Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voor een langere periode naar de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Abraham
Amerika-newbie

Voor een langere periode naar de VS

Bericht door Abraham »

hallo,

mijn naam is Bram en ik ben 20 jaar. Na 2 verkeerde studie keuzes wil ik er graag even tussenuit om dingen op een rijtje te zetten. Mijn idee is om voor een half jaar tot een jaar naar Amerika te gaan om daar te werken maar toch nog een hoop van verschillende staten te zien. Zo wil ik graag New York zien, maar ook bijvoorbeeld yellowstone park en de westkust. Het plan is om op een plek te werken tot ik genoeg verdient heb om naar een andere staat te gaan.

Maar voor ik dit idee verder ga uitwerken wil ik graag van jullie weten hoe realistisch dit idee is. Ook zijn adviezen, aanvullingen of aanpassingen op het plan erg welkom.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening, en graag zie ik zo snel mogelijk reacties :) :)
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Voor een langere periode naar de VS

Bericht door RiverCola »

Ik ben bang dat wat jij wilt niet mogelijk is. Onder geen enkel beding mag je op een toeristenvisum werken in Amerika. En ander soort visums zijn er niet voor iemand met jouw wens.

Het enige wat je kunt doen is met genoeg geld op zak 3 maanden vakantie vieren (volgens het Visa Waiver Program mag je 90 dagen in de VS verblijven) of langer wanneer je op het consulaat een 'toeristenvisum' krijgt. Maar in dat geval moet je aantonen dat je genoeg geld hebt om daar voor een lange periode rond te reizen en dat je terug naar Nederland zult gaan.
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Een half jaar tot een jaar is denk ik alleen mogelijk als je er heen gaat als au pair.

Verder zijn er wel organisaties waarbij je 1 a 2 maanden naar het buitenland kunt om vrijwilligerswerk te doen, zoals dit:

http://www.activityinternational.nl/Ver ... arken.aspx

Of je gaat werken op een zomerkamp ofzo. Maar dat zal waarschijnlijk voor deze zomer dan niet meer lukken want ik denk dat je daar te laat mee bent.

Maar echt rijk zulk je daar ook niet van worden denk ik.

Toch op een toeristenvisum gaan werken terwijl dat niet mag lijkt me ook niet zo'n goed plan, volgens mij kom je dan minstens 10 jaar Amerika niet meer in als je het al voor elkaar krijgt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan jouw plannen wel uitvoeren in bijvoorbeeld Canada of in Australie. Zij hebben specifieke visa voor jonge mensen die gewoon even willen rondreizen en tussendoor wat werken om weer verder te kunnen reizen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Abraham
Amerika-newbie

Bericht door Abraham »

hè wat jammer.
Ik moet eerlijk zeggen dat Australië en Canada mij niet zo trekken.
@Nonaj, werken als au pair is misschien wel een leuk alternatief, maar weet u toevallig ook wat voor voorwaarden daaraan verbonden zijn?
Ook is het niet mijn bedoeling om veel geld te verdienen, alleen genoeg om de uitgaven een beetje te dekken.

ps. bedankt voor de snelle reacties!
AVW
Amerika-ontdekker

Bericht door AVW »

Canada zou ik niet te snel afschrijven. Canada is een schitterend land en je zou daar kunnen werken en dan van daaruit trips maken in de VS. New York en Yellowstone zijn beiden bijvoorbeeld in een dag te bereiken vanuit Canada (uiteraard afhankelijk van waar je op dat moment in Canada bent).

Een andere optie is Azië. Azië heeft op veel plekken ook schitterende natuur, geweldig eten (subjectief natuurlijk), en je kosten ter plaatse zijn laag. Kwalitatief redelijke overnachtingen en goed eten red je in China, Vietnam, Cambodja etc. wel voor zo'n 25 euro per dag, minder is ook mogelijk als je wat avontuurlijker bent ingesteld. Vervoer is ook goedkoop daar en je bent er ook helemaal uit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn zeker wel mogelijkheden (met een J 1 visum). In parken als Yellowstone werken veel buitenlandse studenten, maar voor de komende zomer zul je wel te laat zijn.
Kijk bijvoorbeeld eens bij Xanterra (http://www.xanterra.com/international-a ... y-342.html ) of bij Yosemite: http://www.yosemitepark.com/AboutUs_Employment.aspx

Hier een algemene site: http://www.experienceintrax.com/

Marianne
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Werken als Au-Pair, daar moet je toch vrij goede papieren voor hebben hoor. Nu ja, logisch dat ze niet gelijk wie aanvaarden.
De organisatie waar ik wil mee werken eens afgestudeerd, eist minstens 200 oppasuren, een paar referenties (hoeveel juist weet ik niet) een MAVO of VMBO-diploma, je rookt niet, hebt een B-rijbewijs. Het helpt ook als je al aardig wat 'autorij-ervaring' hebt.

Daarnaast worden jongens niet zo snel aangenomen dan meisjes. Beetje jammer, maar absoluut het proberen waard.
Bedenk wel dat je het eerste half jaar wellicht nog niet vertrekt he ;-)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Abraham
Amerika-newbie

Bericht door Abraham »

dank jullie wel voor jullie (snelle) reacties.
Jullie hebben me zeker wat stof om na te denken gegeven.
Ik ga eerst maar eens naar New York met mijn ouders om Amerika (voor het eerst) te ervaren.

nogmaals bedankt!

Bram
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer