Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jopheij: reis 4 personen september 2010

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jopheij
Amerika-newbie

Reis jopheij: reis 4 personen september 2010

Bericht door jopheij »

Hallo usa liefhebbers,

Na al ontzettend veel tips en informatie op dit forum hebben opgedaan, ben ik een btje het spoor bijster geraakt. Er is zo ontzettend veel moois te zien, dat ik er van baal dat we maar 3 weken kunnen gaan. Op dit moment is er nog niets geboekt, dus we hebben alle vrijheid.

Aantal gegevens:
We reizen met 4 volwassenen.
Onze voorkeur wat betreft vervoer gaat momenteel uit naar een ruime wagen/suv.
Tijdsduur 3 weken.
Ik dacht eraan om te starten in LA en te eindigen in SF, hoofdpunten programma:

LA (2,3 dagen)
San diego (iig 1 dag sea world)
Grand Canyon ( als het even kan ook Grand Canyon Havasupai)
Las Vegas (2,3 dagen)
Deathvalley
Yosemite (lake mono, ghosttown Bodie, Sequoia)
San Francisco( 3 dagen)

Is er hier iemand die zo vriendelijk is om voor mij een leuke route in elkaar te knutsellen?
Ontzettend bedankt alvast! :D
Cisca
Amerikakenner

Re: Reis 4 personen september 2010

Bericht door Cisca »

Als je begint in LA en de reis eindigt in SF mis je de 101 route langs de kust. Ik weet keuzes moeten gemaakt worden, maar houdt daar wel rekening mee als je terugvliegt vanaf SF.
jopheij
Amerika-newbie

Bericht door jopheij »

van SF naar LA via de route 101, als dat in een dag te doen is, kunnen we er natuurlijk ook voor kiezen om een rondje te maken van SF naar SF, of van LA naar LA. Maar ik denk dat dit wel erg veel rijden op een dag is en je er dus 2 dagen aan kwijt bent..

Bedankt voor je snelle reactie iig!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dat lijkt me niet teveel moeite :wink:

Hier een opzetje;

Dag1; Aankomst LA
Dag2; LA
Dag3; LA
Dag4; LA - San Diego
Dag5; San Diego
Dag6; San Diego - Prescott Arizona
Dag7; Prescott - Sedona - Grand Canyon
Dag8; Grand Canyon - Page
Dag9; Page - Zion NP
Dag10; Zion NP
Dag11; Zion NP - Las Vegas
Dag12; Las Vegas
Dag13; Las Vegas - Death Valley
Dag14; Death Valley - Bishop
Dag15; Bishop - Yosemite NP (via Tioga Pass)
Dag16; Yosemite NP
Dag17; Yosemite - San Francisco
Dag18; San Francisco
Dag19; San Francisco - Cambria (via Highway 1, kustroute)
Dag20; Cambra - Santa Barbara - Los Angeles
Dag 21; Los Angeles - terugvlucht

Je ziet dat je nu een 'rondje' maakt. Als je besluit dat niet te doen en dus terug te vliegen vanaf SF dan hou je 3 dagen over om te verdelen over de rest van de route. Ik zou je dan aanraden die dagen toe te voegen aan Yosemite NP en SF. Eventueel kun je dan ook nog Bryce NP toevoegen alhoewel de route nu al wel wat vol is en ik persoonlijk er dan voor zou kiezen om die dag ergens toe te voegen om wat rust in te bouwen. Het is tenslotte ook nog vakantie :wink:
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

welkom op het forum, met de route van river cola ga je een hele mooie reis beleven! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Prima route inderdaad. Bryce is wel erg mooi en weer heel anders dan de nadere parken, misschien toch de kust daarvoor opofferen? Of begin in Phoenix en eindig in San Diego, dat geeft ook wat meer ruimte. Tussen DV en Yosemite zou ik niet in Bishop overnachten maar zo dicht mogelijk bij de oostingang van Yosemite gaan zitten (Lee Vining).

Marianne
jopheij
Amerika-newbie

Bericht door jopheij »

Een rit langs de kust is denk ik toch wel heel erg leuk, als ik de foto's op google earth zo zie.
Zelf zou ik graag een dag langer in Vegas en SF zijn. Ik denk tenkoste van een dag LA en misschien Page. Maar dit beslis ik niet in m'n eentje natuurlijk.

Dag6; San Diego - Prescott Arizona is dit niet enorm ver?

Van Las Vegas via Death Valley naar Yosemite is ca 700km Dit moet te doen zijn met 1 overnachting lijkt me. Zodat we weer meer tijd hebben voor Yosemite en omgeving, en regio Zion/Grand Canyon

Ik ga iig overleggen met mijn reisgenoten en kom hier zeker op terug!

Alvast bedankt iedereen!
Laatst gewijzigd door jopheij op 12 mei 2010, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

jopheij schreef:Een rit langs is denk ik toch wel heel erg leuk, als ik de foto's op google earth zo zie.
Een rit waar langs? Volgens mij vergat je hier iets te schrijven :lol:

De rit van San Diego naar Prescott is zo'n 6 uur, best een lange rit inderdaad, maar als je 's ochtends vroeg vertrekt kun je rond het middaguur in Prescott zijn. Je zult hoe dan ook van San Diego naar de Grand Canyon moeten. Dat blijft een lange rit. Wij deden het destijds met 2 overnachtingen maar dat was omdat we ook Anza Borrega Desert State Park bezochten en een aantal 'alternatieve' routes reden. Prescott is wel echt een ontzettend leuk stadje en de route er naar toe is erg mooi.

Je hoeft inderdaad niet in Death Valley te overnachten, je kunt er ook doorheen rijden en hier en daar en viewpoint meepakken. Dan heb je inderdaad weer een dag extra om ergens anders in te plannen. Toch zou ik, als ik jullie was, ervoor zorgen dat je hier en daar eens wat langer dan 1 nacht verblijft. Anders ben je de hele reis aan het hoppen en dat is best wel vermoeiend.
jopheij
Amerika-newbie

Bericht door jopheij »

en rit langs de kust moest het zijn:
Zijn er nog voor of nadelen om het rondje tegen de klok in te maken?

Licht aangepast schema:
Dag1; Aankomst LA
Dag2; LA
Dag3; LA - San Diego
Dag4; San Diego Sea World
Dag5; San Diego - Prescott Arizona
Dag6; Prescott - Sedona - Grand Canyon
Dag7; Grand Canyon (eventueel Grand Canyon Havasupai)
Dag8; Grand Canyon - Zion NP
Dag9; Zion NP
Dag10; Zion NP - Las Vegas
Dag11: Las Vegas
Dag12; Las Vegas
Dag14; Death Valley - Yosemite NP (via Tioga Pass)
Dag16; Yosemite NP
Dag17; Yosemite NP (Lake mono, ghosttown bodie)
Dag17; Yosemite - San Francisco
Dag18; San Francisco
Dag19; San Francisco
Dag20; San Francisco - Cambria/Pismo/Santa Barbara (via Highway 1, kustroute)
Dag21; Cambria/Pismo/Santa Barbara - Los Angeles
Dag 22; Los Angeles - terugvlucht

Een ander hersenspinsel:
De reis is Francisco laten beginnen en eindigen, en dan met de klok mee....
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

jopheij schreef: Dag7; Grand Canyon (eventueel Grand Canyon Havasupai)
Havasupai ligt zo'n 4 uur heen en 4 uur terug van de Grand Canyon verwijderd.
Dat is dus niet mogelijk op deze dag, daar moet je zeker zo'n twee dagen voor uittrekken.
Ik zou niet twee nachten in de Grand Canyon blijven. Als je geen lange hike wilt maken heb je aan een middag voldoende om alle viewpoints te bekijken.
Dag14; Death Valley - Yosemite NP (via Tioga Pass)
Dag16; Yosemite NP
Dag17; Yosemite NP (Lake mono, ghosttown bodie)
Bodie en Mono lake liggen aan de oostkant van Yosemite, dus vóór de Tiogapass.
Als je dit ook wilt bezoeken zou ik op dag 13 wat verder doorrijden en niet in DV overnachten maar bijvoorbeeld in Bishop. Anders wordt dag 14 wel een hele lange dag.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Met de wensen die jullie hebben lijkt het mij het handigst om te starten in San Diego en te eindigen in Phoenix. Je hebt in jouw route staan dat je eerst van Death Valley naar Yosemite wil rijden en 2 dagen later wil je Mono Lake en Bodie bezoeken. Het is handiger om tussen Death Valley en Yosemite een overnachting te nemen in Lee Vining, zodat je dan Mono Lake en Bodie kunt bezoeken. Anders rijd je heen en terug vanuit de vallei. Met mijn voorgestelde route rijd je met de klok mee en kun je dus van Yosemite naar Death Valley een overnachting plaatsen in Lee Vining.:

Dag 1: Aankomst San Diego
Dag 2: San Diego
Dag 3: San Diego - Los Angeles
Dag 4: Los Angeles
Dag 5: Los Angeles - Cambria
Dag 6: Cambria - San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco - Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite - Lee Vining
Dag 12: Lee Vining - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - Zion
Dag 17: Zion
Dag 18: Zion - Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon
Dag 20: Grand Canyon - Prescott - Sedona
Dag 21: Sedona - Phoenix
Dag 22: Phoenix - Terugreis

Als jullie San Diego zouden laten vallen, zouden jullie op dag 14 al in Zion aankomen en dan kun je Bryce Canyon en Page nog in je route meenemen.:

Dag 14: Las Vegas - Zion
Dag 15: Zion
Dag 16: Zion - Bryce Canyon
Dag 17: Bryce Canyon - Page
Dag 18: Page - Grand Canyon
Dag 22: Phoenix - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
jta
Amerika-expert

Re: Reis jopheij: reis 4 personen september 2010

Bericht door jta »

Met de wensen die jullie hebben lijkt het mij het handigst om te starten in San Diego en te eindigen in Phoenix
René,

in Phoenix of Las Vegas starten en eindigen in San Diego of Los Angeles, is dat geen mogelijkheid ? ( of zie ik iets over het hoofd ?). In Phoenix startend valt de lange trip San Diego - richting Grand Canyon grotendeels weg en je rijdt de kustroute in de ,,goede" richting.

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had dat ook al als suggestie gegeven. Gevoelsmatig zou ik van Phoenix naar San Diego gaan en niet andersom, maar het kan allebei natuurlijik.

Marianne
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Dit is raar Gleuknie. Prescott ligt handig als tussenstop wanneer je vanuit de richting van zuid-california naar Grand Canyon wil. Daarna kun je dan via Sedona naar de Grand Canyon rijden. Om vanaf de GC naar Prescott te rijden en dan weer terug naar Sedona is heen en weer rijden zonder nut.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Omdat je waarschijnlijk geen tijd hebt om naar Havasupai te gaan, kan je overwegen om een dag Grand Canyon in te ruilen voor bijv. een extra dag Phoenix (stukje apache trail rijden).
Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

RiverCola schreef:Om vanaf de GC naar Prescott te rijden en dan weer terug naar Sedona is heen en weer rijden zonder nut.
Op zich niet zo vreemd dat het raar lijkt. Ik heb die vraag al eens in een eerdere topic gehad en gaf dit als antwoord.:
gleuknie schreef:Gewoon niet via Flagstaff, maar bij Williams de andere richting op en bij Ash Fork de 89 op rijden richting Prescott.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

gleuknie schreef:
RiverCola schreef:Om vanaf de GC naar Prescott te rijden en dan weer terug naar Sedona is heen en weer rijden zonder nut.
Op zich niet zo vreemd dat het raar lijkt. Ik heb die vraag al eens in een eerdere topic gehad en gaf dit als antwoord.:
gleuknie schreef:Gewoon niet via Flagstaff, maar bij Williams de andere richting op en bij Ash Fork de 89 op rijden richting Prescott.
Het leuke van die route is juist om niet de 89 te nemen maar de 89a die dwars door de bergen langs het spookstadje Jerome richting Sedona gaat. Het is logisch als je uit California komt en overnacht in Prescott, en dan die alternatieve route neemt richting Sedona. Maar om er nou helemaal voor om te gaan rijden?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Dat is iets wat men zelf kan bepalen, maar het lijkt mij het omrijden wel waard. Je rijdt op die dag alsnog maar 311 km. als je via Prescott rijdt en je rijdt dan alsnog over de 89a.
Groetjes René

jopheij
Amerika-newbie

Bericht door jopheij »

Beste mensen, alweer een tijdje geleden...
Nog steeds niets geboekt, maar dat staat voor deze week op de planning.

Via vliegwinkel.nl of cheaptickets wil ik 4 tickets bestellen evenals een huurauto. Huurauto kan elders misschien wel wat goedkoper, maar ik vind het wel fijn om deze bij dezelfde organisatie te hebben.

Vertrek vanuit Brussel ==> Las Vegas of Phoenix
Terug vanuit LA==> Brussel

Wat raden jullie ons aan: om te arriveren in Las Vegas en hier bijv voor 5 dagen een hotel te regelen en vanuit hier dagje naar zion, grand canyon etc?
Of beter arriveren in Phoenix en vervolgens Havasupai, Grand Canyon, Zion te bezoeken en ter plaatste overnachtingen te regelen?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik zou zeker voor de laatste optie gaan. Een trip vanuit LV naar de Grand Canyon kost je al 10 uur rijtijd en dan heb je de canyon nog niet eens gezien. Overnachten in de parken is een erg leuke ervaring en het rondreizen op zich is al super!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer