Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tioga Road open in 2010???

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Geert1976
Amerikafan

Tioga Road open in 2010???

Bericht door Geert1976 »

Ik heb gepland om 20 mei door Yosemite te rijden via de Tioga Road.... nu lees ik op de site dagen waar hij is open gegaan vanaf 1980... veelal eind mei/begin juni.

Nu weet ik dat dit nu nog lang niet te voorspellen is, maar heeft 1 van jullie een idee wanneer dit gepubliceerd gaat worden voor 2010, is dit pas 1 dag vantevoren, 1 week of 1 maand...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Tioga Road open in 2010???

Bericht door Rob »

Meestal is dat één of een paar dagen voor hij open gaat, ze willen wel eens een dag of 14 van te voren een streefdatum noemen maar daar kan je nog geen planning op maken.
Soms zijn ze bijna klaar om de weg te openen en komt er nog een flinke hoeveelheid sneeuw waardoor de planning weer op zijn kop gaat.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er is inderdaad helemaal niets van te zeggen. Zorg ervoor dat je een goed alternatief hebt, ik zou er van uitgaan dat hij niet open is.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

20 Mei, ga er vanuit dat hij dicht is.

Site met het recente nieuws : http://www.yosemitefun.com/weather_in_yosemite.htm
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

We kwamen er 1 dag van te voren achter: 21 mei! En we hadden geluk zeiden ze.
karin1978
Amerika-ontdekker

Bericht door karin1978 »

Dat het niet te voorspellen is wanneer de tioga road open dat snap ik.
Maar kan iemand mij misschien vertellen of het park ook nog genoeg te bieden heeft als de Tioga pas nog dicht is.
Wij gaan rond 14 mei naar het park. Ik vraag me af of je nog wel in de buurt kan komen van de watervallen. Of is het zo dat het park niet zo veel heeft te bieden als de pas dicht is?
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Yosemite heeft echt nog wel genoeg te bieden zonder de Tioga pas. Wij waren er vorig jaar eind april en hebben ons uitstekend vermaakt. Je kunt heel dicht bij de watervallen komen, die zijn dan zelfs op hun mooist!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Tioga Pass is de oostingang van het pakr, de andere ingangen zijn het hele jaar open, en je kunt vrijwel overal komen behalve op de Tioga Road. De Glacier Point Road kan nog gesloten zijn, maar hij opent meestal een paar weken eerder dan de Tioga Road.
De meeste watervallen zijn vanuit de vallei te zien of te bereiken, dus geen enkel probleem in mei. Ook de Mariposa Grove met de sequoiabomen is bereikbaar, net als Hetch Hetchy.
Kijk eens op de NPS-site voor meer informatie (http://www.nps.gov/yose ) en voor een kaart van het park en de vallei. Ook de Yosemite Guide (een krantje dat je bij de ingang krijgt) kun je online bekijken via de nps-site. Als je die van vorig jaar mei eens bekijkt krijg je een goed idee van wat er mogelijk is in die periode.
Voor wandelingen is het altijd verstandig om bij het visitor center te informeren naar de toegankelijkheid van de trails.
Ik zou me dus geen zorgen maken of er iets te doen is, ik denk dat accommodatie een belangrijker probleem is!

Marianne
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Pete.Z schreef:20 Mei, ga er vanuit dat hij dicht is.
Ik lees hier dat ze 4 dagen achter liggen t.o.v. het schema van vorig jaar:
http://www.roadtripamerica.com/forum/sh ... sticator-9
Johan
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

ja, ik denk ook dat het dit jaar de opening pas echt op zn vroegst 1ste week van juni zal worden.Ook omdat er tot laat dit jaar nog volop sneeuw lag in Yosemite Park (Tioga Road). En ik zou er graag rond 21/22/23 mei door heen willen rijden....dat gaat um niet worden! jammerrrrrrrrr
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Martin & Marianne schreef:De Tioga Pass is de oostingang van het pakr, de andere ingangen zijn het hele jaar open, en je kunt vrijwel overal komen behalve op de Tioga Road. De Glacier Point Road kan nog gesloten zijn, maar hij opent meestal een paar weken eerder dan de Tioga Road.
De meeste watervallen zijn vanuit de vallei te zien of te bereiken, dus geen enkel probleem in mei. Ook de Mariposa Grove met de sequoiabomen is bereikbaar, net als Hetch Hetchy.

Marianne
Ook de Mariposa Grove Road is trouwens op het moment nog gesloten.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Is de pas begin september ook nog open? Ik heb eigenlijk altijd aangenomen van wel..
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

Mel79 schreef:Is de pas begin september ook nog open? Ik heb eigenlijk altijd aangenomen van wel..
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm

openingsdata van afgelopen jaren.

Grote kans dus dat die gewoon open is.
Krisjuh
Amerikafan

Bericht door Krisjuh »

Geert1976 schreef:ja, ik denk ook dat het dit jaar de opening pas echt op zn vroegst 1ste week van juni zal worden.Ook omdat er tot laat dit jaar nog volop sneeuw lag in Yosemite Park (Tioga Road). En ik zou er graag rond 21/22/23 mei door heen willen rijden....dat gaat um niet worden! jammerrrrrrrrr
Wij zouden er tussen 27 en 29 mei over heen rijden, dus dat wordt kielekiele...
Afbeelding
Soof10
Amerika-ontdekker

Bericht door Soof10 »

Wij gaan het op 13 juni proberen...
Ik had verwacht met de late sneeuwval dat het zelfs voor ons kantje boordje zou worden, maar als het zo is dat ze 4 dagen achterliggen op het schema van vorig jaar, dan heb ik er nu goede hoop op dat dat gaat lukken :thumbup: ! Altijd afwachten natuurlijk of er geen last-minute vertragingen zullen zijn...
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Is het eigenlijk wel eens voorgekomen dat de weg geopend werd en vervolgens, vanwege late sneeuwval, weer dicht ging?

Verder zie ik in het overzicht van openings- en sluitingsdata dat in 1998 zowel de Glacier Point Road als de Tioga Road pas op 1 juli open gingen. Dat vind ik nogal apart, omdat in andere jaren de Glacier Point Road minstens een week eerder open ging. Weet iemand wat voor reden dat had? Stakingen van de sneeuwploegchauffeurs ofzo?
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ja, dat gebeurt wel vaker. Meestal is het dan maar voor een of twee dagen, maar je zal er maar net overheen moeten.
Aan het eind van het seizoen komt het ook wel voor.
Op deze site wordt wel een voorzichtige voorspelling gedaan van de Glacier Road, maar nog niet van de Tioga Pass.
Krisjuh
Amerikafan

Bericht door Krisjuh »

Tja, als je op dat kaartje kijkt lijkt het toch alsof ze al best ver zijn, maar weet natuurlijk nooit wat ze allemaal nog tegen komen...
Afbeelding
Aileen
Amerika-ontdekker

Bericht door Aileen »

Soof10 schreef:Wij gaan het op 13 juni proberen...
Ik had verwacht met de late sneeuwval dat het zelfs voor ons kantje boordje zou worden, maar als het zo is dat ze 4 dagen achterliggen op het schema van vorig jaar, dan heb ik er nu goede hoop op dat dat gaat lukken :thumbup: ! Altijd afwachten natuurlijk of er geen last-minute vertragingen zullen zijn...
We wagen onze poging op 23 juni; en anders wordt het heeeeeel ver omrijden... ;)
on the road
MaartjeJasper
Amerika-ontdekker

Bericht door MaartjeJasper »

Ik ga er maar vanuit dat de weg dicht is als wij op 22 mei van Yosmite naar Lee Vining willen (en daarna naar Death Valley). Wat is dan een logische route??
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer