RuudB schreef:Klopt Rob. Iedere zaterdag tussen 12.00 en 13.00 uur kun je hier de nieuwe prijzen vinden. Ik heb eergisteren geboekt omdat ik via Jan Doets zag dat vorig jaar de prijzen niet lager waren dan ze op dit moment waren. Ik heb nu geboekt bij El Monte voor flex 44 en zie net dat het nu 52 is geworden. Is toch zo'n EUR 15 per dag duurder. Net op tijd dus.
Hoi,
Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze adacadabra lees? Ben niet blond, maar moet nog heel wat leren als mogelijke camperbestuurder
Voorbeeld we willen 1 - 30 juli 2011..hoe lees ik hier iets over? Mag ook voor komende zomer zijn..om even een voorbeeld te zien...
Je kan zien of de rating oploopt, het is een vraag en aanbod verhaal hoe meer campers er voor een bepaalde periode al verhuurt zijn hoe hoger de rating voor de resterende campers wordt.
Is er een periode waarin men nog niet veel in de verhuur heeft en ook niet verwacht dat er nog veel verhuurt zullen worden dan zakt de rating.
De prijs die bij een ratingcijfer hoort geld voor heel de huurperiode.
Je kan zien of een prijs naar boven (of beneden) gaat aan het ^teken naast het ratingcijfer als er RQ staan is er geen camper meer beschikbaar voor die datum.
Die rating is overigens niet de prijs maar een gegeven voor de reisbureaus die hebben met de verhuurder een afspraak hoeveel iedere ratingpunt moet kosten.
Voor 2011 kan je rond augustus/september 2010 de rating vinden.
Ga er maar vanuit dat hoe vroeger je boekt hoe lager de prijs zal zijn dat geld zeker voor juli want dan is het hoogseizoen waarin zowel de Amerikanen als de Europese vakantiegangers er op uit willen.
Om nu te kijken voor 2010 om er een beetje in te komen heeft niet veel zin omdat de meeste campers al geboekt zijn en de rating dus superhoog zal zijn.
Ik keek dit jaar voor Bellingham (Seattle) voor El Monte. Derde week oktober zakte de flex naar 44 en heb ik maar geboekt. Sinds die tijd is het alleen maar omhoog gegaan naar nu iets van 68 (dagprijs is nu 169 ipv de 99 die wij betalen). Beste boek je dus tussen augustus en eind oktober. Maar voor 2009 waren de prijzen in februari nog erg laag. Dat had toen waarschijnlijk te maken met de crisis.
Voor het hoogseizoen moet je rekenen op flex 55, dat is nu EUR 107 per dag (excl SLI verzekering, inventaris, linnen, generator, miles), als je een beetje op tijd boekt. Anders wordt het snel veel hoger.
Even een vraagje. Zou het mogelijk zijn om bij een al bestaande reservering voor een camper nog miles bij te kopen? Aan de andere kant, zoveel scheelt het ook weer niet als je achteraf betaald. 500 miles*USD 0,32 * 1,144 (tax) is USD 183,04 en dat is nu zo'n EUR 135. Van te voren 500 miles reserveren kost EUR 119. Alleen even afwachten wat de Dollar gaat doen t.o.v. de EURO.
Tenzij je zeker weet dat je dat pakket van 500 mijl "op" gaat rijden, zou ik gewoon achteraf betalen. Bij Road Bear was het verschil per 500 mijl vooraf (ten tijde van reservering, omdat bij het ophalen van de camper je geen mijlen meer bij kunt kopen) of achteraf betalen vorig jaar slechts $10.
Als je weet dat je misschien maar 350 mijlen zult gaan rijden, ben je dus al goedkoper uit dan een pakket van 500 mijlen nemen. Zou je toch nog eroverheen gaan, dan maakt het met dat tientje verschil per 500 mijl toch niet zoveel uit...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Zou je even bij de organisatie waar je geboekt hebt na moeten vragen, mogelijk wordt het als nieuwe boeking gezien en kan je met het flextarief duurder uit zijn.
Is dus afhankelijk van het reisbureau en mogelijk ook van de verhuurder hoe soepel ze zijn.
Die $ 0,32 is aan de lage kant denk ik zal meer rond de $ 0,38 zitten
Wij hebben via USAreisen.de/Dertour geboekt bij El Monte. Op de site van USAreisen.de: 'Für zusätzlich gefahrene Meilen bzw. wenn Sie kein Meilenpaket bestellen, werden vor Ort pro Meile USD 0,32 zzgl. Steuern berechnet.' Het aantal miles is afhankelijk van de route, maar misschien dat we ook nog een weekend een auto huren. Dat scheelt aardig in de miles aangezien we dan een rondje Yoho NP willen doen.
Hallo,
Ik maakte een reservering voor deze zomer op een campground maar de dame in kwestie was verbaasd dat ik een 30amp plaats zocht voor een AF34 camper van El monte(A-klasse). Ze beweerde dat ik 50amp nodig heb. Via de live-chat van el monte beweerde men ook dat ik enkel 50amp kan gebruiken. Het is nu wel een grote camper, maar toch zonder droogkast ed in(stel je voor!). Bij de vorige reis had ik een kleinere A-klasse en kon ik enkel aansluiten op 20 en 30 amp. Heeft iemand ervaring met deze camper? Ik vindt er verder niets van terug, ook niet via google. Veel info, maar niet over de electriciteitsaansluiting.
Kan iemand helpen of maken ze me maar wat wijs? Ik zorg er in elk geval nu voor dat, als ik plaatsen reserveer met een hookup, dat ik 30 én 50 amp kan gebruiken, maar deze plaatsen zijn meestal wel duurder.
De AF34 heeft een dubbele dakairco dus zou het best wel eens kunnen dat je aan 50amp zit zeker als El Monte dat zelf ook aangeeft.
Wij waren in 2007 met een 34ft Flair van El Monte waar ook een dubbele dakairco opstond maar wel 30 amp was maar dan hebben we het verschillende keren gehad dat de stoppen van de camper er uit gingen als beide airco's volop moesten draaien.
Ok, dat is een goede verklaring. Misschien iets om rekening mee te houden als we dit najaar met een ander type van Moturis op stap gaan. Zag daar ook twee dakairco's op zitten.
Zelf gebruik ik de Trailer Live Directory deze is te bestellen via http://www.tldirectory.com je moet wel even lid worden maar dat is een gratis lidmaatschap
Gr.
Rob
Ik heb geprobeerd het boek te bestellen maar de site accepteert geen adres buiten de US. KLopt dit of vergis ik me nu?
Groetjes
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat klopt het is niet meer mogelijk om de directory te bestellen als je een postadres buiten de USA of Canada hebt.
Ik liep zelf ook al tegen dit probleem aan en heb afgelopen zaterdag een nieuwe directory gekocht bij Campingworld die naast El Monte Las Vegas zit, helaas krijg je daar geen korting zoals in het verleden via de TL-site dus was ik $ 26 kwijt voor een nieuw boek.
Bedankt voor de info. Jammer.... maar helaas...
Jullie hebben wel een heerlijk vakantie gehad he ondanks de vertraging ( ok dit is natuurlijk )
Groetjes
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
davidivad schreef:Ik maakte een reservering voor deze zomer op een campground maar de dame in kwestie was verbaasd dat ik een 30amp plaats zocht voor een AF34 camper etc.
Ook wij hebben dit gehad, op bijna elke campgound hebben ze wel een verloopstekker, zodat je overal kunt inpluggen, in het ergste geval gaat de zekering op de paal eruit. Als die in de camper gaat is deze lager dan op de paal, dan weet je gelijk welke je moet hebben!
Groeten, en suc6, Henk.
Ik weet niet of dit het goede topic is:
Hebben er meer mensen last gehad van de lucht uit de zwart water tank ( camper)ook als deze leeg is
Wij hebben dit een paar keer gehad en het was niet te harden.
Wie heeft hier een oplossing voor
WIj hebben dat een keer gehad, onze reis in 2009. Was inderdaad niet te harden!
Het gebeurde na onze tweede keer dumpen en na de hitte in Las Vegas. Waarschijnlijk zat er toch nog oude troep in de tank. We hebben de tank een aantal keren doorgespoeld met schoon leidingwater. Slang in het toilet (door het raam van de slaapkamer) en spoelen maar. Daarna weer netjes het blauwe spul erin (of groen) en proberen zo min mogelijk de tank helemaal leeg te krijgen. Wij douchen veel in de camper en dumpen altijd bij aankomst, nooit voor vertrek, zodat er na het dumpen snel weer schoon spoelwater in de tank komt te staan.
Douchewater gaat in de greywatertank niet in de blackwatertank zal dus niet helpen tegen stank uit de blackwatertank.
Waarschijnlijk heeft de klep onderin de toiletpot niet goed gesloten waardoor de stank naar boven kon komen, zorg altijd dat er een klein laagje water in de toiletpot staat dat werkt dan als stankafsluiter.
Je hebt gelijk Rob Maar we hebben dus de blackwatertank toen heel goed doorgespoeld met schoon water. en zorgen daarna altijd dat we direct weer een paar keer doorspoelen na dumpen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.