigration officer zelf die me het gevoel geeft dat ik persona non grata ben en bovenaan in de lijst van "Most Wanted" sta. Ik ben dan ook altijd blij als ik de luchthaven weer uit ben. Maar ondertussen ben ik al zo vaak afgeblaft en weggewuifd dat ik er nu alleen nog maar om kan lachen en zelfs een beetje medelijden voor deze mensen heb ontwikkeld.
Ik vindt overigens bijna al het personeel op de Amerikaanse luchthavens verschrikkelijk, van de mensen die mijn bagage moeten scannen en altijd vinden dat ik te traag ben, de douane beamte die vindt dat iedereen na een lange vermoeiende vlucht maar vloeiend engels moet kunnen begrijpen en spreken, die drilsergeanten die me op mijn plaats in die lange rij voor de immigratie dienst schreeuwen tot inderdaad de immigration officer zelf die me het gevoel geeft dat ik persona non grata ben en bovenaan in de lijst van "Most Wanted" sta. Ik ben dan ook altijd blij als ik de luchthaven weer uit ben. Maar ondertussen ben ik al zo vaak afgeblaft en weggewuifd dat ik er nu alleen nog maar om kan lachen en zelfs een beetje medelijden voor deze mensen heb ontwikkeld.
Ik ga al meer dan 30 jaar elk jaar naar de VS en ben tot nu toe geen enkele CBP officer tegengekomen die onbeschoft was. Zijn ze altijd vriendelijk, natuurlijk niet, maar dat is ook alles.
Heb ik tijdens die ongeveer 45 keer dan altijd geluk gehad? Een grote mond opzetten tegen een van hen vind ik toch niet de beste manier van handelen. Het zijn tenslotte zij die beslissen of je het land inkomt of niet en of je een secondary inspection aan je been krijgt die uren kan duren.
Heb ik tijdens die ongeveer 45 keer dan altijd geluk gehad? Een grote mond opzetten tegen een van hen vind ik toch niet de beste manier van handelen. Het zijn tenslotte zij die beslissen of je het land inkomt of niet en of je een secondary inspection aan je been krijgt die uren kan duren.
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Dan heb je geluk gehad .Maar ze bestaan ,ook al ben je nog zo beleefd en antwoord je ja en neen zoals het hoort .Op de 15 keer hebben wij helaas 1 keer ook zo'n bullebak tegengekomen .Net het jaar na 9/11 .Prima om te weten dat er wel iets bestaat om klacht neer te leggen ...al weet ik niet of ik dat werkelijk ook zo zou doen .Want stel dat je er geen goed meedoet .
Dat ze er zijn dat betwijfel ik niet. Misschien ligt mijn idee van onbeschoft lager dan anderen. Had er eens een die geen woord uitbracht, alleen maar teken doen wat ik moest doen, stelde ook geen enkele vraag. Misschien is het de volgende keer voor mij van dat. Maar ik ga het mijn vakantie niet laten verzuren.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ben ook nog nooit onbeschoft behandeld, de vriendelijkheid druipt er over het algemeen niet vanaf maar onbeschoft heb ik ze niet meegemaakt.
Wel in London trouwens, daar werden we echt een keer als honden behandeld.
Misschien is het gewoon een kwestie van pech/geluk hebben...
Wel in London trouwens, daar werden we echt een keer als honden behandeld.
Misschien is het gewoon een kwestie van pech/geluk hebben...
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je krijgt deze situaties van onbehoorlijk gedrag om dat je domme mensen in een positie zet die erg saai is, slecht betaalt en ze bovendien een machtspositie geeft tov de reiziger die dan al gauw misbruikt wordt.
Het zielige is dat al dit soort maatregelen op de luchthavens valse veiligheid geeft.
Het zielige is dat al dit soort maatregelen op de luchthavens valse veiligheid geeft.
Ik heb nog nooit onvriendelijk gedrag bij immigratie meegemaakt, maar als het ooit eens ergens anders gebeurd dan denk ik maar je weet maar nooit wat iemand een slechte dag geeft.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Ik ben ook nog nooit écht onbeschoft behandeld, maar vriendelijk was het ook allemaal niet.
En ik voel me ook nooit op mijn gemak als ik in de rij sta te wachten.
Je hebt niets gedaan, niets op je kerfstok en tóch voel ik me altijd wat gespannen en nerveus.
Ben dan ook altijd weer blij als het voorbij is en ik het vliegveld kan verlaten.
En ik voel me ook nooit op mijn gemak als ik in de rij sta te wachten.
Je hebt niets gedaan, niets op je kerfstok en tóch voel ik me altijd wat gespannen en nerveus.
Ben dan ook altijd weer blij als het voorbij is en ik het vliegveld kan verlaten.
16x USA / 30 staten
- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zo voel ik me meestal ook en niet alleen op het vliegveld ofzo hoor maar ook wanneer ik bv wordt tegengehouden en moet blazen, goed wetende dat ik niet gedronken hebJe hebt niets gedaan, niets op je kerfstok en tóch voel ik me altijd wat gespannen en nerveus

Maar vermits wij volgende week vertrekken voel ik me nu soms al onzeker, je zult maar net zien dat jij er wordt uitgehaald voor ik weet niet wat...

- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik heb nog nooit een onbeschofte medewerker gehad.
Wel eens een norsere oude man, die blijkbaar de laatste werkdagen aan het doorjassen was, maar nooit onbeschoft. Wel heb ik altijd de indruk dat inderdaad veel van het andere personeel op de luchthaven met tegenzin staat te 'werken'. Wat je ook werken kan noemen, want ze hebben de belachelijkste functies daar he...
Daarentegen ben ik bij m'n tweede keer in de States, toen ik met een vriend ging, héél hartelijk ontvangen.
De officer sloeg heel rustig een praatje. Hij vroeg tot wanneer ik moest blijven, en ik vertelde hem dat ik 2 weken later zou terug gaan en ik 2 dagen nadien alweer les had.
Hij maakte toen de doodleuke opmerking dat hij die maandagmorgen niet in m'n schoenen zou willen staan. Een heel leuke kerel dus.
Zo zie je maar, je moet het treffen he.
Wat ik wél al meemaakte, was toen ik terug aankwam in Zaventem er bij de douane eentje zijn boekje te buiten ging.
Er was een vrouw die op hetzelfde vliegtuig zat dan ik. Ze stond aan het loketje net voor me, net voor de paspoortcontrole en de baggage-claim. Ze sprak Engels, maar met héél veel haar op zoals vele mensen die in de States wonen met Mexicaanse origine. De douane beambte deed geen enkele moeite om haar te helpen, en bleef maar in het Frans (niet 1 keer in het Engels :s; ik vraag met ook af hoe dat komt) vragen om haar bijkomende documenten (Blijkbaar had ze aan enkel een paspoort niet genoeg). Ik heb dan maar die arme vrouw gezegd haar extra papieren boven te halen. Toen we klaar waren, keken we beiden naar die douanier. Maar zonder woorden had hij denk ik wel begrepen dat zijn gedrag absoluut niet kon.
Ik vraag me trouwens af hoe het komt dat men er hier niet sneller een oficiële vertaler heeft bijgehaald. Want als je in de States vertaald voor de persoon voor je, komt er bij manier van spreken een ganse politie eenheid rond je staan.
Wel eens een norsere oude man, die blijkbaar de laatste werkdagen aan het doorjassen was, maar nooit onbeschoft. Wel heb ik altijd de indruk dat inderdaad veel van het andere personeel op de luchthaven met tegenzin staat te 'werken'. Wat je ook werken kan noemen, want ze hebben de belachelijkste functies daar he...
Daarentegen ben ik bij m'n tweede keer in de States, toen ik met een vriend ging, héél hartelijk ontvangen.
De officer sloeg heel rustig een praatje. Hij vroeg tot wanneer ik moest blijven, en ik vertelde hem dat ik 2 weken later zou terug gaan en ik 2 dagen nadien alweer les had.
Hij maakte toen de doodleuke opmerking dat hij die maandagmorgen niet in m'n schoenen zou willen staan. Een heel leuke kerel dus.
Zo zie je maar, je moet het treffen he.
Wat ik wél al meemaakte, was toen ik terug aankwam in Zaventem er bij de douane eentje zijn boekje te buiten ging.
Er was een vrouw die op hetzelfde vliegtuig zat dan ik. Ze stond aan het loketje net voor me, net voor de paspoortcontrole en de baggage-claim. Ze sprak Engels, maar met héél veel haar op zoals vele mensen die in de States wonen met Mexicaanse origine. De douane beambte deed geen enkele moeite om haar te helpen, en bleef maar in het Frans (niet 1 keer in het Engels :s; ik vraag met ook af hoe dat komt) vragen om haar bijkomende documenten (Blijkbaar had ze aan enkel een paspoort niet genoeg). Ik heb dan maar die arme vrouw gezegd haar extra papieren boven te halen. Toen we klaar waren, keken we beiden naar die douanier. Maar zonder woorden had hij denk ik wel begrepen dat zijn gedrag absoluut niet kon.
Ik vraag me trouwens af hoe het komt dat men er hier niet sneller een oficiële vertaler heeft bijgehaald. Want als je in de States vertaald voor de persoon voor je, komt er bij manier van spreken een ganse politie eenheid rond je staan.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Die beambte in Zaventem was waarschijnlijk een Waal. Velen van hun spreken geen Nederlands of Engels, of doen gewoon de moeite niet.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik vind ze over het algemeen een beetje zuur, maar zo lang ik naar binnen mag moet ik me daar doorheen bijten....
De grote vraag is, wat gebeurd er met deze papieren??? Hoor je daar ooit weer wat van terug. Ik ben twee keer via canada met de auto de grens over gekomen, die waren heel vriendelijk.
Ik heb nog wel een klein vraagje. Als ik bijvoorbeeld mn ouders (die niet of heel weinig engels spreken) in wil laten vliegen, wat gebeurd er dan? Zou ik er dan bij moeten zijn????
Maar ja, ik ken het gevoel van opluchting altijd wel als het weer over is. Ik heb ook al een aantal keren een kaartje van homeland security in mn koffer gehad, met een briefje erbij dat ze er even in hadden gekeken.....
het blijft een spanningsmoment....
Vraag me ook af of er iemand is hier op het forum die wel eens niet is binnen gelaten en echt urenlang in afhoor heeft moeten zitten.....
De grote vraag is, wat gebeurd er met deze papieren??? Hoor je daar ooit weer wat van terug. Ik ben twee keer via canada met de auto de grens over gekomen, die waren heel vriendelijk.
Ik heb nog wel een klein vraagje. Als ik bijvoorbeeld mn ouders (die niet of heel weinig engels spreken) in wil laten vliegen, wat gebeurd er dan? Zou ik er dan bij moeten zijn????
Maar ja, ik ken het gevoel van opluchting altijd wel als het weer over is. Ik heb ook al een aantal keren een kaartje van homeland security in mn koffer gehad, met een briefje erbij dat ze er even in hadden gekeken.....

het blijft een spanningsmoment....
Vraag me ook af of er iemand is hier op het forum die wel eens niet is binnen gelaten en echt urenlang in afhoor heeft moeten zitten.....
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gek is dat, ik heb in 25 jaar nog nooit een vervelende getroffen dat ik me kan herinneren.
Soms misschien wat kortaf, maar onbeschoft nooit.
Ben wel benieuwd trouwens wat er precies gebeurd is met TS ?
Soms misschien wat kortaf, maar onbeschoft nooit.
Ben wel benieuwd trouwens wat er precies gebeurd is met TS ?
- Bandido
- Amerika-expert
Ik merk dat er de afgelopen paar jaar erg op in is gezet om de service te verlenen. Zo weet ik dat de comment cards echt worden gebruikt, maar dan wel door in detail te vermelden wat er is misgegaan en vooral ook waar. Maar vaak wordt er door de passagier in kwestie vaak ook onbeschoft gereageerd of vind men het nodig om "de leukste thuis" te zijn en de lange vlucht zal daar ongetwijfeld mee te maken hebben. Maar men onderschat het binnenkomen in de VS vaak nog steeds, het is nu eenmaal niet hetzelfde als naar Luxemburg gaan.
Overigens vind ik het personeel op de meeste Amerikaanse luchthavens nog altijd stukken vriendelijker dan op Schiphol. Ik vind het elke keer weer een ergernis om naar de VS te gaan vanuit Amsterdam.
Overigens vind ik het personeel op de meeste Amerikaanse luchthavens nog altijd stukken vriendelijker dan op Schiphol. Ik vind het elke keer weer een ergernis om naar de VS te gaan vanuit Amsterdam.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat soort behandeling heb je in de US alleen als je het land binnenkomt. Als je het land verlaat wordt je geen strobreed in de weg gelegd; afgezien dan van de security check om het vliegtuig in te mogen. Dat is anders in China; binnenkomen was een fluitje van een cent, maar het verlaten was een bureaucratische procedure die uren duurde.
Overigens, als ik op Schiphol Nederland binnenkom wordt ik ook altijd doorgezaagd door een norse Marechaussee beambte (ik heb geen NL paspoort). Net als in de US is het voor ingezetenen heel wat minder moeilijk om het land binnen te komen, en als je minder aan de ambtenaren wordt blootgesteld merk je ook weinig van een eventuele slechte humeur.
Overigens, als ik op Schiphol Nederland binnenkom wordt ik ook altijd doorgezaagd door een norse Marechaussee beambte (ik heb geen NL paspoort). Net als in de US is het voor ingezetenen heel wat minder moeilijk om het land binnen te komen, en als je minder aan de ambtenaren wordt blootgesteld merk je ook weinig van een eventuele slechte humeur.