Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nachttemperatuur Yosemite NP/overnachting Housekeeping Camp

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
BasIng
Amerika-ontdekker

Nachttemperatuur Yosemite NP/overnachting Housekeeping Camp

Bericht door BasIng »

Hoi,

Ik heb gelezen dat het 's avonds / 's nachts in Yosemite NP best koud kan zijn.
Nu zitten wij ons af te vragen of het Housekeeping Camp niet te koud is om te overnachten.

Groetjes,
Inge
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Nachttemperatuur Yosemite NP/overnachting Housekeeping C

Bericht door RiverCola »

Jullie zijn daar toch pas eind Mei?

Dan is het zeker goed te doen hoor! Wij waren er in 2008 rond eind april en toen was het 's nachts wel heel koud, richting het vriespunt. We sliepen in Curry Village in een tent met verwarming en dat ging best goed. Er waren genoeg dekens en als je tegen elkaar aankruipt heb je geen last van de kou. Jullie zijn er een maand later dus ik denk dat je erop kunt rekenen dat het tegen die tijd een stuk minder koud zal zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De vallei ligt niet zo hoog, maar het kan best frisjes zijn. Wij hadden onze eigen slaapzakken bij ons als we in HKC overnachtten, en waren waren voldoende warm (ervaringen begin juni en eind juli). Als je daar dekens huurt vraag je gewoon wat extra, dan zal het wel lukken.

Marianne
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Wij hebben een keer eind september In Curry Village geslapen en hebben het toen heel koud gehad 's nachts. We zijn de volgende ochtend heel snel naar een open plek gegaan om in het zonnetje op te warmen met hete thee!

Dit keer slapen we begin juni in Curry Village. Omdat ik mijn rservering wilde wijzigen heb ik telefonisch contact gehad en ik heb gevraagd wat de temperatuur ongeveer zou kunnen zijn. Er werd me toen gezegd tussen de 5 en 10 graden (Celsius), uiteraard is dat slechts een indicatie. Die mevrouw vertelde wel dat we gewoon extra dekens konden vragen, ze zou het zelfs bij onze reservering zetten of er extra dekens bij gegeven konden worden. Heel erg leuk gesprek gehad. Ik zou dus zeker om extra dekens vragen, als je ze niet nodig hebt, dan gebruik je ze niet.

Nici
Laatst gewijzigd door Nici op 14 mei 2010, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

En een kruik er bij? :wink: Zorg dat je wat lege (en goed afsluitbare) flessen hebt.

Marianne
Berba
Amerika-ontdekker

Bericht door Berba »

Hallo,

Wij hebben van 1t/m3 juni 2008 overnacht in Curry-village en hebben het koud gehad 's nachts. We hebben met truien aan geslapen en er waren twee bedden in onze tent met dekens die hebben we allemaal over gedaan. Vergeet niet een hangslot mee te nemen voor je locker, het wordt aangeraden om alle goederen die ruiken buiten de tent in een locker te bewaren (ivm de beren).

Heel veel plezier, het park was super!

Groet,
Albert
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is niet aangeraden, maar verplicht om je etenswaren en andere ruikende zaken (toiletspullen) in een bear locker op te bergen als je in een tent overnacht (geldt niet voor de cabins).
Je hoeft daarvoor geen hangslot mee te nemen, er zit een slot op dat beren niet open kunnen krijgen. En ik kan me niet voorstellen dat er iemand anders met jouw etenswaren vandoor gaat.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer