Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe laag kan de dollar nog vallen?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?
Nee, hoor, hier nog een blije
. Als die aswolk maar niet vervelend blijft doen gaan we eind juni naar Ierland, dus van mij mag de dollar nog even sterk blijven.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Volgens mij zakt de Dollar EN de Euro. Dus mensen die hun economisch leven in NL dan wel in de USA hebben zouden niet blij moeten zijn.
Maar gtelukkig voor de US wonen alle Kredietbeoordelaars in de USA. En dus zal het met de USA wel "goed" blijven gaan. Griekenland was gewoon een easy target
Maar gtelukkig voor de US wonen alle Kredietbeoordelaars in de USA. En dus zal het met de USA wel "goed" blijven gaan. Griekenland was gewoon een easy target

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
De Euro lijkt zich al weer voorzichtig te herstellen. Op dit moment 1.29352.
Vind ik toch een hele opleving omdat het dit weekend nog rond de 1.27 was.
Hopelijk helpt het noodplan van de EU-ministers van Financiën.
Roland

Vind ik toch een hele opleving omdat het dit weekend nog rond de 1.27 was.
Hopelijk helpt het noodplan van de EU-ministers van Financiën.
Roland
Jeeee
Hopelijk gaat de euro steeds beter en beter

Hopelijk gaat de euro steeds beter en beter

Laten we niet vergeten dat het nog steeds stukken beter is als tijdens de afschaffing van de gulden.

- Bushmaster
- Amerika-expert
Fijn......... hebben "we" 110 miljard in Griekenland gepompt + nog eens 700 miljard aan garanties bij elkaar verzameld,
en wat gebeurd er.......we (de Euro gebruikers), zakken hoe langer hoe verder
http://nos.nl/artikel/157338-euro-lever ... er-in.html
en wat gebeurd er.......we (de Euro gebruikers), zakken hoe langer hoe verder

http://nos.nl/artikel/157338-euro-lever ... er-in.html
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
de inspanningen van Europa spelen volgens mij geen enkele rol, hier zit meer achter. Blijkbaar hebben er velen belang bij de terugval van de euro.
Maar met de vulkaan en de stakingen bij British Airways in het achterhoofd (vetrek in juli), is de waarde van de euro toch wel het minst van mijn zorgen.
Maar met de vulkaan en de stakingen bij British Airways in het achterhoofd (vetrek in juli), is de waarde van de euro toch wel het minst van mijn zorgen.
-
- Amerika-expert
Volgens Yahoo nu al gedaald naar 1 euro = 1,23 dollar. 't Gaat nu wel hard.
Enige hoop is dat de VS Griekenland niet is. Het tekort hier is wel ongeveer gelijk als percentage van de economie, maar in de VS zit de groei er weer voorzichtig in, dankzij de maatregelen voorgesteld en doorgedrukt door Obama. En is hier beter met het betalen van de belastingen dan in Griekenland!
Enige hoop is dat de VS Griekenland niet is. Het tekort hier is wel ongeveer gelijk als percentage van de economie, maar in de VS zit de groei er weer voorzichtig in, dankzij de maatregelen voorgesteld en doorgedrukt door Obama. En is hier beter met het betalen van de belastingen dan in Griekenland!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, en bovendien wordt er vanuit Griekenland veel minder geexporteerd (en dus minder verdiend) dan in Amerika. En verder steunt de Amerikaanse economie in vergelijking met andere landen veel meer op de eigen binnenlandse consumptie. En die trekt eindelijk weer wat aan.Bennogr schreef:Enige hoop is dat de VS Griekenland niet is. Het tekort hier is wel ongeveer gelijk als percentage van de economie, maar in de VS zit de groei er weer voorzichtig in, dankzij de maatregelen voorgesteld en doorgedrukt door Obama. En is hier beter met het betalen van de belastingen dan in Griekenland!
Overigens zeggen veel economen dat Europeanen de laatste jaren ook wel wat verwend zijn geraakt; 1,60 was kennelijk wel wat overgewaardeerd. En dan is er nog zoiets als een economische cyclus, toen de euro werd ingevoerd was deze maar $0,80 waard, een paar jaar erna het dubbele.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Terug naar naar een 1 op 1 koers dan maar?
Lijkt mij haalbaar nu....en erg prettig.
Lijkt mij haalbaar nu....en erg prettig.

- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De vakantie wordt wel heel wat duurder dan we dachten .. toen ie nog 1,55 stond. Goed het grote deel is al betaald omdat dat al vaststaat in euro's.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben onze eerste vakantie (april 2008) echt geluk gehad met de $1,60 koers. We voelden ons echt 'rijk' elke keer als we geld gingen pinnen. Dat zit er voorlopig even niet meer in. Aan de andere kant is het nu voor Amerikanen weer iets goedkoper om naar Europa te komen.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wel een verschil met 2008 inderdaad. Toen stond de koers op zo'n 1,55 en reden we ook nog twee weken door Canada waar de dollar op 1,60 stond.
De vakantie wordt zo wel een stuk duurder, wij boeken maar heel weinig hotels van te voren en hebben dus ook vrijwel niets vooruit betaald.
We zullen maar veel goedkope motels uitzoeken en ook iets minder shoppen dit keer.
Maar we hebben nog ene kleine twee maanden, dus wie weet wat er gebeurt.
Marjon
De vakantie wordt zo wel een stuk duurder, wij boeken maar heel weinig hotels van te voren en hebben dus ook vrijwel niets vooruit betaald.
We zullen maar veel goedkope motels uitzoeken en ook iets minder shoppen dit keer.
Maar we hebben nog ene kleine twee maanden, dus wie weet wat er gebeurt.
Marjon
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb een aantal weken geleden, toen de euro begon terug te vallen, uit voorzorg maar al dollars in huis gehaald (we vertrekken pas in september). Toen was dit aan een koers van 1,35, en gezien de koers nu toch al een aanzienlijk verschil.
Euro zal nog wel verder zakken als de lijken uit de kast blijven vallen...
Euro zal nog wel verder zakken als de lijken uit de kast blijven vallen...
-
- Amerika-ontdekker
Voor een vakantie is de lage koers niet zo'n ramp, dat is maar een relatief klein bedrag. Wat nu voor iemand die naar de VS besluit te emigreren? Die ziet zijn hele vermogen met de dag minder waard worden...
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar andersom verdienen de mensen die exporteren juist weer meer..... 

- RiverCola
- Amerika-expert
Dat is waar, daar had ik nog geen moment aan gedacht.Ripley6174 schreef:Voor een vakantie is de lage koers niet zo'n ramp, dat is maar een relatief klein bedrag. Wat nu voor iemand die naar de VS besluit te emigreren? Die ziet zijn hele vermogen met de dag minder waard worden...
-
- Amerikafan
Niet per definitie. Alleen als hun nu goedkoper product/dienst tot een hogere omzet leidt.Pete.Z schreef:Maar andersom verdienen de mensen die exporteren juist weer meer.....
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Tis de winst dat teltEncinitas schreef:Niet per definitie. Alleen als hun nu goedkoper product/dienst tot een hogere omzet leidt.Pete.Z schreef:Maar andersom verdienen de mensen die exporteren juist weer meer.....

-
- Amerikafan
daarom is het altijd handig om cash dollars in te slaan, ik heb voor mijn april reis mijn dollars aan 1.44 ingekocht (na kosten) toen ik de reis aanving stond hij nog 1.33... voor mijn augustusreis koop ik nu de helft, en de andere heflt in juli, op die manier hoop ik een mooie gemiddelde koers uit te komenIsis schreef:De vakantie wordt wel heel wat duurder dan we dachten .. toen ie nog 1,55 stond. Goed het grote deel is al betaald omdat dat al vaststaat in euro's.
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1491 Weergaves
-
Laatste bericht door robinthart