Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Willen terug naar de states, maar waarheen ?
Willen terug naar de states, maar waarheen ?
Hoi
We komen net terug van een cruise die ons naar en van Hawaii bracht, en we krijgen al terug zin om te reizen
Nu weten we niet waar in de states we nu eens gaan rond trekken, en doen daarom een beroep op jullie
In 2005 waren we in NY voor een 5-tal dagen
In 2007 hebben we met een huurauto de westkust gedaan met enkele mooie parken : zion,bryce,yosemite, en grand canyon. Dankzij dit forum is ons dit prachtig meegevallen. Geen moment of dag spijt van
In 2009 hebben we Florida bezocht met de keys
Nu willen we volgend jaar in september terug met de huurwagen een 3- of 4-tal weken door amerika cruisen
Maar waar ?
Hebben jullie tips ?
We zouden graag Wachington DC bezoeken, met zijn memorial en capitol, dat hebben we nog niet mogen aanschouwen. En misschien de rocky's en Mt Rushmore
Ik zeg maar wat : vertrekken in Boston .............en gaan !
grtjes
We komen net terug van een cruise die ons naar en van Hawaii bracht, en we krijgen al terug zin om te reizen
Nu weten we niet waar in de states we nu eens gaan rond trekken, en doen daarom een beroep op jullie
In 2005 waren we in NY voor een 5-tal dagen
In 2007 hebben we met een huurauto de westkust gedaan met enkele mooie parken : zion,bryce,yosemite, en grand canyon. Dankzij dit forum is ons dit prachtig meegevallen. Geen moment of dag spijt van
In 2009 hebben we Florida bezocht met de keys
Nu willen we volgend jaar in september terug met de huurwagen een 3- of 4-tal weken door amerika cruisen
Maar waar ?
Hebben jullie tips ?
We zouden graag Wachington DC bezoeken, met zijn memorial en capitol, dat hebben we nog niet mogen aanschouwen. En misschien de rocky's en Mt Rushmore
Ik zeg maar wat : vertrekken in Boston .............en gaan !
grtjes
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Re: Willen terug naar de states, maar waarheen ?
Yellowstone, daar ga je geen spijt van krijgen!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het noordoosten is een mooi gebied om naartoe te gaan als je in september gaat. Zeker als je zeg maar halverwege september gaat kun je eind september, begin oktober nog de Fall Foliage meepakken. Zeker een aanrader!
Maar ook het noordwesten (Seattle e.o., Yellowstone NP, Mount Rushmore e.o.) is een prachtig gebied om te bezoeken in 4 weken tijd.
Moeilijke keuze, vind ze beide erg mooi!
Roland
Maar ook het noordwesten (Seattle e.o., Yellowstone NP, Mount Rushmore e.o.) is een prachtig gebied om te bezoeken in 4 weken tijd.
Moeilijke keuze, vind ze beide erg mooi!

Roland
Al aan het zuiden gedacht? De staat Lousiana met New Orleans, Mississippi, en eventueel een stukje Texas met dan vooral San Antonio!
Vooral Louisiana zou ik heel graag eens naartoe gaan! Die sfeer daar lijkt me geweldig, Cajun style!
iverson
Vooral Louisiana zou ik heel graag eens naartoe gaan! Die sfeer daar lijkt me geweldig, Cajun style!
iverson
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik dacht ook aan zoiets; een soort van Cross Country, starten in bv New Orleans, of Atlanta (of Washington DC als je genoeg tijd hebt) en dan via de zuidelijke route naar het westen.
Dan kom je door de staten Louisiana, Texas, New Mexico, Arizona en California. Als je in DC start pak je natuurlijk nog meer staten mee.
Maar ik ben zelf vorig jaar in de Rocky Mountains geweest bij Denver en vond het waaaanzinnig! Had dat stukje Colorado voor geen goud willen missen. Dus je zou ook zo'n rondje kunnen doen. Of in de Deepsouth beginnen en eindigen in Denve (ik geloof dat Karinita zoiets gedaan heeft).
Of eventueel beginnen in Seattle, dan afzakken en vervolgens richting Yellowstone om dan te eindigen in Denver.
G*D, er zijn zoveel mogelijkheden.
Dan kom je door de staten Louisiana, Texas, New Mexico, Arizona en California. Als je in DC start pak je natuurlijk nog meer staten mee.
Maar ik ben zelf vorig jaar in de Rocky Mountains geweest bij Denver en vond het waaaanzinnig! Had dat stukje Colorado voor geen goud willen missen. Dus je zou ook zo'n rondje kunnen doen. Of in de Deepsouth beginnen en eindigen in Denve (ik geloof dat Karinita zoiets gedaan heeft).
Of eventueel beginnen in Seattle, dan afzakken en vervolgens richting Yellowstone om dan te eindigen in Denver.
G*D, er zijn zoveel mogelijkheden.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Washington state, Oregon, Idaho en een stukje West Canada?
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
Hallo allemaal!
Na onze reis naar het zuidwesten vorig jaar zijn wij ook op zoek naar een nieuwe bestemming in de USA. Vorig jaar regelden we onze reis helemaal zelf, uiteraard gebaseerd op bekende reisroutes en jullie tips. Zo zouden we het ook graag dit jaar doen. We zagen deze reis bij Jetair:
http://wereldreizen.jetair.be/nl/Usa-Ca ... U_8_22171/
-> een rondreis van noord naar zuid - aan de oostkant.
Lijkt dit jullie een mooie reis? We zouden ze nog een beetje willen uitbreiden, met bv. Niagara Falls, Keys,... een hele trip dus. We hebben 4 weken de tijd, vanaf midden/eind juni. Doenbaar?
We zijn wel een beetje last minute
.
Alvast bedankt voor det tips!
Na onze reis naar het zuidwesten vorig jaar zijn wij ook op zoek naar een nieuwe bestemming in de USA. Vorig jaar regelden we onze reis helemaal zelf, uiteraard gebaseerd op bekende reisroutes en jullie tips. Zo zouden we het ook graag dit jaar doen. We zagen deze reis bij Jetair:
http://wereldreizen.jetair.be/nl/Usa-Ca ... U_8_22171/
-> een rondreis van noord naar zuid - aan de oostkant.
Lijkt dit jullie een mooie reis? We zouden ze nog een beetje willen uitbreiden, met bv. Niagara Falls, Keys,... een hele trip dus. We hebben 4 weken de tijd, vanaf midden/eind juni. Doenbaar?
We zijn wel een beetje last minute

Alvast bedankt voor det tips!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is wel een heel mooie reis inderdaad, maar met veel te weinig tijd om de bezienswaardigheden te bekijken. Als jullie vier weken hebben moet het goed te doen zijn om er ook Niagara Falls en de Keys bij te nemen. Ik heb een enorme liefde voor het oosten van het land, vooral ook omdat ik erg veel van geschiedenis houd en daar is heel veel van te vinden hier. Maar ook de natuur en het feit, dat een aantal grote steden zo dicht bij elkaar liggen vind ik een plus. Maar eigenlijk kun je niet missen. Het noordwesten is prachtig, maar het zuidoosten ook, weer op een heel andere manier. Ook het gebied rond de Grote Meren vind ik persoonlijk heel erg leuk, mooi en interessant.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ok , ik heb nog veel huiswerk denk ik
Ik zal eens op zoek gaan naar wat reisverslagen
grtjs
Ik zal eens op zoek gaan naar wat reisverslagen
grtjs
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Heb 'm net bekeken. Inderdaad een hele mooie reis, alleen belachelijk qua planning. Iedere dag veplaatsen, behoorlijk wat kilometers elke dag en nergens genoeg tijd. Het lijkt mij wel een goede reis om als basis te gebruiken en dan uit te zoeken waar je meer tijd door zou willen brengen. Ik hou deze ook maar in het achterhoofd, voor de keer dat ik voor dit dilemma kom te staan!Petra/VS schreef:Dat is wel een heel mooie reis inderdaad, maar met veel te weinig tijd om de bezienswaardigheden te bekijken.
PS ik zou denk ik wel Boston toe willen voegen aan deze reis omdat ik die stad graag een keer zou willen zien. Ook vraag ik me af het het te combineren is met New Orleans. Je maakt dan natuurlijk een behoorlijke slinger....
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij bewaren prachtige herinneringen aan dit rondje; een combinatie van de rockies in Canada, het prachtige vancouver, en yellowstone
Seattle
Vancouver
Frasier Canyon
Well's Grey (een aanrader! veel beren gezien daar!)
Jasper
Icefields parkway
Banff
via Calgary
Glacier national park (grens met US)
Yellowstone
Grand Teton
Craters of the moon
Boise -> verbindingsrit naar Seattle;
Wij deden dit op een dikke twee weken, maar je kan hier zeker het dubbele zoet mee zijn, en er ev. nog iets bijdoen (victoria? oregon?)
(ons reisverslag kan je terugvinden via mijn onderschrift)
Zowel Yellowstone en de Rockies zijn echte aanraders!
Seattle
Vancouver
Frasier Canyon
Well's Grey (een aanrader! veel beren gezien daar!)
Jasper
Icefields parkway
Banff
via Calgary
Glacier national park (grens met US)
Yellowstone
Grand Teton
Craters of the moon
Boise -> verbindingsrit naar Seattle;
Wij deden dit op een dikke twee weken, maar je kan hier zeker het dubbele zoet mee zijn, en er ev. nog iets bijdoen (victoria? oregon?)
(ons reisverslag kan je terugvinden via mijn onderschrift)
Zowel Yellowstone en de Rockies zijn echte aanraders!
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Ik heb dat in 2007 gedaan, een reis van coast to coast. Begonnen in Florida, toen door naar NOLA, San Antonio, El Paso, Alamogordo, Tucson, Sedona, Flagstaff, Las Vegas en Anaheim. Echt een geweldige en heel afwisselende reis! Ik heb er toen 5 weken over gedaan, maar in 4 zal het ook wel lukken.
Evenals Petra heb ik een grote liefde voor het Oosten van de VS, en dan met name het Zuid Oosten. Er is hier zoveel geschiedenis, indrukwekkende steden, prachtige antebellum huizen en mooie natuur. De natuur is wellicht niet zo overweldigend als in het Westen, maar het is zo lush en groen en gewoon heel erg mooi! Vooral de grote live oaks met spanish moss die je in het Zuiden zoveel ziet vind ik onwijs mooi en mysterieus! De topic starter zou evt. kunnen beginnen in Washington en daarvandaan naar het Noorden reizen. Zoals door Roland is vermeld kan je dan nog de Fall Foliage meepakken, wat werkelijk een sprookjesachtig gezicht is! Of beginnen in Boston en eindigen in Washington. Maar je zou ook vanaf Washington naar het Zuiden kunnen reizen en dan de Great Smoky Mountains bezichtigen en bijv. eindigen in New Orleans. Keuze genoeg, en welke route je ook neemt, het kan eigenlijk niet stuk!
De reis van Caro1983 vind ik ook erg mooi, maar inderdaad veel te gehaast. Je zou de route als een leidraad kunnen nemen en er dan een week aan vastplakken om op bepaalde plaatsen wat langer te verblijven.
Evenals Petra heb ik een grote liefde voor het Oosten van de VS, en dan met name het Zuid Oosten. Er is hier zoveel geschiedenis, indrukwekkende steden, prachtige antebellum huizen en mooie natuur. De natuur is wellicht niet zo overweldigend als in het Westen, maar het is zo lush en groen en gewoon heel erg mooi! Vooral de grote live oaks met spanish moss die je in het Zuiden zoveel ziet vind ik onwijs mooi en mysterieus! De topic starter zou evt. kunnen beginnen in Washington en daarvandaan naar het Noorden reizen. Zoals door Roland is vermeld kan je dan nog de Fall Foliage meepakken, wat werkelijk een sprookjesachtig gezicht is! Of beginnen in Boston en eindigen in Washington. Maar je zou ook vanaf Washington naar het Zuiden kunnen reizen en dan de Great Smoky Mountains bezichtigen en bijv. eindigen in New Orleans. Keuze genoeg, en welke route je ook neemt, het kan eigenlijk niet stuk!
De reis van Caro1983 vind ik ook erg mooi, maar inderdaad veel te gehaast. Je zou de route als een leidraad kunnen nemen en er dan een week aan vastplakken om op bepaalde plaatsen wat langer te verblijven.
Louisiana is heel erg mooi en indrukwekkend en kan ik zeker aanraden! Maar eigenlijk vind je alleen in het Zuid-Westen de echte Cajun sfeer. Cajun Country loopt min of meer van Lake Charles tot aan Houma, met als centrum Lafayette en plaatsjes als Opelousas, Eunice, Breaux Bridge en St. Martinville. New Orleans daarentegen is een echte Creoolse stad (er zijn restaurants waar cajun food wordt geserveerd en clubs waar cajun muziek wordt gespeeld, maar de echte cajun sfeer vind je hier niet!). Rondom Baton Rouge ligt 'Plantation Country', met pittoreske plaatsjes als St. Francisville en waar je indrukwekkende plantages kan bezichtigen. Ten noorden van Alexandria (Shreveport, Monroe) hangt er weer een totaal andere sfeer. Louisiana is erg veelzijdig en mooi en onwijs muzikaal met heerlijk eten en drinken, vriendelijke mensen, een rijke geschiedenis en een heel relaxte sfeer... Een echte aanrader om naartoe te gaan!iverson schreef: Vooral Louisiana zou ik heel graag eens naartoe gaan! Die sfeer daar lijkt me geweldig, Cajun style!
iverson
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
We hebben deze week even een ander continent verkend, maar deze tour noord-zuid van Jetair kan het wel worden. Deze tour zouden we dan idd als basis gebruiken, maar het iets rustiger aan doen en er nog enkele mooie dingen aankoppelen. We lezen nog wat verder in de reisverslagen en dan moeten we de knoop doorhakken en gaan boeken
.
Bedankt alvast voor de goede raad!

Bedankt alvast voor de goede raad!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht