Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies voor eerste tour amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Draven schreef:Naar de hotels in anaheim heb ik net gekeken, zijn allemaal erg mooi geprijst. Maarja, het hollywood roosevelt staat er ook in voor maar 48 euro per nacht per persoon (hopelijk geen drukfout), en dat hotel ligt erg dicht op de walk of fame en schijnt nogal een bekend hotel te zijn. Mocht deze prijs toch niet kloppen (want op hun website is het $225 per nacht + $ 95taxes, dit is wel een erg groot verschil met de 48 euro in het boekje), dan denk ik dat we inderdaad eens tussen de hotels in anaheim gaan kijken.
Ik heb even in de gids van Hotelplan gekeken. Als ik het goed begrepen heb reizen jullie met zijn tweëen. Dan moet je bij de prijstabel kijken bij de prijs voor 2 pers. per kamer ( 91,-) . En hier zit addertje: deze prijs is per persoon. Jullie betalen dus 2 x 91 = 182 euro per dag. Bovendien betaal je ook nog $15 per dag parkeergeld. Niet zo heel goedkoop dus!

Marjon
Draven
Amerika-ontdekker

Bericht door Draven »

Tja, maar bij holland international staat in het prijzen boekje bij 2 personen 48 euro per persoon, wat uitkomt op 96 euro per nacht (+ parkeren inderdaad). Hoe daar die prijs zo laag kan zijn snap ik ook niet.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Draven schreef:Tja, maar bij holland international staat in het prijzen boekje bij 2 personen 48 euro per persoon, wat uitkomt op 96 euro per nacht (+ parkeren inderdaad). Hoe daar die prijs zo laag kan zijn snap ik ook niet.
Ik zie ook staan in de Holland International gids dat een kamer voor 1 persoon maar liefst EUR 192 is. Inderdaad staat bij 2 personen EUR 48 p.p.

Iets zegt mij dat er een drukfout in de gids staat. Ik zou hier toch eerst even goed naar informeren.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Draven
Amerika-ontdekker

Bericht door Draven »

Ik ga ook uit van een drukfout, denk dat ik er maar eens naar moet bellen. Maarja, mocht het geen druk fout zijn wordt dat toch mooi ons hotel :lol:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Inderdaad Rob. Voor 3 personen staat ook maar 25 p.p. en voor 4 personen 16p.p. Ik denk ook dat het drukfouten zijn maar misschien kun je het wel krijgen voor die prijs. Het staat tenslotte in de gids, moeten ze het dan ook niet voor die prijs verkopen?

Maejon
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

vana schreef:en voor 4 personen 16p.p.
Je zou gewoon bijna twee wild vreemden mensen willen vragen om ook op de kamer te komen slapen! :lol:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Draven
Amerika-ontdekker

Bericht door Draven »

SpaceAce schreef:
vana schreef:en voor 4 personen 16p.p.
Je zou gewoon bijna twee wild vreemden mensen willen vragen om ook op de kamer te komen slapen! :lol:
Of gewoon allebei 2x 16 euro betalen, ben je goedkoper uit dan een 2 persoonskamer :lol:
blomer1
Amerika-ontdekker

Bericht door blomer1 »

Hallo

Als je zelf de reis gaat regelen via internet, kijk voor tickets dan ook een s op LTU.de. Daar hebben ze rechtstreekse vluchten van Düsseldorf naar LAX. +/- 600 euro incl. eind september.

groet johan
Draven
Amerika-ontdekker

Bericht door Draven »

Bedankt voor de tip, ik zie daar 1 combinatie van 19 dagen, die kost 645. Dat is 100 euro minder dan wat wij betalen als we via maastricht vanuit schiphol vliegen. En maastricht is lekker dichtbij voor ons, dus ik denk dat we maastricht aanhouden.
Draven
Amerika-ontdekker

Bericht door Draven »

Nou we hebben er vandaag nog eens naar gekeken en wat wijzigingen aangebracht. De laatste dag in LA hebben we weggehaald en die kunnen we gebruiken voor of een extra dag SF of op de rit tussen SF en Santa Monica, maar dat zien we daar wel. Daarnaast hebben we toch maar niet voor het roosevelt hotel gekozen (toch bel ik morgen ff om de echte prijs te vragen), maar we gaan voor Holiday Inn Buena Park, in anaheim. Het hotel circus circus hebben we gelaten, er was nog 1 andere die redelijk goed geprijst was, maar die lag nog wat verder weg van de mooie hotels op de strip. En we gaan de auto via kuoni boeken, vanwege de gratis upgrade die je daar krijgt (scheelt een mooie 400 euro op een 4x4 bij een underage pakket) Ik denk dat we het hier ook bij gaan laten, we gaan volgend weekend eens bij het reisbureau langs en zaken regelen zoals credit card en paspoort en dan hopelijk binnenkort boeken :D
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Ik kom even terug op die hotelprijs van Holland Int. Ik heb zoiets gelijks mee gemaakt met het hotel Bryce View Lodge. Via internet $ 78 ( ca. € 65) per kamer excl. tax. Via Oad 29 x 2 = € 58 incl. tax. Dus weer wat verdiend.

Gids van Oad is bij elk reisbureau verkrijgbaar. Als jullie de plaatsnamen en de data aangeven waar je wilt logeren, kan men direct in het systeem van OAD kijken welke hotels ze nog meer aanbieden en hoeveel ze kosten!

Gratis upgrade van Hertz en Alamo staat strouwens ook in de OAD gids
( net gereserveerd voor klanten van me)

Blijf vergelijken, maar hou er rekening mee dat als je bij verschillende reisorganisaties boekt steeds reserveringskosten moet betalen.

:wink: Jeannine
Draven
Amerika-ontdekker

Bericht door Draven »

Ik heb me oad gids aangevraagd en zal daar komende week eens doorheen lopen. Daarnaast gebruiken we nu voor alles eigenlijk holland internation, behalve voor de auto, maar zelfs met een euro of 30 reserveringskosten zit er nog 400 euro voordeel in tenopzichte van boeken via holland international.

En die hotelprijs van holland international verschilt eigenlijk belachelijk veel met die van de online prijs van het roosevelt hotel. Een single room voor 192, terwijl een 4 persoons kamer maar 16 euro pp is. Waarom zou een single dan 192 betalen en niet 4x16? Zelfde geldt voor een 2 persoons kamer, dit is 48 euro pp, kan je beter allebei 2x16 betalen voor een 4 persoons kamer.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Jeannine schreef:Gratis upgrade van Hertz en Alamo staat strouwens ook in de OAD gids
( net gereserveerd voor klanten van me)
De aanbieding van een upgrade naar een 4x4 van Alamo kan ik niet in de OAd gids vinden, alleen in de Kuoni gids.

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

vana schreef:De aanbieding van een upgrade naar een 4x4 van Alamo kan ik niet in de OAd gids vinden, alleen in de Kuoni gids.
Marjon heeft gelijk. Voor die categorie (4x4) is bij OAD geen gratis upgrade van Alamo.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Draven
Amerika-ontdekker

Bericht door Draven »

Ik heb net gebeld met Holland International en de prijzen van het Hollywood Roosevelt schijnen toch te kloppen. De medewerkster kon ook niet verklaren waarom ze zo laag waren voor 2/3/4 personen. Wel vertelde ze er nog bij dat je met 2 personen geen 4 persoons kamer mag boeken en dan allebei voor 2 personen betaalt :lol:

Ohja, zoals al in een ander topic vermeldt, de upgrade actie gaat voor ons niet door. Na gebelt te hebben met kuoni (voor de zekerheid), zeiden ze dat deze actie net geldt voor het underage pakket :(
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Draven schreef:
3 dagen ( 4 nachten) las vegas en maar 1 dag san francisco : ik denk dan velen dit niet ,,logisch" zullen vinden.
Dat iemand zou beginnen over San Francisco had ik al verwacht, want iedereen schijnt dat een geweldige stad te vinden. We hadden eerst ook 2 volledige dagen in SF, maar hiervan hebben we 1 dag naar Yosemite verplaatst. We hebben verschillende specials gezien over SF en ook op internet rond gezocht, maar we zouden echt niet weten wat we daar 2 volledige dagen moeten doen. De golden gate bridge willen we graag eens zien, maar bijvoorbeeld de binnenkant van alcatraz en de cable cars hoeft voor ons niet echt.
Hoihoi!

Wat SF betreft: ik vond er niet veel aan! Persoonlijk ga ik veel liever een dag extra naar Las Vegas. Ik ben er nu 2 keer geweest; in totaal 3 dagen, en dit is eigenlijk de enige plaats waar ik nog een keer terug MOET!!! :wink:
Maar ja, aan de reactie te zien, is dit voor iedereen anders.
Draven schreef:
Enerzijds moet je niet te veel in korte tijd willen zien, anderzijds vind ik dat het wel een beetje meer mag.
Zelf zou ik niet zoveel tijd in LA en Santa Monica doorbrengen maar toch wat meer de natuur opzoeken.
Het ligt er natuurlijk aan waar je van houdt en wat je in LA/Santa Monica van plan bent maar zelf zou ik toch graag naar de Grand Canyon, Bryce en Zion willen.
Wat betreft die andere bezienswaardigheden zoals de Grand Canyon, Bryce en Zion hebben we gekozen voor Yosemite, en lijkt ons voor de eerste keer dit ene park genoeg. We komen ook nog genoeg te zien tijdens de kust rit.
Persoonlijk vond ik Zion een van de mooiste plekken op aarde (Yosemite ook trouwens). Maar wat Zion vooral bijzonder maakt zijn de trails die je hier kan doen: het Angels Landing Trail en de Trail naar de Narrows. Echt waanzinnig!
Maar ik snap dat je keuzes moet maken :?
Draven schreef:
Dan zou ik niet in dit hotel gaan logeren. Het is inderdaad een goedkope oplossing, maar dat is natuurlijk niet voor niets Wink Dit hotel ziet er een beetje vervallen uit. Voor kinderen is dit eventueel wel leuk, in verband met de leuke kinderattracties en circusacts die ze daar geven.
Daar vreesde ik al voor. We zijn inderdaad op de prijs afgegaan met vooral het idee dat we toch niet zoveel in het hotel zijn. Als tweede keus hadden we het Hilton, maar die is dan meteen ook weer twee maal zo duur. We zullen er nog eens naar kijken, misschien toch maar een hotel zoeken op de strip zelf dan.
Wij hebben vorig jaar in het Imperial Palace geslapen (goedkoop via Hotelplan; was iets van 70 euries met z'n tweeen). Ook een oud hotel (er werd daar al gesproken over een implosion), maar de ligging is 100 keer beter dan het Circus Circus; en de monorail stopt in het hotel!
In 2003 in het Circus Circus geweest, maar door de ligging zou ik hier niet meer teruggaan.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik vond SF juist een geweldige stad!

Marloes
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Inge schreef:Wat SF betreft: ik vond er niet veel aan!
Volgens mij ben je een van de weinigen!

Carola
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik heb me heel goed vermaakt in SF. Aankomende zomer verblijven we er zelfs 3 nachten! Lijkt me leuk om fietsen te huren en lekker door de mooie natuur te fietsen.
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Sorry, ik weet dat ze bij Oad gepubliceerde upgrades hebben bij Hertz en Alamo, maar het kan best kloppen dat dit niet geldt voor een 4 x 4. Ik had meer de gewone personenauto's in gedachten. Excuses! :oops:
succes Jeannine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer