Maar zoals jullie zeker weten, is het zonder hulp schandalig duur, vrijwel onmogelijk om er te gaan studeren als buitenlander.
Nu zou ik graag weten of er iemand organisaties kent die eventueel scholarships uitdelen (eventueel zelfs privé-organisaties) of vanuit België zelf financiële hulp regelen.
Ik heb al een paar universiteiten gemaild, maar die zeiden allemaal dat ze aan buitenlanders normaal geen scholarships geven, tenzij ze echt unieke capaciteiten hebben of heel goed zijn in een sport.
Ik speel zelf wel basketbal, maar ik vrees dat ik net niet goed genoeg ben voor dat niveau :p
Daarom moet ik dus op zoek naar andere wegen.
Ik las ook dat studenten kunnen werken om zo hun ''schuld' aan de school af te betalen. Maar is dit ook mogelijk voor buitenlanders?
Ik ben me er van bewust dat het sowieso een héél lastige taak wordt om financiele hulp te krijgen, laat staan effectief te beginnen studeren.
Maar in België voldoe ik echter niet aan de voorwaarden om een beurs te krijgen. Want zelfs voor het buitenland zijn de voorwaarden hetzelfde dan indien je in België zelf studeert. Mijn ouders verdienen te veel om een beurs te krijgen, maar een gewone man kan nu eenmaal niet zo'n uitgaven bekostigen met een doordeweeks loontje he.
Ik hoop dat ik toch wat reactie krijg, en zelfs eventueel mensen kan bereiken die in Amerika gestudeerd hebben.
Alvast héél erg bedankt.