Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat
Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla
De Ierse vliegvelden worden morgen stilgelegd vanwege een aswolk. Laat alsjeblieft die ellende niet weer van voren af aan beginnen... 

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Las het net ook op Spitsnieuws, hopelijk niet weer dat gezeur.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... k_dic.html
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... k_dic.html
we gaan zaterdag naar Londen, zijn nu al vast naar de chunnel aan het kijken. Eerst morgenochtend even afwachten, hopelijk loopt het met een sisser af en zoniet dan hoop ik maar dat ze niet onderwijl hun prijzen omhoog doen! Maar ja dat is wel egoistisch gedacht: ik neem aan dat veel mensen binnenkort weer naar de USA gaan..

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
http://nos.nl/artikel/154930-ierse-vlie ... loten.html
Boven bepaalde hoogte niet, intercontinentaal vanaf Amsterdam zal dus veilig zijn, lijkt me?
Boven bepaalde hoogte niet, intercontinentaal vanaf Amsterdam zal dus veilig zijn, lijkt me?
Oh nee , wij vertrekken morgen 

2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
@Gerd:
Ik vlieg volgende week via Washington naar Richmond. Hopenlijk kan dat vanaf Amsterdam en hoef ik niet eerst met de auto naar Zuid Spanje of Italie. Afgezien van de extra auto tijd zal dan ook wel zeer moeilijk worden een ticket te bemachtigen.
Dus als je, waar ik van uit ga, naar de USA vliegt is er niets loos. Hopelijk blijft dat zo voor je.Gepubliceerd: 4 mei 2010 08:29 | Gewijzigd: 4 mei 2010 08:39
Reuters, AP, AFP
................De luchthavens blijven zeker tot 14.00 uur vanmiddag dicht, beslisten de Ierse autoriteiten gisteravond laat. Het trans-Atlantische verkeer dat over Ierland vliegt ondervindt geen hinder van de aswolk, die vluchten gaan gewoon door...................
Ik vlieg volgende week via Washington naar Richmond. Hopenlijk kan dat vanaf Amsterdam en hoef ik niet eerst met de auto naar Zuid Spanje of Italie. Afgezien van de extra auto tijd zal dan ook wel zeer moeilijk worden een ticket te bemachtigen.
Ik ga a.s. vrijdag vanaf Amsterdam naar Los Angeles.....joh, ik ga wel met mn opblaas bootje naar de VS als die klote vulkaan weer gaat spugen , ben hem nu al aan het opblazen....voor het geval dat!

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
De uitbarstingen zijn terug heviger met hoogtes tot FL180 en de wind zit weer meer onze richting uit, maar afgaande op de prognoses zal enkel Ierland en mss een stuk van de UK er last van hebben.
Maar ja, alles kan natuurlijk snel wijzigen...
Maar ja, alles kan natuurlijk snel wijzigen...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Laatste voorspelling van een kwartiertje geleden: http://www.metoffice.gov.uk/aviation/va ... 972529.png
Bedankt , ik hoop dat het zo blijftBramster schreef:@Gerd:
Dus als je, waar ik van uit ga, naar de USA vliegt is er niets loos. Hopelijk blijft dat zo voor je.Gepubliceerd: 4 mei 2010 08:29 | Gewijzigd: 4 mei 2010 08:39
Reuters, AP, AFP
................De luchthavens blijven zeker tot 14.00 uur vanmiddag dicht, beslisten de Ierse autoriteiten gisteravond laat. Het trans-Atlantische verkeer dat over Ierland vliegt ondervindt geen hinder van de aswolk, die vluchten gaan gewoon door...................

Als je morgen vliegt zou ik me geen zorgen maken. Wij moeten echter maandag en ik maak me ernstige zorgen 

Ik hoorde net de minister. Hij vertelde dat ze 3 weken geeleden 5 dagen hadden moeten vergaderen om het luchtruim weer open te krijgen.
Ik kreeg de indruk dat ook hij vond dat het luchtruim veel te lang afgesloten was geweest. Dus ik neem aan dat als er vertragingen komen niet meer zo rigoreus en veel te lang het verkeer wordt plat gelegt.
Zorgen maak ik me niet over volgende week. Ga mijn voorpret toch niet laten verpesten. Als er niet gevlogen wordt dan ga ik toch gewoon een dag of wat later richting de USA.
Wat ik me ook afvraag: Normaliter vlieg ik opweg naar de USA vlak langs IJsland, je kan de kust vaak zien. Worden er de laatste weken andere routes gekozen ?
Ik kreeg de indruk dat ook hij vond dat het luchtruim veel te lang afgesloten was geweest. Dus ik neem aan dat als er vertragingen komen niet meer zo rigoreus en veel te lang het verkeer wordt plat gelegt.
Zorgen maak ik me niet over volgende week. Ga mijn voorpret toch niet laten verpesten. Als er niet gevlogen wordt dan ga ik toch gewoon een dag of wat later richting de USA.

Wat ik me ook afvraag: Normaliter vlieg ik opweg naar de USA vlak langs IJsland, je kan de kust vaak zien. Worden er de laatste weken andere routes gekozen ?
britse luchtruim boven schotland en noord-ierland morgenochtend in elk geval weer dicht volgens ryanair en telegraaf, later misschien ook delen van wales en engeland
zie het op veel andere sites (nog) niet staan

zie het op veel andere sites (nog) niet staan

http://www.metoffice.gov.uk/aviation/vaac/data/
Onderaan de laatste versie
Lijkt er op dat de wolk kleiner wordt
Onderaan de laatste versie
Lijkt er op dat de wolk kleiner wordt
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens Eurocontrol:
The situation is not expected to improve in this area during the day. The whole of Ireland, West Scotland and north-west England could be affected, with risk to operations at Manchester and Liverpool airports.
There is no impact on overflying traffic. All measures only apply to flights below 20,000 feet. The early morning transatlantic flow was normal.
Dus hooguit problemen als je via Engeland zou vliegen, hoewel Londen gewoon openblijft zo te zien.
Regelmatig updates op de eurocontrol site trouwens, de moeite om bij te houden.
The situation is not expected to improve in this area during the day. The whole of Ireland, West Scotland and north-west England could be affected, with risk to operations at Manchester and Liverpool airports.
There is no impact on overflying traffic. All measures only apply to flights below 20,000 feet. The early morning transatlantic flow was normal.
Dus hooguit problemen als je via Engeland zou vliegen, hoewel Londen gewoon openblijft zo te zien.
Regelmatig updates op de eurocontrol site trouwens, de moeite om bij te houden.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
De afgelopen dagen waren wij in Londen.
Wij hebben hem ook even geknepen gisteren toen de berichten over de sluiting van het Ierse luchtruim op de tv verschenen.
Niet weer, dacht ik. Mijn zoon heeft met de eerste aswolk drie dagen vast gezeten in Londen en had niet veel zin om dat gedoe weer mee te maken.
Gelukkig waren de berichten in Londen helemaal niet paniekerig en bleven alle Engelse vliegvelden gewoon open. Wij zijn eind van de middag weer precies op tijd op Schiphol geland. Op Stansted zagen we wel op de borden dat alle vluchten naar Ierland en Schotland gecancelled waren.
Marjon
Wij hebben hem ook even geknepen gisteren toen de berichten over de sluiting van het Ierse luchtruim op de tv verschenen.
Niet weer, dacht ik. Mijn zoon heeft met de eerste aswolk drie dagen vast gezeten in Londen en had niet veel zin om dat gedoe weer mee te maken.
Gelukkig waren de berichten in Londen helemaal niet paniekerig en bleven alle Engelse vliegvelden gewoon open. Wij zijn eind van de middag weer precies op tijd op Schiphol geland. Op Stansted zagen we wel op de borden dat alle vluchten naar Ierland en Schotland gecancelled waren.
Marjon
Wat ik me afvraag: Normaliter vlieg ik opweg naar de USA vlak langs IJsland, je kan de kust vaak zien. Worden er de laatste weken andere routes gekozen ?
Hier ben ik weer. Nu de aswolk weer ongekend hoog is zegt Euroncontrol het volgende:
Significant rerouting of westbound transatlantic flights to avoid the higher contaminated area is currently being discussed between the air navigation service providers concerned and EUROCONTROL.
Staat de wind goed had ik er net vertrouwen in gaan we door de hoogte van de wolk misschien niet vliegen

Significant rerouting of westbound transatlantic flights to avoid the higher contaminated area is currently being discussed between the air navigation service providers concerned and EUROCONTROL.
Staat de wind goed had ik er net vertrouwen in gaan we door de hoogte van de wolk misschien niet vliegen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3073 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 8 Reacties