Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 3: GJK

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
DixieChick
Amerika-expert

Re: DV-2011: winnaar nr. 3: GJK

Bericht door DixieChick »

Gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws joh!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Proficiat GJK!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gefeliciteerd!!!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Van harte gefeliciteerd GJK :occasion9:
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Nogmaals hartelijk dank allemaal! :)

Ik heb al wat vraagjes die ontstonden tijdens het invullen van de formulieren en toch belangrijk zijn.

Mijn highest level of education completed is high school VWO, maar dan kan ik nog kiezen uit high school Degree, No Degree of high school Diploma.
Dit is de laatste in mijn geval denk ik?

Dan deze vraag: ''Permanent address in the United States where you intend to live, if
known (street address including ZIP code). Include the name of a person
who currently lives there.''
Dit is nog een beetje lastig in te vullen gezien ik net 24 uur weet dat ik naar de US ga verhuizen lijkt me :D
Gewoon N/A invullen?

Vervolgens vragen ze naar mijn ''Present occupation''
Gezien ik nu sinds september voor mezelf ben begonnen en het makkelijker uit te leggen is aan een konijn dat die een hond is dan het is om mijn werk perfect te omschrijven lijkt het me nogal lastig daarvoor een 2 centimeter box te gebruiken :)
Eigen ondernemer invullen? Of zou ik het gewoon simpel houden en niets invullen (en aangeven in de Vs meteen op zoek te gaan naar een baan?)

Tot slot moet ik foto's maken. Dit wil ik doen bij dezelfde fotograaf in Utrecht waar ik voor de loterij ben geweest. Zou ik dan alvast de foto's voor het interview kunnen maken? En zijn dat weer foto's met andere eisen dan voor de NL?

Nóg een puntje: ik wil deze zomer nog even naar de VS om alles met woning te gaan regelen, maar hoe doe ik dat dan met het invullen van mijn eerdere verblijven in de VS? Ik kan immers moeilijk mijn toekomstige reis ook op het formulier vermelden?

Bedankt!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

- als je je middelbaar onderwijs volledig hebt afgemaakt en voldoende punten scoorde om naar vervolgonderwijs te mogen gaan, dan is het 'Diploma"
- permanent adres in de VS: voorlopig N/A invullen. Natuurlijk moet je over enkele maanden wel een adres gevonden hebben. Heb je er vrienden wonen die je daar over aan kan spreken? 't Is eigenlijk maar gewoon een formaliteit om je documenten toe te laten komen.
- geen idee of 'self employed' een voldoende ruime omschrijving is. Als je een officieel statuut hebt als zelfstandige, dan zou ik het zeker niet open laten (anders denken ze dat je een werkloze bent, en mogelijk zijn ze daar niet helemaal gelukkig mee)
- foto's: over de juiste eisen qua formaat weet ik niets, maar ik weet wel dat ze in theorie nooit ouder dan 6 maanden mogen zijn (soms hoor je zelfs 3 maanden vermelden...). Als Utrecht wat ver is om telkens naartoe te trekken voor alleen maar een fotootje, zorg er dan minstens voor dat je snel een ander hemdje of truitje aantrekt voor die 2de reeks foto's. ;-)
- je meldt alleen de reizen die je tot NU toe gemaakt hebt. Nadien kan je die lijst verder aanvullen. Ik geloof dat je dat maar nodig hebt tegen de tijd dat je op interview moet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Bij adres kan je N/A invullen, hebben wij ook gedaan. Tegen de tijd van het interview hadden we een US slachtoffer gevonden en hadden we zijn adres netjes bij onze file gevoegd. Hoeft zelfs niet adres te zijn waar je uiteindelijk wil gaan wonen. Onze kennis woonde in Cincinatti en tijdens het interview vertelden wij doodleuk dat we naar Atlanta zouden willen verhuisen.

Zoals Kastelleke zegt enkel de reizen die je reeds ondernomen hebt. Wij zijn nadat de papieren waren terug gestuurd nog naar Washington geweest. Niemand naar gevraagd tijdens interview.

Woning bekijken vrees ik zal vrij moeilijk zijn. Wij hadden in Mei 2009 onze GC en zijn in juni naar Atlanta geweest om woningen te bekijken met de bedoeling om er eentje in September te huren, Er was echt niet veel interesse van realtors om met ons een grand tour te doen van beschikbare huisjes: ze verdienen al minder aan een huurhuis tov verkoop en het was pas voor September (voor iemand reageert: niet alle realtors zijn dezelfde I know! maar dit was onze ervaring met meerdere realtors op dat ogenblik). Wij hebben vooral gekeken naar de buurt, omgeving. Eind Augustus zijn we nog een keer terug geweest met een shortlist die wij van thuis uit en met veel hulp van het internet samengesteld hadden (helft van de huizen die we in juni gezien hadden waren trouwens al van de markt) en werden toen wel zeer vlug en correct geholpen door een realtor.

Have fun!

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sten

Bericht door Sten »

@ GJK En ook van harte namens mede 2011 brief ontvangers. Ik lees hier steeds meer zinnige informatie en ben daar heel dankbaar voor. :clap:
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Bedankt voor de info in alle reply's en thanks Sten!

De brief gaat vandaag op de post en al stiekem een beetje naar (huur)huizen die erg in de smaak vielen via internet met diegene waarmee ik zeer waarschijnlijk ga huren bekeken in Anaheim:

http://orangecounty.craigslist.org/apa/1737643530.html

http://orangecounty.craigslist.org/apa/1690910798.html

Over 1,5 maand gaan we een hele reeks bekijken (en ook meteen langs autodealers voor een auto), kan niet wachten!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Heerlijke huizen! Veel huis voor je geld ook. In andere delen van LA krijg je voor dat geld een stuk minder.

Maarre....heb je ook onderzocht of je in die omgeving werk kunt vinden? Ik heb begrepen dat veel mensen in die omgeving hun woonomgeving een beetje af laten hangen van waar ze werk vinden. Of dat ze ergens gaan wonen waar in de buurt veel werkgelegenheid is. Is dat ook het geval voor jou?
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Bedankt Rivercola! Ik heb bij mn toekomstige huisgenoot idd meteen aangegeven dat de omgeving me minder uitmaakt (strand/big city etc) ten opzichte van de woongrootte. Hij was het gelukkig met me eens dus we kunnen nu qua grootte echt helemaal geweldige dingen zoeken voor een verhoudingsgewijs echt mooie prijs.

Wat betreft werk, zoals ik al eerder aan gaf werk ik uitsluitend vanuit thuis, doe allerlei korte termijn investeringen die op lange termijn vaker winstgevend zijn dan omgekeerd. Het werk wat ik doe heeft veel voordelen maar ook nadelen.
Maar in elk geval is 1 van de voordelen dat ik me in theorie overal wel kan vestigen en niet de stress hoef te hebben of ik wel/niet snel genoeg een baan zal vinden in de vs (en als je een beetje talent hebt verdient het ook zeer royaal).
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je laat er duidelijk geen gras over groeien!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Haha! Klinkt heel mysterieus....korte termijn investeringen!

Inderdaad handig dat je daarmee vrij staat in de keuze van een omgeving. De omgeving die ik zie in de foto's bij het bovenste huis is trouwens helemaal niet verkeerd! Ik wil zelf ook graag in LA gaan wonen. Mijn voorkeur gaat dan uit naar Los Feliz/Silverlake (ten oosten van Hollywood) of North Hollywood (ten noorden van de 101 freeway). De eerste buurt is een leuk, beetje alternatief, buurtje. Heuvelachtig en groen, veel leuke winkeltjes en restaurantjes.
De tweede wijk heeft wat meer een suburb-sfeer. Rustige straten met veel bomen, veel vrijstaande huizen (of huisjes) maar ook appartementgebouwen. Er zijn veel winkelcentra voor de dagelijkse dingen. Toch ligt het ontzettend dichtbij het levendige stadscentrum. Allebei zijn redelijk betaalbaar voor LA-begrippen.

Maar voor mij blijft het vooralsnog dromen aangezien ik geen enveloppe ontvangen heb (en er ook niet meer op reken) :crybaby:
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Wat niet is kan nog komen! Ironisch genoeg kreeg ik de envelop precies op het moment dat ik bij mezelf duidelijk dacht (toen ik hier op AA al de eerste winnaars zag staan die 1,5 week dr voor al online gepost hadden): jammer maar voor mij zit het er helaas niet in. (zou ook zot zijn om de eerste keer te winnen!)
naar mijn mening is niets onmogelijk, als je het echt wilt win je het volgende jaar gewoon!

tot die tijd kun je, als je in de buurt van CA bent, altijd langskomen :) (moet ik wel nog even de medische test doorkomen en het interview :shock: doorstaan!)
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Dat komt ongetwijfeld goed! Zolang je je maar goed voorbereid en genoeg geld hebt :wink:

Bedankt voor de uitnodiging. Na in 1,5 jaar tijd 3 keer in Cali te zijn geweest heb ik momenteel even geen directe aanleiding om weer te gaan maar ik weet zeker dat het niet al te lang zal duren voordat het weer begint te kriebelen :lol:
Sten

Bericht door Sten »

Hoi GJK,

zo, jij gaat hard zeg! :D Ik dacht dat ik hard ging, maar jij kan er ook wat van. :clap:

Onze formulieren zijn af, we moeten alleen nog de Amerikaanse pasfoto's laten maken.
Met huis daar en werk zijn we nog niet bezig.
Wel hebben we daar een (welgestelde) vriend (die we overigens nog nooit ontmoet hebben) zitten die beloofd heeft ons te helpen met financiële zekerheden, een soort van baan/werk garantie.
Maar dat is nog niet concreet. Jeroen heeft al wel gewerkt voor deze man aan een grote web applicatie klus.
Ik vind dat wel duur wat je op het oog hebt, wij willen ook in de buurt van L.A. gaan zitten.
Maar jij deelt die kosten dus?
Is dat een persoon die ook naar Amerika gaat emigreren dan? Ik begrijp het niet helemaal, geloof ik.
En je gaat al deze zomer kijken? (een jaar eerder dat je er gaat wonen?) Mis ik iets, kan dat dan, is dat dan nodig?
Want nu begin ik te denken dat wij ook al moeten gaan kijken?

Misschien ben ik nog niet geheel in beeld wat daar mogelijk is, maar het lijkt me dat je daar ook kleine huisjes kunt huren die minder kosten?
Zou ik al op zoek moeten gaan naar bijvoorbeeld een docentenbaan, wat vinden jullie? Jeroen is ICTer en hij kan waarschijnlijk wel werk krijgen van genoemde man... Maar dit is jouw draadje GJK, dus eventuele reacties maar weer bij mij plaatsen....
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Er is weer het 1 en ander bekend geworden dus tijd voor kort updatje:

allereerst gaat de trip in de zomer naar CA niet door, we hebben van meerdere mensen gehoord dat het geen zin heeft en gewoon niet te doen is om zo ruim van te voren een woning te 'reserveren' voor een latere periode.
goed nieuws is dat ik bij mijn toekomstige roommate kan intrekken tot we een woning hebben gevonden als ik mijn GC eenmaal heb.

we kwamen vandaag op iets heel bijzonders en ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden: namelijk de stad Riverside.
De huizen die we eerder hadden bekeken werden compleet weggevaagd door het aanbod wat uit deze stad kwam.
Bijna complete kastelen voor nauwelijks 1$ meer dan de eerdere huizen, vaak zelfs nog goedkoper!

OA deze twee sprongen er voor ons echt uit:

http://inlandempire.craigslist.org/apa/1747283302.html

http://inlandempire.craigslist.org/apa/1735773572.html

Ik ben erg benieuwd waarom het kan dat de prijzen zo enorm kunnen verschillen tussen steden die nauwelijks 100 km van elkaar vandaan liggen. Tot slot wilde ik nog graag weten of er leden van dit forum zijn geweest die 1 of andere constructie hebben weten te verwezenlijken waarbij ze begonnen met huren met een optie tot koop. Een soort combinatie dus van huren en hypotheek. Iemand enig idee of dit te verwezenlijken valt in California?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik weet niet hoe de gemiddelde huurprijzen daar liggen, maar als je nog geen werk hebt, eigenlijk nog nergens van af weet hoe en wat, is het dan wel verstandig om aan een groot huis te beginnen met een (naar mijn mening) hoge huurprijs van $2500?

Zou het niet verstandiger zijn om kleiner te beginnen? Per slot van rekening weet je nog helemaal niet waar je een baan zult vinden, en ook al zeg je dat je daar niet al te veel zorgen over hoeft te maken, lijkt me dat je dit eerst zult moeten weten voordat je je aan een huurcontract van een jaar gaat binden...

En als je uit gaat van hetgeen men hier zegt dat je normaal gesproken een kwart van je bruto inkomen voor huur, gas/water/licht en huurverzekering moet rekenen, dan moet je toch al meteen een inkomen hebben van om en nabij de $6000 bruto per maand (ervan uitgaande dat je de helft van de huur betaalt)... als dat geen probleem, dan prima, anders is het toch iets om rekening mee te houden.

Ik het natuurlijk mis hebben, maar het komt op mij over dat je het allemaal wat erg makkelijk voorstelt, en misschien zelfs wat hard van stapel loopt...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik vind het ook een hele hoop geld, en wat moet je in vredesnaam meteen met zo'n kast van een huis. Zeker in deze tijden zou ik klein beginnen en een beetje op je spaargeld blijven zitten. Een mooier en groter huis komt vanzelf wel, maar ik zou niet meteen zoveel risico willen lopen.
"Keep Georgia On Your Mind"
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Riverside is blijkbaar een nogal vervulld gebied wat luchtkwaliteit betreft:
The Riverside area is referred to as a "smog belt" because of its above-average level of air pollution. In a comparison by the National Campaign Against Dirty Air Power (2003), the Riverside-San Bernardino-Ontario area was found to be one of the most polluted regions based on year-round particle measurements when compared to other U.S. cities
Het gemiddeld inkomen ligt niet erg hoog, en de criminaliteit blijkt een goede werkgever te zijn:
Data collected by Project Bridge, an anti-gang program under the City of Riverside’s Park and Recreation Department, shows that the city of Riverside has experienced an increase in gang membership and gang activity since the early 1990s. In 1991, Riverside had approximately 82 gangs with 8,500 active gang members. More recent estimates indicate there are 86 gangs with 12,000 members.
Trouwens, als ik kijk naar grote werkgevers in Riverside, dan kom je haast geen privebedrijven tegen.

Ook niet om gelukkig over te worden:
Data collected by Project Bridge, an anti-gang program under the City of Riverside’s Park and Recreation Department, shows that the city of Riverside has experienced an increase in gang membership and gang activity since the early 1990s. In 1991, Riverside had approximately 82 gangs with 8,500 active gang members. More recent estimates indicate there are 86 gangs with 12,000 members.
Al het bovenstaande plukte ik gewoon van Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Riverside,_California), maar als ik het zo in een eerste oogopslag lees, lijkt me dat niet de plaats waar ik 2500 dollar aan een huis wil spenderen. Het feit dat die huizen er zijn zal anderzijds wel aanduiden dat er ook wel economisch sterkere mensen wonen (die misschien wegtrekken? ;-) )
Elke
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer