Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fietsen in New York?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
marcodemol
Amerika-ontdekker

Fietsen in New York?

Bericht door marcodemol »

We gaan in juli naar New York. Vandaag hebben we een leuke fietsroute gemaakt via google.maps die fietspaden aangeeft. We willen vooral fietsen in Central Park en de Brooklyn Bridge. De greenway is een echt fietspad. Er zijn echter ook stukken met alleen een bikepath op het wegdek, bijvoorbeeld Broadway. Onze vraag is echter. Hoe bevallen deze bikepaths? Houdt het overige verkeer rekening met fietsers? We vernemen graag jullie ervaringen.

Groetjes Annemiek
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Fietsen in New York?

Bericht door Grandu »

Als de fietspaden los zijn van de weg dan kun je neem ik aan met alle gemakken fietsen maar daar waar auto's zijn zou ik heeeeeel erg goed uitkijken, in New York zijn de autobestuurders niet echt fietsers gewend ;)
Heb je de route ergens voor me? Lijkt me leuk om te onthouden!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Wij hebben gefietst in Central Park, of beter gezegd rond Central Park. Je kan er omheen fietsen.....in een krappe twee uur ( +- 12 km) . Brooklyn bridge hebben we bewandeld. (aan de rand van het park bij Columbus Circle zijn kwalitatief betere fietsen te huur dan in het park bij het Boathouse)

Monique
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij hebben 2 weken terug vanaf Pier 84 langs (waar we fietsen gehuurd hadden) de Greenway gefietst. Prachtig fietspad! Daar kunnen zelfs wij Nederlanders nog veel van leren!
Vervolgens zijn we de stad doorgestoken en over de Brooklyn Bridge gefietst. Daarna weer terug over de brug en het eiland naar Pier 84.

We hebben op zowel stukken mét een fietsstrook als op straten zónder fietsstrook gefietst.
Mijn ervaring is dat, hoewel het verkeer er tegernwoordig beter op let, men minder gewend is aan fietsers dan bij ons.
Op de fietsstrook sta je redelijk safe, maar op de stukken zonder moet je wel goed opletten!
wij vonden het een supergave ervaring!! En als je geen gekke dingen doet (door rood fietsen zou ik in NY ten sterkste afraden) is het best goed te doen hoor!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wij hebben ook op wegen gefietst waar geen fietspaden zijn en dat ging prima! Er zijn een aantal straten in NY die erg druk zijn maar er zijn ook straten die best rustig zijn. Over het algemeen zijn alle straten erg breed, dat maakt het ook iets makkelijker.

Wij begonnen met een fietstocht rond Central Park aan de oostzijde. Van daaruit hebben we ook een 'uitstapje' gemaakt de Upper East Side in (een beetje het gedeelte dat gevoelsmatig als bij Harlem hoord, veel 'projects' achtige bouw, armere bevolking. Hier stuitten wij nog op een gosplekoor dat op een pleintje stond te zingen!). Daarna zijn we verder gegaan in Central Park en later hebben we nog een heel stuk door de Upper West Side gefietst. Ook op de gewone wegen. Geen enkel probleem!

Voordat we de fietsen weer in gingen leveren hebben we nog een stukje door Midtown gefietst, rondom Broadway. Hier is het echt druk qua verkeer maar ook hier ondervonden we geen problemen. Gewoon goed opletten zoals je dat hier in NL ook gewend bent en you'll be fine!!
marcodemol
Amerika-ontdekker

Bericht door marcodemol »

Bedankt voor jullie reacties. We hebben via google.maps een zo veilig mogelijke route gemaakt, maar je ontkomt niet aan stukjes route over een bikelane op drukke wegen als je over de Brooklyn Bridge wil. Ook via streetview bekeken hoe deze straten eruit zien. Deze route kan je niet opslaan, dus heb ik hem helaas niet ergens staan. We vinden het fijn om te horen, dat fietsen prima te doen is. Waarschijnlijk beginnen ze in Amerika toch aan fietsers te wennen.
Groetjes Annemiek
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik zou geen route opstellen, gewoon die bikeway af fietsen en de borden brooklyn bridge kom je vanzelf tegen. Verder wijst het zich redelijk voor zich.
De bike paths worden goed aangegeven
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Zorg er wel voor dat je ook meteen een helm huurt. In Amsterdam heb ik zo'n ding (natuurlijk!) nooit gedragen, maar in de VS heb ik er altijd eentje op. Voor alle zekerheid, want je weet maar nooit met die Amerikaanse autorijders.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

wij hadden geen helm gehuurd, maar het kan idd wel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer