Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe laag kan de dollar nog vallen?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?
Van mij mag de dollar tot begin juli lekker sterk staan, zodat wij van een gunstige koers kunnen profiteren in Ierland eind juni. Het is de eerste keer in vijf jaar, dat we naar Europa gaan en ik vind het wel heel fijn, dat de Euro niet op $1,58 staat nu! 

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bandido
- Amerika-expert
I second that!
Van mij mag het nou wel weer eens de andere kant op, ik schrik me elke keer een ongeluk als ik zie hoeveel ik in euro's heb uitgegeven. Ik wil ook wel eens lekker kunnen winkelen, zoals de NLers in Amerika.

Van mij mag het nou wel weer eens de andere kant op, ik schrik me elke keer een ongeluk als ik zie hoeveel ik in euro's heb uitgegeven. Ik wil ook wel eens lekker kunnen winkelen, zoals de NLers in Amerika.

"Keep Georgia On Your Mind"
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bovenstaande schreef ik op 24 februari. Op 24 maart daalde de euro/dollar onder de laatste bodem (1,334) en werd de dalende trend hervat. De lagere bodem werd 26 maart al op 1,326 geplaatst. De opleving die volgde, resulteerde in een lagere top op 1,359. Toen gebeurde iets dat niet in het beeld van de dalende trend paste. De volgende bodem van 8 april lag op nagenoeg hetzelfde niveau (1,327) als de vorige bodem. Bovendien kwam het hoogste punt van de opleving boven de vorige top. Helaas is inmiddels de euro/dollar al onder de vorige bodem geweest. Mijn conclusie is dat de dalende trend de laatste weken een pauze heeft genomen, maar nu op het punt staat hervat te worden. Dit is het geval als de koers duidelijk onder 1,32 komt. Mocht dat niet gebeuren, dan houd ik het op een pauze in de dalende trend. Pas boven 1,37 word ik optimistischer.Old Faithful schreef: Inmiddels heeft de euro/dollar het koersdoel van 1,35, dat ik op 9 december noemde, bereikt. De trend is nog steeds dalend. Op korte termijn is een opleving mogelijk, maar er is nog niets dat op een trendomkeer wijst. Pas boven 1,41 wordt de kans op een verdere daling minder. Voorlopig is de kans op een verdere daling naar 1,30 en vervolgens 1,24 technisch gezien het grootst. Rond 1,24 werd zowel in november 2008 als in maart 2009 een daling van de euro/dollar koers tot staan gebracht.
Ook voor mij, vertrek op 24 augustus, ziet het niet zo goed uit als in 2008

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
zojuist 1,315
Zouden we dan nog voor QueensDay op de 1,30 uitkomen??

Zouden we dan nog voor QueensDay op de 1,30 uitkomen??

Staat weer op $1,32, mis die tijd dat het $1,5 was!! Toen was 1000 Euro op 1500 Dollar, van die 500 dollar kan je leuke dingen doen
http://www.beurs.nl/indices/eurusd

http://www.beurs.nl/indices/eurusd
net wat ik zei, moet toch echt zuinig aan gaan doen de komende weken

@brian89
Van die 320$ kan je toch ook leuke dingen doen ?
Van die 320$ kan je toch ook leuke dingen doen ?
@ Bramster
Klop zeker, maar we blijven Nederlanders...Zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk.
Klop zeker, maar we blijven Nederlanders...Zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk.

-
- Amerikakenner
Hyoy,
Ik wou er geen nieuw topic voor openen, maar is het mogelijk als buitenlander een amerikaanse bankrekening te openen en er geld op te storten?
Zodat we toch nog kunnen genieten van de nu nog goede koers?
Ik wou er geen nieuw topic voor openen, maar is het mogelijk als buitenlander een amerikaanse bankrekening te openen en er geld op te storten?
Zodat we toch nog kunnen genieten van de nu nog goede koers?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Toen ik een jaar als uitwisselingsstudent in amerika zat heb ik ook een amerikaanse account geopend, bij de Bank of America, was helemaal geen probleem.
-
- Amerikakenner
Kan je dit via internet doen of moet je dit ter plaatse doen of hoe gaat dit in zijn werk?
hoe ontvang ik dan een bankkaart of dergelijke?
hoe ontvang ik dan een bankkaart of dergelijke?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik was toen gewoon een bank binnengelopen. Overmaken etc ging via het internet. Let wel op! Een bedrag over maken van een Nederlandse bank naar Amerikaanse kost geld (bij mij was dit 16 euro per keer)
Als je 2 x ID hebt (liefst beide met foto) en een Amerikaans mailing adres dan kun je als Nederlander gewoon een account bij de Bank of America openen.
Zie ook deze draad met een quote van het gesprek dat ik met een BoA medewerker had:
viewtopic.php?f=3&t=24901
Zie ook deze draad met een quote van het gesprek dat ik met een BoA medewerker had:
viewtopic.php?f=3&t=24901
En daar gaan we..... 1,30

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
er is nog steeds een technische steun bij de 1,24........
zie ik daar een 1,28 in het zicht komen???..... zei ik met een tissue in mn hand
(ik vertrek overmorgen naar de VS voor ruim 2 weken, gelukkig wel al merendeel betaald begin dit jaar van mn verblijf e.d.)

Euro staat nog steeds erg hoog. Toen wij net naar de VS kwamen was de Dollar volgens mij ongeveer 0.80 Euro.
Dora

Dora
1,28 al weer gepasseerd. Hoor ik daar 1,26/1,27 in de verte aankomen??
Ggrrrr me not happy!!
Ggrrrr me not happy!!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ga weer eens wat handel verkopen, brengt nu tenminste weer wat op via Ebay. 

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Kun je van de opbrengst mooi een reisje naar Amerika maken. Weliswaar een paar dagen korter vanwege de dure dollar, maar ja ...... elk voordeel heb z'n nadeel
.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1492 Weergaves