Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat missen we in Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Castarah
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Castarah »

Margaret en Doreen,

Nee, heb ik beide nog niet geprobeerd. Bedankt voor de tips!
Zal zeker eens bij die winkel langsgaan, en ook de andere merken proberen.
leslie
Amerika-newbie

Bericht door leslie »

Ik woon al zo lang in Holland en en weten jullie wat ik hier nou zo vreselijk mis.....
Cap'n Crunch

lol, echt waar!!!

Iedere keer als ik weer daar ben en weer terug moet stop ik een hele koffer vol...
Groetjes Leslie
Hallo, Ik ben Amerikaanse woonachtig in Holland. Ik kom uit het zuide van California, Orange County om precies te zijn.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Voor mij was dat Honey Oats & Almonds van Post. En nu staan er al een maand twee dozen onaangetast. Gek is dat, he?

Terwijl ik ondertussen wel weer wat dropjes kan gebruiken. Maar gelukkig komt een Amerikaanse vriendin uit Seattle (die in NL woont) even langs, dus ik heb een bestelling geplaatst.
SEEING IS BELIEVING
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Ik heb het al eens vaker geschreven, en ik kan het alleen nogmaals beamen, hoe lekker ook iets smaakt in het andere land, neem je het mee naar huis dan smaakt het toch anders.
Ik heb het al jaren met producten uit Italie (mijn vader is italiaan) waar wij vaak naar toe gaan en ook met de producten uit Amerika (bepaalde soorten cerials, mixen voor donuts en ander lekkers en zeker ook de melkpoeder met vanille smaak) het smaak niet zoals daar :cry:
Natuurlijk mis je thuis de mooie omgevingen, de rust van de vakantie en natuurlijk de vrienden :wink:
Maar het is natuurlijk altijd beter als niets en it brings sweet memories....en weer een reden om terug te gaan!!! :D

groetjes Anice
Dutchinflorida
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Wat missen we in Amerika?

Bericht door Dutchinflorida »

Ik denk dat ik het gemis van goede chocolade wel op kan lossen :D
Wal*Mart verkoopt namelijk Sams's Choice Belgian Chocolate.
Afbeelding
Deze chocolade smaakt bijzonder goed en komt denk ik het dichtst in de buurt van wat wij verwende Europeanen gewend zijn :P
Zover ik weet zijn er 4 varianten; Melk, Puur, Hazelnoot en Ammandel :P
Florida still feels like home
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Wat missen we in Amerika?

Bericht door enger003 »

Als dat Hein niet is......ook (weer) op dit forum?
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Dutchinflorida
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hee Eric, yep, ook op dit forum, beetje op de hoogte blijven hé :D

Gelijk nog een vraagje stellen, kan iemand me vertellen of ik ergens in Florida of Zuid Georgia Frikandellen kan kopen........we are desperate :P
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Heb je weer niet genoeg aan die bitterballen, die jullie laatst gemaakt hebben? :D :D
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dutchinflorida schreef:Hee Eric, yep, ook op dit forum, beetje op de hoogte blijven hé :D

Gelijk nog een vraagje stellen, kan iemand me vertellen of ik ergens in Florida of Zuid Georgia Frikandellen kan kopen........we are desperate :P
Hein,

Ik koop hier in Denver regelmatig bij DubbelDutch kroketten, firkandellen, bitterballen en saucijzenbroodjes. Ik weet niet precies waar ze die vandaan halen, anders dan dat op de doos staat: US product, made in Florida. Je kunt ze bij hun ook online bestellen, en ze worden dan bevroren overnite verscheept. Alleen het is natuurlijk vreemd om kroketten uit Florida in Denver te moeten bestellen. Misschien kun je hun zelf eens vragen:
http://www.dubbeldutchdenver.com (brick and morter store)
http://www.orangepackage.com (online store)
Dutchinflorida
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Loek, bedankt kerel, Ik heb zojuist gebelt met DoubleDutch in Denver maar die vertelde me dat ze geen frikandellen meer aanbieden.
Wel gaven ze me een adres van een Hollandse Snackbar hier in Florida. Ik ga even opzoeken waar deze precies zit en als ze daar inderdaad (zoals ze bij DD zeiden) patatje oorlog verkopen dan weet ik waar wij Zaterdag naartoe gaan.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Blij dat ik kon helpen. Met dat nieuws over de frikandellen ben ik minder blij ... :cry:

Ik heb overigens de site gevonden van de groothandel in kroketten en bitterballen in Florida: http://dutchanddelicious.com
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Er waren diverse NLse winkels die frikandellen verkochten,ik kom geregeld in een zaakje in NJ waar ze ze ook hadden, maar er was iets met een invoer verbod vanuit Canada. De frikandellen die hier in de VS op de markt zijn, komen namelijk uit Canada.

Verwacht overigens niet de oude vertrouwde frikandel uit NL, want dan kom je van een koude kermis thuis. Maar als alternatief niet slecht.

Ik geloof dat ze door Mr. Croquette worden gemaakt.

Laat effe weten als je nog een zaak hebt gevonden waar ze besteld kunnen worden.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

De site die ik eerder noemde ( http://dutchanddelicious.com ) is een bedrijf in Florida, waar de kroketten en bitterballen ook gemaakt worden, dus geen problemen met invoer. Je kunt ze bij deze site online bestellen.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Loek schreef:De site die ik eerder noemde ( http://dutchanddelicious.com ) is een bedrijf in Florida, waar de kroketten en bitterballen ook gemaakt worden, dus geen problemen met invoer. Je kunt ze bij deze site online bestellen.
maar waar zijn de frikandellen nou?

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Dutchinflorida
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Dat is dus het probleem Peejay, Dutchanddelicious heeft geen frikandellen, maar ik heb ze een email gestuurd met de vraag of ze een leverancier weten dus we geven de moed nog even niet op.
Dutchanddelicious heeft inderdaad we kroketten en bitterballen maar die maken wij hier sinds kort zelf en die smaken ook erg goed (zie kopje Bitterballen op mijn log)
Dutchanddelicious zou ook een oer Hollandse snackbar hebben ergens in Florida, dus heb ik ook meteen gevraagd of dat daadwerkelijk zo is en zo ja waar we deze kunnen vinden, ik houd jullie op de hoogte :)
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Niet echt nederlands,

Bericht door houstonwehaveaproblem »

wat ik vooral mis zijn de Indonesische gerechten. Met op 1 de satesaus, op 2 de ketjap manis en 3 de kroepoek. Na lang zoeken in Chinatown heb ik alle 3 gevonden, alleen is de satesaus meer Thais gebaseerd.
Zodra ik in Nederland ben snel ik naar de toko en koop ik een voorraad boemboe's in die ik meeneem. Leuk ook om een Indonesische rijsttafel te maken voor Amerikaanse gasten.
Buiten dat is er weinig wat ik mis. Ik heb een aantal oudere receptenboekjes waar recepten voor pannenkoekenmix, poffertjesmix en appeltaart in staan, dus dat is geen probleem. Stroop neem ik wel mee uit Nederland, alhoewel er hier ook een Nederlands winkeltje is waar ze het verkopen.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Wij vliegen 28 juni naar Seattle en 31 juli vertrekken we vanuit San Francisco weer naar Nederland.
Mocht iemand van jullie iets willen hebben uit Nederland dan wil ik dat best meenemen. Laat het maar even weten.
Carola
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

De Whole Foods, lekker vlakbij mijn huis, maakt sate terwijl je wacht. Heerlijk! 3 stokjes, witte of bruine rijst, met groeten, voor $6.95. Genoeg voor 2 maaltijden.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Joke schreef:De Whole Foods, lekker vlakbij mijn huis, maakt sate terwijl je wacht. Heerlijk! 3 stokjes, witte of bruine rijst, met groeten, voor $6.95. Genoeg voor 2 maaltijden.
En waar is dat? Ik woon in Houston. Zeker te ver om te rijden? ;-)
doreennicole
Amerika-expert

Re: Niet echt nederlands,

Bericht door doreennicole »

houstonwehaveaproblem schreef:wat ik vooral mis zijn de Indonesische gerechten. Met op 1 de satesaus, op 2 de ketjap manis en 3 de kroepoek. Na lang zoeken in Chinatown heb ik alle 3 gevonden, alleen is de satesaus meer Thais gebaseerd.
Zodra ik in Nederland ben snel ik naar de toko en koop ik een voorraad boemboe's in die ik meeneem. Leuk ook om een Indonesische rijsttafel te maken voor Amerikaanse gasten.
Buiten dat is er weinig wat ik mis. Ik heb een aantal oudere receptenboekjes waar recepten voor pannenkoekenmix, poffertjesmix en appeltaart in staan, dus dat is geen probleem. Stroop neem ik wel mee uit Nederland, alhoewel er hier ook een Nederlands winkeltje is waar ze het verkopen.
klopt, hoewel ik een heerlijke Thai sate heb ontdekt. maar het is toch geen rijstttafel. in ieder geval kan je hier nog wel Thai of Malay vinden. mijn grootste probleem is het Surinaams eten, en dat kan je hier echt niet vinden. sommige dingen uit de Caribische en de Braziliaanse keuken komen overeen, maar een roti, saoto of moksi meti zou er nu best ingaan. ik ga als ik in het land ben zo ontzettend genieten hiervan. hoop op april/mei.
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer