Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 2: Ziva

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Ziva
Amerika-expert

Re: DV-2011: winnaar nr. 2: Ziva

Bericht door Ziva »

Weet iemand of je bij Consular Office het adres van die in Amsterdam moet invullen? Of kan ik ook het office in Den Haag daar invullen? Is dichterbij :)
astoria
Amerika-ontdekker

Bericht door astoria »

Dit moet het Consulaat in Amsterdam zijn, de Ambassade in Den Haag doet geen consulaire zaken (visa, paspoorted ed)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Super! bedankt voor je snelle reactie. Dat vermoeden had ik al maar wilde het zeker weten :)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ok alles netjes ingevuld en morgen gaat het op de "post". Ik doe het maar met UPS, wel eindje rijden maar er gaan wel veel vliegtuigen van die kant op hahaha.

Bedankt iedereen voor alle hulp en succes allen, op naar ronde 2 :clap:
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

Betreffende Affidavit of Support heb ik enkel een uitreksel voorgelegd die ik een uur voor het interview in een self-bank heb geprint. Meer niet en er werd ook niet naar gekeken.

Een job zoeken vanuit Belgie of Nederland is zo goed als onmogelijk. Bespaar jou de moeite. Je kan zeker al wat research verrichten voor welke bedrijven je zou willen werken en hen eventueel contacteren. Misschien krijg je dan een datum om langs te komen. Maar als je nog niet concreet weet wanneer je gaat vertrekken zou ik daar mee oppassen.

Gelukkig gaat het iets beter met de economie (sinds Januari) maar ik weet niet hoe de situatie in Tennessee is. Ikzelf heb drie maanden naar werk gezocht en veel genetwerkt. Uiteindelijk ben ik zelfstandige geworden en werk ik nu voor verschillende klanten. De drie maanden dat ik naar werk zocht heb ik ongeveer $8.000 uitgegeven. Dat lijkt zot veel maar valt eigenlijk nog goed mee. Daarin zit huur, eten,... Hangt natuurlijk sterk af waar je heen gaat. Tennessee is vermoedelijk veel goedkoper dan Seattle.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Bedankt voor je tips belg, ik ga zorgen voor voldoende financiele support alsmede een affidavit of support. Dan zit ik hopelijk sowieso goed alhoewel ze denk ik gewoon de vraag stellen "zou deze persoon of dit gezin zich redden in de USA?".

Op zich een goede vraag denk ik, niemand heeft er iets aan om mensen naar USA te halen die zich niet gaan redden. Ik hoop dat mijn opleidingsniveau ook meespeelt.

Ik heb vorige week maandag alles met TNT verstuurd. UPS was duur, op zich niet erg, maar ik voelde me een beetje ongemakkelijk op de plaats waar ik mijn "kostbare stukken" (haha) moest achterlaten. Bovendien was het volgens de dame blijkbaar niet mogelijk om e.e.a. te verzekeren dus vond ik het maar niets.

Dus met TNT. De dame van de supermarkt zei dat ik alles kon tracen maar dat bleek achteraf niet waar te zijn. Blijkbaar had ik het dan niet met priority maar met priority express moet versturen :roll: Beetje jammer dat ze dat verkeerd gedaan heeft en dat blijkbaar niet wist en dus niet vroeg. Hebben diegene die toen alles verstuurd hebben ook nog geverifieerd of alles binnengekomen was? Dat wil ik namelijk doen omdat ik dankzij die, overigens aardige dame, niets kan tracen. Dus mailtje naar Kentucky ofzo?

En weet iemand hoe lang het duurde voordat je weer bericht kreeg vanuit Kentucky voor ronde 2 zeg maar? Ik kreeg op 6 mei de 1e NL binnen en heb casenummer xxx7xxx. Klopt het dat je bij het volgende bericht ook al een interview date krijgt?

Wat een vragen allemaal he? Ik vind het maar spannend en ben ondertussen bezig alles te verzamelen :)
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

We hebben het zelf gisteren ook op de post gedaan, aangetekend, verzekerd, the whole shabang :), hopelijk komt ie goed aan in KY.

In principe zou in je volgende brief uit KY je datum van interview moeten staan, en meestal komt deze brief zo'n 4-6 weken vóór je interview bij je aan.

Succes!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Spannend he rsn? Ik ben zo benieuwd :)

Heb jij het met priority express van TNT verstuurd? Ik namelijk "gewoon" met priority omdat de dame van de supermarkt iets verkeerd gedaan had. Ik ga maar even een email sturen of het aangekomen is. Het zou 3 tot 6 dagen duren :roll:

Even een andere vraag, voor mensen die al meegedaan hebben met de DV en er tijdens het proces heengingen.

Ik ga in juli 2 weken naar de USA op vakantie :mrgreen: en vroeg me af of je extra vragen krijgt als je in het proces voor de DV zit. Ik weet niet of er een soort "alarmbel" gaat rinkelen ofzo als ik door de scans moet, maar zou je niet een extra risico vormen voor hen dat je blijft ofzo? Of misschien dat ze bang zijn dat je een baan gaat zoeken of iets dergelijks?

Ik ben wel benieuwd of dat uberhaupt invloed heeft of niet. ESTA controle ging zeer vlot dus dat was geen probleem alleen ik weet niet of ik anders behandeld zal worden dan wanneer ik niet mee zou doen in DV proces.
yardenoy
Amerika-ontdekker

Bericht door yardenoy »

Bij ons was alles zoals normaal toen wij vorig jaar voor 4 weken richting de States gingen in Juli. Wij hadden ook ons NL gekregen in Juni.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Wij zijn ook vorig jaar nog tussen eerste en tweede brief naar Washington geweest en no problem.
Er was zeker geen alarmbelprocedure en we werden net als anders netjes als toerist behandeld.
Ik had wel voor alle zekerheid een bijkomend dokument gevoegd met de vermelding dat we na het invullen van de dokumenten nog eens naar States waren geweest (was wel overbodig)

Tweede brief die je krijgt is meteen voor interview! Gezien laag case nummer lijkt het me inderdaad verstandig om nu alle dokumenten bij elkaar te harken!

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Bedankt voor je reactie Bart :)

Ik heb alles alweer teruggestuurd maar ik zal inderdaad de bevestigingen van mijn reis in juli meenemen naar het interview indien ze daarom vragen. Ik ben een beetje bang dat ze denken dat ik al driftig op zoek ga naar een baan. Nu zal ik mijn ogen niet dicht houden natuurlijk maar ik zal zeker niets doen om de aanvraag in de weg te zitten.

Ik ben ondertussen inderdaad druk bezig alles te verzamelen. Dat valt nog niet mee zeg. Vaccinatie gegevens zijn allemaal weggegooid (met dank aan de overheid die alles "maar" 10 jaar bewaard) maar ik heb nog wat oude paperassen en hopelijk kan de dokter een mooi nieuw boekje maken. Verder mis ik mijn middelbare schooldiploma maar dat heb ik intussen aangevraagd bij Ministerie van Onderwijs. Ik vraag me sowieso af of ik dat nodig heb. Heb ik aan mijn HBO diploma niet voldoende? En qua werkervaring? Wat willen ze daarvan zien? Een brief dat ik een goede werknemer ben?

Hebben jullie toen alle diploma's laten legaliseren en alles beedigd laten vertalen? Of alleen het meest noodzakelijke? En het interview gaat in het engels toch?

Sorry voor alle vragen. Ik lees me suf op het internet maar ik geloof dat je ook teveel kan lezen haha.

Btw superleuke blog hebben jij en je vrouw Bart :thumbup: Na het lezen van jullie avonturen kreeg ik er helemaal zin in alhoewel samen emigreren nog leuker is dan alleen denk ik.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Ziva,

dank je voor de complimenten over de blog. Als ik van jou was zou ik er ook eentje bijhouden. Ben niet alleen benieuwd naar jullie avontuur maar wij hebben de onze uitgeprint en lezen die nog regelmatig terug (met de glimlach).

Ik dacht dat wanneer je aan opleidingsvoorwaarden voldeed je geen werkervaring moest aantonen (het is of of en niet en en).
Wij hebben inderdaad alles laten vertalen in het engels en laten be-edigen via de Belgische rechtbank.
Ik heb al vaak gelezen dat dit niet nodig is maar wij wilden absoluut geen risico lopen en voor de zekerheid die extra investering gemaakt.

De voorbereiding van het interview is met een medewerker van de ambassade en is in het Nederlands (afgifte file, betaling e.d.). Het interview zelf was in het Engels. Maar was op vrij losse manier en duurde niet langer dan een vijftalminuten en had meestal niets met de inhoud van de file te maken maar hij wilde eerder weten waarom we dit deden en waar we gingen wonen.

Lijkt me inderdaad goed om al eens rond te kijken hoe een jobzoektocht verloopt al moet je niet veel illusies maken, zolang je niet in US bent gehuisd maak je weinig kans om een jobinterview te versieren. Hou dus in je budget rekening met aantal maanden geen inkomsten, zo zal je onaangename verrassingen vermijden. Het zoeken naar een job verloopt hier helemaal anders maar dat zal je waarschijnlijk in andere draadjes hebben gelezen

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

bart1 schreef:Als ik van jou was zou ik er ook eentje bijhouden. Ben niet alleen benieuwd naar jullie avontuur maar wij hebben de onze uitgeprint en lezen die nog regelmatig terug (met de glimlach).
Ik kan het ook van harte aanbevelen. Ik ben in januari 2008 begonnen met mijn blog, waarin ik ook alle voorbereidingen heb beschreven, evenals de emotionele turbulentie waar je doorheen gaat. Ik moet zeggen dat het op momenten bijzonder heeft geholpen om alles van me af te schrijven - en zo alles ook op een rijtje te zetten.

En zoals Bart al zegt, het teruglezen is soms ook erg leuk. Mijn ouders verrastten mij afgelopen april voor mijn verjaardag met al mijn blogs in boekvorm. Mijn vader had alle blogs vanaf het begin gekopieerd, foto's erbij, daar een selectie uit gemaakt, en zo "the best of" :lol: in boekvorm laten drukken. Echt ontzettend leuk om anderhalf jaar na dato alles nog eens terug te kunnen lezen.

Vooral doen, dus, zou ik zeggen!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ziva schreef:Ik ga in juli 2 weken naar de USA op vakantie :mrgreen: en vroeg me af of je extra vragen krijgt als je in het proces voor de DV zit. Ik weet niet of er een soort "alarmbel" gaat rinkelen ofzo als ik door de scans moet, maar zou je niet een extra risico vormen voor hen dat je blijft ofzo? Of misschien dat ze bang zijn dat je een baan gaat zoeken of iets dergelijks?
Nee, natuurlijk niet zou ik bijna zeggen. Waarom zou je midden in de procedure illegaal in de VS blijven tenslotte. Je kunt het ook gewoon eerlijk vertellen dat je in deze procedure zit, ik ben zelf wel een keer of zes heen en weer geweest tussen beide brieven, en ook hier en daar qua solliciteren echt wel een balletje opgegooid. Met dat laatste moet je wel een beetje oppassen en ik zou dat niet in geuren en kleuren gaan vertellen aan de immigratiebeambte. Maar het is echt niet raar dat je je alvast voorbereidt op je daadwerkelijke verhuizing en dat snappen ze aan de grens ook wel.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ben er blijkbaar zo mee bezig dat ik er eergisteren over gedroomd heb....

Ik was in een bar of een sociale plaats (beetje vaag, kwam me niet bekend voor haha) en er kwam iemand van de immigratiedienst langs met mijn dossier en na een leuk gesprek zei die persoon "ok, prima.. u bent goedgekeurd" en gaf me de greencard. Waarop ik nog riep.. "wow.. dat is wel erg snel, ik moet nog zoveel regelen...."

Haha... ging het maar zo makkelijk niet? Werd wel helemaal blij wakker en bedacht me toen dat het "maar" een droom was... nu maar hopen dat de meeste dromen geen bedrog zijn ;)

Weet iemand trouwens of het klopt dat ze in oktober gaan beginnen met de eerste interviews of kan dat ook al eerder gebeuren? Ik denk dat er namelijk een kans is dat ik bij de eerste cut-off zit qua casenummer maar kan er niets over vinden in het bulletin.
Sten

Bericht door Sten »

Hoi Ziva,

leuke droom, misschien gaat het echt wel zo. Ik heb vele dromen gehad die geen bedrog waren en ik ben een expert in dromen en uittredingen. :P

Zelf heb ik ook al zo'n drie keer gedroomd dat ons pakket gewoon aangekomen was (net als jij ermee bezig) - en geen! keer dat het niet was aangekomen - en zelfs een paar keer dat ik de mensen van het Consulaat hoorde zeggen hoe netjes ze onze stukken vonden en zelfs dat ze ze nog nooit zo netjes hadden gezien (zoiets). Dus net als jij vriendelijke berichten via dromen van de Amerikanen.
Ook ik vroeg me af of het klopte (of ze het inderdaad ontvangen hadden), en vandaag kreeg ik het oranje kaartje terug, na 28 dagen in het totaal! Dus dat gedeelte van mijn dromen klopte. Nu maar hopen dat ze het inderdaad zo keurig vinden zoals in de droom gezegd werd. :)
Leuk dat jij er ook over droomt net als ik.

Maar hoe zit het nu met je huis, want als je echt zo snel aan de beurt bent, is het misschien verstandiger er wat vaart achter te zetten? Of wil je het gaan verhuren?

Groetjes,

Sten
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ga over 2 weken naar mijn lief in USA en daarna ga ik ermee beginnen. Ik zit alleen beetje ver weg qua werk momenteel en kan amper vrij krijgen :(

Echt balen, maar even zien hoe ik dat ga doen :roll: Nee, verhuren niet, alsjeblieft niet, weg ermee! :)

En ja, ook ik droom wel vaker dingen die uitkomen alleen ik vind het meer grappig dan dat ik er echt wat van denk. Bovendien houd ik er serieus rekening mee dat ik wellicht gewoon niet die greencard krijg. Ik heb geen zin om in zak en as te zitten als dat gebeurd.

Wow!!! Tof dat je je oranje kaart nu hebt, dat is zeker een lekker gevoel he? Had ik ook met bellen en emailen (beetje dubbelop maar ja haha).

Nog spannend he? :)
Sten

Bericht door Sten »

Ah Ziva, dus je hebt een lover in Amerika, nu begrijp ik het. :wink: :love3:

In welke buurt ligt je huis in die mooie stad achter de duinen, als ik vragen mag, is het een buurt waar het nog wel redelijk verkoopt?

Ja, ik ben erg blij met dat kaartje, en het idee dat hij zo ver gereisd heeft, vind ik ook mooi. Nu nog bellen ja, dan is het wel zeker dat ze het hebben.
Waarom zou je die Greencard niet krijgen dan? ... Hm.. ik durf het ook nog nauwelijks te geloven, maar ik ga er van uit dat we hem wel krijgen... althans: we gaan al onze kaarten erop inzetten, daar ben ik niet bang voor. :usa2:
Laatst gewijzigd door Sten op 21 jun 2010, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Ziva schreef: Weet iemand trouwens of het klopt dat ze in oktober gaan beginnen met de eerste interviews of kan dat ook al eerder gebeuren? Ik denk dat er namelijk een kans is dat ik bij de eerste cut-off zit qua casenummer maar kan er niets over vinden in het bulletin.
leuke zulke dromen, je krijgt hem echt wel hoor, als je papieren (alles, dus ook financieel) in orde zijn dan is het allemaal een formaliteit, niets om je zorgen over te maken... bij ons was het superrelaxt en makkelijk. O en dat huis dat verkoopt wel, vertouw er gewoon op (droom erover, helpt ook)

maar waar je volgens (ik lees snel dus wellicht staat het er al) mij nog geen antwoord op hebt, het jaar begint 1 oktober en lootp tot 30 septmeber (dus 2011, voor jullie loopt van 1 okt 2010 tot en met 30 sept 2011)... en ja ik meen dat iemand vorig jaar nummr 7xx had en op 7 okt t interview had, maar pin me er niet op vast (nee haha, ik ga naar de US, wil niet hier vstgepint worden :lol: :lol: )
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Ik bekeek de visa bulletins van laatste 3 jaren en de cut offs per maand.
Zo had ik ongeveer idee wanneer we aan de beurt waren, zat er maar maandje naast!

Bart1
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer