Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tol niet betaald

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Tol niet betaald

Bericht door RNA »

Even een berichtje vanuit zonnig Florida. Vakantie is echt super verlopen tot nu toe (even afkloppen want we zijn er nog 2 dagen..) maar nu is er toch een klein probleempje ontstaan. Zojuist bij de turnpike een afslag genomen waar je 50 cent moest betalen, exact change. Dit had ik natuurlijk net niet (35 cent...) waarop ik gewoon ben doorgereden. Belletjes gingen af, lampjes knipperen... de vraag is alleen: wat nu? Volgens de hotel manager is het geen probleem zolang het bij 1x blijft, maar ik heb geen zin in een dikke rekening van bijv Alamo. Heb wel zo'n envelopje gepakt maar die is ook nogal omslachtig. Iemand een beter idee of tips? Zit er wel een beetje mee dat ik dus niet betaald heb :oops:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tol niet betaald

Bericht door Grandu »

Hoe is dat daar geregeld dan? Geen slagbomen die open gaan na betaling of ben je bij een loket doorgereden?
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Er was geen loket (exact change) anders had ik wel betaald. En nee ik ben niet dwars door een slagboom gereden :lol:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Staat op het envelopje niet toevallig dat je online kunt betalen?

Ik heb hetzelfde hier in Colorado ook eens gehad; ik had mijn afslag gemist en alleen een briefje van $1, en niet de benodigde drie kwartjes. Ik heb toen ook zo'n envelopje gepakt waar naast de instructies om je cheque op te sturen ook stond aangegeven dat je online kon betalen.

Dat laatste ging heel makkelijk met de credit card (al kwam er wel nog $2.75 boete/transactiekosten bovenop de $0.75 tol).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Om het zekere voor het onzekere te nemen, kan je dit nummer bellen:
Toll Enforcement Office at 407-690-5200.

Succes!
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Nee ik kan niet online betalen, alleen via de envelop via een money order (heel gedoe dus...)
Ik ga het nummer even bellen, i'll keep u posted :wink:

Afbeelding
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Wij hebben 2 jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Alleen zijn er bij ons geen lampjes gaan branden en toeters afgegaan. Hebben er ook de hele vakantie mee gezeten en waren bang toen wij de auto bij Alamo weer moesten afleveren dat we een vette bekeuring onder onze neus kregen.
Tot op heden (!) helemaal niets meer van gehoord. Ik zorg alleen wel dat ik dit jaar klein geld bij me heb voor de tolpoort.
Ik zou me er nog maar niet zo druk over maken ....
Fan of the U.S.A.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Jammer dat ik je reactie niet eerder heb gelezen. :D

Annewiep: op het telefoonnummer konden ze me niet helpen omdat de filmpjes pas na 10 dagen worden ontwikkelt.

Heb daarnaa Alamo even gebeld, hun raadde me aan om een money order in te vullen en op te sturen omdat ze me anders 10 euro administratiekosten gaan rekenen + 0,5$.
Heb dus een money order van 50 cent gestuurd, waar ze bij de pomp hartelijk om konden lachen :lol:
Kreeg later de tip om me er idd niet druk om te maken, het schijnt dat iedereen 3 'kansen' krijgt voordat het een violation wordt, en dat verhuurbedrijven voor zulke kleine bedragen vaak geen moeite gaan doen.

Thanks all :thumbup:

Afbeelding
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Nou niet helemaal.... Ik kreeg van de verhuurder bij thuiskomst een brief dat ik niet betaald had bij een tolpoortje in Orlando.
En daarbij dus een boete had gehad van $25,- plus de 0,75 die ik had moeten betalen.
Dit bedrag is dus van mijn credit card afgeschreven.
Ligt misschien een beetje aan hoe de verhuurder er tegen over staat en of de auto die je huurt al vaker door het poortje is gereden?
Ik weet het niet, maar ik was dus niet zo gelukkig ;-)
Almost_there
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Almost_there »

Hi,
Wij hebben dit ook meegemaakt bij een onbewaakte tolpoort waar we wel netjes betaalde maar het licht niet op groen ging. Nogmaals terug gereden en opnieuw 50ct gedeponeerd, wederom niks. Geen envelop of assistentie te zien en doorgereden, toen ook idd knipperende lampen en sirenes... :oops:
Tot op heden, alweer een jaar geleden niks meer van vernomen. Ik heb wel de lokatie en tijd genoteerd. Er moet toch een positief verschil geboekt zijn die dag, we hebben tenslotte 2x gedoneerd...
En inderdaad voor straks, voldoende kwartjes mee en tegelijk erin werpen. 1 voor 1 daar zijn die apparaten niet op gebouwd daar :lol:
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Mensen, één tip. Afgelopen jaren heb ik geleerd dat je in Amerika ALTIJD kleingeld op zak moet hebben. Bijvoorbeeld voor tol of voor de bus. Vaak moet je inderdaad met exact change betalen. Doe het gewoon zoals de Amerikanen dat ook doen. Betaal met briefgeld en bewaar dan het wisselgeld. Ik zie zelden iemand precies afgepast betalen. In Amerika hoor je nooit een winkelier vragen "Heeft u er misschien twintig cent bij, mijnheer?"
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij hadden dit bij aankomst toen we naar het hotel reden. 2 kwartjes moesten er in en niemand die bij de tol zat.......hebben we er nederlands geld in gegooid.....stoplicht ging van rood af maar niet op groen......geen slagboom dus toch maar doorgereden. We hebben de auto ingeleverd en nog niets gehoord, hopelijk volgt er niets. Er gingen echter geen sirenes/knipperlichten.

Tol vind ik prima, maar wel graag bemande tolpoortjes zodat je kunt betalen als je geen kwartjes hebt. Daarna hebben we er nog een keer gestaan, weer kwartje tekort, toen heb ik gewacht tot de volgende auto die me 1 dollar wilde wisselen hahahaha
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Wij reden vorig jaar zomaar :shock: een poortje voorbij, had geen zin in boetes achteraf, heb telefonisch contact gehad, en mij werd geadviseerd geld over te maken.
Heb toen bij een supermarkt een moneyorder gekocht en weer thuis in Nederland een briefje geschreven en samen met moneyorder opgestuurd naar Sunpass. Nooit meer iets van gehoord.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Zo heb ik het ook gedaan Carin.
Toen ik de auto inleverde op het vliegveld heb ik het verhaal nogmaals verteld, de medewerker van Alamo vertelde me dat ik me niet druk hoefde te maken en dat ik er waarschijnlijk helemaal niks meer van hoor :thumbup:

Afbeelding
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik vind het maar irritant, die tolpoortjes. De ene keer hoef je maar 50 cent te betalen, de andere keer wel $11 zoals laatst toen we naar New Jersey reden. Het houdt ook enorm op.
Pushkin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pushkin »

Wij hebben pas een rekening gekregen van Alamo, we hadden nl. de speciale rijstrook genomen (prepaid met een Sunnpass Yearly of zoiets) waar je nergens nog hokjes tegenkomt, een soort expressweg... we wisten dit uiteraard toen we erop zaten en geraakten er niet af! :shock: We dachten toen nog van "shit, hoe moeten we dit nou regelen?" en nu dus de rekening: $5 en 65 cent :lol: dat betalen we met plezier! ;-)

Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

Airmiles schreef:Mensen, één tip. Afgelopen jaren heb ik geleerd dat je in Amerika ALTIJD kleingeld op zak moet hebben. Bijvoorbeeld voor tol of voor de bus. Vaak moet je inderdaad met exact change betalen. Doe het gewoon zoals de Amerikanen dat ook doen. Betaal met briefgeld en bewaar dan het wisselgeld. Ik zie zelden iemand precies afgepast betalen. In Amerika hoor je nooit een winkelier vragen "Heeft u er misschien twintig cent bij, mijnheer?"
Goeie tip, want ook op luchthavens kan je bijv. zonder kleingeld geen gebruik maken van een bagagekarretje
Speakingtongues
Amerikakenner

Bericht door Speakingtongues »

Gewoon voortaan een MINI SUNPASS NEMEN en in je huur auto plakken

Kost iets van 3.95 USD en je kunt hem online met je credit card opwaarden of automatisch op laten waarderen !
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
deliboy
Amerika-ontdekker

Bericht door deliboy »

Speakingtongues schreef:Gewoon voortaan een MINI SUNPASS NEMEN en in je huur auto plakken

Kost iets van 3.95 USD en je kunt hem online met je credit card opwaarden of automatisch op laten waarderen !
Vertel daar eens iets meer over. lijkt me wel handig.
waar kun je die pass dan kopen
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Benzinepompen, supermarkten en stopplaatsen onderweg ben ik ze tegengekomen. Het is een soort sticker

Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer