Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis hekkie en Jhek: 9 weken cross country (West)
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Reis hekkie en Jhek: 9 weken cross country (West)
Hallo Hekkies
Volgen Julie stilletjes en zijn stik jaloers.
Bedankt voor het kaartje.
Ans & Harm
Volgen Julie stilletjes en zijn stik jaloers.
Bedankt voor het kaartje.
Ans & Harm
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ook namens mij bedankt voor het kaartje! Jullie genieten daar echt he? Ik zal vanmiddag de laatste dagen weer even bijlezen.
Erg leuk dat jullie een verslag bijhouden.
Have fun!!
Erg leuk dat jullie een verslag bijhouden.
Have fun!!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Marjan, ik keek vanonchtend uit het raam en dit is wat jullie te wachten staat als je hiernaartoe komt:

Ja, dat witte spul is sneeuw...

In de Ardennen hadden we hetzelfde uitzicht van de week....
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:

Ik vroeg me vandaag nog af of ik nog een winterjas moest meenemen.........
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vandaag nog sneeuw, maar Zondag alweer 74F met zon. Tja, da's Colorado hè...
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
@Loek, Tja, dat wordt een hele omslag voor ons. Ik zit dit te typen onder een strak blauwe lucht met de zon hoog aan de hemel. Maar goed dat je ons waarschuwt. We zullen morgen de lange broek aantrekken en het fleece jack hebben we bij de hand. Jouw voorstel voor wat betreft de zaterdagavond gaan we mee akkoord hoor! Zien jullie dan.Loek schreef:Marjan, ik keek vanonchtend uit het raam en dit is wat jullie te wachten staat als je hiernaartoe komt:
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kom net weer uit mijn tornado schuilplaats (nou ja de deur stond open om er in te duiken)
De sirenes gingen in Springfield en de storm kwam mijn kant op.
Wel even hele zware regen gehad en een beste valwind door het bos horen aankomen.
In Monett, een uurtje verderop is de pizzahut met de grond gelijk gemaakt (door dezelfde storm)
Het is weer tornado season
De sirenes gingen in Springfield en de storm kwam mijn kant op.
Wel even hele zware regen gehad en een beste valwind door het bos horen aankomen.
In Monett, een uurtje verderop is de pizzahut met de grond gelijk gemaakt (door dezelfde storm)
Het is weer tornado season
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is niet mis Mark. Misschien zijn jullie het gewend maar het lijkt mij doodeng als zo'n tornado op je afkomt en je niet weet wat er nu weer aangericht wordt. Ergens ben ik dan ook blij dat we toch Missouri geskipt hebben, hoewel het in Kansas en Oklahoma ook raak schijnt te zijn en daar zitten we over een week.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het reisverslag is weer bijgewerkt tot en met vandaag. Net als de week in Page met Rob en Annie hebben we ook deze week hele mooie tochten gemaakt samen met de Schrenthjes in omgeving van Moab. De weergoden zijn ons nog steeds gunstig gezind en hopelijk blijft dat zo.
We vertrekken morgen naar Denver en zullen daar een vijftal dagen doorbrengen en een aantal ontmoetingen met forumleden staat ook op het programma. Er ligt momenteel sneeuw in Denver begreep ik, maar de vooruitzichten lijken toch gunstig want er wordt warm weer voorspeld.
Gr. Jan en Marjan
We vertrekken morgen naar Denver en zullen daar een vijftal dagen doorbrengen en een aantal ontmoetingen met forumleden staat ook op het programma. Er ligt momenteel sneeuw in Denver begreep ik, maar de vooruitzichten lijken toch gunstig want er wordt warm weer voorspeld.
Gr. Jan en Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Tuurlijk wordt het mooi weer in Denver want jouw hogedrukgebiedje komt er toch morgen aan Marjan
Hier in Torrey is het koud en regent het, dus helaas hier geen hogedruk gebied meer. 

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik moet je helaas "teleurstellen": de sneeuw is alweer verdwenen...hekkie schreef:Er ligt momenteel sneeuw in Denver begreep ik, maar de vooruitzichten lijken toch gunstig want er wordt warm weer voorspeld.

Het wordt de komende dagen een stuk beter weer, al blijft er een kleine kans op een regenbui of twee. Zondag wordt alweer zo'n 20 graden verwacht, en de rest van de week blijft het prima weer.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met die tornado's valt het wel mee hoor. De kans dat je er mee in aanraking komt is minimaal.
Je moet er alleen rekening mee houden. Aan de andere kant vind ik dit weer machtig mooi en heel indrukwekkend met regen wind en onweer zoals je in nederland nooit zult meemaken.
Je moet er alleen rekening mee houden. Aan de andere kant vind ik dit weer machtig mooi en heel indrukwekkend met regen wind en onweer zoals je in nederland nooit zult meemaken.
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even een update vanuit Denver. We hebben hier vijf fantastische dagen gehad samen met een aantal AA-forumleden. Ook leuke ontmoetingen met de Nederamerikanen die hier woonachtig zijn.
Andere hoogtepunten waren de tocht naar Pikes Peak, het Air Force Academy, de Peak to Peak Hwy en het shoppen. Het liveverslag is weer helemaal bijgewerkt en daar valt e.e.a. te lezen.
Zo meteen vertrekken we richting Kansas, dat wordt onze 43e Staat. Het wordt een lange rijdag die we wat gaan opfleuren met het zoeken van cachen onderweg. Morgen rijden we dan door naar Oklahoma City.
Het weer hier is nog steeds mooi, minder mooi is het zakken van de eurokoers......
Groetjes uit de Staten van
Jan en Marjan
Andere hoogtepunten waren de tocht naar Pikes Peak, het Air Force Academy, de Peak to Peak Hwy en het shoppen. Het liveverslag is weer helemaal bijgewerkt en daar valt e.e.a. te lezen.
Zo meteen vertrekken we richting Kansas, dat wordt onze 43e Staat. Het wordt een lange rijdag die we wat gaan opfleuren met het zoeken van cachen onderweg. Morgen rijden we dan door naar Oklahoma City.
Het weer hier is nog steeds mooi, minder mooi is het zakken van de eurokoers......

Groetjes uit de Staten van
Jan en Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Allereerst bedankt voor jullie leuke kaartje! Dat was een leuke verrassing toen we thuiskwamen van vakantie.
Fijn dat jullie het zo goed naar je zin hebben
Ik moet nog ruim twee weken bijlezen, daar zal ik vanavond eens rustig voor gaan zitten
Heel veel plezier verder!
Fijn dat jullie het zo goed naar je zin hebben

Heel veel plezier verder!
- Mickey99
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Marjan ik ben net weer bijgelezen en jullie hebben je prima vermaakt he? Goede reis naar Kansas en heel veel plezier met het cachen onderweg, zo wordt een lange rijdag toch nog erg leuk
Groetjes,
Sonja

Groetjes,
Sonja
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanuit Dodge City in Kansas even een snelle update. We hebben vandaag de hele dag gereden en ook goed zonnig weer gehad, maar zagen toch steeds hele donkere (wel mooie) luchten. Overal waar we reden lagen dikke plassen. Het slechte weer bleef ons dus steeds voor en wij hadden er geen last van.
Toch vanwege de dreigende wolken besloten een motel te nemen hier in Dodge City en dat is maar goed ook.
Een half uur geleden (half 8 's avonds) beginnen sirenes te loeien met een enorm kabaal. Ik loop naar de receptie om te vragen wat dat te betekenen heeft. Nou wat denk je: Tornado Warning!
Men zegt dat het "slechts" een small one is en dat deze tornado hoogstwaarschijnlijk af gaat buigen en langs de noordkant van Dodge City zal trekken. Als het echt bedreigend wordt, wordt iedereen hier in het hotel persoonlijk gewaarschuwd. We kregen al de instructie dat we in dat geval ver van de ramen weg moesten blijven en ons gedurende de tijd dat de tornado over ons raast, ons moeten ophouden in de toilet/badruimte en wachten tot het over is.
Lekker gevoel hoor, of anders wat. Het is zojuist enorm beginnen te regenen en te waaien en ik zit hier met lichtelijk trillende handjes te typen.
Morgen wilden we naar Oklahoma City, maar we zagen al op Weather Channel dat daar de Tornado(warnings) het hevigst zijn. Ik heb al een policenumber gekregen die we moeten bellen voor verdere informatie. Morgen maar eens verder kijken of het wel vertrouwd is daar heen te gaan.
Marjan
Toch vanwege de dreigende wolken besloten een motel te nemen hier in Dodge City en dat is maar goed ook.
Een half uur geleden (half 8 's avonds) beginnen sirenes te loeien met een enorm kabaal. Ik loop naar de receptie om te vragen wat dat te betekenen heeft. Nou wat denk je: Tornado Warning!
Men zegt dat het "slechts" een small one is en dat deze tornado hoogstwaarschijnlijk af gaat buigen en langs de noordkant van Dodge City zal trekken. Als het echt bedreigend wordt, wordt iedereen hier in het hotel persoonlijk gewaarschuwd. We kregen al de instructie dat we in dat geval ver van de ramen weg moesten blijven en ons gedurende de tijd dat de tornado over ons raast, ons moeten ophouden in de toilet/badruimte en wachten tot het over is.
Lekker gevoel hoor, of anders wat. Het is zojuist enorm beginnen te regenen en te waaien en ik zit hier met lichtelijk trillende handjes te typen.
Morgen wilden we naar Oklahoma City, maar we zagen al op Weather Channel dat daar de Tornado(warnings) het hevigst zijn. Ik heb al een policenumber gekregen die we moeten bellen voor verdere informatie. Morgen maar eens verder kijken of het wel vertrouwd is daar heen te gaan.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Spannend, hoor! Je zit daar echt in het gebied van de storm chasers. Tornado's zijn wel heel plaatselijk, dus de kans, dat je er door een wordt getroffen is maar klein. Ik kan me je gevoelens wel goed voorstellen. Jaren geleden kwamen we terug uit Michigan en reden door de ene tornado warning na de andere. Op een gegeven moment zagen we er een in de verte voor ons, doodeng vond ik het.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jee, dat is spannend. Het is inmiddels bijna 2.5 uur uur later nadat jij het bericht postte, ben benieuwd hoe het jullie vergaan is. Kan me ook een beetje in jullie verplaatsen, wij maakte een paar jaar geleden iets soortgelijks mee, namelijk een orkaanwaarschuwing in Orlando. Was ook zó spannend, het regende keihard, waaide, winkels sloten eerder en in het hotel allerlei instructies hoe te handelen. Uiteindelijk heeft het toen alleen maar heel erg gewaaid en viel het gelukkig allemaal mee, ik hoop dat jullie dat ook kunnen zeggen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1562 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 19 Reacties