Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het zijn maar een paar dozen..maar hoe, wat en waar?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jet
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:01
Locatie: Zeist
Contacteer:

Het zijn maar een paar dozen..maar hoe, wat en waar?

Bericht door jet »

Lieve mensen,

Hier spreekt een onervaren toekomstige emigrante die met zeer veel plezier en verbazing dit forum pas heeft ontdekt. Ik ben voornemens om in maart naar Virginia te verhuizen en zie bijna door de bomen het bos niet meer!
Dus...stap voor stap dan maar en het begint bij het vooruitsturen van een aantal dozen met kleding en persoonlijke spullen naar mijn toekomstig adres. Wie heeft hier ervaring mee? UPS? Verhuisbedrijf?? of WBS??
Het zal vast al wel ergens besproken zijn , maar ik heb momenteel niet de tijd om alle onderwerpen en reacties door te nemen...
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij even bij de hand neemt! :lol:

groeten, Jet
Gebruikersavatar
liliane
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 22 aug 2005, 12:02
Locatie: Harmelen

Bericht door liliane »

Oh wat leuk, naar Virginia. Waar ga je ergens wonen?
En nee, ik weet niets over dozen e.d.
Mijn schoonzus die naar Canada ging had een hele boerderij te verhuizen en dat ging met zeecontainers. Maar wanneer die gingen en hoe lang dat duurde kan ik je niet vertellen.
Succes met de voorbereidingen.
Wij gaan in juli weer op vakantie naar Virginia. We vinden het er erg mooi.
Groetjes
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2627
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

liliane schreef: Mijn schoonzus die naar Canada ging had een hele boerderij te verhuizen en dat ging met zeecontainers. Maar wanneer die gingen en hoe lang dat duurde kan ik je niet vertellen.
Die zeecontainers zul je altijd moeten vullen met dozen. Je kan/mag verhuisspullen namelijk niet los stuffen in een container:
1. De expediteur (in dit geval verhuizer) staat dit niet toe
2. Een container moet zeewaardig geladen worden en dit kan niet met losse spullen (moet je zelf je container volladen? Niet toch? Heeft het verhuisbedrijf geen standaard-dozen voor je dan?) -- schade is voor je eigen rekening
3. Een container moet zo snel mogelijk na lossing opgehaald, leeggemaakt en teruggeleverd worden. Dit aangezien je "containerhuur" (demurrage/detention) moet betalen voor de dagen dat je de container in je bezit houdt. De container is immers bezit van de rederij.

Neem een goed verhuisbedrijf in dienst, die zijn containers goed stuft (vollaadt). Zij zullen je ook wel kunnen helpen met je dozen-probleem.

Mocht je vragen hebben over containers, of containervervoer: ik werk als agent voor een grote Zuid-Amerikaanse rederij, dus zeecontainers is mijn dagelijks werk...

Mack
Ass. manager demurrage dept.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Marcel
Amerikakenner
Berichten: 940
Lid geworden op: 26 okt 2004, 17:02
Locatie: North Wilkesboro, NC
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Jet,

Als het om hooguit een verhuisdoos of 15 gaat, dan is verzending via TPG waarschijnlijk het gunstigst. Zie hier voor voorwaarden en tarieven. Daarboven wordt het interessant om met een containervervoerbedrijf te praten. Er zijn mogelijkheden om een container te 'delen', zodat er dus ook vracht van anderen meegaat. De eerste kubieke meter is altijd het duurst (daar zitten alle administratie- en douanekosten in); daarna wordt het relatief goedkoper.

Groet van een andere emigrant in spé,
Marcel
Laatst gewijzigd door Marcel op 22 dec 2005, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is good in the Tarheel State.
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9221
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Marcel schreef: Zie hier
Sandy
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2627
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

Marcel schreef:Daarboven wordt het interessant om met een containervervoerbedrijf te praten.
Ik moet je hier corrigeren. Een containervervoerbedrijf is een rederij, dus de eigenaar van de boot en de containers. Daar kun jij, als particulier, niet mee praten, ten eerste omdat jij veel te klein bent voor hun, ten tweede omdat jij zelf de douane, voor- en natransport van en naar de haven etc. moet regelen. De rederij vervoert de container nl. alleen van haven naar haven (er zijn uitzonderingen maar goed).

Waar jij mee moet gaan praten is een expediteur. Dit kan ook een (internationaal) verhuisbedrijf zijn! Je moet gewoon een bedrijf hebben dat alles voor je regelt:
1. de lege container bij jou thuis brengt
2. evt. de container volgens de rederij-voorschriften (dus zeewaardig) laadt
3. de exportdocumenten in orde maakt
4. de container op tijd naar de haven brengt, aangeeft bij de douane en laat verzegelen
5. de container bij een rederij boekt
6. contact heeft met een Amerikaanse expediteur, die in Amerika de container door de douane loodst, ophaalt van de terminal, bij jou thuis afzet, en de lege container weer naar het rederij-depot brengt

Praat daarom met een expediteur, of een gespecialiseerd internationaal verhuisbedrijf. Zij zijn de partijen die vervolgens je container boeken bij een rederij.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Marcel
Amerikakenner
Berichten: 940
Lid geworden op: 26 okt 2004, 17:02
Locatie: North Wilkesboro, NC
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Vergeef me mijn onjuiste terminologie in relatie tot jouw vakgebied, Mack. Ik bedoel dus inderdaad een expediteur zoals Transpack, waar je dus in principe zelf de container in- en uitlaadt en zij het door-to-door transport en alles regelen. Voor veel meer service kun je terecht bij een verhuisbedrijf, die ook al je meubels kunnen (de-)monteren en alles kunnen inpakken.

Zelf ga ik denk ik bij Transpack informeren en bij een paar verhuizers (De Gruijter, Passies en Allied Varekamp) om de prijzen te vergelijken en te kunnen kiezen tussen:
- alles zelf doen versus alles laten doen
- wel/niet onze meubels meenemen
Life is good in the Tarheel State.
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2380
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

Als het maar om een paar doosjes gaat, gebruik gewoon TGP, ik had mijn hele leven in 5 dozen zitten :shock: :wink: omdat ik in de VS al het een en ander had opgebouwd, en de goedkoopste oplossing was inderdaad TGP. Je moet even proberen een quote te krijgen van 2 of 3 maatschappijen en dan kijk je wat TGP je afrekent voor de versturing van deze dozen, je ziet het zo of je geld kan besparen of niet.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
doreennicole
Amerika-expert
Berichten: 1591
Lid geworden op: 26 jan 2005, 13:24

Bericht door doreennicole »

een andere oplossing, maar die dus ook alleen geldt als je je leven in 4 of 5 dozen hebt zitten, is om het gewoon via het vliegtuig te doen. in mijn geval was het goedkoper om met US Airways te vliegen (die nog de oude allowances aanhield, weet niet of het ondertussen veranderd is) en een extra piece te betalen. ik ben dus met 3 stuks bagage van ongeveer 70 lbs gegaan en mijn carry on, die ook al gauw 15-20 lbs was. en ik heb een aantal dingen achtergelaten om op dezelfde manier mee te nemen de eerstvolgende keer dat ik NL ben.

in mijn geval bleek het zelfs goedkoper het zo te doen dan via de post. ik was nl ook bang dat ik customs zou moeten betalen als ik sommige dingen via de post opstuurde zoals NL me heeft laten doen toen ik naar NL verhuisde en 10 dozen via de post had opgestuurd (allemaal marked as gifts en 2nd hand stuff).

maar als je een huishouden wilt verhuizen gaat het natuurlijk niet op, dan moet je inderdaad met een internationaal verhuisbedrijf gaan praten en daarvan zijn er genoeg.
SEEING IS BELIEVING
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2380
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

LOL doreen ik bedoelde natuurlijk wel die 5 dozen alsmede de 3 stuks (zeer zware) bagage die ik meenam. Mijn grote geluk was dat ik eigenlijk al uit mijn tas leefde, dus heel veel kleding was al in de VS.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
doreennicole
Amerika-expert
Berichten: 1591
Lid geworden op: 26 jan 2005, 13:24

Bericht door doreennicole »

en mijn geluk was dat ik hier in een compleet gemeubileerd huis kwam dus echt alleen maar kleding, een paar boeken en personal things meenam. verder was ik toe aan een makeover, dus ik heb veel kelding weggedaan :D
SEEING IS BELIEVING
Marcel
Amerikakenner
Berichten: 940
Lid geworden op: 26 okt 2004, 17:02
Locatie: North Wilkesboro, NC
Contacteer:

Bericht door Marcel »

doreennicole schreef:een andere oplossing, maar die dus ook alleen geldt als je je leven in 4 of 5 dozen hebt zitten, is om het gewoon via het vliegtuig te doen. in mijn geval was het goedkoper om met US Airways te vliegen (die nog de oude allowances aanhield, weet niet of het ondertussen veranderd is) en een extra piece te betalen. ik ben dus met 3 stuks bagage van ongeveer 70 lbs gegaan en mijn carry on, die ook al gauw 15-20 lbs was. en ik heb een aantal dingen achtergelaten om op dezelfde manier mee te nemen de eerstvolgende keer dat ik NL ben.

in mijn geval bleek het zelfs goedkoper het zo te doen dan via de post. ik was nl ook bang dat ik customs zou moeten betalen als ik sommige dingen via de post opstuurde zoals NL me heeft laten doen toen ik naar NL verhuisde en 10 dozen via de post had opgestuurd (allemaal marked as gifts en 2nd hand stuff).

maar als je een huishouden wilt verhuizen gaat het natuurlijk niet op, dan moet je inderdaad met een internationaal verhuisbedrijf gaan praten en daarvan zijn er genoeg.
De optie om je spullen als excess baggage mee te nemen in het vliegtuig is er uiteraard nog steeds, maar door de verlaging van het maximum gewicht per koffer tot 50 pounds (22,5 kilo) is het wel minder aantrekkelijk geworden. Je moet immers al veel sneller gaan bijbetalen.
Life is good in the Tarheel State.
Speakingtongues
Amerikakenner
Berichten: 555
Lid geworden op: 31 jan 2006, 15:19
Locatie: Albuquerque, New Mexico

TGP post

Bericht door Speakingtongues »

WEggehaald wegens telefonische bedreiging !
Laatst gewijzigd door Speakingtongues op 28 jun 2006, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
VermontGirl
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005, 16:15
Locatie: Rotterdam (vanaf 1 maart)

Bericht door VermontGirl »

Ik heb ook dozen opgestuurd (al was het dan van de USA naar NL). Is allesmaal goed gegaan en na 7 weken had ik al mijn spulletjes weer.
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik heb de meest dringende spullen steeds op mijn reizen alvast meegenomen. Nu staan er nog een aantal dozen bij vrienden op zolder. Elke keer dat ik naar Nederland reis, neem ik 2 grote koffers mee die ik op de terugweg volstop tot aan het max toegestane gewicht. Voordeel is dat ik elite status reis en dus nog 32 kilo per koffer mag vervoeren.
Wat me wel opvalt is dat dingen die eerst zo belangrijk leken om mee te nemen nu steeds minder persoonlijke waarde hebben. Het heeft ook wel iets om alles weer nieuw te moeten kopen :D
Gebruikersavatar
phillybilly
Amerika-expert
Berichten: 4655
Lid geworden op: 24 okt 2004, 15:13
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Bericht door phillybilly »

Hoi,

TPG lijkt mij de beste keuze. Ik heb vorige maand 2 dozen met spullen verstuurd naar vrienden in usa en dat ging prima.

UPS zou ik ten zeerste afraden :x
Ik heb afgelopen jaar een zadeldeken naar huis gestuurd van Texas naar Nederland. Allereerst kosste het mij $150 dollar om te versturen (waarde deken 60 dollar :? )
Toen het pakketje (wel al binnen 3 dagen) mijn huisje had bereikt moest mijn vriend 90 euro bijbetalen!! Dat waren zogenaamde "invoerrechten". Niet dus! Op advies hem het pakketje laten weigeren; dit zou terug gaan naar Texas en dan zou ik het in de handbagage meenemen. Helaas heb ik (na veel bellen en schrijven) mijn pakketje met de deken nooit meer terug gezien. :cry:

Gr. Jolanda
Becs08
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 01 nov 2005, 16:29
Locatie: US

Bericht door Becs08 »

phillybilly schreef:Hoi,
Helaas heb ik (na veel bellen en schrijven) mijn pakketje met de deken nooit meer terug gezien. :cry:
:oops: Ik zou het eigenlijk niet mogen zeggen hahaha aangezien ik voor UPS werk.... Maar weet je waar UPS voor staat? Ur Parcel Lost :shock: haha
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Bericht door wiepster »

Becs08 schreef: :oops: Ik zou het eigenlijk niet mogen zeggen hahaha aangezien ik voor UPS werk.... Maar weet je waar UPS voor staat? Ur Parcel Lost :shock: haha
Dat mag je idd. niet zeggen :wink: ..daarom ben ik nu de 8e doos aan het verzenden via mijn oude werkgever...POST...met de boot en komt over ca. 2 maanden aan...

De rest past wel in 4 koffers....
Laatst gewijzigd door wiepster op 27 feb 2006, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lelie
Amerika-expert
Berichten: 5512
Lid geworden op: 23 jan 2005, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Deventer

Bericht door lelie »

Jet stelt een vraag en komt vervolgens niet meer terug om naar de antwoorden te kijken. Zeker te druk met verhuizen.... :shock:
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 13261
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

lelie schreef:Jet stelt een vraag en komt vervolgens niet meer terug om naar de antwoorden te kijken. Zeker te druk met verhuizen.... :shock:
Goed punt Marloes
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer