Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Na afloop (thuis) autohuur-rekeningen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
RuudNagel
Amerika-newbie

Na afloop (thuis) autohuur-rekeningen

Bericht door RuudNagel »

Ik heb 2 ervaringen bij autohuur in de VS: een goede en een slechte. Eind juni zal ik een derde ervaring opdoen, de vraag is welke.
- De eerste keer, in San Fransisco, was het appeltje-eitje. We hadden geboekt bij Alamo (via welk bedrijf in Nederland dit ging weet ik niet meer). Natuurlijk probeerden ze aan de Alamo-balie ons van alles en nog wat aan te smeren (upgrades, extra verzekeringen), maar we bleven 'nee' zeggen omdat we thuis een all-inclusive deal hadden afgesproken. Daarna kregen we een intermediate (2 personen) aangewezen. Die was er op dat moment niet, dus we kregen een full size - zonder bijbetaling. Drie weken later weer - zoals afgesproken, met lege tank - ingeleverd zonder enig probleem. Prima dus. Nooit meer iets van gehoord.
- De tweede keer hadden we alles geboekt via WTC, die de autohuur liet regelen door Holiday Cars die ons ten slotte bij 'Dollar' onderbracht. Ook nu hadden we weer een all-inclusive pakket besteld. In Denver kregen we van Dollar de gevraagde intermediate toegewezen. Geen problemen verder, maar we hadden aan de balie wel iets ondertekend wat we eigenlijk niet helemaal snapten. (We waren hondsmoe van de vlucht, kregen een dame die dermate plat Amerikaans sprak dat we de finesses niet helemaal oppakten.) In het kort: het werd ons zo opgedrongen dat we meenden dat ondertekening verplicht was (later zou het kwartje vallen dat we moesten tekenen voor het afboeken via mijn creditcard). We gingen toch in een goede bui op stap, o.a. omdat alweer geen geschikte intermediate paraat stond en we gratis en zonder enkel probleem een full size meekregen: een vuurrode Dodge Charger - zeer fotogeniek. Afijn, drie weken later de wagen zonder problemen (qua uiterlijk wel erg vies van stof en woestijnzand) ingeleverd. Thuis, weken later, begonnen er afboekingen binnen te vallen, een totaal van zo'n 400 euro. Het betrof allerlei belastingen, administratiekosten, benzine (terwijl ik er toch vanuit ging dat je de wagen met lege tank mag invullen) en nog wat onduidelijke zaken. Heb daarover met Holiday Cars in Nederland contact gehad, maar kreeg (na een zeer trage en onduidelijke reactie) te horen dat dit normaal was...
- Binnenkort vliegen we naar Atlanta. Opnieuw via WTC tickets geboekt en ook de autohuur. Nu, is ons door WTC verteld, krijgen we Alamo-auto. Opnieuw heb ik voor een all-inclusive deal gekozen, maar geen 'gold-pakket' met wat extra's zoals 'meerdere bestuurders'. Een ervaring rijker heb ik me echter voorgenomen om dit keer nergens meer een vrijgeleide voor het afboeken van mijn creditcard af te geven.
Mijn vragen:
1. Hebben meer mensen ervaring met het later afboeken?
2. Ben je verplicht een handtekening (= vrijgeleide om zaken af te boeken) voor zoiets te zetten? Ik kan me er nml. in de verte iets bij voorstellen dat een huurbedrijf dat doet, bijv. doordat de klant allerlei verkeersboetes oploopt of als er achteraf schade wordt geconstateerd.

Ervaringen, adviezen, ik hoor ze graag.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Na afloop (thuis) autohuur-rekeningen

Bericht door Pete.Z »

Simpelweg goed lezen en vragen waar je voor tekent, dat is het beste advies wat ik je kan geven.
Autoverhuurders zijn net zo ethisch als autoverkopers, en zullen alles doen om je een poot uit te draaien, uiteraard volkomen legaal.

Ook zijn de all-in deals vaak niet echt all-in, wat dat aangaat zou een gold pakket nog geeneens zo stom zijn.

Maar nogmaals, luister goed en lees wat je tekent, en maak duidelijk dat je absoluut niets extra wenst.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Besef ook dat als maar 1 driver verzekerd is je geen kant meer op kan als er onverwachts ook maar iets (ziek, geen zin, rij ontzegging, et cetera) gebeurt.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Dat is voor ons de rede om altijd een dag later de auto te halen en de eerste nacht in een hotel door te brengen met een airport-shuttle. De volgende ochtend staan we dan fris en fruitig bij Alamo (of wie dan ook) voor ons autootje met goldpakket (inderdaad een extra bestuurder is wel zo fijn). Maar zo smeren ze ons dus geen upgrades ed. aan waar we met een duffe kop in zouden trappen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Heel simpel: wat je niet snapt ook niet ondertekenen. Desnoods vraag je iemand anders om het uit te leggen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
em590
Amerika-newbie

Bericht door em590 »

Wij hebben 3 jaar terug ook 'moeten' tekenen bij Alamo LA, voor een navigatiesysteem. Na afloop van onze vakantie bleek er gigabedrag van ruim 800 euro afgeschreven te zijn voor het navigatiesysteem en een upgrade, waar helemaal met geen woord over gesproken was. Sunny Cars, waar de auto geboekt was, heeft toen in overleg met Alamo, de helft terug gestort op onze rekening...Het was bovendien onze eerste reis naar Amerika....
Het heeft ons er niet van weerhouden om weer te gaan want de reis staat gepland van 13 Juli tot 4 augustus! Het was wel een goede leer, want dit overkomt ons natuurlijk niet meer. :roll:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Extra bestuurder, ongevallen inzittende en Navigatie worden altijd standaard gevraagd.
Die nemen wij eigenlijk nooit.
De extra bestuurder in geval van nood, kan met 1 belletje altijd nog bijgevoegd worden indien nodig.
Ook altijd zorgen dat je de regeling hebt dat je de auto vol met benzine terug brengt.
Doe dat ook, het volaftanken bij inleveren (soms vragen ze om bonnetje). Anders doet het verhuurbedrijf het en kost het veel meer geld.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Met een lege tank inleveren is inderdaad prijzig, dat kan echt snel oplopen. Wij zorgen er altijd voor dat we dat zelf doen. Verder zijn we altijd van die zeurpieten die precies willen weten wat er wel of niet bij is inbegrepen, anders wordt er niet getekend. En dat heeft tot nu eigenlijk nooit een probleem opgeleverd.
"Keep Georgia On Your Mind"
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Oei, inderdaad niks ondertekenen wat je niet begrijpt ... zo kom je voor nare verrassingen te staan!

Over het terugbrengen met een lege tank: sommige maatschappijen bieden pakketen aan waar je de auto leeg mag terugbrengen. Dat staat dan duidelijk in de voorwaarden. Wanneer dat het geval is, probeer dan alles er uit te halen wat er inzit, want je hebt er eigenlijk al voor betaald.

Als dat niet het geval is (en dat is meestal zo) lever de auto dan met een volle tank in. Ze zullen je nooit problemen geven als je dat niet doet, omdat ze maar al te graag zelf tanken en jou dan een duur tarief daarvoor berekenen. Als je maar weinig kilometers maakt zorg er dan voor dat je een bonnetje hebt, anders krijg je alsnog een rekening van ze.
Afbeelding
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Dit gaat over Alamo
hier staat hierover
9. FUEL POLICY
Unless fuel is included in the pre paid tour product a full tank of fuel will be purchased at the time of rental. The
Service is convenient because the renter does not have to worry about taking time to stop and refuel before returning
the car (there is no credit for remaining fuel).
Ook elders heb ik gelezen dat je "verplicht" bent de eerste tank benzine daar te kopen, vol terugbrengen is er niet meer bij

Zelf huur ik altijd gold dus ervaring heb ik er niet mee

zie ook hier
Option 2: Return Full or Pay Alamo for Gas
This option allows a renter to return the vehicle with a full tank of gas or pay Alamo at the end of the rental for gas used but not replaced. Price per gallon/litre will be higher than local fuel prices.

Important Note: For Europeans booking in the US and Canada, unless included in the rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.

The total upfront fuel charge reflected is an estimate based on current prices and the average tank size for the car class reserved. This charge may change upon time of rental.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Legpuzzel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Legpuzzel »

Beetje dom misschien, maar ik snap het niet helemaal. Bij alamo krijg je dus een 'lege' auto mee normaal en lever je een volle in? Dat lijkt me toch een beetje vreemd.....
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nee, je krijgt altijd een auto met een volle tank mee.

Alleen moet je bij het ene tarief die tank vooraf betalen en bij het duurdere tarief niet. In beide gevallen kun je de auto 'zo leeg mogelijk' weer inleveren. Deze tarieven heb je o.a. als je bij Alamo via usareisen.de huurt. Als je rechtstreeks bij ze huurt kan het weer anders zijn zoals hierboven beschreven (dus wel weer vol inleveren).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben altijd bij E-autohuur geboekt(Dollar, National en Alamo), er is ons nooit voor een upgrade gevraagd en volle tank mee en ook weer inleveren met volle tank. Nooit problemen gehad. Dit jaar voor het eerst bij USAreisen.de geboekt bij Dollar ik ben benieuwd hoe het daar gaat?
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ben geloof ik één van de enige waarbij ze alle twee de keren dat ik een auto heb gehuurd NIET hebben gevraagd of ik iets extra's wilde, terwijl ik geen Gold pakket had (alamo).
Als het goed is moet je altijd vanalles tekenen, het enige waar je volgensmij echt op hoeft te letten is dat het bedrag waar je voor tekent op 0 staat, en bewaar een kopie hiervan! Ook als je de auto inlevert hoort de teller op 0 te blijven :wink:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer