Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Handbagage
Handbagage
Ik wil komende dinsdag voor het eerst een fototas meenemen naar de USA. Een rugtas (Lowepro 200) vol met fotospullen.
Nou vraag ik me af, mag je daarnaast nog een gewone rugzak ook nog meenemen het vliegtuig in als handbagage??
Wat zijn de regels voor handbagage bij United Airlines? in een fototas kan ik namelijk niet nog een trui en wat spulletjes in kwijt zoals een leesboek.
Maar 2 tassen ook al zijn ze niet groot dat is ook meer dan 1.
Nou vraag ik me af, mag je daarnaast nog een gewone rugzak ook nog meenemen het vliegtuig in als handbagage??
Wat zijn de regels voor handbagage bij United Airlines? in een fototas kan ik namelijk niet nog een trui en wat spulletjes in kwijt zoals een leesboek.
Maar 2 tassen ook al zijn ze niet groot dat is ook meer dan 1.
Laatst gewijzigd door Giant op 23 mei 2010, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Website: http://haroldspierenburg.nl
Re: Handbagage
ik neem slechts ook 1 tas mee, de mijne zit ook vol met fotospullen. canon 1D lens 14-70 en 70-200, flits speedlite 580exII laptop.
dan zit je tas al aardig vol.
ik gebruik een kleine trolley als handbagage, deze is eigelijk te groot om als handbagage aanvaard te worden maar heb tot op heden nog geen problemen gehad om ermee aan boord te geraken. morgenvroeg vertrek ik naar las vegas, benieuwd hoe het zal verlopen.
greetz wim
dan zit je tas al aardig vol.
ik gebruik een kleine trolley als handbagage, deze is eigelijk te groot om als handbagage aanvaard te worden maar heb tot op heden nog geen problemen gehad om ermee aan boord te geraken. morgenvroeg vertrek ik naar las vegas, benieuwd hoe het zal verlopen.
greetz wim
Dus als ik het goed begrijp, neem je dus je trolley mee en daarin zitten je fotospullen?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ik nam in het verleden altijd een trolley en een Lowepro rugtas mee met camera + 3 lensen, klein fotospul, de laptop en andere electraspullen pasten daar allemaal in(weet het type niet maar daar kan ik ook een tripod aan hangen).
Bij onze laatste reis werd mij door de dame bij de check-in van Delta te verstaan gegeven dat er slechts 1 carry-on mee mocht en die werd ook voorzien van een label zodat men kon zioen dat die meemocht.
Alle fotospullen in de trolley gestopt (paste gelukkig) en rugtas in de koffer, dat die daardoor bijna 3 kilo te zwaar was vomnd men schijnbaar niet erg.
Annie had een trolley en een handtas en werd gezegd dat de handtas in de trolley moest.
In Amerika zagen we weer verschillende mensen met 2 stuks carry-on inchecken en daar mocht dat schijnbaar weer wel.
Op de terugreis heb ik al op voorhand fotospullen in de carry-on en de rugtas in de koffer gedaan, Annie heeft daar haar handtas wel gewoon als 2de carry-on mee kunnen nemen dar ging ook weer wel een label aan.
Op Zaventem zijn het in ieder geval bij Delta mieren***** op dit gebied hoe het bij ander airlines is weet ik niet.
Bij onze laatste reis werd mij door de dame bij de check-in van Delta te verstaan gegeven dat er slechts 1 carry-on mee mocht en die werd ook voorzien van een label zodat men kon zioen dat die meemocht.
Alle fotospullen in de trolley gestopt (paste gelukkig) en rugtas in de koffer, dat die daardoor bijna 3 kilo te zwaar was vomnd men schijnbaar niet erg.
Annie had een trolley en een handtas en werd gezegd dat de handtas in de trolley moest.
In Amerika zagen we weer verschillende mensen met 2 stuks carry-on inchecken en daar mocht dat schijnbaar weer wel.
Op de terugreis heb ik al op voorhand fotospullen in de carry-on en de rugtas in de koffer gedaan, Annie heeft daar haar handtas wel gewoon als 2de carry-on mee kunnen nemen dar ging ook weer wel een label aan.
Op Zaventem zijn het in ieder geval bij Delta mieren***** op dit gebied hoe het bij ander airlines is weet ik niet.
- californian girl
- Amerikafan
ben onlangs met continental vanaf brussel naar nyc gevlogen v.v. en had behalve mijn flink uit de kluiten gewassen fototas ook nog een grote normale tas bij me met daarin een laptop, vestje,boek enz. zonder problemen aan weers kanten overigens.
2010: NYC December http://nycdec2010.blogspot.com/
2010: Java/Bali http://jaba2010.blogspot.com
2010: NYC http://2010bigapple.blogspot.com/
2009: Florida http://2009amerika.blogspot.com/
2010: Java/Bali http://jaba2010.blogspot.com
2010: NYC http://2010bigapple.blogspot.com/
2009: Florida http://2009amerika.blogspot.com/
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Je mag twee stuks handbagage meenemen per persoon, en van wat we vorig jaar (Delta) en dit jaar (United) hebben gezien, is het tweede stuk meestal een zéér uit de kluiten gewassen exemplaar.
Normaal staan afmeting en gewicht (k dacht zo'n 18 kg) op de site.
Men staat dit -waarschijnlijk- toe, na het afschaffen van de twee koffers die je vroeger mocht inchecken.
Normaal staan afmeting en gewicht (k dacht zo'n 18 kg) op de site.
Men staat dit -waarschijnlijk- toe, na het afschaffen van de twee koffers die je vroeger mocht inchecken.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Echt niet dat er 2 stuks handbagage mee mogen bij Delta, ik moest zelfs mijn handtas in de carry-on doen.
Toen we vroegen waarom deze regel was, werden we toe gebeten of we kerst 2009 vergeten waren.
Toen we vroegen waarom deze regel was, werden we toe gebeten of we kerst 2009 vergeten waren.
[edit]
Verkeerd gelezen, heb mn dag niet zo te zien

Verkeerd gelezen, heb mn dag niet zo te zien

Laatst gewijzigd door Clint op 24 mei 2010, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Bushmaster
- Amerika-expert
regel was volgens mij altijd "one carry-on, and one personal item"
personal item= laptop tas, beauty case, foto tas (geen low-pro rugzak formaat).
zag regelmatig mensen die de carry-on groter hadden dan mijn checked.
(ook groter dan volgens de test-rekken bij de check in balie zou mogen)
Regels worden op dit moment met de dag strenger, dus zou er niet meer op gokken dat je er door glipt.
personal item= laptop tas, beauty case, foto tas (geen low-pro rugzak formaat).
zag regelmatig mensen die de carry-on groter hadden dan mijn checked.
(ook groter dan volgens de test-rekken bij de check in balie zou mogen)
Regels worden op dit moment met de dag strenger, dus zou er niet meer op gokken dat je er door glipt.
Ik reis altijd met 1 handtas en een fototas/rugzak. nooit een probleem gehad. Als je het niet erg vind kan je fotospul ook gewoon ingechecked worden. Het beste is om bv een Pelican Case of zoiets aan te schaffen. Die komen in verschillende maten, ik heb de pelican 1630 en ben er zeer tevreden mee. (Deze is te groot voor handbagage)
rijocaer
ik denk niet dat je een body van 5000 euro en dan nog tal van fotospullen als je dan tegen de 7000 euro komt in de ingecheckte bagage kwijt wil... stel dat je bagage kwijt geraakt sta je er wel mooi. geen reisverzekering die dit zal vergoeden denk ik
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Of ik kan niet zo goed lezen cq. die englstalige tekst begrijpen, of je mag ook bij Delta nog gewoon twee stuks meenemen, toch?
Op http://www.delta.com/traveling_checkin/ ... /index.jsp staat:
Groeten,
Tony
Op http://www.delta.com/traveling_checkin/ ... /index.jsp staat:
Vervolgens wordt aangegeven in de tekst uit het bericht van Clint wat dus als personal item mag worden meegenomen.You may carry on one bag and one personal item at no charge
Groeten,
Tony
Je hebt gelijk, ik had iets te vluchtig gelezentdj schreef: Vervolgens wordt aangegeven in de tekst uit het bericht van Clint wat dus als personal item mag worden meegenomen.

@ Annie:
Wat betreft de maatregelen rondom kerst 2009: dit was (/is?) ter discretie van de cabin crew. Er kon (/kan?) dus per vlucht worden bepaald of je 1, 2 of geen items als handbagage mee mag nemen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Bandido
- Amerika-expert
Gek, ik vlieg vrijwel altijd met Delta en vind ze juist altijd opmerkelijk soepel. Als je ziet wat ik al mee heb genomen aan handbagage, was bij andere maatschappijen direct ingecheckt tegen betaling. Maar bij Delta was het nog nooit een probleem. Vorige maand nog, hadden we allebei twee grote reistassen als carry ons en het was geen enkel probleem. Allen zat ik bij een nooduitgang en moest het dus wel in de overhead bins. Maar goed, dat is normaal.Rob schreef:Op Zaventem zijn het in ieder geval bij Delta mieren***** op dit gebied hoe het bij ander airlines is weet ik niet.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij onze vlucht dus echt niet, alle dames moesten hun handtas in de carry-on steken, die mochten niet als tweede carry-on aan boord en doordat je een label aan je carry-on moest hebben was daar ook niet mee te rommelen door hem er later weer uit te halen.
Ook de tweede bodycheck en volledige carry-on controle aan de gate ging helemaal nergens over als je bedenkt dat er tussen het reguliere checkpoint aan het begin van de terminal en de gate nauwelijk honderd meter afstand was waarbij je alleen nog een koffiecorner tegenkwam.
Andere jaren waren de carry-on trolley + fotorugtas nooit een probleem.
Het verhaal van de incheck dame dat het naar aanleiding van het NW-incident was slaat de plank ook mis want die gast had die rommel op zijn lichaam geplakt en niet in zijn carry-on zitten.
Ook de tweede bodycheck en volledige carry-on controle aan de gate ging helemaal nergens over als je bedenkt dat er tussen het reguliere checkpoint aan het begin van de terminal en de gate nauwelijk honderd meter afstand was waarbij je alleen nog een koffiecorner tegenkwam.
Andere jaren waren de carry-on trolley + fotorugtas nooit een probleem.
Het verhaal van de incheck dame dat het naar aanleiding van het NW-incident was slaat de plank ook mis want die gast had die rommel op zijn lichaam geplakt en niet in zijn carry-on zitten.
Het is me helemaal duidelijk
Ik heb nu een kleinere tas zover als mogelijk gevuld met mijn cameraspullen. En deze stop ik weer in een rugzak die ik nog niet heb.
Dan heb ik 1 tas en weet ik zeker dat ik daar geen ellende mee ga krijgen.

Ik heb nu een kleinere tas zover als mogelijk gevuld met mijn cameraspullen. En deze stop ik weer in een rugzak die ik nog niet heb.
Dan heb ik 1 tas en weet ik zeker dat ik daar geen ellende mee ga krijgen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik lees op site van United airlines niets over het gewicht van de handbagage die je mag meenemen. Toen we in 2008 vlogen met American mochten we een handbagage van 18kg meenemen en 2 stuks bagage van 23kg. Blijkbaar mag je sinds oktober 2009 maar 1 stuk bagage meenemen van 23kg maar ik kan niets vinden over het gewicht van de handbagage (wel de afmetingen). Je mag bij United naast je handbagage wel nog een persoonlijk item (laptop of handtas) meenemen. Weten jullie hoeveel de handbagage mag wegen bij United?
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb het nog niet meegemaakt dat de handbagage gewogen werd (behalve dan bij de Europese prijsvechters waar je 6 kilo mee mag nemen) maar volgens mij geld voor alle Amerikaanse airlines een max van 18 kilo maar of men zich daar aan houd betwijfel ik.
Delta niet meer, 10KG volgens mij tegenwoordig...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het lijkt alsof er een tijdelijke maatregel is geweest die de "carry-on" beperkte tot één stuks. Per 8 april is die maatregel opgeheven. Uit onderstaand citaat van de site van Air Canada zou je echter op kunnen maken dat dit alleen voor vluchten van Canada naar de V.S. gold.
BronRecent security measures imposed by Canadian and U.S. government authorities on flights from Canada to the U.S. have been lifted. Effective April 8, 2010, passengers travelling to or through the United States are once again allowed to bring one standard article and one personal article in the cabin, provided both items are within accepted weight and size limits as stated in the table above.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 3524 Weergaves
-