Nog wat tips Peejay:PeeJay schreef:Laat effe weten hoe het is gegaan, en tips als het kan, ik ben over 2 maanden aan de beurt...
Naast formulier I-751 willen ze bewijzen zien dat jullie als paar samenwonen en dat het huwelijk geen facade was om het land binnen te komen.
Denk daarbij aan: koopaktes waaruit blijkt dat jullie op hetzelfde adres wonen, belastingpapieren, investeringen, autoaankopen, testament, foto's e.d. Alles waaruit je kunt concluderen dat het een echt huwelijk is. Ik heb b.v. copieën van brieven en kaarten met enveloppen uit Nederland (Kerst - verjaardagen etc.) bijgesloten. Abonnementen op tijdschriften: b.v. de cover van Time met mijn naam en adres erop en Southern Living met mijn vrouw's naam en adres. Dat soort dingen.
Wat ze ook willen zien zijn minstens twee getekende verklaringen van mensen die jullie kennen waarin zij zweren dat jullie echt getrouwd samenwonen. Wij hebben daar affidavits van gemaakt, met zo'n merkje, zodat het officiële documenten waren. Het vervelende is echter dat deze getuigen opgeroepen kunnen worden om naar een USCIS kantoor te komen. Dat maakte het wat lastiger om mensen te vinden. Niet iederen wil een vrije dag opofferen om, in ons geval, naar Atlanta te gaan.
Je weet toch dat je die aanvraag moet doen in de 90-dagen periode voordat je green card afloopt? Je kunt het beste maar op tijd beginnen, is mijn advies.
gr. Redneck