Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hostels NYC - DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
fresh prince
Amerika-newbie

Hostels NYC - DC

Bericht door fresh prince »

Hallo,

Ik heb net mijn ticket naar NYC en DC geboekt voor september, voorlopig alleen btw, en gezien de hoge prijzen en het budget vind ik het redelijk moeilijk om een goed hostel te vinden. Na het forum doorzocht te hebben was ik verrast dat er eigenlijk weinig geschreven werd over ervaringen met hostels in New York en Washington DC.
Vandaar deze oproep. Ik zoek meerbepaald naar een redelijk goedgelegen, proper hostel waarbij ik genoegen neem met een dorm-bed. Ik zou toch zeker iets onder de 30€ incl. taxen willen blijven per nacht, wat tegenwoordig geen sinecure is.

Uit andere threads blijkt dat vooral HI NY, jazz on the park en royal park hostel goed meevielen. maar royal park hostel valt al buiten het budget.

Heeft er nog iemand tips?

Alvast bedankt. :thumbup:
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hostels NYC - DC

Bericht door Grandu »

Ik heb ook gezocht naar hostels in DC en NY en heb het volgende gevonden wat ik mogelijk ga boeken volgend jaar:
- Hi Hostel Washington D.C.
- L Hoste New York (boven Central Park)

Volgensmij zijn bovenstaanden betaalbaar voor beide steden en bieden ze een goed product aan.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
fresh prince
Amerika-newbie

ja in DC lijkt HI mij het enige betaalbare (het is nog best duur) dicht bij de bezienswaardigheden.

dat L hostel is gesloten door het Department of Buildings van NYC staat op de site :cry:
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Dat lees ik nu ook :( Heel erg jammer, het was een uitstekende optie.. De andere optie is Hi Hostel New York maar dat is volgensmij wel weer een stuk duurder.

More info: http://manhattan.ny1.com/content/top_st ... s-stranded
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Ik heb niet echt ervaring met hostels in NYC, maar 30 euro, denk je dat zoiets realistisch is? Ik weet het niet he, daarom vraag ik het ook ;-)
Een goeie tip: als je goedkoper wil logeren maar toch op een goeie plek wil zitten, is Brooklyn misschien wel een goeie zet. Op letterlijk een paar minuten sta je met de metro in hartje Manhattan terwijl je toch een dollar of 2 uitspaart ;-)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als je echt goedkoop uit wilt zijn is couchsurfing.com misschien een optie? Die HI hostel in DC staat wel goed bekend, andere hostels ken ik niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
fresh prince
Amerika-newbie

het is dan toch HI NY en HI DC geworden. dan weet je tenminste dat je niet in een of ander hol terecht komt, en de vele gratis uitstapjes zijn misschien ook wel een pluspunt.
en dankzij hun promotiecode J1 krijg je 10% korting als je boekt via www.hiusa.org :thumbup: nu nog hopen dat de euro zich wat herpakt en dan wordt dat een zeer goedkoop verblijf naar NY-DC normen.

los daarvan viel het me op dat hostelbookers.com vaak een paar euro goedkoper is per nacht dan hostelworld.com!
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

fresh prince schreef:het is dan toch HI NY en HI DC geworden. dan weet je tenminste dat je niet in een of ander hol terecht komt, en de vele gratis uitstapjes zijn misschien ook wel een pluspunt.
:mrgreen: :mrgreen: Ehmm dat kan nog wel eens vies tegenvallen
De HI hostels in NY en washington zijn prima, maar ik ben vervolgens in het HI hostel Philadelphia belandt...man dat was echt een drama. Donkere kelder zonder ramen, 25 bedden op 1 zaal.....blegh

Lees hier mijn ervaring maar eens :-)
http://irisgoesny.waarbenjij.nu/Reisver ... id=1369547
fresh prince
Amerika-newbie

goed om te weten :shock: , maar die van NY en DC staan toch hoog aangeschreven overal dus dat zal wel goedkomen. op de HI hostels zou normaal toch wat meer controle moeten zitten dan op andere hostels, gezien hun hele organisatie enzo...nuja er zullen wel hostels door de mazen van het net glippen :P

andere tips zijn nog altijd welkom btw :thumbup:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

We denken eraan om voor september in het diepe te springen en een hostel te boeken. We hebben een klein hostel gevonden, 6 kamers, 1 badkamer per 2 kamers voor een erg schappelijke prijs. Foto's zien er goed uit, en die paar reviews zijn positief. We durven de gok te nemen - als het niet bevalt, gaan we wel ergens anders naartoe...

Gevonden via hostelbookers.com
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer