Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

treinreis

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
stubbe
Amerika-newbie

treinreis

Bericht door stubbe »

ook wij willen naar het noord oosten van amerika. Nu wordt ons ook aangeraden om met de trein rond te reizen. Incento heeft daar een 10 daagse treinreis, maar is wel vrij duur. Zijn er mensen die ervaring hebben met treinreizen in het noord oosten.
Theo.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik heb ervaring met treinreizen tussen de grote steden: Boston, New York, Philadelphia, Baltimore en Washington DC. Dat reizen is heel comfortabel en makkelijker, dan met het vliegtuig of de auto (de wegen in dit gebied zijn ontzettend druk).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Petra/VS schreef:Ik heb ervaring met treinreizen tussen de grote steden: Boston, New York, Philadelphia, Baltimore en Washington DC. Dat reizen is heel comfortabel en makkelijker, dan met het vliegtuig of de auto (de wegen in dit gebied zijn ontzettend druk).
Toen ik in Amerika was heb ik maar geen auto gehuurd omdat de premies te hoog waren (was toen 20, ben het tot mn 26e ook niet van plan), en met het vliegtuig zit je weer met het probleem dat het vliegveld zo'n end buiten de stad zit, dat heb je met de trein niet.

Ik ben naar Boston, New York, Philadelphia, Washington D.C. en Buffalo geweest. Ik vond het inderdaad ook wel vrij comfortabel reizen, mooi uitzicht ook (wat je niet kunt zien als je zelf auto moet rijden).

Petra; reis jij met de Acela Express, of met de Regional treinen?

En stubbe; is dat dan een geheel verzorgde reis? Anders zou je er eventueel rekening mee moeten houden dat je een zitplaats in de trein moet reserveren (wat niet zo'n probleem moet zijn, behalve op Penn Station in New York, daar zijn de rijen vrij lang). Ik had een rail pass, weet eigenlijk niet hoe het met all-in reizen zit qua reserveren.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: treinreis

Bericht door hekkie »

stubbe schreef:ook wij willen naar het noord oosten van amerika. Nu wordt ons ook aangeraden om met de trein rond te reizen. Incento heeft daar een 10 daagse treinreis, maar is wel vrij duur. Zijn er mensen die ervaring hebben met treinreizen in het noord oosten.
Theo.
Hoi Theo,

Helaas heb ik geen ervaring van reizen met de trein in Amerika, dus daar kan ik je niet mee helpen. Wel heb ik even gespeurd op dit forum en ik moet je zeggen dat dit onderwerp niet vaak behandeld is. Onderstaande links zou je nog eens na kunnen lezen, maar veel info is het niet.

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ?p=534#534
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 0193#20193
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 1622#31622
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 1383#31383

Na al jouw reiservaring door Amerika, wil je het nu een keer met de trein proberen? Mij persoonlijk lijkt het niets om bijv. te gaan sjouwen met je bagage en niet uit de voeten te kunnen zonder vervoer, zeker gezien de afstanden. En het is ook nog duur, begrijp ik. Of ga je alleen grote steden bezoeken en denk je dat een auto alleen maar lastig is of zoiets? Dan kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.

Ik ben benieuwd naar jullie plannen...... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nonaj schreef:Petra; reis jij met de Acela Express, of met de Regional treinen?
Met allebei (en de Metroliners), hangt ervan af welke trein om de tijd gaat, die voor mij het handigst is. Er zijn trouwens ook regionale spoorwegmaatschappijen, zoals hier in Noord-Virginia VRE, in Maryland Marc en rond de andere grote steden nog een aantal. Ook heel comfortabel en snel reizen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
stubbe
Amerika-newbie

treinreis

Bericht door stubbe »

het gaat dan om een compleet verzorgde reis met overnachtingen in 3 of 4 sterren hotels. In elke plaats blijf je dan 2 nachten. Het schijnt ook zo te zijn dat de stations centraal liggen.
USA2DAY
Amerika-newbie

Bericht door USA2DAY »

Ik zit je draadje te lezen, en ik vind het wel een goed idee.
Ik zit er aan te denken om de eerste dagen die wij in Amerika willen doorbrengen, van New York naar Phili naar (Baltimore?) en Washighton met de trein te doen. Ik heb net bij Amtrak gekeken, en de kosten vallen ook nog wel mee. Dan vanaf Washington een auto huren en de reis verder maken. Ik weet niet of je ook nog buiten de grote steden komt. Misschien is dit voor jou ook nog wel een idee.

Groeten
erki
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door erki »

Ik heb ook mijn oog laten vallen op een treinreis van New-York naar San Francisco. Lijkt me wel een leuk alternatief na al heel wat per auto rondgereden te hebben. In New York moet je zowiezo niet met je auto zijn. Als de hotels een beetje centraal liggen, moet je toch makkelijk een dag de highlights van een stad kunnen doen, lopend of met een locale excursie. Voordeel is dat je een flink traject aflegt, doordat er deels ´s nachts gereden wordt. De mooiere routes (Rockies) worden wel weer overdag gereden. Nadeel is natuurlijk dat je niet zomaar even kunt stoppen als je dat wilt. De vriend waar ik mee reis is bovendien treinliefhebber en dan heeft zo´n reis natuurlijk wel extra aantrekkingskracht. Was daarom ook benieuwd naar ervaringen van anderen, maar begrijp dat het er (nog) niet zoveel zijn.

PS Ik zou na de treinreis overigens nog wel een weekje met een auto willen rondtoeren, om ook die vrijheid weer even te proeven en vanaf SF nog wat leuke plaatsen te bezoeken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer