Ik heb ook wel zakjes Nescafe meegenomen, wilde het risico niet lopen om zonder te zitten! En volgens mij heb je die niet in Amerika hoor.
En als de DE op is en de nescafe, dan moet ik lokale oplossingen gaan verzinnen: serveerster een vette tip geven als ze een extra sterke pot koffie wilt zetten (en dan ook garanderen dat je die hele pot met het gezelschap van 4 gemakkelijk opdrinkt).
Als het rustig is (en geen baas in de buurt) wil dit nog wel lukken. Ondanks de cafeine-shot is de smaak toch heel anders.
gretl schreef:En als de DE op is en de nescafe, dan moet ik lokale oplossingen gaan verzinnen: serveerster een vette tip geven als ze een extra sterke pot koffie wilt zetten (en dan ook garanderen dat je die hele pot met het gezelschap van 4 gemakkelijk opdrinkt).
Als het rustig is (en geen baas in de buurt) wil dit nog wel lukken. Ondanks de cafeine-shot is de smaak toch heel anders.
Dit herrinnert me aan de tijd hier in Ft Rucker, wij gingen altijd met een man of 6 eten en dan aan het eind wilden we koffie en vertelde de serveerster om tweemaal of liever driemaal zoveel koffie te gebruiken dan normaal, de eerste twee keren keek ze ons raar aan, maar na zo'n 10 weken was het heel normaal daar en wij dronken natuurlijk de hele pot!
Het beste is dubbel de hoeveelheid en dubbel laten doorlopen hahaha die amerikanen denken echt dat wij gek zijn daarmee, en nog steeds lijkt het nog niet op een echte nederlandse bak
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Zoals word gezongen door VOF uit de kunst zijn wij echte gebruikers, dus zonder melk en suiker. De meeste door Amerikanen gezette koffie smaakt ons dan ook als slap dropwater o.i.d.. Thuis drinken we dan ook veel Senseo. In Amerika kennen ze dat ook maar om nou een senseo apparaat mee te nemen of daar te kopen ging ons wat te ver. Het alternatief is een doos 1 kops koffie zakjes van het merk folger te koop bij elke grote supermarkt. De koffie is dan net zo verpakt als een 1 kops theezakje en word ook zo gebruikt. Wij maken dus 2 koppen water aan de kook in de magnetron of met ons eigen meegebrachte waterkokertje. Zakjes er in, en hebben een behoorlijke bak koffie op eigen sterkte. Doe daarbij nog een turn over, donut of andere lekkernij en je waant je in ??? Amerika natuurlijk
gr
Harm
Wij houden het bij Senseo! Vorig jaar al een imitatie apparaat gekocht, maar nu is ook de originele senseo hier op de amerikaanse markt voor $67!
Alleen de koffiepads zijn hier flink duurder!! $15 voor 4 pakken. Mijn moeder heeft net uit NL een nieuwe voorraad meegenomen. 1.09 Euro voor 1pak bij de Deen, dus omgerekeng ongeveer $4 per 4!! Dat is toch wel even een verschil.
Het is inderdaad grappig om te zien dat amerikanen raar opkijken als ik hun koffie zwart drink.....Je kan soms de bodem van het kopje zien...zo waterig is het..
Mijn ouders komen morgen weer eens op bezoek hier :welcome:, dus mijn boodschappen mandje komt er aan... :rockon:
/PeeJay
Ik wist dat ik ergens DE koffie gezien had en dat was die link. Zelf koop ik nooit koffie online, met sterke Folgers wordt mijn koffieverslaving ruimschoots bevredigd.
daisydog schreef:Het is inderdaad grappig om te zien dat amerikanen raar opkijken als ik hun koffie zwart drink.....Je kan soms de bodem van het kopje zien...zo waterig is het..
Na enkele pogingen in restaurants e.d. om dat troebele drankje dat men hier koffie pleegt te noemen naar waarde te schatten, ben ik destijds maar overgestapt op sweet tea. Echte koffie drink ik thuis wel.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.