Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat
Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla
Ah, sorry, verkeerd begrepen. Ben het helemaal met je eens !
site van Brussel ligt al even plat.
Er zullen veel mensen gaan kijken hoe het met de vluchten staat
Er zullen veel mensen gaan kijken hoe het met de vluchten staat

2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
-
- Amerika-expert
de ua 973 ( uw vlucht van morgen ?) is om 11u38 vertrokken en zou volgens de site van united rond 14u45 landen in chicagosite van Brussel ligt al even plat.
Jacques
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou niet gaan gokken in deze situatie, en gewoon op tijd aanwezig zijn!Noortje1 schreef:Als je smorgens al ziet dat er vertraging is, kan je het dan riskeren om later naar de luchthaven te rijden? Of toch best gewoon op tijd inchecken?
- tinkerbeliii
- Amerikafan
mijn vlucht nr Chicago is vandaag vertrokken met 10 min vertraging.. ziet er al goed uit want wij vliegen morgen
maar om nog even het worst case scenario in het achterhoofd te houden (you never know, we hebben maar 2 u overstap tijd vr LA), stel we hebben vertraging en halen onze aansluiting niet. Hoe pakken we dat best aan? Zo snel mogelijk naar de balie rennen waarschijnlijk, maar is die dan in dezelfde terminal of wat ?

maar om nog even het worst case scenario in het achterhoofd te houden (you never know, we hebben maar 2 u overstap tijd vr LA), stel we hebben vertraging en halen onze aansluiting niet. Hoe pakken we dat best aan? Zo snel mogelijk naar de balie rennen waarschijnlijk, maar is die dan in dezelfde terminal of wat ?
Gewoon aan iemand van het grondpersoneel, of voor het uitstappen aan de stewardess, vragen waar je je moet melden.
Om uit te zoeken waar je heen moet heb je echter een zee van tijd. Want op de eerste luchthaven in US moet je immers toch eerst door Immigration - Tassen Ophalen - Douane.
Kan echter wel zijn dat je bij immigration voorrang krijgt als je je vlucht dreigt te missen. Maar dan staat er wel een uniform ergens nabij de rij voor immigration en die vraagt dan wie er op vlucht soandso zit.
Om uit te zoeken waar je heen moet heb je echter een zee van tijd. Want op de eerste luchthaven in US moet je immers toch eerst door Immigration - Tassen Ophalen - Douane.
Kan echter wel zijn dat je bij immigration voorrang krijgt als je je vlucht dreigt te missen. Maar dan staat er wel een uniform ergens nabij de rij voor immigration en die vraagt dan wie er op vlucht soandso zit.
-
- Amerika-newbie
Voor de AA-reizigers vanuit Brussel, volgende heb ik gemeld gekregen van het reisbureau.
De boodschap was dat vanaf vandaag de vlucht naar New York bij AA weer opgestart is, en de vertrekken dus kunnen doorgaan zoals gepland. Ik heb nu net ook nogmaals contact opgenomen met AA, en ook voor morgen staat alles volgens schema. Er wordt een groter toestel ingelegd dan normaal om rond de aswolk heen te kunnen vliegen, dat is de reden waarom maandag en dinsdag de vlucht niet kon doorgaan omdat deze route normaliter met een kleiner toestel wordt aangevlogen. In ieder geval, indien er toch nog een verandering in de situatie van de aswolk zou komen –wat niemand kan voorzien- blijf geregeld het nieuws en teletekstberichten nakijken.
De boodschap was dat vanaf vandaag de vlucht naar New York bij AA weer opgestart is, en de vertrekken dus kunnen doorgaan zoals gepland. Ik heb nu net ook nogmaals contact opgenomen met AA, en ook voor morgen staat alles volgens schema. Er wordt een groter toestel ingelegd dan normaal om rond de aswolk heen te kunnen vliegen, dat is de reden waarom maandag en dinsdag de vlucht niet kon doorgaan omdat deze route normaliter met een kleiner toestel wordt aangevlogen. In ieder geval, indien er toch nog een verandering in de situatie van de aswolk zou komen –wat niemand kan voorzien- blijf geregeld het nieuws en teletekstberichten nakijken.
- tinkerbeliii
- Amerikafan
oké thx vr de uitleg 

Veel plezier! Geniet ervan!tinkerbeliii schreef:oké thx vr de uitleg

2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- kangie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Ik zag net dit op de site van Icelandair :
Gister contact gehad met de luchtvaartmaatschappij , ze vlogen toen gewoon! En de medewerkster vertelde dat het ook mogelijk was dat de vluchten uitweken naar Glasgow.
Het wordt echt spannend!Last modified: 12.05.2010 14:23 GMT
Flying through an area, or near to volcanic ash, is prohibited for safety reasons. Therefore air traffic in European airspace has been affected. As a result Icelandair flights will be disrupted. We do not know when the situation will go back to normal.
Please check flight status for the latest information on your flight before you travel to the airport.
Gister contact gehad met de luchtvaartmaatschappij , ze vlogen toen gewoon! En de medewerkster vertelde dat het ook mogelijk was dat de vluchten uitweken naar Glasgow.
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Geen nieuws he?
Spannend hoor!!! Hopelijk kunnen we allemaal gewoon vliegen de komende dagen.
Spannend hoor!!! Hopelijk kunnen we allemaal gewoon vliegen de komende dagen.
Inderdaad, goed nieuws. Blijf het wel raar vinden dat de vlucht naar JFK vanaf Brussel vandaag toch weer zoveel vertraging heeft, als er bljkbaar niet veel meer aan de hand is (zou om 11.10 vertrekken, staat nu voor 16.00 gepland).
Valt me op dat de momentele vlucht met UAL van AMS naar IAD toch weer ter zuiden van IJsland vliegt.
http://flightaware.com/live/flight/UAL947
Heb ik net een paar dagen geleden een stoel links aan het raam geboekt omdat de vluchten de route ten noorden van IJsland namen
http://flightaware.com/live/flight/UAL947
Heb ik net een paar dagen geleden een stoel links aan het raam geboekt omdat de vluchten de route ten noorden van IJsland namen

-
- Amerika-expert
jaja, ieder voordeel heb zijn nadeelHeb ik net een paar dagen geleden een stoel links aan het raam geboekt omdat de vluchten de route ten noorden van IJsland namen
kun je zetel niet veranderen ?
en hopelijk kan er nu ten zuiden van IJsland blijven gevlogen worden en zijn er geen vertragingen meer.
Jacques
Geen idee of ik het kan veranderen. Wellicht niet, ik ben reeds online ingecheckt. Ik zal het morgen vragen aan de balie.
- - heb het toch even online geprobeerd, veranderen gaat zonder probleem. Maar wanner ik mijn itinerary opnieuw open dan staat de oude stoel weer vermeld/
- - heb het toch even online geprobeerd, veranderen gaat zonder probleem. Maar wanner ik mijn itinerary opnieuw open dan staat de oude stoel weer vermeld/
Laatst gewijzigd door Bramster op 13 mei 2010, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Als ik op flightracker de ua973 intik krijg ik wel alle inlichtingen maar geen kaartje met het traject op, een gedeelte van het traject zou buiten het gebied van flighttracker vallen ( nochtans liggen amsterdam en brussel niet zover van mekaar). een verklaring voor ?Valt me op dat de momentele vlucht met UAL van AMS naar IAD toch weer ter zuiden van IJsland vliegt.
jacques
Als dat gebeurt zie je het vliegetuig vaak pas verschijnen als het boven Canada/Groenland is. Je ziet dan echter ook wat de "scheduled route" over de Atlantic was. http://flightaware.com/live/flight/UAL973
Ter illustratie: http://flightaware.com/live/flight/UAL947 Hier is de groene lijn de gevlogen route en de gestippelde de geplande route.
Ter illustratie: http://flightaware.com/live/flight/UAL947 Hier is de groene lijn de gevlogen route en de gestippelde de geplande route.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
De laatste charts van deze ochtend gaven een verhoogde activiteit aan met een gemiddelde hoogte tot FL300 dit terwijl gisteren de pluim tussen FL160 & FL180 kwam... Als deze verhoogde activiteit blijft duren kunnen we weer enkel omleidingen verwachten...
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Bedankt voor de update 

ik zat toen ook in de gate. dat toestel had blijkbaar technische problemen. . .Markatja schreef:Inderdaad, goed nieuws. Blijf het wel raar vinden dat de vlucht naar JFK vanaf Brussel vandaag toch weer zoveel vertraging heeft, als er bljkbaar niet veel meer aan de hand is (zou om 11.10 vertrekken, staat nu voor 16.00 gepland).
zelf hebben we heel wat slopende uren gehad en maar nipt in LA geraakt. chicago was een regelrechte chaos. ook veel gecancelde vluchten door hevig onweer. dankzij standbye list toch nog net op de laatste richting LA geraakt! dat was om 8h15 ipv 3h11.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3068 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 8 Reacties