Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Check zeer goed je ESTA!!!
Re: Check zeer goed je ESTA!!!
De aan te raden tijd voor het vertrek is 3 uur voor vluchten naar de VS. Dan kom jij toch ruim laat aan op de luchthaven.
Ik zou die ESTA trouwens toch even invullen, ook al hoeft het niet. Zoals Geert al eerder in dit topic aangaf, doen ze er moeilijk over..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- claudia1970
- Amerikafan
Ik heb het inderdaad maar even ingevuld, kleine moeite.
@ pbuyse, tja vond ik zelf ook vreemd dat ze een ticket zo verkopen, nu maar hopen dat die Thalys geen vertraging heeft
@ pbuyse, tja vond ik zelf ook vreemd dat ze een ticket zo verkopen, nu maar hopen dat die Thalys geen vertraging heeft

Moving to Maine in 2010
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
beste mensen,
misschien staat het er wel ergens tussen maar bij het invullen van je api moet je als je een tussenstop maakt (wij vliegen van amsterdam naar las vegas met tussenstop in detroit) niets invullen bij verblijfadres?
HansH
misschien staat het er wel ergens tussen maar bij het invullen van je api moet je als je een tussenstop maakt (wij vliegen van amsterdam naar las vegas met tussenstop in detroit) niets invullen bij verblijfadres?
HansH
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hans je moet gewoon het adres van je hotel in Las Vegas invullen.
Heb ik ook net (opnieuw) gedaan maar ik ben bang dat ik het nog wel een keer kan veranderen
Heb ik ook net (opnieuw) gedaan maar ik ben bang dat ik het nog wel een keer kan veranderen

-
- Amerika-newbie
is dit het zelfde als een visa? want die mevrouw van het reisbureau zei dat voor naar amerika te reizen je geen visa meer nodig hebt. Nu snap ik het toch ook niet meer hoorRob schreef:Met een identiteitskaart kan je niet naar Amerika, je hebt daar een paspoort (internationale reispas) voor nodig.

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je hebt voor reizen korter dan 90 dagen geen visum nodig, je reist dan onder het zogenaamde Visa Waiver Program (VWP) hiervoor krijg je aan boord van het vliegtuig of bij sommige maatschappijen aan de incheckbalie een formulier wat je in moet vullen, dat formulier wordt door de immigrationbeambte bekeken en afgestempeld, een deel van dit formulier wordt in de paspoort/reispas geniet en is dan je visum, als je Amerika weer verlaat wordt dit formulier er weer uit gehaald als je op de vlucht naar Europa stapt.
Dit heeft dus niets met het ESTA formulier te maken wat je online in moet vullen, de ESTA is een toestemming om naar Amerika te vliegen of je het land ook in mag beslist de immigrationbeambte op de eerste luchthaven waar je Amerika binnen komt.
Dit heeft dus niets met het ESTA formulier te maken wat je online in moet vullen, de ESTA is een toestemming om naar Amerika te vliegen of je het land ook in mag beslist de immigrationbeambte op de eerste luchthaven waar je Amerika binnen komt.
-
- Amerika-newbie
@ Rob
Bedankt voor de info, dus met andere woorden ik moet een reispas gaan aanvragen? al een geluk ik hier om info kom vragen want anders had ik daar mooi gestaan
Bedankt voor de info, dus met andere woorden ik moet een reispas gaan aanvragen? al een geluk ik hier om info kom vragen want anders had ik daar mooi gestaan
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een uur van te voren is meestal ook prima hoor, ik ben nog nooit 3 uur voor vertrek op de luchthaven geweest.pbuyse1 schreef:De aan te raden tijd voor het vertrek is 3 uur voor vluchten naar de VS. Dan kom jij toch ruim laat aan op de luchthaven.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Maar reis jij niet meestal alleen met handbagage of ben ik in de war met iemand anders?
Marjon
Marjon
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, als ik alleen ben reis ik met handbagage, maar ook afgelopen december met vriendin en (dus) wel koffers zorg ik dat ik pas als laatste aankom,vaak is het een uur ervoor nog vroeg zat.
Ik zeg zeker niet dat iedereen dat nu moet doen, maar als je trein dus een goeie twee uur voor vertrek aanwezig is, is er geen enkele reden tot paniek.
Ik zeg zeker niet dat iedereen dat nu moet doen, maar als je trein dus een goeie twee uur voor vertrek aanwezig is, is er geen enkele reden tot paniek.

Bedankt voor de tip heb em net nog even gecontroleerd. Had al goedkeuring maar nu ook daarvan even een printje gemaakt voor in de handbagege. Op Schiphol nog even extra navragen zodat niet op het laatste moment alles moet worden ingevuld.

Geert,
Is hier trouwens nog nieuws over, is de verbinding tussen ESTA en de vliegtuimaatschappij verbeterd?
Nog veel problemen op SCHiphol hiermee?
Is hier trouwens nog nieuws over, is de verbinding tussen ESTA en de vliegtuimaatschappij verbeterd?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik heb vorig jaar de ESTA ingevuld en zonder probleem gereisd, dus moet ik dit eigenlijk niet meer terug invullen. COrrect?
Maar hoe kan ik mijn gegevens controleren want ik ben dat aanvraagnummer volledig kwijt? Kan je dit ergens terugvinden of vul ik gewoon best het formulier opnieuw in?
Maar hoe kan ik mijn gegevens controleren want ik ben dat aanvraagnummer volledig kwijt? Kan je dit ergens terugvinden of vul ik gewoon best het formulier opnieuw in?
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Je kan dat nr nergens terug vinden op opvragen. Je kan dus ook jouw ESTA niet updaten of nakijken.
Als je 100 pct zeker weet dat het in orde is, dan hoef je eigenlijk niets te doen. Als je enige twijfel hebt, doe dan een nieuwe aanvraag.
Als je 100 pct zeker weet dat het in orde is, dan hoef je eigenlijk niets te doen. Als je enige twijfel hebt, doe dan een nieuwe aanvraag.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Nou, familie van me probeerde afgelopen zondag met British Airways naar Denver te vliegen. Ondanks een goedgekeurde ESTA thuis, stond het toch niet goed bij aankomst. Toen hebben ze zelfs bij BA nog een keer de ESTA ingevuld en ook die was niet zichtbaar......oftewel ze konden weer naar huis.brian89 schreef:Geert,
Ik naast mijn roepnaam nog 4 doopnamen (ja bedankt ouders
) en dan nog een achternaam. Toen ik naar Nieuw Zeeland ging paste al mijn namen niet in het invulvak op de ESTA van het land. Ik heb daardoor toch wel wat gedoe, niet heel extreem erg, maar goed, hierdoor maak ik me wel zorgen hoe dat in Amerika zit. Als mijn namen nou niet in het invulvak passen, weet iemand wat ik dan moet doen?

ESTA heeft alleen familienaam en voornaam nodig, geen andere namen.
Ik heb van de week een ESTA ingevuld voor mijn moeder, alleen zit ik toch even met de namen kwestie. Op haar paspoort staat 'Klara-Patrizia'. Haar roepnaam is 'Patrizia', maar het is het streepje wat me even doet twijfelen. Ik heb alleen 'Klara' genomen als eerste naam, maar nu twijfel ik dus even over wat de officiële betekenis is van dat stomme streepje op het paspoort.. Iemand die me iets verder kan helpen?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Oke dankje! Dat scheelt!pbuyse1 schreef:ESTA heeft alleen familienaam en voornaam nodig, geen andere namen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5891 Weergaves
-
Laatste bericht door diver99
-
- 1 Reacties