Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Uitvalsbasis South Dakota
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Uitvalsbasis South Dakota
In onze voorlopige planning komen we 24 augustus aan in Denver en vertrekken de volgende ochtend naar South Dakota. Daar willen we drie nachten blijven. We hebben dan één dag voor de Black Hills en Mount Rushmore en we wilen één dag naar Badlands N.P.
We geven eigenlijk de voorkeur aan één overnachtingsadres en dan zouden Custer, Hill City en kandidaten zijn. Nadeel is echter de afstand naar Badlands N.P.
Alternatief lijkt één of twee overnachtingen in Wall.
Misschien zijn er mensen met praktijkervaring die willen vertellen hoe zij dat gedaan hebben. Alvast mijn hartelijke dank.
We geven eigenlijk de voorkeur aan één overnachtingsadres en dan zouden Custer, Hill City en kandidaten zijn. Nadeel is echter de afstand naar Badlands N.P.
Alternatief lijkt één of twee overnachtingen in Wall.
Misschien zijn er mensen met praktijkervaring die willen vertellen hoe zij dat gedaan hebben. Alvast mijn hartelijke dank.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Re: Uitvalsbasis South Dakota
Gaan jullie per auto of camper reizen?
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Wij gaan vanuit denver eerst naar scotssbluff.
En dan naar Cedar pass lodge.
Deze ligt in de Badlands np.
Vanuit daar gaan wij twee nachten naar Interior.
En onderweg kunnen we mooi custer state park bezichtigen.
En dan vanuit Interior, Mount rushmore en de Black hills.
Zo indelen vondt ik praktischer ipv South dakota door
te rijden om de Badlands te bezichtigen en weer
terug voor de rest.
En dan naar Cedar pass lodge.
Deze ligt in de Badlands np.
Vanuit daar gaan wij twee nachten naar Interior.
En onderweg kunnen we mooi custer state park bezichtigen.
En dan vanuit Interior, Mount rushmore en de Black hills.
Zo indelen vondt ik praktischer ipv South dakota door
te rijden om de Badlands te bezichtigen en weer
terug voor de rest.
- Old Faithful
- Amerika-expert
@ Joycee Ik was vergeten te zeggen dat we per auto reizen en meestal in motels overnachten. Maar als we drie dagen ergens verblijven zou een bed and breakfast ook kunnen.
@eric44501: Misschien vergis ik me maar volgens mij ligt Cedar Pass Lodge vlakbij Interior. Voor ons zou dat daar dan één of twee overnachtingen betekenen en de rest in Hill City of Custer. In ieder geval bedankt voor je reactie.
Heeft iemand ervaring met het bezoeken van Badlands N.P. vanuit Custer of Hill City?
@eric44501: Misschien vergis ik me maar volgens mij ligt Cedar Pass Lodge vlakbij Interior. Voor ons zou dat daar dan één of twee overnachtingen betekenen en de rest in Hill City of Custer. In ieder geval bedankt voor je reactie.
Heeft iemand ervaring met het bezoeken van Badlands N.P. vanuit Custer of Hill City?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb Badlands vanuit Wall bezocht en ben daarna doorgereden naar Alliance in Nebraska. Ik ben de dag daarvoor nog vanaf Devil's Mountain in Wyoming naar Wall gereden, dus vanuit Hill City of Custer moet dat volgens mij nog prima te doen zijn. Mijn reisverslag staat hier.
Old Faitfull je vergist je niet.
In Interior zijn de cabins.
De andere twee nachten hebben we in Keystone gereseveerd.
Heb een foutje gemaakt sorry.
In Interior zijn de cabins.
De andere twee nachten hebben we in Keystone gereseveerd.
Heb een foutje gemaakt sorry.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben ook met hetzelfde probleem gezeten, maar uiteindelijk hebben we toch maar 3 verschillende plaatsen genomen omdat we anders toch veel moesten rondrijden.
Wij hadden gekozen voor Custer, Rapid City en Hill City.
Wij kwamen van Denver, en gingen achteraf verder richting Yellowstone.
Minuteman Missile is trouwens ook zeker een bezoek waard als je van (recente) geschiedenis houdt.
Wij hadden gekozen voor Custer, Rapid City en Hill City.
Wij kwamen van Denver, en gingen achteraf verder richting Yellowstone.
Minuteman Missile is trouwens ook zeker een bezoek waard als je van (recente) geschiedenis houdt.
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben één nacht in Hot Springs geslapen, dat ligt net onder alle bezienswaardigheden. De volgende dag zijn we dus via Wind Cave NP, Custer State Park en Mount Rushmore naar Rapid City gereden, dat lag dus allemaal op de route. Vervolgens hebben we twee nachten in Rapid City geslapen (heerlijk goedkoop qua overnachtingen!) en vanuit daar Badlands NP bezocht, daar reden we in zo'n anderhalf uur naartoe!
- Old Faithful
- Amerika-expert
Ik denk dat we naar Custer of Hill City rijden. Afhankelijk van de hotels die ik kan vinden blijven we daar 1 of 2 nacht(en) en rijden dan naar Wall voor 1 of 2 nacht(en).
Allemaal bedankt voor de reacties
.
Allemaal bedankt voor de reacties

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Als ik heel eerlijk moet zijn en ik woon in South Dakota zou ik weg blijven uit Wall hetgeen een grote tourist trap is ,niets meer dan een aaneen schakeling van een hele hoop souvenier winkeltjes in een soortement van western verpakking.Ik zou zelf een hotel in Rapid City boeken als ik jou was.Comfort Inn and Suites als hotel is aan te raden.En alhoewel ik niet weet wanneer je precies van plan bent om naar the hills te gaan , doe het zeker niet tussen aug 9-15 want dat is Sturgis Rally week wat 100 duizenden en ik overdrijf niet bikers trekt dus tenzij je van motoren houdt zou ik dan weg blijven het is dan erg druk op de weg vooral in de hills plus je zult problemen ondervinden met hotel boekingen.
mvgr
ray
mvgr
ray
Wij waren afgelopen weekend in Rapid City en het klopt van de bikers 

https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Even aanhakend op dit topic. Wij gaan met een camper reizen en komen vanaf Yellowstone naar Rapid City en willen na South Dakota richting Cheyenne. Hebben in totaal een dag of 6 voor Badlands, Custer SP, Mount Rushmore. Hoe kunnen we dit het beste indelen en waar overnachten?
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
- martinenelsa
- Amerikafan
Zover ik me kan herinneren kun je de Black Hills best vanuit één punt doen (Devils Tower buiten beschouwing gelaten, hoewel dat ook nog zou kunnen). Voor Badlands kun je het beste op de KOA camping in Interior. Eén hele dag voor Badlands is voldoende voor de vele korte wandelingen en een bezoek aan de prairie-dog town.
Voor de Black Hills is Hills City het meest centraal gelegen, maar ik ben niet bekend met de campings daar. Wij hadden drie dagen daar en dat was net genoeg om het meeste te zien (Mamoetskeletten in Hot Springs, wandeling in Wind Cave, candlelight tour in Wind Cave (aanrader!), Custer SP, Jewel Cave, Mount Rushmore, Deadwood, Spearfish Canyon, Devils Tower, Needles Highway). Met een dagje meer heb je wat meer rust.
Martin
Voor de Black Hills is Hills City het meest centraal gelegen, maar ik ben niet bekend met de campings daar. Wij hadden drie dagen daar en dat was net genoeg om het meeste te zien (Mamoetskeletten in Hot Springs, wandeling in Wind Cave, candlelight tour in Wind Cave (aanrader!), Custer SP, Jewel Cave, Mount Rushmore, Deadwood, Spearfish Canyon, Devils Tower, Needles Highway). Met een dagje meer heb je wat meer rust.
Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Hebben het in omgekeerde volgorde gedaan. En hadden wat minder tijd , mogelijk.
Van Denver ( camper halen, boodschappen) naar Ft.Laramie (dag 1), Bij Guernsey oregon trail en register cliff bekeken.
Dag 2: Via Fort Robinson en Wounded Knee naar Interior, KOA campground Interior ( met zwembad) aan de rivier . Kwamen toen meteen door Zuidelijk stuk Badlands.
Volgende dag (3) de Badlands, gewandeld, doorgereden, picknick, visitorcenter en toen naar Wall, het Wounded Knee museum gedaan en vervolgens naar een KOA campground gereden even voor bij Mt. Rushmore. Daar was om 18.00 uur nog voldoende plek in een druk weekend. We waren wel te laat om de avondtour te gaan doen bij Rushmore, dus lekker gegeten daar en kampvuurtje gemaakt.
De volgende ochtend (dag 4) ontbeten onder de presidentenhoofden om 8 uur. En hierna met de camper door de BlackHills. Je kunt niet de hele Needles HWY doen met een camper ivm tunneltjes, we waren met een 30ft en wel een belangrijk stuk gedaan. Via stukje CusterSP, lunch bij meertje naar Crazy Horse en hiervandaan via SpearfishCanyon naar Devils Tower waar we nog gewandeld hebben. Prachtige campground aan de voet van Devils Tower.
Hier vandaan(dag 5) naar Cody gereden via Bighorn Mts. Hwy 14a in een dag, dat was lang omdat we naar het Medicine Wheel zijn gewandeld. Kwamen aan de Bighorn Canyon zo niet toe.
Cody ( dag 6) uitgebreid museum bezoek en hierna Beartoothpas stukje en net voor Yellowstone bij Coockcity op een NF campground gestaan.
Dag 7 vroeg op stap door Lamar Valley ( wild) naar Centraal Yellowstone.
Al met al wel wat vol program. Wil je wel het mooie stuk NeedlesHwy rijden, dan moet je een auto huren, dat kan ook vanaf de KOA campground bv.
Van Denver ( camper halen, boodschappen) naar Ft.Laramie (dag 1), Bij Guernsey oregon trail en register cliff bekeken.
Dag 2: Via Fort Robinson en Wounded Knee naar Interior, KOA campground Interior ( met zwembad) aan de rivier . Kwamen toen meteen door Zuidelijk stuk Badlands.
Volgende dag (3) de Badlands, gewandeld, doorgereden, picknick, visitorcenter en toen naar Wall, het Wounded Knee museum gedaan en vervolgens naar een KOA campground gereden even voor bij Mt. Rushmore. Daar was om 18.00 uur nog voldoende plek in een druk weekend. We waren wel te laat om de avondtour te gaan doen bij Rushmore, dus lekker gegeten daar en kampvuurtje gemaakt.
De volgende ochtend (dag 4) ontbeten onder de presidentenhoofden om 8 uur. En hierna met de camper door de BlackHills. Je kunt niet de hele Needles HWY doen met een camper ivm tunneltjes, we waren met een 30ft en wel een belangrijk stuk gedaan. Via stukje CusterSP, lunch bij meertje naar Crazy Horse en hiervandaan via SpearfishCanyon naar Devils Tower waar we nog gewandeld hebben. Prachtige campground aan de voet van Devils Tower.
Hier vandaan(dag 5) naar Cody gereden via Bighorn Mts. Hwy 14a in een dag, dat was lang omdat we naar het Medicine Wheel zijn gewandeld. Kwamen aan de Bighorn Canyon zo niet toe.
Cody ( dag 6) uitgebreid museum bezoek en hierna Beartoothpas stukje en net voor Yellowstone bij Coockcity op een NF campground gestaan.
Dag 7 vroeg op stap door Lamar Valley ( wild) naar Centraal Yellowstone.
Al met al wel wat vol program. Wil je wel het mooie stuk NeedlesHwy rijden, dan moet je een auto huren, dat kan ook vanaf de KOA campground bv.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1077 Weergaves
-
Laatste bericht door Jules40
-
- 20 Reacties