Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reis skyfitswim: eerste reis route wim veel tips gevraagd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jta
Amerika-expert

Re: reis skyfitswim: eerste reis route wim veel tips gevraag

Bericht door jta »

We kunnen dan nog zien of we een tour nemen of niet. welke tour is aan te raden die van 1u.3 of die van 2.30?
de mooiste rondleidingen zijn voor 10u00 en na 16u00, dus 1u30 of 2u30 maakt niets uit. Je moet enkel wat geluk hebben met de gids, een ,,goede" of ,,minder goede" kan een groot verschil geven.

jacques
skyfitswim
Amerikafan

Bericht door skyfitswim »

ja we zullen zowiezo een tour doen na 10.00 vermist het daar dan lokale tijd is.
maar ik bedoel de lengte van ene toer eentje dat 1 uur en30 min of beter die van 2 uur en 30 min ?
skyfitswim
Amerikafan

weet er iemand iets over marposa grove.
ik probeer tijd te voorzien om daar een kort bezoek te maken voor we verder rijden naar death valley
vertrek is 7 uur maar nog niet gegeten dus is er onderweg iets om te eten of broodje te halen?
we willen gewoon even van die reuze bomen zien en dan terug weg dus geen lange wandeling.
voro de rest doen we vieuwpoints op weg naar deathvalley.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Wim,

Ik weet niets over de tours in MV, ik dacht dat die altijd een uur of 2 duurden. Ik denk dat 1,5 uur al mooi is.

Waar zit je in Yosemite? Kom je van Oakhurst? Het is een lange dag als je ook de Mariposa Grove gaat bezoeken, want het kost nog wel wat tijd om er te komen. En als je naar Furnace Creek Ranch gaat ben je alleen al aan reistijd vanaf Oakhurst meer dan 7 uur onderweg, en dan heb je verder nog niets gezien en gedaan.
Hoe ziet je planning rondom Yosemite er verder uit?
Bij Wawona (bij de Mariposa Grove) is een restaurant en je kunt er ook wel iets halen. En onderweg zou je nog in de vallei iets kunnen eten.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hier is nog een adres na Tioga Pass: Whoa Nellie Deli achter het pompstation aan je linker hand in Lee Vining. Een beroemde stop voor lunch/sanwiches, dinner. Wij hebben ook nog nooit een guided MV tour gemaakt maar die zijn er iid vanaf 1.5 uur tot veel langer. Zonsopgang en zonsondergang zijn de mooiste momenten in MV.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Vanaf Oakhurst rij je praktisch langs de Mariposa Grove. Ik denk dat je op een klein uur moeten rekenen om even een indruk te krijgen.
skyfitswim
Amerikafan

Martin & Marianne schreef:Hallo Wim,

Ik weet niets over de tours in MV, ik dacht dat die altijd een uur of 2 duurden. Ik denk dat 1,5 uur al mooi is.

Waar zit je in Yosemite? Kom je van Oakhurst? Het is een lange dag als je ook de Mariposa Grove gaat bezoeken, want het kost nog wel wat tijd om er te komen. En als je naar Furnace Creek Ranch gaat ben je alleen al aan reistijd vanaf Oakhurst meer dan 7 uur onderweg, en dan heb je verder nog niets gezien en gedaan.
Hoe ziet je planning rondom Yosemite er verder uit?
Bij Wawona (bij de Mariposa Grove) is een restaurant en je kunt er ook wel iets halen. En onderweg zou je nog in de vallei iets kunnen eten.

Marianne
we komen van oakhurst en vertrekken er om 7 uur.
Onze planing voor yosmite die dag is niets speciaals , wel stoppen aan de vieuwpoints ,tunnelvieuw en welke dat er nog zijn.
als we voor donker bij stovepipe zijn dan is het goed.

Als we mariposa grove weglaten dag ervoor( komende van san francisco) dan kunnen we zeker mist trail doen en ofwel sengimal dome of traft point doen.
De kans dat we diezelfde dag dan nog maripose grove gaan doen is klein daarom dat we ze beter de dag erna gaan doen onderweg naar stovepipe.
als we tegen 20.00 in stovepipe zijn dan hebben we 6 uur voor stops, te eten enz.
we zouden in totaal 7 uur onderweg zijn + 1 uur rondkijken mariposa grove + wat stops
ik hoop alleen dat die tioga pass dan open is anders kunnen we dat plan al vergeten

welke vieuwpoints zijn er eigenlijk de weg naar tioga pass enz en staan die goed aangegeven,
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had al de nodige input gegeven zie ik nu. Kijk nog eens naar alle tips die ik gegeven heb. Als je heel graag de sequoia's wilt zien zou je ook kunnen overwegen om Glacier Point (en Sentinel Dome of Taft Point) te vergeten en op de eerste dag de Mariposa Grove te bezoeken. Je hebt dan voldoende tijd voor de vallei, want daar heb je oook meer dan genoeg te zien en te doen. Of kijk ter plekke wat je wit doen, afhankelijk van het weer, de drukte etc. De Mist Trail had ik al aangeraden, maar ook de Lower Yosemite Falls is natuurlijk prachtig in juni. Je kunt ook gaan raften, over de meadows lopen, fietsen etc.
Ik vind de Mariposa Grove op de dag dat je naar DV gaat wel veel tijd kosten, maar het is gelukkig lang licht in juni, dus kijk gewoon wat er allemaal mogelijk is.
Ik weet niet of alle viewpoints langs de Tioga Road staan aangegeven. Olmsted Point is aan de rechterkant van de weg en is goed aangegeven. Verderop aan de rechterkant (al vanaf Olmsted Point te zien als je iets verder loopt dan het parkeerterrein) is Tenaya Lake. Je zou hier kunnne wandelen. Iets verderop rechts zit het visitor center tulomne Meadows. Hier tegenover kun je een korte wandeling maken richting Soda Springs/Parson's Lodge.
Zie hier voor onze 2008-route langs de Tioga Road, en ons 2006 verlsag bij 12 augustus voor de wandeling naar Soda Springs.

Voor het gebied bij de Mariposa Grove is dit wel een handig kaartje.
Of 1 uur voldoende is weet ik niet, het hangt er van af of je er met de auto kunt komen. Waarschijnlijk zal dat vroeg in de ochtend wel lukken.

Het lijkt me dat de Tioga Pass wel open is eind juni, maar je weet het maar nooit. Ze hebben de weg tot Olmsted Point nu schoongemaakt, maar dat zegt nog niet zoveel.

Marianne
skyfitswim
Amerikafan

ja ik sla alle tips op print alles kaartjes en we zullen natuurlijk wel zien ter plaatsen wat we uiteindelijk ervan kunnen doen ter plaatsen.
kan goed zijn dat we die mist trail zo leuk vinden dat we glazier point dan maar niet doen, maar kan ook evengoed zijn dat we het wel doen.
We weten nu teminste dat we er zeker 2 uur voor moeten rekenen voor heen en terug te rjden en dat een wandeling toch ook minstens snel een uurtje duurt.
ik he jullie reisverhaal gelezen en foto's gezien en het ziet er echt prachtig uit.
wat we daar uiteindelijk gaan doen van al het schema of niet het zal wel prachtig reis worden. En inderdaad het weer, de drukte zal ook veel bepalen wat we uiteindelijk wel/niet gaan doen.

Ik heb ondertussen meer info van de tours voor in monument valley.
wat raden jullie aan ?

1) we rijden zelf gewoon die 17 mile loop met de huurauto.
of we nemen de jeeptour (moeten we zelf niet rijden en is in een openlucht jeep).
2) 1. 1/2 hr...........$62.40 (17 mile loop unpaved, Buttes and Mesa )
3) 2. 1/2 hr...........$72.80 (28 mile includes the 1 1/2 hr tour plus Arches and back country
4) kijken zelf ter plaatsen of we daar tour doen?

De tour komt van royblackstours vertrek en aankomst van Monument Valley Tribal Park.
heeft iemand al met hun geboekt of ervaring mee?
dit is hun website http://www.blacksmonumentvalleytours.com
skyfitswim
Amerikafan

zou ik nu alles reserveren van uitstappen nu de euro nog hoger staat dan de dollar ?
ik moet nog altijd cash geld boeken.
waarom komt die stomme vulkaan , en zak de euro juist nu de laatse maanden grrrr
zoudenw e die tour zelf met huruaouto doen of een tour met jeep?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

de dollar staat nu op 1,24 dat is wel erg slecht.
Ik zou gokken dat de euro weer gaat versterken en nog wachten met geld afhalen. Lees er misschien wat financiële sites op na.
(ben zelf heeel erg blij dat wij maanden geleden euro's in dollars hebben omgezet op een koers van 1.5; schilt een pak op onze totale reissom!)
skyfitswim
Amerikafan

ja ik heb ook veel spijt dat ik nog niets heb omgezet , vorige keer wachte ik ook toen die even terug 1.30 stond en 1.27 ( vond ik erg laag). Nu is het zelfs nog slechter en elke keerd enk ik ooh hij zal wel terug stijgen terwijl hij meer en meer neercrasht . Zal zien wat die maandag gaat doen en dan de knoop doorhakken zeker.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Maak je niet druk om die dollar. We hebben hem in het verleden wel eens op 1.18 gehad. Maar dan omgekeerd......in 2001 (omgerekend vanaf de gulden) moest we we € 1.18 voor een dollar betalen. Nu dus maar ongeveer € 0,86
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Idd; wat dacht je van Amerikanen die naar Europa kwamen de laatste jaren, die sloegen stijl achterover bij de McD als ze een burger bestelden. Wij hadden mazzel en nu wat minder dus..
Gr, Gerben
skyfitswim
Amerikafan

ik heb de dollars gekocht juist toen de euro op het laagste stond ( uit paniek) echt balen toen ik ze ging halen bij de bank.
op internet stonden ze 1.24 en uiteindelijk was het 1.21 dat de euro stond.
het is 146 euro meer dat we betaald hebben dan onze vrienden voor hetzelfde aantal dollars.
de euro staat terug wat hoger maar ik bekijk het possitief en het belangrijkste is dat we ons amuseren daar lage euro of niet. bewolkt of zonnig weer.
we gaan ook de rest van de tickets van sea life en universal studio's daar ter plaatsen kopen. ook die tickets waar je niet moet aanschuiven. kun je eigenlijk in san diego ter plaatsen ook al tikcet kopen voor univesal studio's ?
skyfitswim
Amerikafan

vraagje over death valley als je van stovepipe wells komt kom je dan eerst sand dunes tegen dan devils cornfield en dan salt creek ? of komt salt creek pas na furnace creek op weg naar bad water ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Eerst de Sand Dunes en Devils Cornfield (ligt ongeveer tegenove elkaar), dan ongeveer halverwege Stovepipe Wells en Furnace Creek de Salt creek trail.

Op de NPS-site vind je een kaart van het park, zie www.nps.gov.deva (view map).

Marianne
skyfitswim
Amerikafan

weet er iemand waar de china town gate ergens is in san francisco ik vind er geen kaart van waar het ergens gelegen is :-(
ik ben een wandelroute aan het maken
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Je bedoelt deze waarschijnlijk

http://en.wikipedia.org/wiki/Chinatown,_San_Francisco
A Gateway Arch (dragon gate) on Grant Avenue at Bush Street in the Chinatown

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
skyfitswim
Amerikafan

lsl schreef:Je bedoelt deze waarschijnlijk

http://en.wikipedia.org/wiki/Chinatown,_San_Francisco
A Gateway Arch (dragon gate) on Grant Avenue at Bush Street in the Chinatown

Luc

jeb dat is die ik bedoel , alvast bedankt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen