Dag 4
Het is alweer zondag, wat gaat dat snel zeg is het alweer bijna voorbij.
We staan vandaag om 8:30 uur op, en bellen zoals iedere dag de kleine op.
En iedere dag krijg ik dezelfde vraag van haar gesteld, heb je nog iets voor mij gekocht
Sterker we krijgen echt gerichte opdrachten van haar, zo van oh kijk maar eens bij Adidas of Nike voor een leuk shirt.
En dat voor een 9 jaar oud meisie...wat gaat dat worden als ze nog ouder is.
Kleden ons aan, ontbijten weer next door, en gaan vervolgens op pad naar Ground Zero.
Vandaag ook nog een ander klein probleempje, de metro rijdt niet zoals wij dit willen.
Dit betekend concreet dat hij niet overal stopt....
We stappen uit bij Ground Zero, en zien al meteen die grote bouwput, met grote kranen die ervoor zorgen dat de bouw vordert.
Het is wel erg vreemd om daar zo rond te lopen zonder die 2 torens.
Bij ground Zero is eingelijk niet veel te beleven, maar wel belangrijk genoeg om even langs te lopen om te zien wat daar gebeurd is.
We lopen verder naar battery park en meteen door naar naar pier 17. voor het laatste rondje Abercrombie, Gues en Gab.
Komen weer met volle tassen buiten en als toetje of hoe je het ook kunt noemen kopen we nog een kerstbal in new york stijl, voor tussen onze bonte verzameling disney ballen.
Vervolgens nemen we de metro naar het Meatpacking district, en stappen ergens uit bij 14th street.
We weten eigenlijk niet precies waar we heen moeten, en beginnen maar eingelijk wat luk raak rond te lopen.
Al snel klinkt iets als muziek in de oren, en wat voor muziek hahaha.
De plaatselijke kapel loopt mee in de processie van 1 of andere heilige die geeert wordt.
Vragen aan een paar mensen wat er precies loos is, maar niemand kans ons precies vertellen wat er aan de hand is.
Wel weten ze ons te melden dat het meatpacking district rechtdoor lopen is, en we zeker de oude spoorbrug op moeten die nu omgetoverd is tot park...
Ja een park op een spoorbrug? en nog leuk ook.
Voor iedereen die nog nooit hier is geweest, ga er beslist heen je krijgt er geen spijt van.
Geweldige winkels die je alleen hier tegen komt, ha ik maar meer geld bij me of een paar cc's extra
Onder die oude spoorbrug bevindt zich een echte duitse biergarten, waar de vrouwen je in beierische klederdracht de drank komen brengen.
Leuk toch.
We besluiten niet hier binnen te gaan, maar aan de overkant waar zich een echte country bar bevindt genaamd Hogs & Heifers..
Als je binnen komt krijg je al het gevoel in een film van quentin tarantino terecht te zijn gekomen.
Hier hangt mij toch een sfeertje, en de bh's komen je bijna tegemoed.
Hier moet je echt zijn geweest.
Na een paar budjes lopen we de wijk in, wat is het toch mooi en rustig hier.
Vreemd, een heel andere sfeer als bij de rest van Manhattan.
In het Meatpacking Disctrict moet je dusecht geweest zijn doen.
Sávonds gaan we eten in Greenwich village bij de inmiddels bekende mexicaan Caliente Cab & Co
Bestellen daar 2 lekkere cocktails en als hoofgerecht een grote schotel fajitas met echte verse gemaakt guacamole.
We hebben hier heerlijk gegeten, net als ik alleen 10 jaar geleden
Mocht je in greenwich village komen, en je houdt van Mexicaans is dit absoluut een aanrader.
Na het eten lopen we nog wat door de straatjes en scoren nog een cd van Kings of Leon die wij nog niet hadden en nog een leuk horloge voor mijn vrouw bij Diztrict.
En wederom gaan wij met een voldaan gevoel richting hotel voor onze laatste nacht.
Op de kamer aangekomen zetten we de tv aan, en worden voor het eerst geconfronteerd met de autobom die op timesquare gevonden was.....
Vreemd is dat toch dat je pas anderhalve dag later hier iets van hoort.
Goedenacht
Greetz,
Pascal