Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tanken met kredietkaarten
tanken met kredietkaarten
is het momenteel overal mogelijk om met kredietkaarten te tanken in de gehele staat californié ? (visa-masterkaart) zeven jaar geleden konden we daar alleen maar cash in de andere staten utah,nevada en colorado was er geen enkel probleem met kredietkaarten 

Re: tanken met kredietkaarten
Hallo Clover,
Wij hebben afgelopen jaar overal gewoon met creditkaart kunnen betalen
Sommige benzinestations hebben echter een maximum bedrag wat je per keer kunt tanken, wij hebben herhaalde keren voor maximum $ 50 kunnen tanken.
In de meeste gevallen is het meer dan genoeg, zo niet dan gewoon nog een keer opnieuw die kaart gebruiken.
Wij hebben afgelopen jaar overal gewoon met creditkaart kunnen betalen
Sommige benzinestations hebben echter een maximum bedrag wat je per keer kunt tanken, wij hebben herhaalde keren voor maximum $ 50 kunnen tanken.
In de meeste gevallen is het meer dan genoeg, zo niet dan gewoon nog een keer opnieuw die kaart gebruiken.
bedankt ,dan zal het nu wel overal mogelijk zijn 

Als je aan de pomp met een creditcard betaalt moet je vaak een (Amerikaanse) postcode invoeren (ter controle). Het invoeren van '00000' werkt bij een aantal pompen (niet allemaal, dus gewoon even proberen). Ik heb zelfs wel eens met mijn bank/pinpas kunnen betalen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Houd er rekening mee dat er soms een 'zipcode' aan de pomp gevraagd wordt. Je kunt dan een lokale zipcode invoeren (mijn favoriet: 90210) en vaak werkt dat. Indien het niet werkt zul je binnen met de creditcard of contant moeten afrekenen (vooraf).
Roland
Edit: zilj was met net voor.
Roland
Edit: zilj was met net voor.

ja dat was zeven jaar geleden ook zo met zip code ,ga het uitproberen zoals jullie het deden bedankt 

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Tot nu toe is het overal nog gelukt!!!(alleen pasje moet met de voorkant van het pasje tegen de rechterkant van de sleuf, bij ons is het nl andersom en sta je echt te klooien in het begin!)
Groeten vanuit een wit Bryce Canyon
Groeten vanuit een wit Bryce Canyon
hallo fijne vakantie nog wij zijn er eind mei tot eind juni en gaan het uit proberen 

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het viel mij vorig jaar juist op dat ik nergens meer dat gepruts met een zipcode tegenkwam.
Toeval, of afgeschaft?
Toeval, of afgeschaft?
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Vorig jaar ook enkele malen zip code in moeten geven. Meestal gaf ik dan mijn 4cijferige postcode van BE met een 0 voor.
Dikwijls was de prijs getoond op de reclameborden de prijs voor cash betalen, en was het tarief iets duurder met credit card.
Dikwijls was de prijs getoond op de reclameborden de prijs voor cash betalen, en was het tarief iets duurder met credit card.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
90210 werkt inderdaad primaCoyote schreef:Houd er rekening mee dat er soms een 'zipcode' aan de pomp gevraagd wordt. Je kunt dan een lokale zipcode invoeren (mijn favoriet: 90210) en vaak werkt dat. Indien het niet werkt zul je binnen met de creditcard of contant moeten afrekenen (vooraf).
Roland
Edit: zilj was met net voor.![]()

Maar anders kun je ook je credit card afgeven binnen, dan zetten ze de pomp open en reken je daarna af.
Dat moet toeval geweest zijn. Wij hebben hier 2 weken geleden nog "last" van gehad.Pete.Z schreef:Het viel mij vorig jaar juist op dat ik nergens meer dat gepruts met een zipcode tegenkwam.
Toeval, of afgeschaft?
Hehe, werkt die 90210 ook buiten California of worden de staten er om heen ook als lokaal gezien 

bij ons werkte het in Nevada, Arizona, Utah en New Mexico.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Da's het eerste dat ik hiervan hoor dat je een postcode moet ingeven. Ik kan mij van mijn reizen (Westkust 2003, Oostkust 2005 en Texas/New Mexico 2008) niet herinneren dat ik ooit problemen heb gehad of een postcode moest ingeven.
Wij moesten af en toe ergens een postcode intypen. De eerste raadde ons 55555 aan, dat was voor internationaal. Dit werkte soms wel en soms niet. In het laatste geval gingen we inderdaad naar binnen en dan belasten ze de kaart voor een x bedrag en dan kun je gewoon tanken tot dat bedrag en binnen het bonnetje halen. Ging allemaal prima. We hebben geen een pomp gehad waarbij het niet is gelukt (we hebben overal met mastercard getankt).
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij hebben bij alle benzinepompen eerst de kaart binnen afgegeven en een bepaald bedrag genoemd waarvoor we konden tanken. Nooit geen problemen gehad.
krijg wel heel veel reakties zal wel met 90210 proberen lijkt mij een heel leuk getal 

90210 als zipcode werd bij ons niet altijd geaccepteerd. Onze eigen nederlandse code met een 0 ervoor of erachter heeft nooit gewerkt.