Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vl
@1250: Je kunt dat nu al doen. De reisinformatie is niet eens verplicht en kun je ook later nog toevoegen als je niet vergeet je nummer te noteren. Kijk maar eens op de site van esta en alles wordt snel duidelijk.
Succes.
Succes.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Dank!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
ESTA FORMULIER
HALLO
IK GA OP 1/7 NAAR MIAMI
IK VERTREK UIT AMSTERDAM MET BA423 AMSTERDAM - LONDEN DAARNA MET AA57 LONDEN - MIAMI
nu is mijn vraag wat ik moet invullen waar ik aan boord ben gegaan amsterdam of londen
die vraag is me niet duidelijk omdat de overstap nog in europa is zou ik danken londen maar ben niet zeker
oowar thanks
IK GA OP 1/7 NAAR MIAMI
IK VERTREK UIT AMSTERDAM MET BA423 AMSTERDAM - LONDEN DAARNA MET AA57 LONDEN - MIAMI
nu is mijn vraag wat ik moet invullen waar ik aan boord ben gegaan amsterdam of londen
die vraag is me niet duidelijk omdat de overstap nog in europa is zou ik danken londen maar ben niet zeker
oowar thanks
Re: ESTA FORMULIER
De Help zeg't VOLGENDE EROVER:
Plaats waar u aan boord gaat
Vul de naam in van de laatste plaats waar u aan boord gaat van een vliegtuig voordat u in de Verenigde Staten landt. Het invullen van de plaatsnaam waar de aanvrager aan boord van een vliegtuig gaat is niet verplicht voor de verwerking van de aanvraag.
Plaats waar u aan boord gaat
Vul de naam in van de laatste plaats waar u aan boord gaat van een vliegtuig voordat u in de Verenigde Staten landt. Het invullen van de plaatsnaam waar de aanvrager aan boord van een vliegtuig gaat is niet verplicht voor de verwerking van de aanvraag.
Re: ESTA FORMULIER
Inderdaad London.
Had trouwens ook in het al lopende ESTA topic gekund ...
... daarom ook samengevoegd.
*Note mod - Marco.
Had trouwens ook in het al lopende ESTA topic gekund ...
... daarom ook samengevoegd.
*Note mod - Marco.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-ontdekker
ESTA verkeerd ingevuld?
Ik heb mijn ESTA formulier vorige week ingevuld en heb daarbij voor de zekerheid alle velden ingevuld (dus ook de niet verplichte).
Nu kom ik er achter dat ik bij vliegmaatschappij "Continental" heb ingevuld en bij vlucht "CO5000". Nu heb ik wel geboekt bij Continental maar de vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa.
Ik vlieg van Dusseldorf naar NY met Lufthansa en daarna met Continental naar Las Vegas. In feite heb ik nu voor binnenkomst in de VS de verkeerde maatschappij ingevuld. (het vluchtnummer COxxxx klopt wel).
Kan dit een probleem zijn ondanks dat dit geen verplicht veld betreft? Zo ja, wat kan ik hieraan doen, mijn aanvraag is goedgekeurd en ik kan mijn gegevens volgens mij niet meer wijzigen.
Nu kom ik er achter dat ik bij vliegmaatschappij "Continental" heb ingevuld en bij vlucht "CO5000". Nu heb ik wel geboekt bij Continental maar de vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa.
Ik vlieg van Dusseldorf naar NY met Lufthansa en daarna met Continental naar Las Vegas. In feite heb ik nu voor binnenkomst in de VS de verkeerde maatschappij ingevuld. (het vluchtnummer COxxxx klopt wel).
Kan dit een probleem zijn ondanks dat dit geen verplicht veld betreft? Zo ja, wat kan ik hieraan doen, mijn aanvraag is goedgekeurd en ik kan mijn gegevens volgens mij niet meer wijzigen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: ESTA verkeerd ingevuld?
Als je het aanvraagnummer genoteerd hebt kun je deze gegevens zo wijzigen.
Als je je aanvraag oproept zul je zien dat al deze velden leeg zijn en kun je het zo opnieuw invullen.
Roland
NB: wellicht alle vragen over ESTA te stellen in het reeds bestaande ESTA-topic? Daar kan deze ook aan toegevoegd worden.
Als je je aanvraag oproept zul je zien dat al deze velden leeg zijn en kun je het zo opnieuw invullen.
Roland
NB: wellicht alle vragen over ESTA te stellen in het reeds bestaande ESTA-topic? Daar kan deze ook aan toegevoegd worden.
Hoi Iedereen!
ik heb een vraag over de ESTA..
2 augustus vertrek ik voor 4,5 maand naar Florida om te studeren, dus dan heb ik als het goed is een J-1 visum.
Als ik klaar ben met studeren ga ik naar Argentinie om daar te reizen, maar als ik dan weer naar Nederland ga,
reis ik via Atlanta, dus dan kom ik weer in de USA.. en mijn visum is dan al afgelopen.
Moet ik voor die terugreis van argentinie naar nederland (via Atlanta) de ESTA aanvragen?
Groetjes!
ik heb een vraag over de ESTA..
2 augustus vertrek ik voor 4,5 maand naar Florida om te studeren, dus dan heb ik als het goed is een J-1 visum.
Als ik klaar ben met studeren ga ik naar Argentinie om daar te reizen, maar als ik dan weer naar Nederland ga,
reis ik via Atlanta, dus dan kom ik weer in de USA.. en mijn visum is dan al afgelopen.
Moet ik voor die terugreis van argentinie naar nederland (via Atlanta) de ESTA aanvragen?
Groetjes!
Aangezien je dan geen geldig visum meer hebt, zou het antwoord ja moeten zijn. Maar ook al is het nee, zou ik het voor de zekerheid even aanvragen. Kost (nog) niets, behalve dan die 5 minuten 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Mijn man heeft zowel een NL als een VS paspoort. Hij reist eigenlijk altijd alleen op zijn NL paspoort naar de VS. Is hij verplicht een ESTA in te vullen? Ik kan hier nergens info over vinden.
Volgens het US State Department moet hij zijn Amerikaans paspoort gebruiken om de US binnen te komen en te verlaten:
Hij mag zijn NL paspoort gebruiken om door de Nederlandse paspoort controle te gaan (doe ik ook meestal), maar bij het inchecken voor de vlucht en bij de Amerikaanse paspoort controle moet hij zijn US paspoort gebruiken. Dus geen ESTA, want dat is niet voor US citizens.Most U.S. citizens, including dual nationals, must use a U.S. passport to enter and leave the United States.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dutchess, dankjewel, dat is precies de info waar ik naar op zoek was!
Klein vraagje
.
Bij 'eerste verblijfplaats' heb je twee adresregels, de eerste voor staart en huisnummer en de tweede voor bijvoorbeeld, building, floor, suite, apartment. Nu moet ik gewoon een hoteladres invullen (9620 airport blvd, LA, CA). Mag adresregel 2 hier gewoon open blijvn?

Bij 'eerste verblijfplaats' heb je twee adresregels, de eerste voor staart en huisnummer en de tweede voor bijvoorbeeld, building, floor, suite, apartment. Nu moet ik gewoon een hoteladres invullen (9620 airport blvd, LA, CA). Mag adresregel 2 hier gewoon open blijvn?
Natuurlijk
Een gewoon huisadres komt vaak ook niet verder dan 1 regel (1 Main St., Town, State).

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Dank voor je antwoord Clint
. Ik vermoedde het al, maar ESTA is zo streng tegenwoordig, beter maar om eventjes te vragen dan een risico te nemen!

Ik heb hetzelfde geval: geboekt bij KLM, maar NWA voert de vlucht uit. Vluchtnummer start ook met KL.ericvdvlugt schreef:Ik heb mijn ESTA formulier vorige week ingevuld en heb daarbij voor de zekerheid alle velden ingevuld (dus ook de niet verplichte).
Wat moet je nu invullen? Waar je geboekt hebt (KLM) of wie de vlucht uitvoert (NWA)?
Niets moet, maar als je toch een vlucht nummer invult, gebruik dan het nr van jouw reservatie. De meeste vluchten naar de VS zijn codeshared met verschillende maatschappijen.
Bedankt voor de informatie.pbuyse1 schreef:Niets moet, maar als je toch een vlucht nummer invult, gebruik dan het nr van jouw reservatie. De meeste vluchten naar de VS zijn codeshared met verschillende maatschappijen.
Je raadt aan dus geen luchtvaartmaatschappij in te vullen? Ik vraag me toch af welke luchtvaartmaatschappij je zou moeten invullen...
Als je een reservatie hebt met KLM dan vul je die maatschappij in met hun vluchtnummer.
Als je niet 100 pct zeker bent van wat je moet doen, laat die informatie dan vallen.
Als je niet 100 pct zeker bent van wat je moet doen, laat die informatie dan vallen.
NW voert geen vluchten meer uit, aangezien ze niet meer bestaanBerk schreef:
Wat moet je nu invullen? Waar je geboekt hebt (KLM) of wie de vlucht uitvoert (NWA)?

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19791 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne