Dus meer de kant op van architectuur? Binnenhuisarchitectuur zie ik ook hard zitten...Marcel schreef:Wat vormgeving betreft gaat het meer om industriële vormgeving. Mensen die allerlei gebruiksvoorwerpen, meubilair, auto's en weet ik veel wat ontwerpen. Met webdesign, filmpjes maken en een beetje programmeren kun je een verblijfsvergunning op basis van werk wel vergeten, tenzij je natuurlijk echt een bewezen toptalent bent (bijv. prijzen hebt gewonnen met je filmpjes).Shezz schreef: Mijn bedoeling is altijd al geweest om webdesigner te worden, of de layout van programma's ontwerpen, zo creatief met flash en photoshop werken ed. Wat bedoel je dan met vormgeving? Code zal ik eventueel wel aankunnen, maar heb ik liever niet, code is dan ook weer niet zo creatief zijn.
Het liefste wat ik op deze moment zou willen doen, is ofwel in reclame ofzo, afiches maken ed. reclame filmpjes maken met flash en photoshop. Of in de informatica richting met deze programma's.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar Amerika, welbepaald L.A.
Angel is my dream, Let's go to America!
Nee M., ik bedoelde het vormgeven van wat er op een computerscherm komt als je bepaalde computergebonden produkten gebruikt. Het heeft te maken met toegankelijkheid en gebruikersgemak.
Shezz niemand probeert jou of je dromen de grond in te boren. Maar de meer ervarenen onder ons weten dat dromen vrijblijvend zijn. Wil je je droom waarmaken dan moet je er hard voor gaan werken. En als mensen je adviezen geven moet je daarmee verder gaan zoeken en dan met goede vragen terugkomen, niet met ontevredenheid dat we je niet voldoende valideren in je gedroom en/of de nodige kennis en vergunningen in hapklare brokken kunnen serveren.
Let goed op, 19 is jong maar toch bijkans volwassen - neem je leven en wat je ermee wilt serieus en werk er hard aan, ander zul je ontdekken dat 'life is what happens while you were making other plans."
Overigens, zoeken, naar dit fourm gaan en vragen stellen, was op zich een goed idee, een goed begin.
Shezz niemand probeert jou of je dromen de grond in te boren. Maar de meer ervarenen onder ons weten dat dromen vrijblijvend zijn. Wil je je droom waarmaken dan moet je er hard voor gaan werken. En als mensen je adviezen geven moet je daarmee verder gaan zoeken en dan met goede vragen terugkomen, niet met ontevredenheid dat we je niet voldoende valideren in je gedroom en/of de nodige kennis en vergunningen in hapklare brokken kunnen serveren.
Let goed op, 19 is jong maar toch bijkans volwassen - neem je leven en wat je ermee wilt serieus en werk er hard aan, ander zul je ontdekken dat 'life is what happens while you were making other plans."
Overigens, zoeken, naar dit fourm gaan en vragen stellen, was op zich een goed idee, een goed begin.
Ik ga kijken naar beroepen die ze in Amerika nodig hebben, als daar een opleiding tussen zit, die ik graag zou doen, dan ga ik die waarschijnlijk wel doen. Zo doe ik nog altijd iets wa ik wil en heb ik mss meer kans. Ik wil er hard aan werken, ik weet da het allemaal ni vanzelf komt.oortjes schreef:Nee M., ik bedoelde het vormgeven van wat er op een computerscherm komt als je bepaalde computergebonden produkten gebruikt. Het heeft te maken met toegankelijkheid en gebruikersgemak.
Daarom vraag ik ook wat iedereen juist met Vormgeving bedoelt? 3D modellen maken, filmpjes maken in flash, dingen maken met photoshop, die kant uit, of meer architectuur gericht ed. Het zijn allebei dingen die ik graag zou doen dusjah.
Goed idee maar twee probleempjes: ten eerste als er nu ergens een tekort aan werkers is en massa's mensen laten zich daarom ervoor opleiden, is er straks een overschot en voor jou weinig kans op een baan.
Plus niemand kan in de toekomst zien (nou ja Steve Jobs misschien) dus niemand weet wat over een aantal jaar de stuatie is en wat voor tekorten er dan zullen zijn.
Dus als het je interesse is, ga naar een opleiding voor industriele vormgeving, er zijn vast basis-principes te leren wat je ook verder gaat doen.
Verder, ik heb iets gehoord over een opleiding in Breda, nieuw, voor ontwerpen van computerspellen ed. Ik weet er echter verder niets van, maar ga het uitzoeken, wie weet is het iets of kunnen ze je verder helpen.
Volg zoveel mogelijk relevante cursussen op computergebied. Er zijn massa's programma's waarmee een amateur nu kan doe wat vroeger alleen aan pro's was voorbehouden - montage, animaties, noem maar op.
Ga naar musea, kijk naar dingen, ga naar de bieb, lees over mensen die iets bereikt hebben in de gebieden waarin jij geinteresseerd bent, enz.
Verder als LA je zo interesseert, neem een internetabonnement - de laatste keer dat ik keek gratis maar wel registratie verplicht - op de LATimes, kun je lezen wat er gaande is en ook goed om je Engels te oefenen.
http://www.latimes.com
Heel veel succes !!!
Plus niemand kan in de toekomst zien (nou ja Steve Jobs misschien) dus niemand weet wat over een aantal jaar de stuatie is en wat voor tekorten er dan zullen zijn.
Dus als het je interesse is, ga naar een opleiding voor industriele vormgeving, er zijn vast basis-principes te leren wat je ook verder gaat doen.
Verder, ik heb iets gehoord over een opleiding in Breda, nieuw, voor ontwerpen van computerspellen ed. Ik weet er echter verder niets van, maar ga het uitzoeken, wie weet is het iets of kunnen ze je verder helpen.
Volg zoveel mogelijk relevante cursussen op computergebied. Er zijn massa's programma's waarmee een amateur nu kan doe wat vroeger alleen aan pro's was voorbehouden - montage, animaties, noem maar op.
Ga naar musea, kijk naar dingen, ga naar de bieb, lees over mensen die iets bereikt hebben in de gebieden waarin jij geinteresseerd bent, enz.
Verder als LA je zo interesseert, neem een internetabonnement - de laatste keer dat ik keek gratis maar wel registratie verplicht - op de LATimes, kun je lezen wat er gaande is en ook goed om je Engels te oefenen.
http://www.latimes.com
Heel veel succes !!!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
User Interface Design dus. Sorry, had ik je eerst verkeerd begrepen.oortjes schreef:Nee M., ik bedoelde het vormgeven van wat er op een computerscherm komt als je bepaalde computergebonden produkten gebruikt. Het heeft te maken met toegankelijkheid en gebruikersgemak.
Life is good in the Tarheel State.
Een aan architectuur verwante richting is Planologie. In het Engels wordt dit Urban and Regional Planning genoemd. Het gaat om het proces van aanleggen en plannen van nieuwe stedelijke ontwikkelingen.
In de Sunbelt, de zuidelijke staten van de VS (met name in Nevada, Arizona, en Florida) is er een grote vraag naar Urban Planners.
Ik studeer nu zelf ook deze richting, mijn studie heet Sociale Geografie en Planologie (Human Geography and Planning, op z'n engels
).
Nu is het helaas zo dat het Amerikaanse planning systeem anders is dan het Nederlandse, en ik ben bang dat dit ook zijn weerslag heeft op mijn carrière perspectieven (mocht ik de VS al binnenkomen...). Maargoed, het Nederlandse systeem is ook erg goed en beroemd-- Na de VS en Engeland hebben wij het beste planning-systeem van de wereld en er is in het buitenland veel intresse naar 'onze manier' van planning.
Misschien een idee voor jou? Mocht het je wat lijken, dan moet je wel in Nederland en niet in Belgie gaan studeren, in Belgie is men geloof ik meer georienteerd op het Franse systeem-- een systeem dat wereldwijd niet zoveel interesse geniet als het NL systeem.
Ik probeer me tijdens mijn studie te onderscheiden, niet alleen door het behalen van hoge cijfers (behoor tot de beste studenten van mijn studie) maar ook door deel te nemen aan het Honours Programme. Hier onderneem je met andere gemotiveerde studenten extra activiteiten, om je alvast wat praktijk ervaring op te laten doen. Wij hebben van een havenbedrijf een opdracht gekregen om onderzoek te doen, naar de effectiviteit van een mogelijke investering, en het effect van deze investering op de buurt rondom de havens te meten.
Zo kan je toch al enige accomplishments op je CV zetten, en heb je na het afstuderen al gelijk een aantal projecten/ onderzoeken achter de rug.
In de Sunbelt, de zuidelijke staten van de VS (met name in Nevada, Arizona, en Florida) is er een grote vraag naar Urban Planners.
Ik studeer nu zelf ook deze richting, mijn studie heet Sociale Geografie en Planologie (Human Geography and Planning, op z'n engels

Nu is het helaas zo dat het Amerikaanse planning systeem anders is dan het Nederlandse, en ik ben bang dat dit ook zijn weerslag heeft op mijn carrière perspectieven (mocht ik de VS al binnenkomen...). Maargoed, het Nederlandse systeem is ook erg goed en beroemd-- Na de VS en Engeland hebben wij het beste planning-systeem van de wereld en er is in het buitenland veel intresse naar 'onze manier' van planning.
Misschien een idee voor jou? Mocht het je wat lijken, dan moet je wel in Nederland en niet in Belgie gaan studeren, in Belgie is men geloof ik meer georienteerd op het Franse systeem-- een systeem dat wereldwijd niet zoveel interesse geniet als het NL systeem.
Ik probeer me tijdens mijn studie te onderscheiden, niet alleen door het behalen van hoge cijfers (behoor tot de beste studenten van mijn studie) maar ook door deel te nemen aan het Honours Programme. Hier onderneem je met andere gemotiveerde studenten extra activiteiten, om je alvast wat praktijk ervaring op te laten doen. Wij hebben van een havenbedrijf een opdracht gekregen om onderzoek te doen, naar de effectiviteit van een mogelijke investering, en het effect van deze investering op de buurt rondom de havens te meten.
Zo kan je toch al enige accomplishments op je CV zetten, en heb je na het afstuderen al gelijk een aantal projecten/ onderzoeken achter de rug.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Shezz, Ik post graag one liners als het moet 
't Is heel goed dat je een droom hebt maar veel mensen op dit forum weten wat het is om 'zo maar even' te emigreren.
Laat staan de de Amerikanen alleen al die hun fortuin proberen te zoeken in CA, als er eentje op de 10.000 slaagt (op film/muziekgebied) zit ik nog ruim.
Zie het niet als de ideale wereld want dat is het niet, verre van zelfs. De prijzen van huizen zijn onbetaalbaar, veel criminaliteit en je moet Spaans kennen.
Niks mis met een droom hebben maar niet vergeten realistisch te blijven: Good luck.

't Is heel goed dat je een droom hebt maar veel mensen op dit forum weten wat het is om 'zo maar even' te emigreren.
Laat staan de de Amerikanen alleen al die hun fortuin proberen te zoeken in CA, als er eentje op de 10.000 slaagt (op film/muziekgebied) zit ik nog ruim.

Zie het niet als de ideale wereld want dat is het niet, verre van zelfs. De prijzen van huizen zijn onbetaalbaar, veel criminaliteit en je moet Spaans kennen.

Niks mis met een droom hebben maar niet vergeten realistisch te blijven: Good luck.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
wiepster schreef:![]()
Voor Ronal87, wat een gedreven student ben jij!! Petje af...Succes..waar dan ook in Nederland of in de USA :rockon:

NL is sowieso geen alternatief voor mij. Mocht ik de USA niet binnenkomen, dan probeer ik het in Canada nog een keer.
Er zijn nog wel een paar andere landen waar ik eerder zal gaan wonen dan NL (Australie, Nieuw Zeeland, UK, Ierland, etc.)
Maar de USA blijft natuurlijk met kop en schouders mijn nummer 1.
Toevallig, ik ben de laatste tijd met hetzelfde bezig... Gezien het feit dat het moeilijk is de US in te komen, en dat dit wellicht moeilijker wordt, ben ik aan het nadenken: what about other places?ronald87 schreef:wiepster schreef:![]()
Voor Ronal87, wat een gedreven student ben jij!! Petje af...Succes..waar dan ook in Nederland of in de USA :rockon:Thanks!
Ik hoop dat het de USA wordt, natuurlijk
![]()
NL is sowieso geen alternatief voor mij. Mocht ik de USA niet binnenkomen, dan probeer ik het in Canada nog een keer.
Er zijn nog wel een paar andere landen waar ik eerder zal gaan wonen dan NL (Australie, Nieuw Zeeland, UK, Ierland, etc.)
Maar de USA blijft natuurlijk met kop en schouders mijn nummer 1.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aangezien dit een Amerika-forum is, weet ik niet in welke mate Dennis voor Canada ruimte wil maken.Sandy schreef:Hier ook ; )) .... kun je daar geen draadje over openen Mack? : ))
Aangezien wij de keuze gehad hebben tussen Canada en de VS, ben ik ook een beetje op verkenning geweest. En dit is een greep uit de info die ik heb:
een vrij aktief Canada-forum (maar niet zo leuk als hier natuurlijk

http://oyop.com/xoops/html/modules/news/
(rechts bovenaan kan je 'forum' kiezen); en 't is er net als hier: heel veel Nederlanders, een paar Belgen.

hier kan je allerlei maps vinden van Canada:
http://atlas.gc.ca/site/english/index.html
‘Discover Canada through maps and facts’
In de likerkolom ‘reference maps’ kan je allerlei (gratis) kaarten vinden van Canada
Nog een vrij recent krantenartikel:
http://www2.telegraaf.nl/buitenland/277 ... _jaar.html
Startpagina:
http://canada.pagina.be/
Over Ontario en toronto:
http://www.2ontario.com/
Makelaar:
http://www.royallepage.ca/
Ministerie van Onderwijs, Ontario
http://www.edu.gov.on.ca/eng/general/el ... peced.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Niet specifiek Canada - maar meer het opgeven van je droom en je horizon verbreden..kastelke schreef: Aangezien dit een Amerika-forum is, weet ik niet in welke mate Dennis voor Canada ruimte wil maken.
Het heeft natuurlijk wel met Amerika te maken als je uiteindelijk via Canada naar Amerika hoopt te trekken... en zowiezo om te peilen of andere Amerika liefhebbers ook Canada overwegen, omdat Amerika er gewoon niet in zit en hoe ze dat ervaren.. vind het persoonlijk heel interessant eigenlijk en juist wel passen op dit forum ..
Maar zowiezo bedankt voor alle links ...
Sandy
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Shezz,
Het is goed om dromen te hebben , that keeps you moving!
En waar een wil is, is een weg ...
Als die droom om ooit naar LA te verhuizen je drijfveer is,probeer dan voor zoveel mogelijk dingen open te staan voor wat op je weg komt. (Positieve dingen, bedoel ik
)
Als je bvb droomt om actrice te worden of om een stuk te schrijven is het misschien niet slecht om in het klein te beginnen.Feit is dat je nu toch nog in België bent, dus in tussentijd kan je je misschien inschrijven in een toneelgezelschap of vrijwillig meewerken aan een stuk of opgeven voor figureren in een film. Voor jou klinkt het misschien belachelijk maar ALLE ervaring is belangrijk en je weet nooit waar iets toe leidt!
Veel acteurs en actrices of producers zijn zo begonnen.
En al vind je de Nederlandse taal niet leuk,je leert qua acteren ook veel bij en je wordt er "rijper" van ,wat je zeker kan gebruiken als je naar LA gaat verhuizen.
Zelf heb ik ooit achter de schermen van défilés geholpen omdat ik styliste wilde worden maar toen ik dat wereldje zag...was mijn goesting toch al over! Toch heb ik daar veel van opgestoken wat ik achteraf in mijn jobs heb kunnen gebruiken. Dus soms kunnen ervaringen die in het eerste opzicht niet relevant zijn je onrechtstreeks nog van pas komen.
Veel succes! San
Het is goed om dromen te hebben , that keeps you moving!
En waar een wil is, is een weg ...
Als die droom om ooit naar LA te verhuizen je drijfveer is,probeer dan voor zoveel mogelijk dingen open te staan voor wat op je weg komt. (Positieve dingen, bedoel ik

Als je bvb droomt om actrice te worden of om een stuk te schrijven is het misschien niet slecht om in het klein te beginnen.Feit is dat je nu toch nog in België bent, dus in tussentijd kan je je misschien inschrijven in een toneelgezelschap of vrijwillig meewerken aan een stuk of opgeven voor figureren in een film. Voor jou klinkt het misschien belachelijk maar ALLE ervaring is belangrijk en je weet nooit waar iets toe leidt!
Veel acteurs en actrices of producers zijn zo begonnen.
En al vind je de Nederlandse taal niet leuk,je leert qua acteren ook veel bij en je wordt er "rijper" van ,wat je zeker kan gebruiken als je naar LA gaat verhuizen.
Zelf heb ik ooit achter de schermen van défilés geholpen omdat ik styliste wilde worden maar toen ik dat wereldje zag...was mijn goesting toch al over! Toch heb ik daar veel van opgestoken wat ik achteraf in mijn jobs heb kunnen gebruiken. Dus soms kunnen ervaringen die in het eerste opzicht niet relevant zijn je onrechtstreeks nog van pas komen.
Veel succes! San
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Hey Hey mensen!
Ik ben terug!
Ik heb ondertussen heel goed nagedacht over alles enzo, en ik blijf eiglk bij hetzelfde standpunt:
Ik wil later graag naar America verhuizen!
Ondertussen heb ik toch al 4 mensen in mijne MSN lijst staan die van amerika komen en 1 iemand ervan kan ik super mee opschieten!
Normaal zou ik deze grote vakantie met haar naar NY gaan, maar dat is afgelast omdat ze binnenkort veel onderweg is met haar moeder die juist een boek heeft geschreven en gaat verkopen.
Als ik zou verhuizen dan zou het na mijn opleiding zijn, ik zou ook proberen om mijn stage te kunnen doen in Amerika om meer kans te hebben op vast werk daar.
Nu het probleem is, ik heb al veel zitten rondkijken naar verschillende sites, maar nergens vind ik iets waar staat welke jobs ze in Amerika nodig hebben en ik zou dat graag willen weten om mijn beslissing te maken voor mijn opleiding.
Ik heb ook al naar sites van de Amerikaanse ambasade ed zitten zoeken, maar nergens vond ik een werken e-mail adres om informatie te vragen!
Dus aub, mensen, weten jullie mss ergens waar ik die bepaalde jobs kan vinden?
Ik wil nu niet dat jullie denken 'Oh hier is ze weer, doet zelf nx en vraagt alleen maar' dat is dus NIET waar, ik heb er al veel over zitten zoeken!
Ik ben terug!
Ik heb ondertussen heel goed nagedacht over alles enzo, en ik blijf eiglk bij hetzelfde standpunt:
Ik wil later graag naar America verhuizen!
Ondertussen heb ik toch al 4 mensen in mijne MSN lijst staan die van amerika komen en 1 iemand ervan kan ik super mee opschieten!
Normaal zou ik deze grote vakantie met haar naar NY gaan, maar dat is afgelast omdat ze binnenkort veel onderweg is met haar moeder die juist een boek heeft geschreven en gaat verkopen.
Als ik zou verhuizen dan zou het na mijn opleiding zijn, ik zou ook proberen om mijn stage te kunnen doen in Amerika om meer kans te hebben op vast werk daar.
Nu het probleem is, ik heb al veel zitten rondkijken naar verschillende sites, maar nergens vind ik iets waar staat welke jobs ze in Amerika nodig hebben en ik zou dat graag willen weten om mijn beslissing te maken voor mijn opleiding.
Ik heb ook al naar sites van de Amerikaanse ambasade ed zitten zoeken, maar nergens vond ik een werken e-mail adres om informatie te vragen!
Dus aub, mensen, weten jullie mss ergens waar ik die bepaalde jobs kan vinden?
Ik wil nu niet dat jullie denken 'Oh hier is ze weer, doet zelf nx en vraagt alleen maar' dat is dus NIET waar, ik heb er al veel over zitten zoeken!
Een job waar ze in Amerika meer van nodig hebben: verpleegkundigen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties